Dok još nisam zatrpao
mozak Grossmannovom ponudom novih horror ludila, evo mog
pregleda filmova viđenih na FANTASTIC ZAGREB festivalu pre desetak
dana.
CODE 37: THE MOVIE
Belgija;
Policijski / Kriminalistički
Hannah
Maes i njen tim istražuju seriju nemoralnih prijestupa u noćnom
životu Ghent-a, ali za Hannah, potraga za počiniteljem uskoro
postaje potraga za sobom.
**(*)
(2+/3-)
Ovo
bi, zapravo, bila sasvim solidna epizoda neke okej TV serije – a po
svemu sudeći, to i jeste "filmska" verzija postojeće
serije – ali mereno aršinima filma, ovo je tek osrednje, odnosno,
potpuno nesamostalno, previše zavisno od (ne)poznavanja tih likova i
serije iz koje su. Recimo, baš nikakav kod, a kamoli kod 37,
ne zaigra nigde u zapletu ovog filmića.
EXTRATERRESTRE /
IZVANZEMALJSKO
Španija;
SF rom-kom
Svi
znaju što napraviti kada jutarnje nebo prekriju UFO letjelice: bježi
koliko brzo možeš. Ali, što bi se dogodilo kada bi invazija počela
dok si u stanu djevojke svojih snova, one koju si upravo upoznao?
**
(2-)
Posle
ove TV drame maskirane u film, praviću od blata inače neshvatljivo
precenjeni CRONOCRIMENES kojim je Načo debitovao. Jedva zanimljivi
rom-com o 3,5 lika u 2,5 sobe, sa 0,3 letećeg tanjira iznad njih i
sa 0,0 vanzemaljaca u filmu! Nije to dovoljno ni romantično ni
duhovito, i zapravo predstavlja jedan od najiritirajućijih modernih
predstavnika teze "less is more" dovedene do travestije,
ovde u obliku "NOTHING is more". U onom odvratno dosadnom i
precenjenom MONSTERS barem videsmo, nešto malo, na kraju, nekakva
čudovišta. U ovom VANZEMALJCU ovde videsmo – kurac (zamalo).
Ne
shvatite me pogrešno: nije stvar (samo) u tome što ovde nema
vanzemaljaca, invazije, akcije, horora, saspensa, spec. efekata i
drugih čuda. To bih nekako i podneo, da je barem ta romansa oko koje
se sve vrti bila duševnija i zabavnija. Avaj, Načo me nije vezao za
te likove niti za njihovu situaciju (leteći tanjir im lebdi nad
glavom, ali glavni problem je da li će dečko br. 1 saznati od
napasnog komšije da se naša curica jebala sa dečkom br. 2) a
kardinalnu grešku čini time što za glavne junake ima preslatku
devojku i militantno ružnog mužjaka, a osoba koja se sve vreme
šetka samo u gaćama ili bez njih nije devojka nego – ovaj akrep!
HELL
Njemačka
/ Švicarska; SF
Sunce
je pretvorilo cijeli svijet u vruću i neplodnu pustopoljinu. Marie,
njena mlađa sestra Leonie i Phillip kreću u planine u autu
zatamljenih stakala. Namamljeni su u zasjedu kanibala...
**
(2)
Osim
što ima nešto malo vizuelnih čarolija u prikazu sveta sažeženog
vrelim Suncem, sve ostalo je krajnje uninvolving i neoriginalno –
kao nemačka verzija meni ionako mrskog THE ROAD-a, s tim što je ovo
ROAD-lite, sa manje brutalnosti i čemera, i čak sa kretenski
nalepljenim nagoveštajem hepienda na kraju. Sve ove likove i
situacije videli smo i čitali ih već stotinama puta, a ovaj film ne
daje dovoljno razloga da krenemo tim istim putem još jednom.
ONCE UPON A TIME IN
THE NORTH
Finska;
Western-drama
19.
stoljeće. U zapadnoj Finskoj, tradicija opstaje prema kojoj
prvorođeni sin nasljeđuje sve dok se ostali moraju pobrinuti za
sebe. Problemi nastanu kada tatko ostavi imanje mlađem (dobrom)
sinu, a stariji (zli) ubije oca, protera brata i otme bratovljevu
ženicu...
**(*)
(2+)
Nije
to negledljivo, zbog finskih prirodnih krajolika, egzotičnog
ambijenta i običaja i simpatičnog, mada previše pasivnog
protagoniste, ali u suštini – previše je to old school u lošem
smislu reči: deluje lokalno i prevaziđeno, i tematski i stilski,
otprilike kao da uzmete da čitate neki tamošnji romančić iz 19.
veka, solidan ali ništa za klasiku. Moglo je to biti kraće za 15-ak
minuta, ali i ovako ne smara previše, ali i ne zabavlja naročito.
Tipičan "može ali i ne mora" film srednjeg puta.
BUNOHAN
Malezija;
Akcija/Drama
Smješten
u graničnom Malezijskom gradu istog imena, Bunohan prati tri otuđena
brata čije su se sudbine tragično isplele u mrežu prevare i
korupcije. Nakon bijega s borbe u Tajlandu, Adil, kickboxer je u
bijegu od Ilham-a ubojice...
**
(2+)
Aca
Radivojević je ovo smesta prekrstio u BUNOVAN. Mene dramurda nije
toliko smorila, čak sam mestimično bio sklon da budem rudimentarno
zabavljen pokušajima poetizacije i atmosfere u filmu koji je bio
pogrešno najavljivan kao "borilački" (to malo makljaže
koja postoji zaista nije ni po čemu memorabilna, ni po koreografiji,
ni po režiji), ali u krajnjem saldu ovo je tek jedva-osrednji,
zaboravljiv filmić.
YORU GA OWARU BASHO /
END OF THE NIGHT / NA KRAJU NOĆI
Japan;
Film Noir
Pronađen
i udomljen od profesionalnog ubojice, Akira je naučio pravila zanata
u ranom djetinjstvu. Danas, čini se naviknut na smrt i
nezainteresiran za ljude koje je plaćen smaknuti. No, kada susreće
mladu prostitutku Yukine, postaje joj privržen i odan namjeri da ju
spasi sa ulice.
*
(1)
Kuku,
majko! Ovo je najgori japanski film koji sam ikada odgledao od
početka do kraja (a i to sam podneo samo zbog prijatne atmosfere
otvorenog bioskopa na Tuškancu koja mi se nije napuštala)! Kakva
gnjavaža, kakva ispraznost, kakva pretenciozna šupljina i taština
praznine! Patetika koja bi posramila južnokorejce, pa možda čak i
hongkonžane! I nesnosni slooooow mooootiooooon – ali ne u stilu
pregenijalnog CONFESSIONS, nego u smislu dugih kadrova u kojima
mutavi "likovi" zure u daljinu a farba se tiho suši na
zidovima... U jednom trenu naš mutavi "junak" kroz
beeeskrajneee seeekundeee kazuje curi: "Imam... nešto... važno.
Da ti... kažem..." Tu ne odoleh nego spontano uzviknuh,
iznerviran: "Pa reci već jednom, jebote!" čime sam
izazvao smeh i aplauz okoline, ali ne i ubrzavanje ovog kratkog, a
opet predugog filma.
JUAN OF THE DEAD
Španjolska
/ Kuba; Horor komedija
U
Havani prepunoj krvoločnih zombija, jedan junak, Juan, hrli u pomoć.
Juan usvaja moto ‘mi ubijamo Vaše najmilije’… za razumnu
cijenu naravno...
**(*)
(2+)
Još
jedna zombi komedija! Naslovni junak je ružno-antipatični lik,
njegova družina ništa bolja, premisa sa ljudima koji lešinarski
pokušavaju da eksploatišu globalnu katastrofu ima u sebi nešto
alanfordovsko, ali nije tretirana ni približno sa bliskim duhom,
inventivnošću ili idejnošću, Sve se svodi na nizanje gegova od
kojih neki nisu loši, ali većini nedostaje PUNCH, ili dodatni
twist, nego se svaka situacija, svaka dosetka završava prerano,
samodovoljno, a bez punog impakta. Najbolji deo filma je odjavna
špica, animirana, uz Sid Vicious obradu "My Way"!
KILL LIST / LISTA
SMRTI
UK; Kriminalistički
/ Horor / Triler
**(*) (2+)
O ovome sam već rekao
šta sam imao, ovde.
LITTLE DEATHS / MALE
SMRTI
UK;
Horor
Redatelji:
Sean Hogan (“House and Home”), Andrew Parkinson (“Mutant
Tool”), Simon Rumley (“Bitch”)
**
(2)
Triptih
o seksu i stravičnoj smrti. O ovome sam već rekao šta sam imao,
ovde.
THE INCIDENT /
INCIDENT
USA/Fra; Horor
George,
Max i Ricky su u rock bendu, a inače rade u kuhinji psihijatrijske
ustanove visokog rizika. Jedne noći, prije večere, ogromna oluja
sruši sigurnosni sustav, vrata se otvore i bolesnici su slobodni...
**
(2)
Oho,
francuski horor! Odbegli ludaci! Mrak, crnilo, brutalnost? Retro
ugođaj? Šolderov ALONE IN THE DARK, pa na kub?
Pih!
Potpuno protraćen potencijal: likovi su kreteni za koje nas nije
briga, situacije u koje zapadaju su usiljene a nezanimljive, čak
dosadne, pretnja je difuzna, neodređena, kilava, nikakva, bez
profilisanog negativca ili grupe, upamtljivih set-pisova,
brutalnosti... Bilo kakvog entertainment value-a nema ni za lek, sve
je to odrađeno krajnje mlakonjavo i besciljno, pa zato, ako vam je
baš do ludaka koji vršljaju kad nestane struja – bolje još
jednom obnovite masterpis ALONE IN THE DARK, a ovo slobodno
zaobiđite.
THE RAID
Indonezija;
AKCIJA!
****
(4+)
Moj
hvalospev odavno ste čitali, ovde.
S najvećim uživanjem pogledao sam ga ponovo, po treći put (drugi
put na velikom platnu) ali moram sa žaljenjem reći da je ovo
bila ista ona malko skraćena i bezveznom muzikom okrnjena,
amerikanizovana, TodBraunizovana verzija koju ste već skinuli sa
neta, a ne izvorna, bezgrešna, indonežanska, koju sam gledao u Beču
prošlog septembra!
BEYOND THE BLACK
RAINBOW
Kanada;
SF Horor
***(*)
(4-)
Moj
hvalospev odavno ste čitali, ovde.
S najvećim uživanjem pogledao sam ga ponovo, po drugi put (prvi put
na velikom platnu, projektovano sa 35mm trake, kako
jedino sme i mora)!
TWIXT
SAD; Copula-horror.
*(*) (2-)
Moje zgražanje nad ovim
čudom već ste čitali, ovde.
KEYHOLE
Kanada;
Guy Maddin.
Inače
volim Medina, ali ova extravagancija mi je bila potpuno nesnosno
uninvolving i naporna, i napustio sam je na pola filma, što ne radim
često, a naročito ne s delima autora koje poštujem. Ipak, ovo mi
nije leglo ama baš nimalo.
REZ (Gut)
SAD;
Horor-triler
Nešto fali u Tomovom životu. Svaki dan mu je isti, te postaje sve
više odvojen od najbližih. Njegov najbolji prijatelj Dan misli da
ima riješenje, tajnovit video koji mora vidjeti da bi povjerovao.
Što mu Dan pokaže ostavlja Toma nemirnim, umom preplavljenim
uznemirujućim slikama i željama, vezujući dva prijatelja zauvijek
kroz svoju ružnu tajnu.
*(*)
(2-)
Jeftino
i ružno snimljeno, u kućnoj radinosti, sa par glumaca, a "ideja"
je jednako jeftina kao i sve ostalo u filmu, sa naravoučenijem:
čuvaj se hororista, jer njihova sjebana gikovština će u vaš
strejt porodični život uvesti neslućene dimenzije pornografije,
snafa i užasa koji će da vam izedu i ženu i dete i vas same! Ubij
gika dok još možeš, ne daj mu da te smara tim horor kasetama i
dvd-ima! Kraj je unikatno ravno-promašeno-bezveznjački.
RAMPART
SAD;
Krimi triler
Smješten
u Los Angeles 1999, film istražuje mračnu stranu policajca Davea
Browna (Woody Harrelson), mizogina, rasista i nasilnika, ali i
navodnog zagovornika jednakih mogućnosti. Kako bi održao obitelj na
okupu, živi s dvije bivše supruge, sestrama Barbarom (Cynthia
Nixon) i Catherine (Anne Heche), s kojima odgaja zajedničke kćeri.
Dave i dalje održava seksualne odnose sa svojim bivšima, ali i s
ljubavnicama izvan kuće. Nakon što njegov policijski odjel zapadne
u korupcijski skandal, Rampart će istražiteljima poslužiti kao
laka meta.
** (2+)
Hm, da. Eto tako. Ušli
smo u život jednog korumprianog, promašenog nikogovića
zahvaljujući dokumentaristički mrdajućoj kameri i čestom snimanju
sleđa, i pratili neko vreme njegove šenanigane. Zahvaljujući
Vudiju Koji Nije Alen to sve nije negledljivo, ali mi izmiče poenta
ove ekskurzije u njegov neživot i okruženje. Sležem ramenima.
KILLER JOE
***(*) (3+)
O najboljem filmu koji sam premijerno video na festivalu već sam detaljnije pisao ovde.