***
3+
Izuzetan
spoj krimi-trilera i crne komedije od sorte kakvu od Korejaca sve ređe viđamo i
pomalo smo i zaboravili da su sposobni za ovako nešto. Korumpirani amoralni
pajkan čija priključenija pratimo baš nema sreće – ali je ima gledalac koji
ovome da šansu.
Našu antiherojsku džukelu snađe serija baksuzluka
nakon što ludačkom vožnjom pregazi namernika na putu a onda, budući da je u
velikoj žurbi (umrla mu majka a u stanici su agenti unutrašnje kontrole koji čeprkaju
po prljavom vešu njega i njegovih kolega), odluči da taj leš sakrije nigde
drugde nego u sanduk svoje upravo umrle majke!
To uključuje apsolutno fucking hilarious scenu
potajnog švercovanja leša u mrtvačnicu i njegovog utrpavanja u već zašrafljen
sanduk uz pomoć igračke na daljinsko upravljanje kupljene detetu, dok sat
otkucava a sumnjičavi radnici mrtvačnice se približavaju prostoriji u kojoj je
ovaj ostavljen "da načas bude nasamo s pokojnom majkom".
Usledi niz odličnih preokreta koji nastanu kada
neko počne da ga progoni, ucenjuje i zajebava na razne načine, a vezano za
sakriveni leš, odnosno nešto veoma vredno što je pregaženi imao sa sobom. Njegov
protivnik je jedan od zabavnijih (i zajebanijih!) negativaca viđenih u
poslednje vreme a to kako ga mlati, telesno i psihički, tim je slađe što ovaj
sve to zaista i zaslužuje.
To se onda razvija u tete-a-tete okršaj dostojan
najboljih epizoda Pere Kojota i Tice Trkačice: te makljaže, ta nadmudrivanja,
ti preokreti, ti rusvaji – to se mora videti! Sve je tu: šamaranje, lomatanje
po klozetu, štapini dinamita, ekvilibriranje na ivici ponora, teg od 16 tona
koji pada s nebesa, treskanje u glavu, puzanje po podu mic-po-mic ka obližnjem
pištolju (dok mu ovaj lomi kičmu) i sve ostalo što smo voleli u crtanim
filmovima naše mladosti.
Ovo je potpuni smehotres baš zato što nije rađeno
kao komedija – barem ne u uobičajenom korejskom preteranom slepstik fazonu – nego pre kao vrlo crni dead-pan triler sa izlivima relativno suzdržane groteske. Smejao
sam se više i glasnije nego na bilo kom filmu koji pamtim iz ove godine.
Reditelj radi sa odličnim scenarijem, ali ništa mu
to ne bi vredelo da nema sjajne glumce i da nije sposoban da postigne adekvatnu
intonaciju suzdržane sumanutosti na ivici nadrealnog ali ipak s ove strane
plauzibilnog.
Satira na korumpirani sistem (naročito policiju) se
podrazumeva, ali nije napadna, već stoji tamo gde joj je i mesto u jednom
ovakvom komercijalnom filmu: između redova.
PS: Ako vam se sve ovo svidi, pa rešite da overite
i prethodni film istog reditelja pod naslovom How the Lack of Love Affects Two Men misleći da to mora da je
takođe vredno pažnje – upozorenje! Nije! Pokušao sam to da gledam, ali tu se
već radi o napadno napregnutoj, usiljenoj komediji sa genijalnim konceptom
(otac i sin se nadmeću oko iste cure, stanarke), ali prosto – to me nije ni
uvuklo, ni zabavilo, ni nasmejalo, i ugasio sam ga posle oko pola sata. U svom
prvencu naš Kim nije uspeo da izbalansira dramu, nasilje i humor...