Sticajem
okolnosti, nešto sam proredio sa svojim javnim nastupima u Beogradu ove godine,
a naročito sa predavanjima. Zapravo, ako dobro pamtim, u ovoj godini nisam u
glavnom gradu imao nijedno predavanje pa čak ni promociju ili učešće na nekoj
tribini. Odbranu doktorata u Februaru ne računam u to, iako ona jeste bila neka
vrsta javnog horor nastupa. E pa, vreme je da se moje odsustvo u prestoničkim
kulturnim dešavanjima bar donekle nadoknadi, i to kroz TRIPLE GHOUL TREAT – odnosno, ne kroz jedno niti dva, nego kroz čak
tri predavanja koja ću u oktobru,
mesecu horora i Helovina, održati.
Ulaz na sva tri je, naravno, besplatan (ali će vam za Sajam knjiga trebati opšta ulaznica da biste prišli bilo kojoj hali).
Ulaz na sva tri je, naravno, besplatan (ali će vam za Sajam knjiga trebati opšta ulaznica da biste prišli bilo kojoj hali).
U
okviru Vikenda
francuskog filma (s podnaslovom: DOBA SAZREVANJA), u petak 12.10. u Domu Omladine, u Tribinskoj
sali na I spratu, u 19h, govoriću na temu NOVI
FRANCUSKI HOROR.
Francuski horor
je početkom 21. veka postao izuzetno zapažen i značajan fenomen koji je
prevazišao granice žanra, spajajući se sa novim francuskim ekstremizmom (npr.
Gaspar Noe). Poetika izgrađena na osobenom spoju lirskog i brutalnog; stilska i
ideološka ukorenjenost u američkom horor filmu 1970-ih; i estetika šoka,
žestoke seksualnosti i nasilja, uz jake doze pesimizma i nihilizma, učinili su NOVI
FRANCUSKI HOROR dahom svežine u savremenom hororu. Kako je od kinematografije
sa zanemarljivom tradicijom filma strave Francuska odjednom postala
horor-velesila, i šta to njihove horore čini posebnim i značajnim, objašnjava
filmski kritičar Dejan Ognjanović (Faustovski
ekran; U brdima, horori; Novi kadrovi...), uz obilje inserata iz znanih i manje
znanih filmova.
U
okviru sedmog po redu FESTIVALA
SRPSKOG FILMA FANTASTIKE (s podnaslovom APOKALIPSA DANAS) u petak 19.10. ću na istom mestu – u Domu
Omladine, u Tribinskoj sali na I spratu, ali u 18h – održati predavanje na temu APOKALIPSA U HOROR FILMU.
Moje
predavanje biće prošarano adekvatnim insertima. Napominjem – neću se baviti
apokalipsama iz SF i drugih filmova: ništa atomski ratovi, prirodne katastrofe,
asteroidi i slično, nego samo HOROR scenariji za propast sveta (zombiji,
demoni, gnusne pošasti i razna unikatna i neverovatna Zla čuda).
Pre
moje priče biće prikazana dva domaća kratka filma:
APOKALIPSA, r: Marko Karanfilovski (3')
i 334n, r: Konstantin
Krbačević (13')
Najzad, u ponedeljak, 22.10. u okviru Sajma Knjiga i njegovog STRIP
PROGRAMA koji svake godine uređuje Draško Roganović, u 17h ću, u STRIP SALI, pričati na temu SLIKE NEISKAZIVOG: LAVKRAFT U STRIPU.
Pre nego što
kažete: "Jao, ne, opet Ghoul o Lavkraftu, dosta više, to smo sve već čuli,
a u NEKRONOMIKONU odavno i čitali", reći ću samo ovo: moje predavanje
baviće se isključivo strip
adaptacijama i varijacijama lavkraftovske tematike, što je tema koje sam se do
sada samo ovlašno i uzgred doticao, ovde-onde, ali nikad studiozno i detaljno
kao sada.
Ovo puta
pričaću o problematici prenošenja Lavkraftovih bizarnih koncepata u strip
medijum, sa naglaskom na stripovima MARTI MISTERIJA i na radovima Alana Mura,
Ričarda Korbena, Alberta Breće, Majka Minjole i drugih.
O svemu tome, dakle, govoriće:
Magistrirao na
Filozofskom fakultetu u Nišu sa temom "Gotski motivi u delu E. A. Poa"
(2009); doktorirao na Filološkom fakultetu u Beogradu sa temom "Istorijska poetika horor žanra u
anglo-američkoj književnosti" (2012).
Objavio roman Naživo
(Prosveta, Niš, 2003; drugo izdanje samostalno, 2010) i studije Faustovski
ekran: đavo na filmu (Svetozar Marković, Zaječar, 2006), U
brdima, horori: srpski film strave (Niški Kulturni Centar, Niš, 2007) i
zbirku eseja Studija strave (Mali Nemo, Pančevo, 2008). Priredio zbirku
priča H. F. Lavkrafta, Nekronomikon (Everest Media,
Beograd, 2008; drugo, dopunjeno izdanje 2012) i zbornik Novi kadrovi: skrajnute vrednosti
srpskog filma (sa I. Velisavljevićem; Clio, Beograd, 2008).