DŽUBOKS
je bio kultni magazin - pre svega muzički, mada je nešto sitno pisao i o filmu, što mene sada i ovde više zanima. On je, naročito krajem 1970-ih i početkom 1980-ih, bio značajan donosilac novih glasova
u domaćoj mladoj kritici, uključujući filmsku. Za razliku od učmalih matorih
prdekanja koji su tada pisali za tzv. "ozbiljne" novine, među ovim novim glasovima bio je Nebojša Pajkić (još tada njihov neformalni ideolog i predvodnik) a u njegove tadašnje kadrove spadao je, recimo, i mladi Dinko Tucaković (nedavno pre-prerano preminuli)... Dakle, tu se kalila
nova srpska POP misao, kasnije razvijana u časopisu RITAM, u knjizi SVETLO
U TAMI, u TV emisiji POPOVANJE...
U
okviru akcije preispitivanja početaka horor misli na ovim prostorima,
ekskluzivno sada predstavljam nekoliko slikovitih dokaza o hrabrim mladim
ljudima koji su, za Titovog života ili neposredno po njegovoj smrti, u jednoj
moronskoj komunjarskoj sredini koja je još prežvakavala teoriju odraza i nagvaždala
o revolucionarnim tekovinama u umetnosti, pisali o tamo nekakvim HORORIMA. I
to, naglašavam, ne o filmovima dokazanih mejnstrim majstora o kojima su starije
kolege-kritičari još i piskarali onda kad ih nužda natera (Hičkok, Polanski,
Kjubrik...) – nego o B-filmovima, o slešerima, o eksploataciji, o Karpenteru, o
de Palmi... ukratko, o temama, (pod)žanrovima i autorima koje su starije kolege u to vreme po pravilu odbacivale, sve zajedno, na istu gomilu zapadnjačkog treša: Kronenberg zajedno sa Armanom Mastrojanijem, pa Gospod Bog neka prepoznaje svoje!
Zahvaljujem
Goranu Tarlaću, ex-uredniku
POPBOKSA, koji mi je poslao ove skenove.
Evo,
pogledajte ispod šta se pre tri decenije ovde pisalo o hororčićima kakvi su
BLOOD BEACH (o njemu, i o hororu uopšte, piše Dinko Tucaković) i PROM NIGHT (secirala ga Biljana Maksić). Klikni/sačuvaj pa čitaj!