петак, 25. новембар 2016.

2016: Neki novi srednje-žalosni horori


  
            Uhvatila me bila prethodnih dana neka prehlada pa nisam bio u stanju da pišem ni bitnije i preče stvari koje me čekaju, neke od njih već započete (pogovor za Kadat, rad o Kadijinim hororima, redakciju teksta Nekronomikona, novu priču...), a ni rivjue za blog. Zato, za sada, evo kratkog pregleda nekih novijih horora gledanih u prethodnim mesecima koji uglavnom ne zaslužuju detaljni rivju, a zvuče dovoljno primamljivo da bi još nekoga mogli navesti na pomisao da su vredni pažnje. Pih – uglavnom nisu, ali većina njih je na granici gledljivosti i podnošljivosti (sa ocenom od oko 2+).
            Uskoro stižu i osvrti da nekolicinu solidnih trojki i tri-minusa...


STYRIA
UK/HUN, 14
**(*)
2+
Ovaj pokušaj da se apdejtuje Le Fanuova “Karmila” je zamalo pa interesantan – i nije sasvim nevredan pažnje najvećih zagriženika (barem je sniman u srednjoj Evropi pa ima taj Euro-dekadentni šmek), ali ipak, ovo je propuštena, nedovoljno promišljena prilika da se oživi ta priča u postkomunističkom kontekstu. Šteta, jer Julija Pjetruša kao Karmila ima potencijala... Ipak, bolje čitajte knjigu!


31
USA, 16
**
2+
Crni Zombi! Taman napravi nešto što je prijatno gledati, kao što je bio LORDS OF SALEM pa ga staviš na listu „za obratiti pažnju na dalja dela“ – a on se vrati nazad u svoj lenji rednek bulšit prolongirani video spot bez ikakvog smisla, poente i, što je najgore, bez ikakvog (makar vizuelnog, ili bar sadističkog) nadahnuća. Ovo je misguided, loše režirano, loše slikano, mlako, nezabavno, nedomišljeno čak i u granicama svog u-startu-debilnog koncepta. A na vrhu ove gomile balege je i brabonjak u vidu imbecilnog kraja.


Blair Witch
USA, 16
**(*)
2+
A-bre, u-bre, tamte-vamte, ovo-ono u mraku. BU! Jeste li se već usrali u gaće? Brrr... Skoro sve što ne valja u FFF-u imate ovde, a skoro ništa od onog što ume da valja, i što je pre 17 godina tako efektno bilo proizvedeno. Ne očekujte da se ovo i primakne originalu – ovo je samo jedan prosečan, zaboravljiv, plitak i neumeren FFF koji misli (naivno i glupo) da će da bude 5 puta strašniji ako 5 puta prolongira 5-minutnu završnicu originalne VEŠTICE, sa jurcanjem po pustoj ruševini usred šume dok ne dosade i bogu i ljudima i vešticama. Pih.  


Under the Shadow
IRA, 16
**
2+
Ovo možete da gledate samo zato kako biste štiklirali i to čudo – odnosno, jednog dana kad vas neko zaustavi na ulici i pita: „Da li ste ikada gledali neki iranski horor film?“ a vi možete da izbacite grudi i ponosno kažete: „JESAM, nogekako!“ Nema drugog razloga da se gleda ova dosadnjikava dramica o položaju žene u današnjem Iranu i o neeksplodiranoj bombi koja budi neke kao „duhove“ (u kariranom a ne belom čaršavu)! Celu tu foru sa društvenopolitičkoistorijskom parabolom, bombom, decom u opasnosti, ratom i duhovima itd. gledali smo napravljenu daleko maštovitije, dinamičnije, jezivije, vizuelno zabavnije itd. kod Del Tora (DEVIL'S BACKBONE). Ovo se sve dešava u jednoj prozaičnoj sobi, a derište u pitanju (devojčica) je nepodnošljivo.


I Am the Pretty Thing That Lives in the House
USA, 16
** 
2-
Sin Entonija Perkinsa već me je nedavno nehumano smorio svojim filmom pod dva jednako debilna naslova (FEBRUARY – aka BLACKCOAT'S DAUGHTER), ali to mu nije bilo dosta, jer sad nam stiže sa video-radom (koji neću nazvati filmom!) u poređenju s kojim onaj crni FEBRUAR deluje kao THE OMEN! Ovo je skoro negledljiva „artistička“ izdrkancija koja teško da će zadovoljiti čak i morone sa Znaka Sagite koji su otkidali na skrivena „značenja“ FEBRUARA! Evo, meditirajte malo nad ovim!
Posle ove nadobudne gluposti počeću da mislim kako je ovaj Perkins horor ekvivalent onog Dupijea (RUBBER) koji pravi namerno apsurdne i dosadne non sequitur one-joke „filmove“ u kojima je „joke“ na račun gledaoca koji baci 90 minuta na OVO.


Downhill
USA, 16
** 
2+
Ovo je kao poor man's BASKIN – samo bez pajkana, živopisnih ruševina, vizuelno zabavnih dekora, kostima i memorabilnih zlikovaca, ali zato imamo nekakve mauntin bajkere koji se nađu na udaru rutinsko-bezveznjačkih sektaša-redneka ili tako nekih degena, gde se ne zna ni ko koga ni kako ni zašto. NIZBRDO, zaista – zamalo. Ipak, u zadnjih pola sata ima nešto simpatičnog ludila, maski, krvi, haosa, jurcanja, lavkraftoidnih mutacija, pa iako je to besciljno i besmisleno, ima dozu dinamike i košmarnosti koja nije sasvim bez Đav'la.


Ouija: Origin of Evil
USA, 16
** 
2+
Ne vredi što su doveli pristojnog reditelja OKULUSA kad je materijal otrcana trećerazredna kičerica o majci polulažnoj medijumki i njenoj ćerki koju opseda nešto demonsko: jeste, slikano je natprosečno dobro, i ima u par navrata nečeg nalik tankoj jezi, ali mnogo, mnogo više ima derivativnog sira (opiljci i restlovi iz KONJURINGA 2). Say CHEESE!


Rupture
USA, 16
** 
2
Nesnosno rastegnuta i repetitivna pričica koja bi podnošljivija bila u sebi prikladnijem formatu, kao polučasovna epizodica neke SF-horor serije ili omnibusa. Ne vredi ni Noomi Rapas u glavnoj ulozi (kako toliko pade, zvezdo Danice...?) ni kameo Pitera Stormera, ovo je trećerazredni materijal nasilu rastegnut, do pucanja (rupture).


BASTARD
USA, 16
**(*)
2+
Evo slešera koji je hteo da bude drugačiji – ubacili su likove nešto zanimljivije i originalnije nego inače, napisali nešto podnošljivije dijaloge od proseka, ali avaj, stavili su ih u priču nevrednu pričanja i naspram ubice nedovoljno maštovitog niti zanimljivog – plus, neke od boljih likova prerano pobili. Scene horora su slabiji deo filma, kao i efekti maske. Uopšte, finalna trećina je razočaravajuća.


The Noonday Witch (Polednice)
CZE, 16
** 
2+
Ovaj češki film, zapravo, nije horor nego dosadna dramurda o krivici, ali naslov i goli zaplet mogu da zazvuče hororično. Šteta samo što žena koja je ovo režirala maltene tera tu podnevnu vešticu da nosi transparent na kojem krupnim dvometarskim crvenim slovima piše METAFORA! Ja imam fetiš na duge letnje dane pod zlokobnim užarenim suncem (vidi ZAVODNIKA!) – i ima toga poprilično ovde, ali come on! Smooor... mada, solidno slikan.


* * *