tag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post8294565491811348163..comments2024-03-27T14:03:40.956+01:00Comments on The Cult of Ghoul: 1001 FILM KOJI MORATE VIDETI PRE SMRTI (2. deo)Dejan Ognjanovichttp://www.blogger.com/profile/17235045735090443943noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-12138183992295338892015-05-24T23:37:52.380+02:002015-05-24T23:37:52.380+02:00Ovaj kišni vikend beše idealan za relaksaciju uz n...Ovaj kišni vikend beše idealan za relaksaciju uz noir filmove, pa odgledah tri komada:<br />-The Lady From Shanghai (1947) - Zaista spada u sam vrh film-noira. Pre svega zahvaljujući upečatljivom raspletu filma u poslednjih 5-10 minuta.<br />-The Strange Affair of Uncle Harry (1945) - Ovo je jedan od retkih Siodmakovih filmova koje do sad nisam gledao. Ni ovaj me nije razočarao, uprkos neprirodno nakalemljenom završetku nametnutom cenzurom. Pored The Killers Šnajder je možda mogao da stavi na listu i Phantom Lady (1944), ali svoj šarm imaju i Christmas Holyday (1944) i The Dark Mirror (1946).<br />-Reign of Terror aka Black Book (1949) - Ovo je istorijska drama A.Mann-a, iako tehnički snimljena kao film-noir. Neobično uzbudljiv film, iako se bavi istorijsko-biografskim faktima, koje ja lakše varim kroz dokumentarce.<br /><br />Po mom mišljenju zavređuju pažnju još neki noir filmovi koji nisu na Šnajderovoj listi:<br />-D.O.A. (1950), Rudolph Maté;<br />-He Walked by Night (1948), Alfred Werker/Anthony Mann;<br />-Shock (1946), Alfred Werker;<br />-The Lost One (1951), Peter Lorre.<br /><br />Spellbound naravno obavezno pogledati!<br />Dejan Markovichttps://www.blogger.com/profile/15912330419023462699noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-24019757127431258482012-05-24T16:25:56.297+02:002012-05-24T16:25:56.297+02:00ostadoh dužan odgovor na ovo - skroz sam zaboravio...ostadoh dužan odgovor na ovo - skroz sam zaboravio to pitanje jer me je zateklo dok sam bio usred gothic akcija u negotinu i okolini!<br />ukratko rečeno, nisam sklon realizmu, a još manje golom dokumentarizmu (neoplemenjenom žanrom ili nekim vrlo osobenim pristupom a la herzog) ili naturalizmu. film - i umetnost uopšte - treba da bude veći od života, a ne preslikavanje života. ne zanimaju me filmovi o 'malim ljudima', običnom svetu, radnicima, seljacima, prosjacima i sl. a naročito ne onda kada su njihove storije obrađene u tom ključu neorealizma. ne sporim ja istorijski značaj tih kradljivaca bicikala i berača pirinča i ne znam čega, ne sporim čak ni određenu umetničku vrednost - ali mene to baš nimalo ne zanima, i smatram ih svakako inferiornim.Dejan Ognjanovichttps://www.blogger.com/profile/17235045735090443943noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-34100834827052671812012-05-13T15:39:31.840+02:002012-05-13T15:39:31.840+02:00Dejane, zanima me, zašto ne volite italijanski neo...Dejane, zanima me, zašto ne volite italijanski neorealizam? Moram priznati da sam uglavnom nailazio na pohvale o ostavarenjima De Sike, Viskontija, Roselinija itd, pa bih voleo da čujem Vaše mišljenje, kao vrsnog poznavoaca filma. PozdravAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1723963304125122627.post-38937964493005214372010-09-19T17:30:43.064+02:002010-09-19T17:30:43.064+02:00* Fantasia - definitivno!
Pinocchio (1940) - svaka...* Fantasia - definitivno!<br />Pinocchio (1940) - svakako treba!<br />Citizen Kane (1941) - Tako je<br />* Casablanca (1942) - Tako je<br />Ivan the Terrible, Parts One and Two (1944) - Tako je<br />Gilda (1946) - Svakako treba<br />The Bicycle Thief - Svakako treba<br />Sunset Blvd. (1950)- Defintiivno!<br />A Streetcar Named Desire - Tako je<br />Roman Holiday (1953) - Apsolutno!Lukahttps://www.blogger.com/profile/14968422366825023742noreply@blogger.com