tag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post7709006850697475800..comments2024-03-27T14:03:40.956+01:00Comments on The Cult of Ghoul: APOCALYPTO (2006)Dejan Ognjanovichttp://www.blogger.com/profile/17235045735090443943noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-88968449903494016612018-10-02T00:34:01.632+02:002018-10-02T00:34:01.632+02:00ako IKO može da osmisli i opravda nešto toliko aps...ako IKO može da osmisli i opravda nešto toliko apsurdno jalovo i besmisleno kao što je rimejk ČISTOG SAVRŠENSTVA kakvo je izvorna HORDA, onda je to stari MEL. verujem da će njegov pristup biti sličan lukinom u SUSPIRIJI - dakle, suštinski reimagining, a ne repriza i podgrevanje iste priče i istih set-pisova - te stoga snažno iščekujem da vidim šta će pružiti na zadatu temu. kad bih mogao da kupim kartu za nesnimljeni film onako kako neki ovde kupuju karte za nesagrađeni metro - kupio bih je za melovu hordu ovog trena.Dejan Ognjanovichttps://www.blogger.com/profile/17235045735090443943noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-20852654134684863182018-10-02T00:01:27.958+02:002018-10-02T00:01:27.958+02:00Ne, još uvek nisam uspeo da se nateram da odgledam...Ne, još uvek nisam uspeo da se nateram da odgledam "The Passion of the Christ", ali pošto vidim da Mel započinje rad na nastavku "The Passion of the Christ-resurrection", sačekaću da ih odgledam odjednom. Rezonujem da ću kroz katarzu vaskrsenja lakše da svarim prethodno apsorbovanu ogromnu količinu patnje tokom Hristovog stradanja :)<br /><br />Ali ne oglašavam se zbog Melovog iskupljivanja sopstvenih grehova vaskrsavanjem Hrista na filmu, nego zbog najavljenog rimejka filma The Wild Bunch. Tamo sasvim sigurno neće biti ni Isusa ni Dezmonda iz Hacksaw Ridge-a, već pre svega tipovi koji su se Hrista odrekli i svoju egzistenciju sveli na moto `ubij da bi preživeo`. Očekujem dakle, ako ne najbolji vestern još od Pekinpoovog originala, a ono barem najmračniji i najnasilniji uz pregršt surovih likova na tragu Hrabrog Srca ili Jaguarove Šape.<br />Dejan Markovichttps://www.blogger.com/profile/15912330419023462699noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-54494319481639551052018-01-06T22:04:54.796+01:002018-01-06T22:04:54.796+01:00Juče u Politikinoj TV reviji izašao je intervju sa...Juče u Politikinoj TV reviji izašao je intervju sa šminkerkom Marinelom Spasenović. Veći deo teksta odnosi se na njenu saradnju sa Mel Gibsonom tokom snimanja APOKALIPTA. Evo dela intervjua koji govori o Melu tiraninu i njegovoj posvećenosti i fanatizmu:<br /><br />"Sijudad Meksiko, tri sata izjutra. Zvoni telefon i mene, francusku i italijansku koleginicu zove Vitorijo Sodano, onaj oskarovac koji je angažovao na `Apokaliptu` nas 15 najboljih iz celog sveta za glavne glumce i 200 fantastičnih meksičkih šminkera za epizodiste. Zove nas i odsečno kaže: `Silazite! Imamo sastanak sa Melom. Stiže helikopterom. Sanjao je san!` Mi sletimo i od Mela saznamo da je u snu sanjao kakve zube, bradu itd. imaju akteri njegovog filma. Pola sata smo pričali sa njim kako želi da izgledaju glumci..."<br /><br />A evo i hronologije rada na projektu iz ugla jednog šminkera:<br /><br />"Godinu dana proveli smo u tri meksička grada - Vera Kruzu, Sijudad Meksiku i Katemaku. Prvo smo se tri meseca pripremali sa istoričarima. Ništa nije smelo da se improvizuje. Radila sam prostetiku. Bio je to ogroman posao. Svaki radni dan smo počinjali u ponoć, kako bi glumci u osam ujutro bili spremni za snimanje. Olakšavajuća okolnost je bila to što su uslovi za rad bili apsolutno savršeni. Jeste bilo jako naporno, ali bila je to i čarolija koju smo svi zajednički stvarali... Mel Gibson sve što je hteo da izvuče od glumaca prvo bi odglumio. Jeste bio zahtevan, ali je i znao šta hoće..."Dejan Markovichttps://www.blogger.com/profile/15912330419023462699noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-55553822643797705862013-12-02T23:27:25.710+01:002013-12-02T23:27:25.710+01:00Neverovatno! Da Ghoul i još neki nisu napisali ova...Neverovatno! Da Ghoul i još neki nisu napisali ovako pohvalne kritike, ja zbog predrasuda nikada ne bih odgledao ovaj film. Kažem zbog predrasuda, jer ovo dolazi iz Novog Holivuda, a uz to, potpisuje ga poznati glumac. Sada pak, potrudiću se da odgledam i The Passion of the Christ i možda uskoro Apocalypto II o "civilizacijskih vrednosti" koje će da uvedu konkvistadori u plemenske zajednice. Ako smo u Apocalyptu gledali horor elemente u nastavku ćemo gledati totalni horor.<br /><br />Zaista, plemensko društvo je, izgleda, najhumanije uređenje u kojem su svi članovi u stvari deo jedne velike porodice. Iako je u Apokaliptu plemensko društvo, čini mi se, pomalo idealizovano, ono je ipak izgrađeno na jednakosti, solidarnosti i poverenju među saplemenicima. Nije izgrađeno na strahu potčinjene većine, koji zavodi strahovlada moćne manjine, kakav je slučaj u "razvijenim" društvima. U ovom smislu dobar primer je savet vođe plemena Jaguarovoj Šapi, da je strah najveći neprijatelj plemena i da kad se vraća iz lova strah mora da ostavi iza sebe pre nego što uđe u selo. Takođe, umesto indoktrinacije u vidu širenja laži, zastrašivanja, političke demagogije saplemenici se svakodnevno okupljaju oko plemenskog mudraca i slušaju poučne priče-predanja, koja predstavljaju parabole sa moralnom porukom. U Apokaliptu pleme sluša priču (parabolu-basnu) o ljudskoj pohlepi.<br />Pored duha zajedništva, čvrste utemeljenosti u mitu iz koje proističe formiranje sistema vrednosti, pleme karakteriše i magija i misticizam, kao posledice neznanja i sujeverja. U filmu ovaj aspekt slikovito predstavlja antologijska scena u kojoj bolesna devojčica izriče zloslutno misteriozno predskazanje pripadnicima ratobornog plemena, koji nakon toga odlaze prestrašeni. Predskazanje ili bačene čini, kako god, rečeno će biti i učinjeno, jer, kako reče Gul, ovo nije istorijski film, već mitski.<br /><br />Civilizacija traje svega par hiljada godina, što je nedovoljno vremena da se u potpunosti stave pod kontrolu primarni (životinjski) nagoni. Naša svest, a pogotovo podsvest još uvek su duboko ukorenjeni u plemensku kulturu. Što bi rekao Max Cavalera:<br />Hear the drums... <br />they come from the sea<br />Bring the tribal spirit on me<br />Cause my pride and my roots <br />I believe<br />No, this tribe you can*t take it from me<br />Dejan Markovichttps://www.blogger.com/profile/15912330419023462699noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-64753844750035896152013-08-07T11:21:48.789+02:002013-08-07T11:21:48.789+02:00Da, zaista sjajan film, i meni najdraži Gibsonov.
...Da, zaista sjajan film, i meni najdraži Gibsonov.<br /><br />Gul je sve rekao što se tiče tehničke strane filma, pa i atmosfere, a ja bih dodao da "ideološki", čitav film počiva na moćnom kontrastu. Između čega? Arhetipskog plemenskog društva, još uvijek ne-stratifikovanog, koje kolektivno lovi i obrađuje zemlju, u jednom duhu primitivne solidarnosti, i razvijenijeg društva majanske civilizacije - koje jeste jedan oblik Civilizacije, ne njena karikatura da se razumijemo - sa svojim ogromnim nejednakostima, okrutnošću, degenerisanim vladarima koji drže rulju u poslušnosti krvožednim religijskim ritualima... ne treba stvarati mit o "plemenitom divljaku", ali ostaje činjenica da je u nekadašnjim plemenima (koja smo imali i u CG, sve do 19.vijeka) pojedinac bio dio Kolektiva na jedan daleko zdraviji način negoli danas, i da izrabljivanje jednog čovjeka od strane drugog, njegova planska devastacija, nije bila moguća u klasničnom smislu, odnosno kao opšta pojava.<br /><br />I na kraju dolaze Španci, koji su tek sledeća faza "povijesti" i dolazak još nečega monstruoznijeg. Neka "Apokalipto", stoga, bude slika čovjekovog traganja za slobodom, sukoba njegovih istinskih težnji ka sreći, solidarnosti i stvaranju sa nehumanošću raznih "uređenja" kroz koje je prolazio i koja su ga oblikovala(From).Mhejlhttps://www.blogger.com/profile/13643731878507285503noreply@blogger.com