Možda sam pretjerano staromodan, ali EMPIRE časopis, iako mogu reći da u svijetu jeste zadržao primat po pitanju ekskluzivnih filmskih tema svih ovih godina, čini mi se da već odavno nudi prilično obligatorne stvari. Podsjeća na one večernje TV emisije sa Dejvidom Letermanom i Džejem Lenoom i Konanom O'Brajenom i Džimijem Kimelom... gdje kada god im u goste dođe neka ličnost tek izašla iz skandala – taj skandal je nešto o čemu se te večeri uopšte ne diskutuje.
Na mahove EMPIRE – najbolje uređeni filmski časopis na planeti, toliko je sigurno – podsjeća kao da pokušava da se podvuče pod kožu svakoj zvijezdi ne bi li zaradio njenu milosrdnost, bez obzira na sranja koja ta zvijezda nastavlja da snima. EMPIRE naprosto nema nekih kompleksnijih seciranja filmova (osim možda u ocjeni DVD rentala, na posljednjim stranicama), a intervjui – spram onoga što možemo naći online – postaju savršeno monotoni. Jedini dobar tekst u ovom broju bio je dodatak o formatu Blu-Ray, i njegovoj istoriji spram DVD-a, kada svakih pet-sets godina ovaj casopis pise panegirik i preporucuje najnoviju kul tehnologiju.
Ni sada nije ništa drugačije, iako bih proveo najmanje sat vremena nabrajajući sadržaj ovog specijalnog i dugo najavljivanog izdanja na 260 strana. Spilberg ga je navodno uredio, predstavio nam Džejmsa Kamerona koji, tehnički, ništa novo nije rekao o Avataru osim onoga što možemo naći na Internetu, a isto se može reći za Del Toroa, Pitera Džeksona, sâmog Spilberga, Istvuda, Kopole, pa čak i Džeka Nikolsona koji se u 90 procenata intervjua prisjeća Kubrika na načine o kojima svi već sve znamo.Mada, opet, saznao jesam nešto. I to nema veze sa simpatičnom rubrikom "My Movie Mastermind", gdje je Tarantino odgovorio tačno na devet pitanja od postavljenih deset vezanih za striktno njegove filmove (npr. Šta kaže taj-i-taj u tom-i-tom tvojem filmu u toj-i-toj sceni, itd.). Time je Tarantino osvanuo na prvom mjestu liste, dok je na posljednjem Džon Karpenter, koji je valjda imao samo tri tačna odgovora na pitanja o svojim filmovima. U međuvremenu, Frenk Darabont je tačno odgovorio na 7,5 pitanja, a Dario Arđento na 7. Teri Gilijem na 5. Ves Krejven i Frenk Oz na 4. Karpi je, kao što sam naveo, na posljednjem mjestu, sa samo 3 odgovora.
Hoću reći, iako sam imao na umu da Martin Kembel radi na svojem novom projektu sa Melom Gibsonom i iako sam znao da mu je De Niro dao otkaz nakon tek par dana snimanja, nisam znao da se radi o adaptaciji čuvene moćne britanske mini-serije Troja Kenedija Martina iz sredine 80-ih (koju je Bojan Baća odlično predstavio na ovome blogu), "Edge of Darkness". Kako god bilo, obzirom da me je prilično iznenadila korektnost adaptacije još jedne, samo skorije, britanske mini-serije, "State of Play", nadam se da će isto biti sa Kembelovom reciklažom sopstvene serije "Edge of Darkness".
S druge strane, State of Play je imao veliku sreću što je jedan od prvih poznatijih filmova što se okoristio temom američkih plaćeničkih i državno-sponzorisanih vojski po zemljama Trećeg svijeta, temom efektno odrađenoj u nevjerovatnoj knjizi Džeremija Skejhila Blackwater: The Rise of the World's Most Powerful Mercenary Army. Naime, već se ove godine slaba sezona serije "24" dotakla plaćeničkih vojnih preduzimača u Iraku, pa i pored toga što liči da je ova tema kao stvorena za holivudsko izrabljivanje, mislim da je – sa State of Play – donekle već i odsvirala svoje.
Svakako, u novom broju časopisa EMPIRE postoje dvije liste vrijedne pažnje. Prva je Kim Njumenova lista unutar njegove standardne rubrike "Kim Newman's Video Dungeon" (gdje predstavlja straight-to-DVD filmove); ovoga puta je, za 20-godišnjicu časopisa, odlučio da izbaci svoj izbor po njegovom mišljenju najboljih filmova koji nikada nisu ugledali dana u britanskim bioskopima. Njegove anotacije nisam uključivao u listing (a čovjeka koji u svoju listu, između ostalog, ubaci The Ambulance i The Puppet Masters vrijedi uzeti za ozbiljno).
1989: SAY ANYTHING...
1990: THE AMBULANCE
1990: BRAIN DEAD (film Adama Sajmona po nesnimljenom skriptu Čarlsa Bomonta iz 1963.)
1991: DOGFIGHT
1992: POISON IVY
1993: BODY SNATCHERS
1994: THE PUPPET MASTERS
1995: THE PROPHECY
1996: FREEWAY
1997: RETROACTIVE
1998: THE ETERNAL
1999: THE MINUS MAN
2000: WAKING THE DEAD
2000: THE SPECIALS
2001: WENDIGO
2001: SESSION 9
2002: INFESTED
2004: D.E.B.S.
2005: ISOLATION
2007: THE KING OF KONG: A FISTFUL OF QUARTERS
[Evo nekih naslova kojima je ovom broju Njumen je
Frenk Darabont je nabrojao nekoliko stotina filmova u raznim žanrovskim listama od po deset naslova. Prenijeću neke žanrove koje je naveo i filmove koji su mu se u tom trenutku činili kao savršeni favoriti (naravno, čovjeka koji među deset horora, između ostalog, stavi The Thing iz 1982. i The Fly iz 1986. – da ne spominjem Romeo is Bleeding, The French Connection II, Kelly's Heroes, Straight Time, Taking of Pelham One Two Three i za Dead Calm – takođe vrijedi uzeti za ozbiljno):
Science Fiction_:
2001: A Space Odyssey
A Clockwork
Blade Runner
Planet of the Apes (1968)
The Day the Earth Stood Still (1951)
Forbidden Planet
E.T.
THX 1138 (original unscrewed-with 1971 version)
The Time Machine (1960)
Horror_:
Night of the Living Dead (1968)
Frankenstein (1931)
The Thing (1982)
The Fly (1986)
Alien
Carrie
The Haunting (1963)
The Changeling (1980)
The Exorcist
War_:
Paths of Glory
Saving Private Ryan
The
Das Boot
Kelly's Heroes
The Dirty Dozen
Platoon
Glory
Cross of Iron
Thriller_:
The Silence of the Lambs
The Sixth Sense
The Night of the Hunter
Saboteur (1942)
Dead
Witness
Strangers on a Train
Noir_:
The Third Man
Double
Sunset Boulevard
Blood Simple
The Maltese Falcon (1941)
Taxi Driver
True Confessions
Crime_:
Dog Day Afternoon
The French
The French
Dirty Harry
The Limey
The Offence
The Taking of Pelham One Two Three (1974)
Straight Time
Action_:
Raiders of the Lost
The Road Warrior
Aliens
The Train
Runaway Train
Die Hard
48 Hrs.
The Terminator
Terminator 2
Jaws
Fantasy_:
Pan's Labyrinth
The 7th Voyage of Sinbad
Jason and the Argonauts
Beauty and the
Time Bandits
The Lords of the Rings (2001-2003)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
scena iz najnovije verzije EDGE OF DARKNESS Martina Kembela