Evo,
u najkraćim crtama, osvrta na neke po meni neopravdano izvikane, ili barem
umereno visokoprofilne nehoror filmove iz prošle godine koji ne zaslužuju da se
njima detaljno bavim.
U
prvom delu pokrivam one koji su se mogli videti još u drugoj polovini prošle
godine.
LAWLESS
USA, 12
**(*) 2+
Nikad
neću shvatiti opšteraširenu precenjenost Džona Hilkouta: apsolutno svaki od
njegovih kritičarskih darlinga mene je ostavio savršeno hladnim, pa tako i ova
solidno upakovana ali couldn't care less
krimi storija o gomili uninvolving
likova (ilegalnih proizvođača munšajn-alkohola i trgovaca njime u doba prohibicije) i o njihovim koga-je-briga priključenijima sa konkurencijom i organima gonjenja. Mlako zabavan zbog Gaja
Pirsa u ulozi groteskno perverznog zlikovca, ali čak ni to nije dovoljno da
preporuči izlaganju ovome.
ALPS
GRE, 12
** 2-
Od
reditelja OČNJAKA
dolazi daleko prazniji i nadrkanije "umetnički" festivalski favorit
čija premisa, u teoriji, nije loša (neki ljudi glume preminule voljene pred
ožalošćenima nesposobnim da podnesu gubitak) ali je rezultat skoro negledljivo
dosadan i prazan film: tipično grčki nadrkan, dugi kadrovi, eliptičnost,
nedorečenost, fletlajn, ravan kraj, odsustvo bilo kakvog entertainment value-a čak i za one koji vole artsy eksperimente.
THE GIRL
UK, 12
** 2
O
ovom đubretu usput sam ponešto kazao u mom rivjuu HIČKOKA,
ali pomenuću ga i ovde kao gnusni komad bljuvotine o jednom od najvećih genija
sedme umetnosti, zasnovan na poluistinama i fabrikacijama vezanim za odnos Hiča (ovde: zlobno karikirani dirty old man) sa Tipi Hedren (ovde: sirota plava
anđelija) tokom snimanja PTICA i MARNI. Ovo nije "objektivan" film
nego pokvarena tirada sa prljavom agendom i najodvratniji primer zloupotrebe
filma "zasnovanog na istinitim događajima" za nečije besramno blaćenje
još od Anđine ZEMLJE
KRVI I MEDVEDA.
KOTOKO
JAP, 12
** 2+
Po
prvi put u bogatoj karijeri Šinja
Cukamoto potpisuje slab, skoro negledljiv film, u potpunosti iz vizure
jedne poremećene žene kojoj s pravom oduzmu bebu, što nju učini još luđom.
Kvazidokumentarističko drmusanje kamere i sirova vizuelna histerija daleko su
od ranijih stilizovanih i slojevitih Cukamotovih studija modernog otuđenja, i
ovo uranjanje u artsy "stvarni život" samo je naporna, isprazna
stilska vežba. Uostalom, šta reći kad čak ni njegov stalni saradnik, kompozitor
Ču Išikava, po prvi put nije
oplemenio Cukamotov film svojim
skorom?
DARK HORSE
USA, 12
** 2+
Nova
tragikomedija Toda Solonca finalni
je dokaz da je ovaj bio "one trick pony", i da vrhunci HAPPINESSa (4+/5- na Ghoulovoj skali) više nikad neće biti dosegnuti. Ne zna se
da li je Solonc više sadista prema svojim likovima (kolekcionar figurica i
njegova suicidalno deprimirana Selma Bler u još jednoj od svojih trade mark deprimirano-podočnjačkih emo-queen uloga) ili prema gledaocima
bačenim među te patetično isprazne izgovore za ljudska bića. Zašto bi trebalo
da nas je briga za ove kreature? Koju poentu, koje gledalačko zadovoljstvo
pruža posmatranje njihovog bauljanja po kalu promašenih egzistencija? Nedovoljno
su groteskni za (pod)smeh, suviše su kreteni za saučešće i sažaljenje, i umesto
gorkoslatkog krajnji utisak je samo – otužan.
PUSHER
UK, 12
** 2-
Ovaj
"rimejk" Refnovog prvenca omašio je praktično sve što je mogao da
omaši: iako se prilično verno drži dešavanja, sasvim je omanuo DUH.
Iritantni
(anti)junak nema ni trun ukletog šarma i samouništavajućeg dooma Kima Bodnije, svet
u kome se kreće videospotizovano je šarenilo koje vređa očni nerv, a vrhunac je
travestija srpske mafije iz danskog originala.
Ovde je Milo
reinkarniran u Turčina (!) i sveden na grotesknu karikaturu iz crtanog filma
koja se nesuvislo krevelji.
Svako ko je
voleo originalne
PUSHERE osetiće tjelesnu bol dok posmatra Zlatka Burića (u ulozi Mila
koji nije Milo) kako se beči i pravi grimase i bulazni nešto na nepostojećem
jeziku kao da i sam zna u kakvom je govnetu pristao da igra i koliko je ono
daleko od Refnovih masterpisova.
U
idućem nastavku – filmovi koji su nam postali dostupni tek u 2013-oj:
SEVEN
PSYCHOPATHS; KILLING THEM SOFTLY; THE PAPERBOY; WRONG; ARGO; THE IMPOSSIBLE; THE
LIFE OF PI; SILVER LININGS PLAYBOOK; TABU...