**(*)
2+/ 3-
posle popriličnog hajpa na netu, pogled na dženiferino telo izazvao je poprilično skupljanje mog erektivnog tkiva. metaforički govoreći, of kors. megan fox kao henifer (ali ne lopes!) je zaista prvorazredna koktizerka, ali deo frustracija proizvedenih ovim filmom vezan je i za idiotsko prikrivanje njenog – tela. zašto se film uopšte zove heniferino telo, ako od 'naslovnog junaka' vidimo samo par kratkih fleševa golih ramenca i deo leđa (gornji!)?
javlja mi se da je ovo samo poslednji u nizu primeraka sterilnog, kastriranog američkog filma koji je gotov i pre nego što je počeo: sva kreativnost otišla je na koncept, fore i fazone, promociju, marketing, tako da se niko ne unosi previše u samu realizaciju. usa horor odavno više – NE ISPORUČUJE. usa horor je koktizer baš kao i naslovna henifer: i sve je to lepo, koktizing kao deo predigre i bla bla, ali fuck, u nekom trenutku treba ispuniti bar poneka obećanja, i odvesti igru dalje od lakog petinga.
ali ne – ameri nam već 15-ak godina unazad prodaju samo jalovu predigru bez orgazma. zadovoljavaju se time da nas napale, a taman kad se zagrejemo, sve je već 'gotovo'. po principu, ako oćeš još, plati pa gledaj nastavak. a dok čekaš na njega, kupi uncut special edition dvd sa 2,5 minuta extra neviđenih scena. na 10ak $ koje si dao za bioskop (zapravo, više, ako si jeo kokice, pio sokče i vodio curu) dodaj još 25-30$ za taj jebeni dvd u nadi da će bar on da isporuči više... oće, patka.
naravno, ima sasvim dovoljno stoke na ovome svetu kojoj se može uvaljivati mlako vaćarenje umesto jebačine, i koji će plaćati u hordama i krdima za ovakve half-assed produkte – ali ne primaju se baš svi na te fore. sreća te van amerike još uvek ima onih koji pošteno, krvavo odrađuju svoj posao i DELIVERUJU ono čime nam usa majmuni samo mašu pred očima kao ona kokoš koja bi da zavede psa u 'daj ćaći dinju' gegu iz pevac-krelac crtića.
šta nam henifer obećava?
- tinejdž tela u vrtlogu strasti.
- tinejdž komediju o srednješkolskim klasnim odnosima.
- metafore o odrastanju i mladosti.
- vrcave dijaloge, hip-reference, prepametne likove, one-linere za pamćenje.
- krvopljus u sex=death maniru.
- pametan (za promenu!) horor za tinejdžere!
šta nam henifer isporučuje?
- 5-6 sekundi obnaženih ramena i leđa megan fox, 2 sekunde njenih golih nogu (ispod kolena) i fleševe golog torza nekog emo twinka za devojčice. sve ostale scene intimnosti (među dobricama) i zavođenja (sa dženi-zlicom) iritirajuće su čedne, obučene, mračne i prikrivene.
- 'komedija' je neduhovita, providna i na prvu loptu, pretežno verbalna, i pretežno usiljena.
- metafore, aluzije i reference su površnije i neoriginalnije od neke prosečne (ne čak ni naročito nadahnute) epizode saut parka. recimo, grdne su zajebancije mogle da se izmuzu iz tog goth-emo šminkera koga džen zavodi, ali jok. usputni fazoni sa goth kids u saut parku mnogo su nadahnutiji i to the point.
- posle tolike halabuke oko navodno prepametnih i memorabilnih 1-lajnera, ja ovde ne čuh skoro ništa zaista vredno pamćenja. mislim, ima tu solidnih, ali zaista ništa posebno provala.
- jebeni američki puritanizam nesposoban je da uopšte proizvede potentan spoj erosa i tanatosa koji je u srži ovog zapleta o demonskoj devojci koja zavodi i proždire momke. ne, deco, ništa od te rabote. to moramo da prepustimo špancima, francuzima i japancima. ovi ameri su definitivno izgubljeni slučajevi kad dođe do tog lebenstoda. ovde niti ima erotskog naboja i impakta (osim vrcanja sexipila iz pretežno zakopčane megan fox, po principu daj šta daš), niti nekog visceralnog horora u smislu gadnih načina isisavanja života iz tih (ne?)srećnika i posledica toga po njihova tela.
- na kraju, nismo dobili 'pametan' horor za tinejdžere, nego samo jednog praznoglavog POZERA koji bi da nas ubedi da je strašno cool, pametan, vickast, pronicljiv, a zapravo niti ima šta da kaže, niti ume da priča kako treba, niti njegova priča (sa tupavim 'twistom') zaista ima ikakvu poentu.
jennifer's body je jedan dobar horor-peting, i ništa više od toga. ako pođete na dejt sa henifer, slobodno ostavite kondom kod kuće – neće vam trebati.
PS: Ovaj film je režirala žena (KARYN KUSAMA) po scenariju koji je pisala žena.
Nijedna od tih žena ne zove se Ketrin Biglou.
Prema tome...
PS: Ovaj film je režirala žena (KARYN KUSAMA) po scenariju koji je pisala žena.
Nijedna od tih žena ne zove se Ketrin Biglou.
Prema tome...
Odličan tekstić, no nekako mi se čini da je ocjena malo previsoka u poređenju s rivjuom. Đavo me odnio ako nekad trojke minus nisi davao filmovima koje si znatno više ishvalio. Nevertheless, mislim da ću ipak da preskočim ovo čudo. Više volim da pogledam nešto što je grozno loše, nego nešto što ima potencijala a onda se ispostavi kao obična so-so bljuzga koja sav taj potencijal proćerda.
ОдговориИзбришиocena zavisi ponekad i od očekivanja i potencijala, i od profesionalnosti izvedbe... takođe, još više u mom rivjuu zavisi da li ću više da potenciram ono slabo ili nedovoljno (ako sam očekivao, i imao pravo da očekujem, od autora, ili teme, mnogo više), dok ću da u textu više naglašavam ono što je iznenađujuće dobro za neki low profile flick.
ОдговориИзбришиnpr. INFESTATION od mene takođe ima 3- ali to je film koji je mnogo bolji nego što ima pravo da bude...