Uhvatila
me bila prethodnih dana neka prehlada pa nisam bio u stanju da pišem ni bitnije
i preče stvari koje me čekaju, neke od njih već započete (pogovor za Kadat, rad o Kadijinim hororima,
redakciju teksta Nekronomikona, novu
priču...), a ni rivjue za blog. Zato, za sada, evo kratkog pregleda nekih
novijih horora gledanih u prethodnim mesecima koji uglavnom ne zaslužuju detaljni
rivju, a zvuče dovoljno primamljivo da bi još nekoga mogli navesti na pomisao
da su vredni pažnje. Pih – uglavnom nisu, ali većina njih je na granici
gledljivosti i podnošljivosti (sa ocenom od oko 2+).
Uskoro
stižu i osvrti da nekolicinu solidnih trojki i tri-minusa...
STYRIA
UK/HUN,
14
**(*)
2+
Ovaj pokušaj da se
apdejtuje Le Fanuova “Karmila” je zamalo pa interesantan – i nije sasvim
nevredan pažnje najvećih zagriženika (barem je sniman u srednjoj Evropi pa ima
taj Euro-dekadentni šmek), ali ipak, ovo je propuštena, nedovoljno promišljena
prilika da se oživi ta priča u postkomunističkom kontekstu. Šteta, jer Julija
Pjetruša kao Karmila ima potencijala... Ipak, bolje čitajte
knjigu!
31
USA, 16
**
2+
Crni Zombi! Taman napravi
nešto što je prijatno gledati, kao što je bio LORDS
OF SALEM pa ga staviš na listu „za obratiti pažnju na dalja
dela“ – a on se vrati nazad u svoj lenji rednek bulšit prolongirani video spot
bez ikakvog smisla, poente i, što je najgore, bez ikakvog (makar vizuelnog, ili
bar sadističkog) nadahnuća. Ovo je misguided, loše režirano, loše slikano, mlako,
nezabavno, nedomišljeno čak i u granicama svog u-startu-debilnog koncepta. A na
vrhu ove gomile balege je i brabonjak u vidu imbecilnog kraja.
Blair Witch
USA, 16
**(*)
2+
A-bre, u-bre, tamte-vamte,
ovo-ono u mraku. BU! Jeste li se već usrali u gaće? Brrr... Skoro sve što ne
valja u FFF-u imate ovde, a skoro ništa od onog što ume da valja, i što je pre
17 godina tako efektno bilo proizvedeno. Ne očekujte da se ovo i primakne
originalu – ovo je samo jedan prosečan, zaboravljiv, plitak i neumeren FFF koji
misli (naivno i glupo) da će da bude 5 puta strašniji ako 5 puta prolongira
5-minutnu završnicu originalne VEŠTICE, sa jurcanjem po pustoj ruševini usred
šume dok ne dosade i bogu i ljudima i vešticama. Pih.
Under the Shadow
IRA, 16
**
2+
Ovo možete da gledate samo
zato kako biste štiklirali i to čudo – odnosno, jednog dana kad vas neko
zaustavi na ulici i pita: „Da li ste ikada gledali neki iranski horor film?“ a
vi možete da izbacite grudi i ponosno kažete: „JESAM, nogekako!“ Nema drugog
razloga da se gleda ova dosadnjikava dramica o položaju žene u današnjem Iranu
i o neeksplodiranoj bombi koja budi neke kao „duhove“ (u kariranom a ne belom
čaršavu)! Celu tu foru sa društvenopolitičkoistorijskom parabolom, bombom,
decom u opasnosti, ratom i duhovima itd. gledali smo napravljenu daleko
maštovitije, dinamičnije, jezivije, vizuelno zabavnije itd. kod Del Tora
(DEVIL'S BACKBONE). Ovo se sve dešava u jednoj prozaičnoj sobi, a derište u
pitanju (devojčica) je nepodnošljivo.
I Am the Pretty Thing That Lives in the House
USA, 16
**
2-
Sin Entonija Perkinsa već
me je nedavno nehumano smorio svojim filmom pod dva jednako debilna naslova
(FEBRUARY – aka BLACKCOAT'S DAUGHTER), ali to mu nije bilo dosta, jer sad nam
stiže sa video-radom (koji neću nazvati filmom!) u poređenju s kojim onaj crni
FEBRUAR deluje kao THE OMEN! Ovo je skoro negledljiva „artistička“ izdrkancija
koja teško da će zadovoljiti čak i morone sa Znaka Sagite koji su otkidali na
skrivena „značenja“ FEBRUARA! Evo, meditirajte malo nad ovim!
Posle ove nadobudne
gluposti počeću da mislim kako je ovaj Perkins horor ekvivalent onog Dupijea
(RUBBER) koji pravi namerno apsurdne i dosadne non sequitur one-joke „filmove“ u kojima je „joke“ na račun
gledaoca koji baci 90 minuta na OVO.
Downhill
USA, 16
**
2+
Ovo je kao poor man's
BASKIN – samo bez pajkana, živopisnih ruševina, vizuelno zabavnih dekora,
kostima i memorabilnih zlikovaca, ali zato imamo nekakve mauntin bajkere koji
se nađu na udaru rutinsko-bezveznjačkih sektaša-redneka ili tako nekih degena,
gde se ne zna ni ko koga ni kako ni zašto. NIZBRDO, zaista – zamalo. Ipak, u
zadnjih pola sata ima nešto simpatičnog ludila, maski, krvi, haosa, jurcanja, lavkraftoidnih
mutacija, pa iako je to besciljno i besmisleno, ima dozu dinamike i košmarnosti
koja nije sasvim bez Đav'la.
Ouija: Origin of Evil
USA, 16
**
2+
Ne vredi što su doveli pristojnog
reditelja OKULUSA
kad je materijal otrcana trećerazredna kičerica o majci polulažnoj medijumki i
njenoj ćerki koju opseda nešto demonsko: jeste, slikano je natprosečno dobro, i
ima u par navrata nečeg nalik tankoj jezi, ali mnogo, mnogo više ima derivativnog
sira (opiljci i restlovi iz
KONJURINGA 2). Say CHEESE!
Rupture
USA, 16
**
2
Nesnosno rastegnuta i
repetitivna pričica koja bi podnošljivija bila u sebi prikladnijem formatu, kao
polučasovna epizodica neke SF-horor serije ili omnibusa. Ne vredi ni Noomi
Rapas u glavnoj ulozi (kako toliko pade, zvezdo Danice...?) ni kameo Pitera
Stormera, ovo je trećerazredni materijal nasilu rastegnut, do pucanja
(rupture).
BASTARD
USA, 16
**(*)
2+
Evo slešera koji je hteo da
bude drugačiji – ubacili su likove nešto zanimljivije i originalnije nego
inače, napisali nešto podnošljivije dijaloge od proseka, ali avaj, stavili su
ih u priču nevrednu pričanja i naspram ubice nedovoljno maštovitog niti
zanimljivog – plus, neke od boljih likova prerano pobili. Scene horora su
slabiji deo filma, kao i efekti maske. Uopšte, finalna trećina je
razočaravajuća.
The Noonday Witch (Polednice)
CZE, 16
**
2+
Ovaj češki film, zapravo, nije horor
nego dosadna dramurda o krivici, ali naslov i goli zaplet mogu da zazvuče
hororično. Šteta samo što žena koja je ovo režirala maltene tera tu podnevnu
vešticu da nosi transparent na kojem krupnim dvometarskim crvenim slovima piše
METAFORA! Ja imam fetiš na duge letnje dane pod zlokobnim užarenim suncem (vidi
ZAVODNIKA!) – i ima toga poprilično ovde, ali come on! Smooor... mada,
solidno slikan.
* * *