Cele ove godine nisam pravio grupne osvrte na nove
horor filmove – delom zato što nisam imao vremena (treba nešto i pisati,
prevoditi, priređivati...), delom zato što me mrzelo da se bakćem
jedva-osrednjom masom naslova. Ipak, godina je već na izmaku, pa je red da
projurim kroz nju i razvrstam šta je šta od novijih horora, premijerno viđenih
u njoj. Krećem sa najboljima – iliti, najmanje lošima.
Neki od njih već su dobili zasebne, detaljnije
rivjue, pa vas podsećam da možete kliknuti na njihove naslove dole i čitati o
njima.
USA-FRA, 17
*** 3
USA, 17
*** 3
USA, 17
*** 3
USA, 17
*** 3-
USA, 17
**(*) 3-
SPA, 17
**(*) 3-
USA, 17
*** 3-
A sad, evo novih dobrih horora koje premijerno
pohvaljujem i ukratko analiziram na blogu.
Better
Watch Out
USA, 17
***
3+
Odlična crna komedija / horor, po duhu donekle
slična mom velikom favoritu (i boljem filmu) SATAN’S LITTLE HELPER – dakle,
vrlo smelo, bezobrazno, provokativno, sa neočekivanim preokretima i vickastim
situacijama koje nisu samo gegovi nego imaju itekako dobru poentu. Jeste, ovo
je horor „s pričom“ – samo priču ne smem da spojlujem pa ću samo reći da
počinje tako što jedan dečak na pragu puberteta ostaje SAM KOD KUĆE sa
bebisiterkom kad neko počne da se vrzma oko kuće... Šta dalje biva – najbolje
sami otkrijte, u ovom filmu vredi uživati čisto, sa što manje predznanja.
Klinac u glavnoj ulozi je zaista pokidao i najozbiljniji je kandidat za Zlatnog
Ghoula u kategoriji ĐECA, a društvo mu pravi onaj takođe vickasti mališan iz
Šamalanovog VISITa (dok siterku igra njegova "seka" iz istog filma - ala je mali taj Holivud!). BOLJE SE PRIPAZITE
spojlera. Reći ću samo ovo: prijatno iznenađuje danas sve ređe viđena situacija
da je čak i sam-samcit kraj vrlo dobar, ako znamo da je to mesto gde i najbolji
novi horori pucaju.
THE
BABYSITTER
USA, 17
**(*)
3-
Ovo je idealan kandidat za drugi film u
double-billu u kojem je prvi i jači film Better Watch Out. I ovo počinje tako što jedan dečak na
pragu puberteta ostaje sam kod kuće sa bebisiterkom – ali ovde taj početak ima
drastično različit razvoj situacije, tako da se ne radi o preklapanju, ponavljanju
ili prepisivanju nego o zabavnoj koincidenciji. Ono što je slično u oba filma
jeste za američke prilike iznenađujuće smeo tertman teme dece i tinejdžera i
njihovog prvog suočavanja sa seksualnošću, ali u crnohumornom-hororičnom a ne
dramskom ključu. Dakle, provokativno, samo u ovom slučaju urađeno površnije
(režirao MEK DŽI!): BEBISITERKA je palp, preterivanje, sa karikaturama umesto
likova i sa stripski grotesknim situacijama (bolje reći set-pisovima), sa većim
rupama u logici i manjom trajnom vrednošću – ali kao neobavezna
hororično-komična razbibriga, ovo je sasvim fino za uz činiju kokica.
The
Devil's Candy
USA, 15
**(*)
3-
Više sam očekivao od ovog filma o mladom porodičnom
čoveku kojeg opsednu mračne sile dok slika nekakve pop-satanističke slike i
sluša hevi metal. Upitno je povezivanje metala sa ubilačkim nagonima, a razvoj
zapleta i, naročito, njegova kulminacija, prilično su predvidivi,
konvencionalni, nedovoljno snažni i upečatljivi (kraj je dodatno pokvaren
slabim CGI efektima vatre, tj. požara). Ipak, ima tu dovoljno šarma, solidne
glume i zanimljive situacije da ga vredi pogledati.
From
a House on Willow Street
USA, 17
**(*)
3-
Sasvim gledljiv hororčić o grupici otmičara koji
otkriju da je njihova „žrtva“ zapravo devojka opsednuta demonom, tako da ubrzo u
jednom napuštenom skladištu gde su je priveli – oni postaju njene žrtve. Jadni
oni... Ima tu solidnih scena i vizuelnih egzibicija, lepih efekata maske i
kompjuterskih pipaka, ali ne baš mnogo jeze, jer kako sažaljevati te bednike?
Sami su to tražili! Tanki likovi i logika, ali prihvatljivo za jednokratno
horor zezanje.
The
Bye Bye Man
USA, 17
**(*)
3- / 2+
Prekomplikovana a ne naročito zanimljiva (niti
razrađena) neo-mitologija o bezvezno nazvanom Ćao Ćao Čoveku koji vas navodi u halucinacije,
ludilo i ubijanje bliskih osoba. Zanimljivije na nivou pojedinih scena nego kao
dramaturški konfuzna celina. Neuspeo pokušaj da se zasnuje franšiza oko ovog
Aj’ Zdravo Lika.
A
Dark Song
UK, 17
***
3-
Čovek, ekspert za okultizam, i žena kojoj su
teen-satanisti oteli i ritualno ubili 7-godišnjeg sina, povuku se u jednu kuću
u provinciji (Vels) kako bi u njoj, sami samciti, izveli višemesečni, složeni
ritual. Jedan od glavnih uslova je da sve to vreme ne smeju da izađu izvan
kruga nacrtanog oko kuće. Počinju tenzije, kako unutarnje, između njihovih
ličnosti, tako i „spoljašnje“, kad se u kući i oko nje počnu javljati suptilni
natprirodni fenomeni... Rezultat njihovog odnosa baš i nije najjsrećnije rešen,
ali kulminacija filma nudi lep, pametan twist na motiv osvete kojom se žena
dotad vodila. Tretman okultizma je pametniji i nešto ozbiljniji nego inače u
horor filmovima (ali ne baš onoliko koliko površno izgleda), mada se i ovde to
ipak svodi na metafore psiholoških stanja. Gluma odlična, naročito Stiv Oram, i
ima puno dobre atmosfere i tihe jeze.
SECLUSION
(Seklusyon)
FIL, 16
**(*)
3-
Odlična premisa: dete sa darom za lečenje koji nije
od boga nađe se u udaljenom samostanu gde su na ritualno samovanje došli i
iskušenici na pragu sveštenstva. Demon u detetu njih zavodi putem njihovih
potajnih grehova i ljudskih falinki – kao, fora, to je zadnja šansa da ih
„otrgne od boga“... Šteta što su likovi i glumci toliko neupečatljivi da
involvment pa time i drama nikad ne profunkcionišu, što su demonski „testovi“
preočigledni a vizuelno slabo zanimljivi, i pre svega – što se ovde zahteva da,
zajedno s likovima, hrišćanstvo posmatramo kao pozitivnu silu a popove kao
dobre momke. Ipak, ima nešto solidne atmosfere i lepih demonskih slika u ovom
filipinskom hororu.
--- NASTAVIĆE SE: Još
solidnih horora stiže za oko nedelju dana, kad apsolvirate one koje ste odozgo
propustili.