Prošle su ¾ godine, a nisam
se masovnije osvrtao na filmove izvan horor žanra (izuzev nekolicine koje sam
prikazao u zasebnim rivjuima). Počeću to da postepeno ispravljam. Krećem od dna
– odnosno, od filmova slabih i jedva osrednjih, koji ne zaslužuju opširnije
bavljenje: ovde su izlistani kao UPOZORENJE, jer uglavnom se radi o naslovima
koji bi nečim mogli da vas navedu na pomisao da su DOBRI (poznat reditelj,
glumac, zanimljiva premisa i sl.) a zapravo, uglavnom, nisu, ili su, u
najboljem, negde na crti, ali pretežno razočaravajući.
Filmovi su izlistani po
redosledu kojim sam ih gledao, od februara 2014. (odnosno od poslednje dodele Zlatnih Ghoulova, 30.01) pa naovamo.
Cannibal
SPA, 13
** 2+
Navodno kontroverzan a zapravo isprazan, ravan,
predvidiv, dosadan film o (offscreen) kanibalizmu od strane uglađenog psihopate-krojača
koji između dva šnajderisanja tranžira žene.
Somewhere
in Palilula
ROM, 13
** 2
Zanimljiva premisa o doktoru u nekom bogomprokletom
selištu u rumunskoj ispizdini lepo je slikana, ali nesnosno dosadna,
uninvolving, balkanski haotično-besciljna i bez duha.
TOMBVILLE
BEL, 14
** 2+
I ovaj zvuči daleko zabavnije u teoriji i kritici
nego u praksi – opisuju ga kao košmaran, linčovski, iracionalan, jeziv... a
zapravo je to jedno dosadno isprazno artsy-fartsy izdrkavanje koje će biti
gledljivo samo najvećim Linč-adiktima koji kriziraju zbog predugog nemanja fiksa
od strane Tatka Linča.
The
Young And Prodigious T.S. Spivet
USA/FRA, 13
**(*) 2+
Žan Pjer Žene prosipa obilje svojih slatkiš-sličica u
priči savršeno irelevantnoj, nebitnoj, uninvolving čak i za dečicu kojoj je pre
svega namenjena a kamoli onima starijim od 10-ak godina. Nije to neprijatno
pogledati, ali je totalno zaboravljivo i nesupstancijalno.
WEIGHT
KOR, 13
** 2-
Odurna nekro-boleština o grbavom bolesniku koji
radi u mrtvačnici, sa obiljem eksplicitnih prizora golih leševa i ponešto krvi:
valjanje u "transgresiji" odnosno blatu ljudskosti ali bez ikakvih iskupljujućih
odlika, bilo u idejama ili barem u zabavi (exploataciji). Ne postoji nikakav
entertainment value ovde, ovo je patetični azijatski ekvivalent jugoslovenskih
socijalnih dramurdi začinjen većom dozom nakazne patologije, ali ko voli da čita crne hronike, ko voli "pretentious
art house misery porn" tj. da se valja u površnom nihilizmu i mizantropiji,
može ovome dati šansu.
ROBOCOP
USA, 14
**(*) 3-
Rimejk nije onoliko užasno imbecilan koliko smo se
bojali, ali nedodirljiva genijalnost Verhovenovog savršenstva i dalje je u
nebeskim visinama; ovo je gledljivo, podnošljivo, okej, ali bez zuba, bez muda
da zaista snažno zarije oštricu svoje poludupaste satire. Šteta, jer postojala
je potentnost u toj fino-apdejtovanoj premisi, vezanoj za u međuvremenu
uznapredovali USA militarizam i njegove sve više naučnofantastične oblike
ispoljavanja (roboti, dronovi itsl).
THE SIGNAL
USA, 14
**(*) 2+
Intrigantna misterija, barem u prvih pola sata, i dobra
vizuelnost sa ponekim zabavnim efektima, izduva se kao balon pred kraj, kad
vidimo da to nikuda ne vodi (odnosno, na kraju, kad shvatimo da je to nešto
DARK CITY-jevsko gde su nas odveli – skroz bezvezno).
DEVIL'S KNOT
USA, 14
**(*) 2+
Potpuno mlaka i mlitava filmizacija (u rangu nekog
beživotnog TV filma) događaja koji je beskrajno uzbudljivije, sočnije i
zabavnije/uznemirujućije prikazan u izuzetnom dokumentarcu PARADISE LOST (Ghoul's Approval!) o gadnom ubistvu trojice dečaka i
o teen-"satanistima" uhapšenim i osuđenim za to iako bez pravih dokaza...
The
Sacrament
USA, 14
**(*) 2+
Fino je to snimljeno, ali budući da slepački sledi događaje
dobro poznate svakom dobro obaveštenom gledaocu (Gvajana s kraja 1970-ih, šifra:
Džim Džons), ovaj gledljivi filmček, rađen u polu-dokumentarističkom i FFF
stilu, pati od dve velike boljke: 1) predvidivost (ovi sektaši će svi da se
dobrovoljno otruju i masovno samoubiju na nagovor svog Vučića) i 2) besciljnost
– jer, šta je poenta svega toga, osim rekonstrukcije koja je daleko bolje i
jezivije obavljena u dokumentarcima?
HOLY GHOST PEOPLE
USA, 13
**(*) 2+
Slično važi i za ovaj film o sekti sa
(samo)ubilačkim sklonostima, samo što je ova još više ovozemaljski
nezanimljiva, uprkos baktanju sa zmijama-proročicama, pa je zato i ovo pretežno
ravno, mlako, nebitno (mada, za najzagriženije, elementarno gledljivo, donekle
zahvaljujući dobroj ulozi harizmatičnog vođe zmijosektaša).
Bros
Before Hos
HOLL, 14
*(*) 2-
Sviđala su mi se prethodna dva filma ovih komičara,
u kojima izvrgavaju ruglu (ali i jednoj vrsti idolatrije) nekakve holandske
dizelaše (šta, mislili ste da su oni samo ex-Yu specijalnost?!) – ali ovaj
pokušaj rom-koma sa dizelašima užasno je kompromitovan, zaslađen, sa pretežno
slabim forama i fazonima: bolje, umesto toga, pogledajte New Kids Turbo i New
Kids Nitro ako vam je do sasvim solidnih prljavih komedija o
totalnim kretenima.
CALVARY
IRE, 14
** 2
Ova izvikana krimi-dramurda o popu kome neko u
ispovedaonici najavi da će da ga ubije ima nešto dobre kamere i glume, ali –
koga je briga? Samo onoga ko se pali da dva sata gleda mizernog Brendana
Glisona kako ga duvaju ladni priobalni irski vetrovi dok ga muče zatvor,
hemoroidi i čir na 12-palačnom crevu. Ništa me tu nije dotaklo, ništa
zainteresovalo, ništa involviralo (i to ne samo zato što se od mene traži da me
bude briga za dobrobit tamo nekog katoličkog popa). Socijala, fletlajn, zzzz...
KILLER LEGENDS
USA, 14
**(*) 3-
Od reditelja jezivog dokumentarca CROPSEY
koji sam već hvalio ovde na blogu očekivao sam MNOGO, a dobio jedan osrednji,
površan, slabunjav, uglavnom deja vu, zaboravljiv dok. filmčić o
urbanim legendama i njihovoj "stvarnoj" zaleđini, dodatno potkopan
lošim pristupom i sumnjivo-tendencioznim "istraživanjem".
ĆAĆA
CRO, 13
*(*) 2-
Neko je na jednoj listi na netu ovaj hrvatski film
nazvao hororom, pa sam morao da ga overim. Tim pre što ga je režirao Dalibor
Matanić, čije su mi FINE MRTVE DJEVOJKE bile sasvim OK svojevremeno. Auh! Ova
priča o dve sestre koje dolaze u usamljenu kuću u pusto selo kod svog oca koji
ih je silovao kao male, i o krvavoj osveti jedne od njih prema tatku toliko je usiljen,
loše napisan i glumljen, nenamerno tragikomičan i apsolutno dosadno-rastegnut i
bez ikakve poente da je to rečima teško opisati! Jebo ih ćaća!
The
Returned
SPA, 14
** 2
Već sam milosrdo iz pamćenja izbrisao ovu orgiju
nedešavanja, nezanimljivosti i uninvolvinga smeštenu u svet koji se nekako
izborio sa zombi najezdom, a zombiji su sad nešto kao retardirano-senilni bolesnici.
Krajnje neubedljivo kao satira i emocionalno nezanimljivo kao dramurda – a o
hororu da i ne govorimo, jer ga nema.
Shock
Value
USA, 14
**(*) 2+
Od kretenske premise dobra pita se ne pravi, uprkos
dobrim kritikama na netu: kao, B-movie reditelj uceni serijskog ubicu da glumi
samog sebe u njegovom novom horor filmu. Ko to proguta, progutaće i
"dramu" koja usledi, pa i krvavo-besmisleni kraj.
Life
After Beth
USA, 14
** 2+
Horor-komedija zasnovana na jednoj
"fori", a ni s njom ništa pametno a kamoli smešno nije urađeno: kako
raskinuti sa devojkom koja se u međuvremenu zombifikovala? U pozadini zombiji
polako osvajaju gradić, ali ovo sa curom ima prioritet! Ko voli glupe fazone,
dosadu i besciljni "indie" pozeraj, neka proveri!
The Midnight
After
HK, 14
**(*) 3-
Voćka Čan (Fruit Chan) po ko zna koji put pokazuje
da je njegov DUMPLINGS bio slučajni pogodak: ovaj kineski SF o grupici
karikiranih, iritirajućih kreatura koje se zateknu u istom ponoćnom gradskom
busu koji ih odveze u naprasno skroz ispražnjen velegrad ima svojih momenata,
što vizuelnih, što narativnih, ali film je predug, likovi su nezanimljivi, a
misterija ostaje bez odgovora i poente.
MONTANA
UK, 14
*(*) 2-
Izrazito nemaštovit, linearan, isprazan i napadno
neubedljiv krimi-triler o Srbinu (igra ga batica Madsa Mikelsena), bivšem ratniku,
kome je potrebna pomoć nekakvog londonskog tinejdž-meleza (!) kako bi se
osvetio drugom srpskom ratnom zločincu koji mu je u Bosni ubio ženu i dete, a
sada, kao, pored onolikih Šiptara, baš on vlada londonskim narko-podzemljem.
Kad pogledate koliko je naivno zamišljen njegov upad u tu diskoteku, kako je
bezveznjački rešena ta "akcija", shvatićete zašto uopšte neću da se
bavim time koliko je promašen i neznalački portret Srba, rata u Bosni i svega s
tim u vezi (bez obzira što je ovaj naš "Srbin" zapravo
"junak" filma; naravno, i on ima bradu, jer ko je još ikada u
engleskom ili američkom filmu video Srbina bez brade, pa makar on bio i
"dobar" momak?!).
CAPTIVE
CAN, 14
**(*) 2+
Atomski mrav Egojan isporučuje donekle
intriganto-gledljiv triler o čoveku kome ispred nosa pedofil otme ćerkicu iz
auta. Život mu se raspadne, žena ga ostavi, ali ovaj se ne predaje – traži je i
traži, dok je 10-ak godina kasnije ne nađe u ulozi onlajn vrbovateljke druge
dece za pedofilski "ring". Film je izrazito nevešt i neubedljiv u
pokušajima da jedno stvarno zlo prikaže filmski – jer ga toliko karikira i stilizuje
i pretera da to veze nema sa životom, što potkopava kvazidokumentarističku
dramu i željeni "realizam". Pod tepih se pomete šta je ta devojčica
pretrpela a sve se okonča wish-fulfillment fantazijom osvete i izbavljenja iz
kandži zlikovca (inače, dobro glumljenog) .
U idućem nastavku: srednje-dobri, okej, gledljivi nehorori!