недеља, 22. децембар 2013.

Novi horor filmovi (2012-13)

             U najgoroj godini za horor-berbu koju pamtim, za svih ovih mojih 40 godina, evo šta je bilo toliko samouvereno, drsko i upadljivo glupo da se izdaje za HOROR... Podrazumeva se, ovo su samo neki naslovi koji su imali bar ponešto u sebi što me je teralo da im uopšte dam šansu, i da ih odgledam do kraja. Ne računam očigledne Z-grade budalaštine (FFF, zombi apokalipsa, pet drugara u kombiju... itsl), ili izvikane filmove kao THE PURGE (premisa je toliko imbecilna da mu nisam ni dao šansu) ili INSIDIOUS 2 (nisam voleo ni prvi deo - imate rivju ovde na blogu - a svi prikazi kažu da je nastavak isto to, samo još gore).


JUG FACE
USA, 13
**        2
            Ovo je kao poludupasta verzija THE WOMAN: glavnu žensku ulogu igra cura koja je tamo igrala ćerčicu na udaru zlog taje, zlog batice i svih ostalih zlih mužjaka. Isto tako je glupo ko ŽENA, ali ni približno tako uvredljivo i extremno. Dakle, kretenski misguided 'feminizam': only women bleed! Gledajte kako stravično pate žene u kandžama patrijarhata kad im se ne dopusti da rade ama baš sve što im ćune, i kad njihove nepromišljene, sebične, po-druge-uništavajuće akcije zapravo počnu da imaju krvave konsekvence. Dodatno je klimav jer počiva na trulim, neuzemljenim nogama u vidu moronske premise o toj izolovanoj zajednici koja nema blage veze sa životom i time kako religije, sekte i uopšte ljudska verovanja bilo gde na zemljinoj kugli funkcionišu. Šteta što ovaj kvazihoror bar nije fucking hilarious kao THE WOMAN, nego je suviše glup čak i da mu se čovek slatko smeje.

THE BUTTERFLY ROOM
ITA/USA, 12
**        2-
            Zaboravljivi mediokritetizam kome ne pomaže ni brukanje ostarele Barbare Stil ni još ostarelije Heder Langenkamp! Nije čak ni treš nego samo jadna nebitnost.

THE LAST WILL AND TESTAMENT OF ROSALIND LEIGH
CAN, 13
**(*)    2+
            Artsy-fartsy priča o duhovima i gulovima, previše razvučena; bolje bi bilo da traje duplo manje. Dobra lokacija i atmosfera; previše pretencioznosti koja se na kraju sroza s tim CGI ghoulom. Glasom prisutna Vanesa Redgrejv, režirao vlasnik RUE MORGUE magazina. Ako ništa drugo, ovo je čist Kjubrik u odnosu na kretenizme koje je FANGORIA svojevremeno plasirala (oh, da li ću ikada preboleti mozgoubijajući idiotizam filma SEVERED TIES?!) i na ono šta njeni urednici i dan-danas scenarišu i režiraju (SHARKNADO, anyone?).

SATURDAY MORNING MYSTERY
AUS, 13
**         2
            Čak i posle malopređašnje provere na IMDB-u, i dalje mi ne svetle lampice; ovo mi je skroz iščezlo iz uma posle samo par meseci od gledanja. Neke vrlo blede slike blude mi u sećanju o ovoj Skubidubiji u "ukletoj kući"... To nije dobar znak. Mislim, za film.

FRANKENSTEIN'S ARMY
HOLL, 13
**     2+
            Predivne naci-zombi-robot kreature, očajna gluma, kretenski scenario, uber-kretenska odluka da se sve snimi kao drmavi, zamumuljeni FFF, čime je senka davnašnjeg obećanja (iz vremena kad se ovo zvalo WORST CASE SCENARIO) razmazana po ekranu kao izmet na zidu WC-a šoferske krčme kraj neke primorske crnogorske serpentine.

BAD MILO
USA, 13
**(*)     3-
            Previše se napinje, previše se trudi da bude KULT, ali... neće ništa na silu. Ne može svako da bude Henenloter (pa čak ni on sam, u zadnje vreme!) – premisa o krvožednom "Elmeru" iz dupeta (doslovno!) koji izgleda kao turski ET nije dovoljna za prvu ligu: fali ovome istinske, dubinske perverzije i DUHA. Ipak, čak i ovako srednjački, nije sasvim nezabavan – ali ne očekujte više od jednokratne mlitave zabave. BRAIN DAMAGE je za ovo nedostižna stratosfera.

THE CONSPIRACY
CAN, 13
**          2+
            Sasvim solidan mock-doc na temu teorija zavere, koji počinje iznenađujuće intrigantno i ubedljivo... pre nego što sve to baci kroz prozor u poslednjoj trećini, kad tu nabudženu zaveru svede na infantilnu petparačku budalaštinu sa sektom u kukuljici i sa prinošenjem ljudske žrtve... Ništa ne vrede ni kvaziučene aluzije na Mitraizam, taurobolijum itsl: deco, ne rade se tako zavere... Ne funkcionišu ozbiljne grupacije koje vladaju svetom kao grupice dekadentno-patetičnih zgubidana i sektaša-vikendaša... Ovi što nam iz senke kape kroje nisu ovako naivni, inače ne bi tako dugo i s uspehom radili to što nam rade!

WITHER
SWE, 13
**(*)      2+
            Blago zanimljiv i polu-gledljiv švedski poor man's EVIL DEAD sa opsednutim deditima koji bljuju crnu krv u jednoj vikendici u šumici... Potpuni haos od "dramaturgije" svodi se na jurcanje tamo-vamo kroz te 3-4 sobe, uz mestimično šikljanje crnog mastila. Ništa naročito, ali mi barem ne siluje detinjstvo kao ovogodišnji visokobudžetni rimejk ZLIH MRTVACA.

NOTHING LEFT TO FEAR
USA, 13
**          2+
            Baš ništa, zaista, za plašenje. Počinje kao simpatični ruralni gotik ali brzo degeneriše u sasvim kretensku i smešnu paradu naivnih, nestrašnih budalaština o popu i njegovoj familiji koji zaglave u jedno presmešno selište među presmešno zamišljenu sektu i njenu prekomplikovano-preglupu strategiju za buđenje Neke Mračne Sile. Pojedini drveni likovi, odnosi i dijalozi su baš WTF, a predvidivi kraj (još jedna nova familija stiže u selo da prođe kroz sve ovo isto) je 2nd in its stupidity only to "It was all a dream!"

DARK TOUCH
UK, 13
**(*)      2+
            Lepo uslikana, ali na svakom drugom planu inferiorna, klišetizirana i predvidiva varijacija na KERI o telekinezom obdareno-ukletoj curici. Očekivao sam više od rediteljke (ionako precenjenog) IN MY SKIN, ali ovo je tipičan primer nekoga ko koketira sa hororom a slabo ga gleda/poznaje, pa misli da otkriva rupu na saxiji dok, zapravo, samouvereno plasira opšta mesta.

TALES FROM THE DARK
HK, 12
**(*)      3-
            Solidan kineski horor omnibus.

HAUNTER
USA, 13
*(*)        2-
            Joooj mrske smaračine, joj negledljive ispraznosti: ako je i od Vinćenca Natalija – mnogo je! Mrzeo sam skoro svaki sekund ove dosadne posthumne melodrame. Da, posthumne, jer svi likovi su već odavno mrtvi (pa prema tome, koga boli dupe za bilo koga od njih, ono najgore im se već desilo!), a do kraja filma bićete i vi – mrtvi ugnjavljeni!

HELLBENDERS
CAN, 13
**(*)      2+
Ne, ne, ne. Silom se kult ne pravi. Osim ofucanog koncepta i mnogo, mnogo psovanja i huljenja, treba tu i mnogo više duha, veštine, dobrih glumaca a manje namigivanja najnižem zajedničkom fuckimenitelju... Plus: suviše ukorenjeno u katolicizam = manje zanimljivo nekome ko to nije, niti pripada tom okruženju da bi mu ove "blasfemije" bile zabavne. Plus: prva polovina još i nekako, ali u drugoj, a naročito na kraju, u finalu, ovo baš ozbiljno propada. Domaći zadatak: videti kako je duševno i zabavno "satanističke" muvije reciklirao Aleksandar Crkvenjakov u LA DIA DELLA BESTIA!

BIG-ASS SPIDER!
USA, 13
**(*)      2+
            Ne, ne, ne. Silom se kult ne pravi. Osim ofucanog koncepta i naslova, treba tu i mnogo više duha, veštine, dobrih glumaca a manje namigivanja da bi to funkcionisalo kao nešto više od jedva-gledljive jednokratne plitke zabave... Domaći zadatak: videti kako je duševno i zabavno big bug i big monster muvije reciklirao Lari Koen u KRILATOJ ZMIJI!
   
CONTRACTED
USA, 13
*(*)       2-
            Odurna smaračina od wannabe "body horrora", nenadahnuta i nedovoljno gnusna antireklama za nebezbedni sex, sa najkretenskijim limp dick "krajem" u istoriji moronskih završetaka. Prema ovome su drugi noviji filmovi o sjebanim angst-devojkama u raljama telesnih modifikacija (svojih i tuđih) kao što su TEETH ili EXCISION – čista remek dela, i idejno i formalno! Ovo deluje kao da je neko uzeo šablon Kronenbergove MUVE, pa izbacio ljubavnu priču, filozofiju, nauku, metafiziku, crni humor, duh, genijalnost i grozomorne efekte maske, a ubacio patetičnu kvazifeminističku kliše-melodramu o curi koja se postepeno raspada jer se napila na žurci i pustila da je (s)jebe nekrofil – i jer je majka nije voljela!

TOAD ROAD
USA, 13
*(*)       1+
            Prehvaljeni a skoro negledljivi kvazidokumentaristčki kameromrdajući lošeosvetljeni filmčić o grupici do krvožednosti antipatične narko-mlađarije. To su sve isprazni kreteni kakvi nisu dobri ni Đejsonu za pod šjekiru – ali ne, kamo sreće da je ovde barem Đejsona i šjekire pa da pokolje i iskasapi gamad: ne, umesto toga, ovde imamo da ubeskraj pratimo njihova isprazna narkomanska nagvaždanja, tumaranja po šumama i gorama, pri čemu se besciljnost njihovih tupih egzistencija savršeno odražava u besciljnosti i tuposti ovog iritirajuće ispraznog filma. YELLOWBRICKROAD - hororčić sa sličnom premisom (ako dovoljno dugo šetaš kroz šumu, jednom stazom, dolaziš u neke druge dimenzije, kurce-palce, pakao, šta god) - bio je, u poređenju s ovom dosadnom dramom, čisti THE SHINING!