ili: ZAŠTO SAM PREŠAO ULICU
ovo što sledi nije prikaz u smislu 'review'.ko očekuje filmsku kritiku ili barem rivju, može odma da ide - ili barem da ispod pogleda zašto je rivju (meni) nemoguć.
ovo dole je prikaz toga kako sam reagovao na užasnost A3, a kako je na to reagovao moj tadašnji 'stranački saučesnik', dimitrije vojnov, nakon čega je naša saradnja prestala.
pogledao sam, na dimbovo insistiranje, A3 sa dvd-a koji mi je baš on poklonio, s posvetom koja aludira za moje dosadašnje pokušaje da taj 'film' ne odgledam, tačnije na moju izjavu da me taj film toliko ne zanima da ne bih ni ulicu prešao da bih ga džaba dobio. zato sam i dobio na ruke dvd od vojnova, na kome piše: 'why did Dejan Ognjanovic cross the street? – srdačno D.'
uzmicanja nije bilo. učinio sam sve što je bilo u mojoj moći da to čudo NE pogledam, jer mi je na osnovu trejlera i svega smrdelo izdaleka a ko velim, aj da ne kvarim 'prijateljstvo' jer, istinoljubiv kako me azatot prokleo, ako ispadne govno – moraću da kažem da je govno. tu nema dileme niti dvojbe.
i stvarno, ispalo govno.
sad, kako to reći? pošto su svi drugi koji su iole hteli da ovo vide A3 već odgledali pre mene, ja sam se lukavo poslužio NJIHOVIM rečima sa kojima se 100% SLAŽEM. suprajzingli, čak i duda lakić je prozrela ovo kao ono što jeste, a ja se složio sa sledećim momentima iz njenog osvrta:
"da je priča ove takozvane tinejdžerske komedije satkana od niza neduhovitih i dijaloški prilično nategnutih fora i fazona, da je reditelj filma Petar Pašić pokazao da zna da režira muzičke i reklamne spotove pa i ovaj mega reklamno-muzički spot kao rođen za ružičastu televiziju, da glavni glumac Zlatko Rakonjac liči na Eštona Kučera, junaka serije „Vesele sedamdesete” i novog supruga Demi Mur, da jedino folk-zvezdu Svetlanu Seku Aleksić (uz izuzetak Borisa Milivojevića u liku folkerske zvezde Belog) nije „žuljala” uloga, već je pokazala da je prirodna pred kamerama i kada ne peva..."
"seks, droga, folk i rok u odurnom ambijentu"
"Sve je tako „umuljano” da se ponešto kaže i za i protiv sveopšteg srpskog muzičkog trenda, a da se koproducent ne uvredi i ne oseti krivim za nametanje kvazimuzičkih vrednosti i gotovo monopolskog uticaja na formiranje muzičkog ukusa ovdašnje populacije."
"Čiste komedije je malo, dominiraju geg i prizeman štos, isprazni pasaži i elementarna neduhovitost, nesimpatični junaci za koje se teško vezuje i navija."
"Tako prestaje ono što se smatra filmom i nastaje mutantski reklamno-muzički spot koji se gleda u bioskopu."
"„Anđeli 3” miljama je udaljen od svih vrednosti Dragojevićevog diplomskog filma „Mi nismo anđeli”. Njegovi usiljeni nastavci štete mitu i o tom filmu i o njegovom autoru."
to sam sve potpisao, kako se ne bih ponavljao i kako ne bih traćio dragoceni dah i vreme na bavljenje tom odurnošću koju je, avaj, napisao upravo dimbo vojnov. složio sam se i sa izjavama nekih forumaša sa sagite koji su ranije već kritikovali film, a sve to u detalje, ko oće, može videti ovde.
ako bih baš morao da se poslužim SVOJIM rečima, jedina koja mi pada na um a kojom bih opisao ovo sočinjenije, jeste: ŠABANIZAM.
mislim da je 'film' užasan u svakom smislu i na svakom nivou i –ako je zaista originalni dimitrijev scenario bio znatno bolji od ovoga, trebalo je da povuče ime sa špice, ili ga potpiše kao 'alen smitić' ili tako nešto. jer, ovo je sramota for all involved, sem željka mitrovića, naravno.
ovu audio-vizuelnu odurnost ne bih preporučio nikome ko mi je drag i sasvim sigurno je nikada do kraja života neću poželeti ponovo da gledam.
ne tražite od mene argumente za ove tvrdnje: i screen captures bi bili dovoljni.
uz svu želju da u filmu pronađem nešto pozitivno, to mi nije uspelo. najviše što u tom smislu mogu da učinim jeste da priznam da su pojedini NEUSPELI pokušaji humora bili well-intentioned.
da sam tipičan srpski 'prijatelj' (ili 'stranački saborac'), ja bih sad na silu vadio sitne detaljčiće filma koji nisu previše loši i dizao ih u nebesa (SUPER su scene sa splatter-ubijenim srnama! GENIJALNA je /svakako nenamerna?/ vizuelna aluzija na DUST DEVILA –koja mi je, ujedno, jedina u celom filmu nabacila osmeh na brke! SJAJNA je ona parodija na bosanske srcedrapateljne pjesme! itsl.).
ja to nisam, i to ne želim da činim, jer moje iskreno mišljenje je da je ovaj film ZLO u svom gotovo esencijalnom smislu, i da bi svaka osoba koja drži do sebe trebalo da ga se stidi i krije iz svog CV-a i umesto toga ga drži u svom VC-u (if at all).
usledila je diskusija o mojoj impresiji, i fragmenti nje mogu poslužiti za dalju i dublju argumentaciju mog stava (ali i za dublje oslikavanje profila ličnosti d.v-a), koji kaže:
"Zapanjilo me je to da Ghoul ne primeti da A3 za razliku od većine ostalih srpskih filmova ima PRIČU, da likovi nešto rade, da se transformišu, da nisu isti na početku i na kraju, da tu postoji neki zaplet, da se nešto dešava, da rešavaju neke probleme, što kakvo takvo predstavlja ogroman korak napred u odnosu na ostatak kinematografije."
e, vidiš, ja stvarno ovo nisam primetio u verziji filma koja postoji na DVDu koji sam ja gledao.
ja sam video jadan niz pinkovskih, skoro bizetićevskih gegova u pokušaju, ali NIŠTA od neke dramaturgije.
no, pošto si ti čovek koji ima dipolomu iz toga, a ja je nemam, neću da te uopšte učim kako se povraća. formalno gledano, bilo bi degutantno da učim svom poslu čoveka koji od toga leba jede. mada, da mi je neki laik rekao to što si ti kazao, ja bih mu – kao laik laiku- kazao zašto mislim da ovde nema ni likova, ni drame, ni zapleta, ni razrešenja, već samo njihovih neubedljivih simulakruma.
najzad, mislim da je zaista uvredljiva aluzija o mojoj neiskrenosti: NARAVNO da ću za OGNJENKU da kažem ono što budem mislio, kad ga pogledam, kao što sam i uvek do sada kazivao za SVE što sam gledao.
možeš da mi osporavaš kompetenciju da sudim o tvom delu, da nisam pohvatao sve aluzije, nisam gledo sve filmove teen pod-žanra, da nemam pojma šta je pisac hteo da kaže, itd itd. ali zaista je degutantno što impliciraš da sam to što sam kazao o A3 kazao samo zato što je to nekakav cripple koga su svi živi pre mene već išutirali na nekom pločniku, pa ja naišao i, videvši ga tako onemoćalog i jadnog i izmrcvarenog, šutnuo ga jednom i ja, jer mi se može (dok ti bolećivo saosećaš s njegovim patnjama) –a još je degutantnije što sumnjaš u to da li ću iskreno reći šta mislim o OGNJENKI, jer – na stranu sva neslaganja estetičke prirode, to je već blaćenje mene kao karaktera.
ja ipak, pišući o A3, nisam ničim implicirao da si ti nekakva moralna gnjida (kao što misle toliki drugi) – jer to ne mislim.
a da mislim, to bih rekao. (u međuvremenu, u svetlu novih događaja, moram da korigujem svoj tadašnji stav!)
budući da je ovaj abortus od filma već okončao svoj (ne)život, dockan je za bilo kakvu pomnu analizu jer se tu ništa više ne može popraviti: on je to što jeste, ZLO u svom gotovo čistom obliku. znači, kao takav, niti je on nešto vredno pomne analize, niti se takvom analizom sada išta korisno može postići. what's done cannot be undone, uključujući tu i neke reči koje su ovde pale.
jedini razlog što sam potrošio i ovoliko reči/vremena na… TO… bio je rudiment prijateljstva koji sam osećao prema dimbu; sada, međutim, kada je on sveden na stranačko… poznanstvo, ne osećam ni najmanju potrebu da uopšte dalje promišljam… to, što se zove A3, a što zaista ne bih ni nazivao filmom iz ljubavi prema tom mediju.
...i tako. napustio sam svog 'stranačkog prijatelja' baš onda kada je on od mene očekivao nepodeljenu, stranački kovertiranu podršku.
prešao sam ulicu, a sa druge strane ostao je dimitrije vojnov sa svojim stranačkim ulizicama da mu titraju šta se već ima titrati i da zajedno duvaju u istu harmoničnu stranačku svirajku.