Zadovoljstvo mi je da najavim još dve promocije
knjige koju svaka domaćinska kuća u Srbiji treba da ima u svojoj biblioteci - VIŠE
OD ISTINE: KADIJEVIĆ O KADIJEVIĆU - Knjiga razgovora sa Đorđem
Kadijevićem.
Obe promocije imaju, u izvesnom smislu, prisenak povratka kući: prva promocija je u
rodnom gradu autora knjige (Niš!), a
druga je u Loznici, blizu Tršića,
rodnog mesta Vuka Karadžića gde je Kadija obilato snimao svoju epohalnu seriju
i gde će se sad, posle duže vremena, vratiti...
Ko god je u ovim mestima ili njihovoj razumnoj
blizini, neka iskoristi priliku da uživo čuje Kadijevića, jednog od
najinteligentnijih i najživahnijih govornika koje ćete ikada čuti. U oba
slučaja zainteresovani će moći da kupe i primerke ove knjige sa potpisima
autora i aktera... Spremite se i – dođite!
NIŠ
Ponedeljak 13.11.
19.00 h
Mala sala NKC-a (Palilula)
Promocija knjige Više od istine – Kadijević o Kadijeviću
Učestvuju: Đorđe Kadijević, Dejan Ognjanović i Dejan Dabić
Organizator: NKC (Niški kulturni centar)
Promocija knjige Više od istine – Kadijević o Kadijeviću
Učestvuju: Đorđe Kadijević, Dejan Ognjanović i Dejan Dabić
Organizator: NKC (Niški kulturni centar)
LOZNICA
Petak, 17.11.
19.00 h
Galerija Miće Popovića i Vere
Božičković-Popović
Promocija knjige Više od istine – Kadijević o
Kadijeviću
Učestvuju: Đorđe Kadijević, Dejan Ognjanović i Dajana Đedović
Učestvuju: Đorđe Kadijević, Dejan Ognjanović i Dajana Đedović
Organizator: Centar za kulturu „Vuk Karadžić“
Podsećam na osnovne podatke o ovoj knjizi.
VIŠE OD
ISTINE: KADIJEVIĆ O KADIJEVIĆU
Knjiga
razgovora sa Đorđem Kadijevićem
Autor: Dejan
Ognjanović
Izdavač: Orfelin,
Novi Sad, 2017
Uz pomoć
FCS-a,
i fondova
za kulturu grada Novog Sada i pokrajine Vojvodine
VIŠE OD ISTINE: KADIJEVIĆ O KADIJEVIĆU je
knjiga razgovora sa rediteljem Đorđem Kadijevićem koje je vodio i
priredio Dejan Ognjanović.
Razgovori sa ovim velikanom srpskog filma pokrivaju
njegov celokupan opus, i to hronološki, od filma Praznik (1967) pa do, za sada, poslednjeg – dokumentarnog TV
filma Tito i umetnost (2014) iz
serijala „Titova soba tajni“. Knjiga sa podjednakom pažnjom govori i o TV
projektima Đorđa Kadijevića: serijalima „Fantastika“ i „Beogradske priče“, kao
i o velikoj TV seriji „Vuk Karadžić“.
U otvorenom i iscrpnom razgovoru Kadijević
minuciozno izlaže osnove svog svetonazora i svoje filmske poetike: govoreći o
sebi i formativnim događajima svoje biografije on govori i o ključnim
dešavanjima u Srbiji od II svetskog rata naovamo i pretvara se u pronicljivog
svedoka jednog vremena. Kao autor čija su dela često bila posvećena istorijskoj
tematici, Kadijević govori o svom odnosu prema vremenu, istoriji, prolaznosti i
večnosti – ali i o svom odnosu prema srpskom narodu i njegovom mestu u
istorijskim procesima.
Osvrćući se na uslove u kojima su njegovi filmovi
nastajali, Kadijević govori i o svojim saradnicima – pre svega o svom stalnom
direktoru fotografije, Aleksandru Petkoviću – Petku, ali i o najvećim glumcima
srpskog filma s kojima je sarađivao, kao što su: Slobodan Perović, Pavle
Vujisić, Aleksandar Berček, Miki Manojlović, i drugi. Kadijević otvoreno govori
o brojnim kulturnim poslenicima nekadašnje srpske kinematografije i Televizije
Beograd, uključujući i svoje kolege, reditelje, i tako upotpunjuje sliku uslova
u kojima su filmovi nastajali u vreme SFRJ, i u vreme posle njega, sve do
današnjih dana.
Lucidni i intelektualno potkovani Kadijevićev um
suvereno se kreće kroz kulturu i umetnost svih epoha, a posebno XX veka,
povlačeći brojne paralele sa filozofijom, politikom, istorijom i drugim
oblastima. Njegov smisao za humor i ironiju daje posebnu draž i bogatstvo ovoj
knjizi.
Razgovori su potkrepljeni uvodom autora,
Dejana Ognjanovića; kratkim podacima o zapletu i ekipi svakog
pojedinog filma ili serije; nužnim komentarima i objašnjenjima u
fusnotama; bogatim i ekskluzivnim fotografskim materijalom iz
Kadijevićeve lične fototeke, kao i iz arhive RTS-a.
Rezultat razgovora Dejana Ognjanovića i Đorđa
Kadijevića, zabeležen u ovom rukopisu, mnogo je više od puke knjige intervjua:
ovo je temeljita autopoetička studija, utemeljena i faktografski i teorijski, i
obogaćena obiljem ekskluzivnih fotografija koje dodatno doprinose njenom
statusu prvorazrednog dokumenta kakav je nužno potreban našoj kulturi.