*(*)
2-
Filmmejkerima ovog mega-jeftinog filmića, koji se ceo dešava u 2-3 sobička jedne obične kuće,
srce je na pravom mestu, ali njihov pokušaj vaskrsenja duha hororčića iz 1980-ih, sa klincima
kojima odrasli ne veruju, sa čudovištima iz ormara i ispod kreveta itsl. suviše
je napadno cheesy, i ne bi svojim usiljenostima ubedio čak ni decu mlađu od 12
godina a kamoli konjine poput starijeg od braće, koji bi definitivno trebalo da je prerastao strah od čudovišta ispod kreveta!
Kakve se sve
izveštačene stvari ovde dešavaju (otac zaključava svoje sinove u sobu tokom
noći! ne da im da izlaze iz sobe dok oni tvrde da ih nešto tu napada! šalje ih,
protiv njihove volje, da prenoće kod
komšijske dece, koja ih očigledno ne podnose! itd) samo kako bi napadno glup
zaplet mogao da se uopšte odigra!
Uz to, nema tu
dovoljno duše, duha i hemije između klinaca, pa ova tvorevina pada i na
ljudskom faktoru, a to je bar nešto na šta se moglo računati u klasicima B-horora
iz 1980-ih. Što je jednako bolno – pada i na kreaturama i na efektima maske koji
su ovde od "trepni i propusti" sorte, što se ne bi desilo ni najjeftinijim
filmićima klinačkog monster podžanra pre 20-ak godina, kao što su npr. THE GATE, ili KAMERONOV KLOZET (Cameron's Closet), u kojima se eksploatišu (znatno efektnije!) slični infantilni strahovi od čudovišta ispod kreveta, iz ormara, iza prozora i sl.
Nije jasno
zašto se reditelj odlučio na tako stidljivo brzanje s kreaturama, jer ni dizajn
ni izvedba nisu toliko loši da bi morali, kao ovde, da se zamućuju prebrzom
montažom, odnosno skrivaju u mračnim senkama ili ispred strateški blještavih svetala. Valjda je bio u zabludi "less is more", jadan ubeđen da pravi film koji će nekoga zapravo uplašiti, pa će sakrivanjem ovog čudovišta da "apeluje na imaginaciju gledalaca" ili tako neko sranje!
Pomenuti THE
GATE, recimo, u vreme kad je izašao (druga polovina '80-ih) bio mi je srednje-tupav,
jer je tadašnja ponuda bila daleko jača od ovoga što se danas izdaje za horore, ali u poređenju s ovim ovde jeftinim čudom ISPOD KREVETA, ta KAPIJA mi se ukazuje kao
paragon istinskog filmmejkinga, prave strave i bogatih očnih bombona! Hell, baš
bih ga i mogao reprizirati posle tolikih decenija...
Kad već očito
nisu imali budžet da bilo šta vizuelno zabavno urade sa tim kreaturama, onda i
ne čudi što nam ovde uvaljuju jednu od najjadnijih, najsirotinjskijih
inscenacija Podzemlja u istoriji B-filma: podrum sa par čaršava u koje je neko
uperio šarena svetla! OK, nije svako Reimi pa da od šupe i podruma, od štapa i
kanapa napravi filmčugetinu za sva vremena, ali ovo je baš-baš siromašno i jadno u skoro
svakom smislu.
THE AGGRESSION
SCALE, prethodni film ovog reditelja, bio je barem zabavna i dinamična
skoro-splatter verzija HOME ALONE, i ima moju umerenu preporuku. UNDER THE BED, međutim, pokazuje
stagnaciju i koračanje unazad, i kao takav ne zaslužuje vreme bilo koga sem
najočajnijih i najzadrtijih nostalgičara za 1980-tim i uopšte neprobirljive i infantilne publike koja veruje u babaroge.
Upozorenje: UNDER THE BED sadrži dva najružnija derišta koja su ikada svojim degenskim njuškama
unakazila prizornost nekog horora (srećom, kao
sporedne likove - igraju komšijsku žgepčad):
Pa zato, imajte to na umu i, što
reče Volter Vajt: "Tread ligthly!" Jer, pazite se: ovi apljosani
mongoloidi, kao pobegli iz TROLL 2, jedina su strašna stvar vezana za
ovaj "hororčić" i jedina stvar koja vam, posle njega, može opsedati
košmare!