петак, 22. децембар 2017.

HORORI 2017: SREDNJAČKI I SLABI



U okviru akcije sumiranja tričavih horor postignuća u ovoj godini, počeo sam od vrlo-dobrih, i prvi deo izbora prilično solidnih horora okačio OVDE, a drugi deo je OVDE. Sad, dok sa te liste gledate šta vam je promaklo, evo nečeg malo drugačijeg: u ovom nastavku ću da se osvrnem na filmove koji uglavnom nisu vredni truda, osim ako nemate neki baš specijalan fetiš – npr. strašno vam se gleda horor koji su režirale ŽENE, ili TURCI, ili za koji je scenario pisao Milan Konjević, pa zbog toga kakvi su da su – mora da se gledaju!
Razvrstao sam ih u dve grupe: osrednji, koji zaslužuju da se o njima nešto kratko kaže, i SLABUNJAVO-OČAJNI, sasvim nevredni mog truda.


 OSREDNJI 


XX
USA, 17
**
2-
Žene, žene, šta vam je ovo trebalo? Da nam dokažete kako vam je mesto u kuhinji i spavaćoj sobi, a ne iza kamere? A još manje u stolici horor-rediteljke? Ako je tako bilo, uspele ste, ubedile ste nas! Sve višedecenijske šovinističke optužbe i tlapnje sada ste na delu dokazale: nemate pojma! Same ste nam dale u ruke motku kojom ćemo vas umlatiti – a posle vam kriv Đavo i diktatura falusa! Ništa ovaj ženski horor omnibus ne valja, ništa – osim, nešto malo, poslednja epizoda (by Karin Kusama), umereno gledljivo prežvakavanje i, kao, apdejt Rozmerine bebe.


THE VOID
USA, 17
**
2+
Rekoh odavno da se ne primate na hajp i na odlične efekte i kreature čije ste slike videli na internetu – jer u samom filmu loše su usnimljeni, jedva se (ne) vide. Ali ne vredi, nekima je ovo i dalje odličan film. Šmrc. Ja rekoh i spasih dušu svoju, OVDE.


HOUSEWIFE
TUR, 17
**
2+
Novi film onog Turčina koji nas je pre par godina prijatno iznenadio filmom BASKIN! Avaj, njegov drugenac je krupan korak unazad: rađen na engleskom, istvoremeno je provokativan i skoro-negledljivo generički, kao da je neko usemplovao dosadno slikani TV film sa nekim nadrealnim splater horor scenama i, što je još gore, sa niđe-veze polulavkraftovskim natuknicama. Scenario je veoma naivan u tome kako mali Hasan zamišlja okultizam, sekte i njihovo delovanje i na kraju balade sve je to tek na nivou nekog direct-to-cable filmića iz ranih 1990-ih a nedostojno čoveka koji se načas, nekima, učinio kao nova mlada nada iz egzotičnih krajeva za spas posustalog žanra. OK, možda je ovo samo trenutno posrtanje i miskalkulacija, i daj Alahu nek mu daju još jednu šansu da se vrati na staro i dobro, jer ovo ovde – ne valja mu rabota.


LEATHERFACE
USA, 17
**
2
Debeli poluretardirani schlob koga svi znamo i volimo iz Huperovog masterpisa zapravo je, sudeći po ovome, bio neshvaćeni tinejdžer kao i svi mi – društvo i porodica su ga odveli na krivi put. A sad ovaj krivi put od filma imamo da gledamo kao nekakav imbecilni prickwell – slikan nešto lepše, i sa par brutalno-splaterskih scena (zahvaljujući tvorcima originalnog INSIDE, upravo rimejkovanog), sa ugođajem kao u DEVIL’S REJECTS, donekle, samo mnogo slabijim.



Cult of Chucky
USA, 17
**
2+
Žao mi je, ali Čaki je, iako večito plastično mlad – zreo za penziju. Ovo ceđenje suve drenovine, svaki put sa sve manjim i manjim budžetom i sve usiljenijim izgovorom za postojanje prilazi granici mučnog-za-gledanje, ali ne u dobrom, horor smislu reči, nego prosto – dosta bre više! Nije to sasvim negledljivo, ali donosi samo stepen niže u odnosu na prethodni, nešto malo lepši i zabavniji deo. Ne vredi ni redundantno dovođenje ex-klinca (sad, naravno, omatorelog) iz prvog dela, ni cimanje Dženifer Tili (imao sam transfer blama gledajući njenu usiljenu scenu ovde), ni bezvezno umnožavanje Čaki-lutaka... Jedino se Bred Durif (Čakijev glas) i njegova ćerka (protagonistkinjin stas) dovoljno trude da ovo uopšte razmotrite za gledanje u nekom naročito desperatnom trenutku. Ja te volim Čaki kad si u Parizu – ali u ludnici, ni blizu. Nisam lud!


NIGHTWORLD
USA, 17
**
2
Tačno ono što biste i očekivali od B.Aryou-Kiddinga (MAMULIN RIFT) i M. Konjovića (ZONE MRTVAČKO, MORE) kad pokušavaju da besramno pokradu Arđentov INFERNO i Fulčijev THE BEYOND, ali pošto to rade za šaku kikirikija u Bugarskoj, nema se para ni za „stil“ ni za splatter, niti sposobnosti i volje za sumanuti delirijum iracionalnog – nego je ovo pešački koncipiran, neoprostivo prespor i nenadahnut film o čuvaru zgrade u kojoj možda u podrumu ima NEŠTO, nekakav prolaz ka Drugoj strani.
Film se sastoji od 4/5 „sad će nešto da se desi, polako, evo, tek što nije, ovo što je malopre šušnulo uskoro ćemo najzad videti šta je bilo“ i 1/5 od „jadni, sirotinjski našminkani zombiji u jednoj mračnoj sobi koji čak i ne načine neku zabavnu telesnu štetu“. OK, Robert England nije nezanimljiv u svojoj sporednoj ulozi, i reditelj se trudio da kolko-tolko oživi mrtvosani scenario, ali ne vredi: reći da je ovo poludupast film bio bi preteran, nezaslužen kompliment.


 SLABUNJAVO-OČAJNI 
OVO SLOBODNO PRESKOČITE
„Move along, people – nothing to see here!“

ELOISE
USA, 16
**              2+

TERROR 5
ARG, 16
**              2

Havenhurst
USA, 16
**(*)        2+

Galaxy of Horrors
CAN, 17
**

Sun Choke
USA, 16
**              2

The Dark Tapes
USA, 17
**(*)        2+

Rings
USA, 17
**        2+

REPLACE
UK, 17
**

ALENA
DEN, 16
**               2

LET HER OUT
USA, 17
**                2

THE MUMMY
USA, 17
*(*)             2-

It Stains the Sands Red
USA, 17
*(*)             2-

OUR EVIL
17
**              2-

RED CHRISTMAS
AUS, 17
*(*)          2-

We Are Not Alone
USA, 17
*(*)           2-

MADRE
ARG, 17
**               2+


---Nastaviće se---
u idućem broju JOŠ 4-5 solidno-gledljivih ništaposebnosti