Scenario: Giovanni Gualdoni, Roberto Recchioni, Tito Faraci, Giovanni Di Gregorio
Crtež: Bruno Brindisi, Massimo Carnevale, Davide Gianfelice, Giampiero
Casertano
134 strane
Već
sam se na ovom mestu osvrnuo na prilično dobru prvu knjigu ofarbanog serijala,
i taj tekst imate OVDE.
Drugu sam preskočio u smislu rivjua, jer tu nisam imao bogzna šta reći: nikad
nisam voleo te „Abot i Kostelo sreću TOG-I-TOG“ storije; dakle, ne volim to ni
u principu, a ni in concreto, jer te
Dilanove „avanture“ sa Mister Noom, M. Misterijom, Perom Detlićem i V.
Kačavendom za moj groš napadno su nenadahnute i bezveznjikave, i namenjene samo
najokorelijim fanovima i kolekcionarima koji ne žele da propuste neki broj, ma
kakav ovaj bio, i kojima je dovoljno što se „susret“ uopšte desio, bez obzira
na to da li je i šta njime postignuto.
E,
ako niste od tih „daj-šta-daš, samo da nemam rupu u kolekciji“, nego ako
kupujete samo ono što ima izglede da valja, onda stvari nešto bolje stoje sa
trećim kolor Dilanom (a petim Obojenim uopšte). Daleko je ovo od idealnog, ali
daleko i od lošeg. Evo, konkretno, koje epizode vas čekaju ovde.
Dilan u zemlji čuda
Početak baš ne obećava! Patetična
pričica sa kvarnim preokretom koji je uvredljivo usiljen i bezvezan preko svake
mere, naročito zbog toga što se poigrava sa mogućnošću da, možda, gledamo
epizodu iz Dilanovog detinjstva... Scenarista je zaslužio 25 šljiskanja
kandžijom po guz'ci!
Ocena: *(*) 1+
Pregaženi vremenom
Ovo je pisao Rekioni,
prehvaljeni i nerealno Mesijom proglašeni scenarista a onda i urednik
DILAN-serijala. Ova mu epizoda nije nešto revolucionarno, ali je svakako
zabavno i natprosečno pametno proigravanje nekih opštih mesta, sa twistom.
Zlikovac je ovde skoro-neuništivi ubica zvani Aksel (ime dobio po frontmenu
grupe Guns'n'Roses, a likom
podseća na mutiranu verziju gitariste te grupe, Sleša – koji je, uzgred, veliki
fan horora, a već se bacio i u filmske vode u tom smislu).
On kolje i kolje i kolje...
dok mu Dilan ne objasni koliko je slasher passé,
stvar koja navodno pripada 1980-im... Na kraju imamo geg, dosetku umesto
poente. Takođe, Rekioni pokazuje za moj groš preteranu sklonost popovanju,
eksplicitnom deklamatorskom moralizovanju i pridikovanju – ne samo u ovoj
epizodi, nego svuda gde sam ga do sad sreo.
Malko se previše upinje da
eksplicitno redefiniše i reimaginiše neke horor motive, teme i kanone, što je
lepo kao poriv, ali za sada me rezultati toga uglavnom ne oduševljavaju onoliko
koliko njegove vatrene obožavaoce. Malko mi je previše u prvom planu, preeksplicitna
i preeksponirana ta njegova meta-dimenzija, to diskutovanje sa žanrom, medijem,
pa i samim Dilanom kao likom. Ko zna, možda su ovo rani radovi u kojima se tek
zagreva, i možda je njegova pamet mudrije (sic) upošljena u kasnijim
scenarijima.
Naročit kvalitet ove
epizode je izuzetan Karnevaleov crtež: moram reći da je on jedan od retkih
novih Dilan crtača koji mi se, po kvalitetu, čini u punoj meri dostojan stare
garde. Većina drugih, novijih, kaska za prvom postavom.
Ova simpa pričica ovde je,
ujedno, prikvel za – takođe Rekionijevu – epizodu iz regularne serije pod
nazivom Gavranov sud (prikaz stiže uskoro), gde se Dilan ponovo sreće sa Slešom,
ovaj, Akselom.
Ocena: ***(*)
3+
Snovokradica
Od trenutka kada je Baldo
nestao, Bili nema mira. Za njega je Baldo bio sve na svetu. To nije bio običan
pas, već najsimpatičniji i najdraži pas koji postoji. Ali više od svega toga,
Baldo je Biliju bio pravi prijatelj. Imaginarni prijatelj. Možda je nekome zabavan
ovaj spoj Dilana i nečega što je kao malo mračnija epizoda iz Mikijevog zabavnika, ali bojim se čak i
taj opis zvuči zabavnije nego rezultat toga u ovoj epizodi.
Ocena: ** 2
Vampir boja
Za kraj, eto malo
dilandogovske melanholije. Kroz bleštava svetla modernog Londona kreće se nečujna
senka jednog strarog izgladnelog bića koje koje napada svoje žrtve i isisava im
poslednje kapi…boje?
Solidna pričica, i fino je
što barem u punoj meri eksploatiše činjenicu da se nalazi u „Obojenom
programu“, tj. koristi kolor za priču, umesto da bude SAMO ofarbana tamo neka
priča. Nažalost, moj omiljeni crtač, Kazertano, nekako je anemičan, bledunjav,
slabo nadahnut u ovom izdanju – mlak, jedva prepoznatljiv, tek korektan izvođač
radova...
Ocena: **(*) 3-
Nije mi jasno kako se Kasertano ovoliko srozao. Čovek koji je radio npr. Uspomene nevidljivog ili Posle ponoći je Rembrant lično za ovo što radi sad. Znam da se to nekim autorima dešava;neki drže nivo (Pikato,Roi) ali Kasertano je pao suviše nisko za svoj nekadašnji nivo.
ОдговориИзбришиRaduje povratak Ambrozinija,ali definitivno je Dilanu neophodno još jedno pojačanje na poziciji scenariste.
Ja sam uz Dilana sve dok crta Nicola Mari, kad on ode odlazim i ja.
ОдговориИзбришиmeni su M&G zakon kao i ROI koji mi je sinonim za dilana
ОдговориИзбриши