уторак, 30. јун 2009.

UNDEAD (2004)

(Uskoro kreće novi film braće Spirig, DAYWALKERS, u kome slutim da će sa vampirima da urade ono što su ovde sa zombijima - pa je red da se sada prisetimo njihovog debilovanja.)

**(*)
2+

Posle svih ejakulacija koje su prosute na netu, a povodom ovof filmčića, kad sam ga napokon pogledao= veoma sam razočaran.

Muka mi je vise od situacije u kojoj grupica fanova skupi neku sitnu lovu, i onda krene da mlati omaže svojim omiljenim filmovima = naročito kad se za tu svrhu skrnavi pod-žanr zombi filmova. Jedina razlika izmedju UNDEAD i, recimo, THE DEAD HATE THE LIVING, ili DEAD NEXT DOOR, jeste u budgetu koji su braća Spierig nekako skrpila: njihov film IZGLEDA profesionalno, 'lepo' je snimljen, solidno montiran [makar na mikro-nivou pojedinih scena: no, na makro planu ima užasne, neoprostive probleme sa ritmom], i ima sasvim pristojne [iako pretežno nenadahnute] efekte maske.

Film je nastao tako sto su 'režiseri' ubacili u mixer EVIL DEAD, BAD TASTE, BRAINDEAD, STRANGE INVADERS, SIGNS, MATRIX OVERLOADED, INDEPENDENCE DAY, PIRANHA 2, špageti vesterne, i jos 300 nasumično odabranih naslova i prototipova, smućkali to bez glave i repa i izručili pred publiku bez truda [ili umeća] da to organizuju u nešto što ima Priču, Likove, ili daleko bilo- SASPENS.

Anything goes koncept je užasno tesko odraditi tako da bude smislen: svaka budala moze pokušavati da bude 'nepredvidiva' tako što će nasumično ubacivati twistove koje niko ne očekuje zato što im tu mesto nije; svaka budala može pokušavati da se sprda sa žanrovskim konvencijama i praviti fazone na prvu loptu; svaka budala može da metne plavi filter na kameru i snimi 'stilizovan' film; a kako vidimo, sad svaka budala može i da na svom sopstvenom kućnom kompjuteru pravi vizuelne efekte.

Ali, jos uvek nije nađen program koji ce učiniti da se proračuna balans između akcije, horora, komedije, SF-a i drame, i da rezultat bude efektan kao celina, a ne kao niz luckastih prizora i epizoda.

UNDEAD je proizvod površnih ljudi, koji nisu naučili osnovne lekcije iz Reimijevih, Jaxonovih, i dr. filmova koje oponašaju, ali budući da je upakovan u šarenu 'stilizaciju', da 'lepo' izgleda, da je rađen kao crowd-pleaser = sigurno će se dopasti svima koji vole domaći film, i onima koji su uzivali u UNDERWORLDu.

Što se mene tiče, NIJEDAN od 'fazona' nije mi izmamio niti smešak, a otprilike nakon prve trećine prestalo je da me bude briga za film; čitav SF elemenat je toliko glupo uveden i [ne]iskorišćen da to nije normalno. Likovi rade užasno glupe stvari, osnovna pravila i zakoni u tom 'svetu' koji nam UNDEAD prikazuje nisu jasna, i sve se rasplinjava u ispraznom haosu.

THE TOOLBOX MURDERS (2004)


*** 

(3-)

Ukratko, mlaka trojka. Hooper is back in form. Not the TCM form, not even LIFEFORCE form, ali recimo FUNHOUSE form. U mnogo čemu ovaj film podseća na FUNHOUSE: 1 lokacija, grupa kliše-likova, maskirani ubica za koga se ispostavi da je neka vrsta nakaze, i totalno cheesy mindless gory fun sa ubistvom na svakih 10 minuta. Ja inače ne volim naročito FUNHOUSE, ali TOOLBOX smatram upadljivo boljim filmom. Pomaže mu to što je dinamičniji, brži, zabavniji, žešći, krvaviji, sa boljim maska-efektima, i- što ima barem 1 dobar lik: Angela Bettis [MAY] je stvarno lutkica, pa iako joj scenario praktično ne daje NIŠTA, ona od tog NIČEGA uspeva da napravi beskrajno dražestan lik s kojim se smesta identifikujete, čak i kad radi prilično bezumne stvari [let's investigate the dark corridors after all those murders...].
Ali nema veze: ovaj film o zlosrećnoj zgradi mogao bi se opisati kao spoj Argentovog INFERNA [čiji uticaj na nivou scenarija je nesumnjiv, i mestimično na ivici plagijata] i pomenutog FUNHOUSE-a. Mada vizuelno nije baš toliko bogat, snimljen je sa odmereno stilizovanim realizmom, recimo, kao malo bogatija verzija SESSION 9].
Imam samo 2 krupne zamerke:
1. Ključna stvar poput istorije/prirode ubice i mesta [zgrade], tj. rasplet filma, dati su tako sažeto i smandrljano da bitne stvari ostaju nejasne. Veliki je greh ne znati ko/šta ti je Zlikovac, i zašto radi to što radi. Da li je samo psiho-nakaza, ili je zombi, ili natprirodni stvor ne znam ni ja kojih moći= ostaje nedorečeno.
2. Hooper se sasvim zaneo sa shock efektima, koji su naglašeni toliko nehumano glasnim ZVUČNIM EFEKTIMA, da to postaje iritirajuće: režiser njegovog kalibra NE MORA da poseže za tako primitivnim fazonima, uostalom, film mu je i bez toga vrlo creepy & scary. Svaki put kad se neko sudari s nekim/nečim što uleti izvan kadra= BAAAAAM! ZVOOONGGGG!!! IIIIIIIKKKKK!!! GOOOOONGGGG!!! CRAAAASHHHH!!!!
Bučniji i 'siroviji' film po upotrebi ovih efekata u životu nisam video.
Summa summarum, film mi se dopao: svi oni koji su svršavali na WRONG TURN trebalo bi da seku vene na ovo: ako želite film sa klišeima, sa cheesy gory fun, ali da je dobro napravljen, i sa mnogo efektnijim klimaxom [sa boljom 'dekapitacijom' posred lica, ovog puta uz pomoc cirkularke]= TOOLBOX MURDERS is for you.