субота, 8. јануар 2011.

THE LAST LOVECRAFT (2010)

*(*)      2-

            iza umereno privlačnog trejlera i koncepta krije se, avaj, samo još jedno patetično grebanje o public domain lik & delo sirotog lavkrafta od strane još jedne grupice antitalenata koja nije imala budžeta ni za kikiriki, a mozgove taman ko kikiriki, ali je svejedno rešila da travestira pisanija ovog horor klasika kako bi ih svojom duhovnom i svakom drugom sirotinjom po ko zna koji put provukla kroz blato.
            kao takav, ovaj patetični produkt ne zaslužuje ni pomnu analizu, ni gaženje nazad u kal gde mu je mesto, a ja mu posvećujem nekoliko redova samo zato što se, pretpostavljam, od mene to očekuje kada se veliki nekronomikonopisac priziva čak i u naslovu zlodela.
            dakle: 
- izrazito antipatični 'glumci' sa njuškama kakve, naprosto, NE ŽELITE da gledate 78 minuta;
            - neopisivo iritantni 'likovi' – trebalo bi da budu poor men's SHAUN OF THE DEAD buddy-team stripadžija zaposlenih u dosadnoj kancelariji za zombifikaciju žrtava kapitalizma, ali su lošim kastingom i bogohulno neduhovitim scenarijem pretvoreni u idiote za koje navijate – da što pre završe u ktuluovim pipcima;
            - zaplet je imbecilan još na nivou 'ideje' – kao, lavkraft je navodno imao neku genetsku predispoziciju da ne poludi pred konceptima kosmičke strave (!), pa bi tu istu moć trebalo da ima i nekakav njegov daleki rođak; ovo je imbecilno samo zato što a) lavkraft nije imao dece, pa time ni potomke-zbogomke; b) nije imao ni rođenu braću ili sestru koji bi dalje preneli iole bliske mu i srodne gene; c) najdalje rođake koje su ostavile potomstvo su nekakve tetke – poprilično dalek rod da bi geni koje su one smućkale sa svojim muževima i prenele na decu i unuke imali ikakve pomena vredne bliskosti sa lavkraftovim; d) u svakom slučaju, praunuci njegovih tetaka ne bi nosili prezime lovecraft, nego ko zna koje od njihovih muževa, čime je obesmišljen ne samo koncept nego i sam naslov ovog 'filma';
            - zaplet je suštinski imbecilan jer nema blage veze za HPL-ovim pisanjima; umesto toga, 'nadahnut' je njihovim vulgarizacijama kroz stripove, video-igrice i RPG; lavkraftov mitos je smućkan na neiskazivo bogohulan način – bića, rase, bogovi i eoni pobrkani su bez blage veze jedni s drugima, a – što je još gore – mitološka korektnost na stranu, to je sve vulgarizovano na najelementarnijem nivou: HPL nije pisao o 'demonima' protiv kojih se bori pištoljem i dinamitom, a vatreno oružje ovde završava 95% posla;
            - kamera je ravna, prozaične slike, jeftine texture, neinspirisanog frejminga i uglova, ko čovek da je slikao svadbu a ne lavkraftovsku horor-'komendiju';
            - režija jedva-kompetentna, bez smisla za dinamiku, pančlajn, impakt, ili bilo šta drugo što se od režije (a naročito u hororu) očekuje;
            - glavni 'demon', 'duboki' (za prijatelje - boki!) izgleda i govori kao crnja kome je neko u facu zafrljačio pun tanjir špageta crvenih od sosa; 
njegovi insmutski amfibija-minioni su besramni men-in-halloween-suits, a pompeznija stvorenja (ktulu, šogoti, veliki starci) se – mudro – prikazuju samo u animiranoj deonici koja, iako predstavlja stripizovanu vulgarizaciju i simplifikaciju i netačnizaciju HPL mitosa, barem je jedini deo filma koji actually dobro izgleda;
            - umesto epske borbe ljudskog i neljudskog u nekim planinama ludila, fantomskim visoravnima ili na/u zlokobnom okeanu – finalni okršaj ove dvojice idiota i njihovog mornarskog prijatelja odvija se u i oko kamperske prikolice negde usred neupečatljive pustinje, a sastoji se pretežno u puškaranju i rvanju sa 'dubokima'.
            da li sam već pomenuo da film nije NIMALO duhovit? da nema nijednu memorabilnu foru, verbalnu ili vizuelnu? da izgleda kao glupiranje grupice gikova suviše nesigurnih u sebe te zato napregnutih da 'parodiraju' strip-gikove kao osobe koje nemaju život, žive u svojim sobama među figuricama i stripovima, itd. itsl?
            zaista je tužno da lavkraft i dalje obitava pretežno u produktima ovog produkcijskog i imaginativnog (?!) nivoa, a da se njegovi kiklopski koncepti srozavaju na nekakve prozaične mikimausijade pravljene od štapa, kanapa i psećeg govneta… ali, tako mu je to. za sada…
            PS: za ilustracije sam odabrao fotke od kojih poneke, u izolaciji, i ne izgledaju suviše loše – ali ne padajte na to da je ceo film ovakav kao na njima! nije. mnogo je gori.