Evo mog osvrta na ovaj blago-razočaravajući serijal TV horor filmova.
DANCE OF THE DEAD (3)
Od ove sam najmanje očekivao, a ono... ispade sasvim OK.
Najpametniji scenario, najživahnija režija (Hooper ubedljivo glumi napaljenog angry young debutanta – mada malkice preteruje sa strobovima i zumovima i udvajanjima slike, ali OK, u kontextu ove priče ne smeta mnogo), najbolja gluma, Englund u možda najboljoj svojoj ulozi posle Freddyja, najbolji soundtrack, najviše različitih parova sisa (odličnog kvaliteta, iako većina pripada mrtvim curama)... Super uhvaćena dekadencija sjebane Amerike – postapokaliptične, kad bi se zezali, a zapravo vrlo današnje, kurentne.
Ako bi cepidlačili, ovo je mnogo više SF nego horror – ali dobar film u svakom slučaju.
Znači, Hooper još ima dobrih filmova u sebi... Bring 'em on!
INCIDENT ON AND OFF A MOUNTAIN ROAD (3)
Zabavan horror rollercoaster, sa solidnim flashbackovima. Rudimentarna priča, ali efektno odrađena. Možda malkice staromodno (naročito sa svim tim grmljavinama i sevanjem po potrebi), ali u ovom slučaju, to je cepidlačenje. Recimo da je i Moonface mogao da bude malo opakiji: cura ga šamara od samog starta pa je osećaj pretnje bitno umanjen. Takođe, nemam pojma čemu je služio čiča u podrumu, sem da Koska nepotizuje 'posao' svom starom Tall Manu.
Prijatan tek – za fanove.
DREAMS IN WITCH HOUSE (3-)
Ehhh... Gordon je uzeo samo najkonvencionalnije deonice iz inače odlične i groundbreaking HPL priče, i onda ih nakitio sa još više klišea, a izbacio ono najbolje – međudimenzionalna putovanja i bizarne pre-LSD kosmičke vizije i glimpseve neslućenih svetova koje niko pre Lavkrafta nije ni sanjao – za razliku od veštica i banalnih žrtvovanja, koja su opšta mesta žanra. E, sad – kad izbaciš skoro sve te momente vezane za modernu fiziku i baciš se samo na uprošćenu žvaku o veštici – oseti se poveća rupa... Lepo je sve ovo odrađeno, ali previše konvencionalno ne samo za HPL-a nego i za Gordona. Lepo je što beba najebe na kraju, ali to nije dovoljno: od Gordona, naročito posle KING OF THE ANTS, očekivao sam više edge-a, više smelosti, najzad – više Lavkrafta...
JENIFER (3-)
Posle KARTAŠA sve je uspon i napredak, pa tako i ova napadno besmislena i neubedljiva pričica, sa više rupa u zapletu i nemotivisanih, nelogičnih postupaka i preokreta nego u bilo koja 3 nasumice odabrana giallo filma. Ne znam kako Argentu uvek uspeva, ko god mu bio scenarista, da zaplet bude detinjasto neubedljiv i pun besmislica. Pa opet, ako nekako uspemo da pobedimo suspension of disbelief (a to će trebati na svakih 10 minuta, ili češće), ovo je sasvim enjoyable, nasty, gooey, sexy (in a perverted way).
CIGARETE BURNS (3+)
veoma mi je prijao karpenter – najbolja MASTERS epizoda do sada – spoj genijalnih romana kakvi su FLICKER ili NAŽIVO sa filmskim delima a la RING ili 8MM – istina, exekucija ima premalo carpenter touch-a, svaki kompetentniji hack a nekmoli 'master' mogao je ovo da odradi kako valja, ali ipak lepo je videti mr C-a kako za promenu potpisuje nešto vrrrlo dobro – scenario solidan, ako se ne ulazi u detalje koje bih secirao da je bioskopski, ali za made for tv recimo da se može progledati kroz prste (usput, šteta što od ovoga ipak nije urađen pravi feature film – vidi se da mu fali malo 'mesa') – gluma je povremeno slaba, uključujući i glavnog Reedusa, ali barem car Udo Kier vadi stvar (čak i bukvalno, iz stomaka, na kraju filma). prijatno iznenađenje – jedno rezanje vrata kakvo bih pre očekivao kod miikea nego kod mr C-a.
HOMECOMING (2-)
ovo mi je najgora od viđenih do sada 'mastera' (čekaju me ČOKOLADA i JELENA) – jeftina, neinspirisana dnevnopolitička liberalna propaganda usred koje su siroti zombiji zbrkaniji i izgubljeniji no inače. nazvati ovo jednodimenzionalnim bio bi preteran kompliment. scena ustajanja zombija iz sanduka pod usa zastavama je otprilike jedini nadahnut momenat u filmu – ali čak i kada ustanu, ovi zombiji ne rade ništa vredno pomena – uglavnom isto kao i srpski, tj. idu na glasanje.
bullshit.
THE DEER WOMAN (3+)
JELENA je odlična - vintage landis humor + horor, božanstveno bizarno, opičeno, apsurdno, gnusno, i vrrlo sexy (ovoj jeleni predviđam svijetlu budućnost! srneće okice i srneći but, al grudi baš kako treba!) - pravo je osveženje kad režiser radi po SVOM scenariju (kao ovde, gde nastupaju landis & sin inc.) - ovo je možda najbesprekornija epizoda mastera do sada. i scenario, i gluma, i humor, i horor, i gnusnost, i ritam, i sve je super - do kraja koji je zbrzan (da ne kažem - kao da je prekinut)! ovo poslednje mi je malkice zagorčalo užitak, ali samo malo - sad se dvoumim da li da primat dam karpenteru ili lendisu, ali obojica su u samom vrhu, dlaka razlike gore dole nije bitna - gledajte JELENU i pazite kad pušite CIGARETE, super su oba!
CHOCOLATE (2-)
ČOKOLADA je toliko tipično garisovska šupljina i budalaština da nije ni vredna mog osvrta - ovo ne da nije čokolada, nego jedva da je šećerna tabla! bezukusna, bljutava, zaboravljiva... tim bezveznije što je garris samog sebe udenuo među 'majstore'... još je on mali - a u ovom životu neće ni da poraste do tog statusa.
SICK GIRL (2-)
BOLESNA CURA je bezveze, trapav pokušaj da se uradi nešto što bi beskrajno simpatičnije, romantičnije, i mračnije odradio Burton. Anđela suviše šmira, previše je ovo all over the place, niti strašno niti smešno niti dirljivo - ukratko, (skoro) ništa.
FAIR HAIRED CHILD (3)
PLAVOKOSI TINEJDŽER je vrlo dobar, najbolje što je Maloun potpisao do sada, simpatična i zabavna i creepy pričica. Ipak, mnogo više horora ima u 5-minutnom spotu RUBBER JOHNNY, koji je inspirisao imidž ovog momka.
PICK ME UP (3+)
POKUPI ME je jedna od najzabavnijih epizoda, okrepljenje od majstora, Koena - vickast scenario i odlični glumci (posebno nezaobilazni Moriarti), na žalost Fairuza je skoro protraćena, njen lik je jedva skiciran. Ipak, vintage Cohen.
HAECKEL'S TALE (3-)
ovo sam skroz zaboravio, što nije dobar znak. sećam se samo nekih momenata, neko garanje na groblju, ali mi je to sve bilo nekako nekoherentno i uninvolving.
IMPRINT (4+)
miike je obelio obraz, i sebi i seriji, i pokazao svima ko je ovde pravi master. taj čovek nikada nije napravio prosečan horor – sa jakuzama ume i ovako i onako, često ugnjavi, ali kad god se dotakao horora (pa makar to bio istorijski IZO horor ili horor KATAKURI mjuzikl) uvek je isporučio nešto natprosečno. tako i ovde. ni sraba gruma, ni krimavi engreski japanskih grumaca nisu značajnije poremetili istinski perverznu atmosferu i uznemirujuće momente i šokove kakve samo pravi majstori umeju da proizvedu. sjajno! jedina epizoda u celom serijalu koja prevazilazi i medijum i sva ograničenja (uključujući cenzuru) i dostiže nešto vredno po sebi, uporedivo sa bioskopskim produktima.
Inače, soundtrack serije je apsolutno odvratan, sa hordom anonimnih would-be-metal, would-be-rock, would-be-grunge bendova.
Buka, ali prazna, površna, zaslađena, kao sa fabričke trake, sve liči jedno na drugo, a sve zajedno – ništavilo.
Kad bih se ja pitao, evo im odmah plan PRAVIH MASTERA za iduće DVE sezone:
David Cronenberg
Alex della Iglesia
Agustin Villaronga
Guillermo Del Toro
David Lynch
Richard Stanley
Frank Henenlotter
Michele Soavi
Pupi Avati
Chan-Wook Park
Kim Ki-Duk
Gaspar Noe
Michael Haneke
Rob Zombie
Shozun Fukui
Kiyoshi Kurosawa
Jeff Lieberman
Wes Craven
Ruggero Deodato
Neil Marshall
Naravno, kao i obično, mene niko ništa ne pita: zato je II sezona pukla sa nekim drugorazrednim 'majstorima' i sa razočaranjima od onih koji su u sezoni I još i naboli nešto, tako da je nisam celu ni odgledao, niti osećam potrebu da pišem o tome što jesam. II sezonu treba sasvim zaboraviti.