***
3-
Kritike na netu strože su nego što ovaj solidan engleski ghost flick zaslužuje. Nisam se dao pokolebati, jer ipak ga je pisao Stiven Volk, scenarista nekih dragih mi hororčića iz 1980-ih (GOTHIC, THE KISS, THE GUARDIAN), i mogu reći da se nisam pokajao što sam mu dao šansu.
Kvaliteti: odlična lokacija "gotske" škole za dečake i adekvatna fotografija;
intrigantna premisa o duhu deteta koje se tu, navodno, javlja i o raskrinkavačici "natprirodnih" prevara angažovanoj da presudi ima li tu đav'la ili je ljudski faktor iza tih šenanigana;
dobro odabran period: zalazak "zlatnog doba za ghost stories", odmah posle I svetskog rata;
vanredno jaka, nekonvencionalna ženska uloga kakva se retko viđa i inače, a kamoli u žanru horora;
taj lik prikladno je oživela glumica (Rebecca Hall) koju bih smesta ženio;
dobra atmosfera i nekoliko finih scena strave.
Avaj, kraj i "twist" to donekle relativizuju i kvare, i to ne samo zato što su predvidivi: hell, imamo film koji se zove BUĐENJE, to praktično vrišti da će neko ovde da se probudi iz nekih zabluda, da neko/nešto ovde nije kako izgleda – odnosno, da je neko od naizgled živih zapravo duh, i onda pažljiv gledalac samo ima da obrati pažnju na to ko i kako inter-reaguje sa drugim likovima… i - matematika je jasna.
Uprkos tome što kraj donekle devalvira intelektualno-emotivna ulaganja sa početka, u totalu gledano, ovo je ipak natprosečan i gledanja vredan hororčić od staromodne sorte (u pozitivnom smislu).