tag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post4389437560417178315..comments2024-03-27T14:03:40.956+01:00Comments on The Cult of Ghoul: ZAMALO PA HORORI (1. deo)Dejan Ognjanovichttp://www.blogger.com/profile/17235045735090443943noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-4008558570710410062018-02-15T15:10:54.106+01:002018-02-15T15:10:54.106+01:00Problem sa žanrovskom odredljivošću je u tome što ...Problem sa žanrovskom odredljivošću je u tome što autor uglavnom ne stvara neko delo ograničavajući sebe žanrovskom matricom, već se pre svega drži nekog svog senzibiliteta. Kritičari su ustvari ti koji se trude da ono što umetnici stvore nekako ukalupe u svoje strogo definisane kategorije. I to nije problem od juče. Evo jednog primera zasnovanog na slici Joahima Patinira nastaloj pre 500 godina.<br /><br />https://en.wikipedia.org/wiki/Joachim_Patinir#/media/File:Paisaje_con_san_Jer%C3%B3nimo,_Joachim_Patinir,_Museo_del_Prado.jpg<br /><br />Kritičari se vekovima spore oko toga da li ova slika pripada žanru religioznog slikarstva ili slikarstva pejzaža. Neko ko je duboko religiozan ovde će pre svega videti Sv. Jeronima koji vadi trn iz lavlje šape, dok neko ko je ateista, da ne kažem panteista, možda neće ni primetiti sitnu figuru isposnika, već će uživati u idiličnom prizoru beskonačnog prirodnog prostranstva.<br />Iz ovog proističe prema maksimi beauty is in the eye of the beholder, da je percepcija jednog umetničkog dela u velikoj meri individualna, subjektivna stvar.<br />Dejan Markovichttps://www.blogger.com/profile/15912330419023462699noreply@blogger.com