понедељак, 31. октобар 2011.

NAJBOLJI HOROR FILMOVI IKADA SNIMLJENI !


            Prigodom Noći veštica korigovao sam i apdejtovao svoju listu najboljih horora ikada snimljenih, i sada je prezentujem narodu u njenom najakuratnijem obliku, sa 126 najboljih horor filmova po meni, napravljenih do danas.

            Ako očekujete da bilo čija lista, pa čak i moja, ima "egzaktnost" Mendeljejevog periodnog sistema ili tablice množenja – promašujete poentu. Savršeno "objektivna" i za-sve-ista lista nemoguća je. Ova konkretna, iako se težilo natprosečnoj dozi objektivnosti (u smislu, da se uzimao u obzir i istorijski značaj a ne samo moja privatna preferencija), ipak je pre svega lista filmova koje lično smatram najboljim – i u kojima sam JA najviše uživao. Svoje uživanje mogao bih da detaljno obrazložim za svaki naslov, a za mnoge već i jesam, i kritike mnogih od ovih naslova već se nalaze ovde na blogu, a one koje nisu na blogu, jesu u brojnim časopisima i knjigama koje sam do sada potpisao.

            Ono što hoću da kažem: ipak se nisam slepo držao istorijskog značaja, i svesno sam zaobišao mnoge značajne, ali po meni estetski polovične ili slabe filmove (npr. Brauningov DRAKULA, čitava Hammer produkcija, i sl.), i držao se pre svega svog njuha i sluha, pa tek onda istorijskih indžijelih knjiga. Znači, ovo je pre svega GHOUL'S lista, pa tek onda, sekundarno, lista Dejana Ognjanovića. Kada za neku knjišku studiju budem razmatrao 100 najboljih / najvažnijih horora ikada, svakako ću morati da napravim neka MANJA tumbanja na listi, i da na nju ubacim razne DŽEKILE I HAJDE i naslove koji imaju određenih (pomalo prevaziđenih) vrednosti koje za mene ovoga puta nisu bile primarne.

            Da ne gnjavim više, ovu listu uzmite ili ostavite, poštujte ili odbacite, zabavite se uz nju ili gunđajte – kako god. Ona nije savršena. Nakon što sam je finiširao, primetio sam da sam ispustio jedan (stariji) naslov. Verovatno i više od jednog. No, ovo je samo poslednja, najnovija u nizu radnih verzija, iako se ni sa njom ja već sada ne slažem sasvim. Takođe, već sad vidim da sam možda maaaalkice preterao sa strogoćom kod nekih ocena. No, šta se tu može. Ipak evo liste.

            Ako vas ona navede da razmotrite svoje preferencije i naklonosti, dobro. Ako vas podstakne da potražite neke filmove koje još niste pogledali, ili za koje do sada niste ni bili čuli, super. A ako vam olakša da sebi za Halloween, i mračne dane koji slede, sačinite pametniji odabir horora za gledanje – ponajbolje!

            Lista je u jpg formatu, kako bi se sačuvao oblik tabele, kojega blogger inače ne može da identično prenese. Pošto blogger smanjuje slike po svojim potrebama, ako vam je nečitko, kliknite na sliku da sve ovo vidite veće i čitkije.

 

60 коментара:

  1. Odlično, zahvaljujem. Nisam gledao 15-ak naslova. Ali, pre svih moram da odgledam dva Japanca sa liste, one trgovce ljudskim organima i one podivljale gejeve.

    "In downtown Japan, a lonely computer nerd tries to maintain a peaceful existance while being stalked by a gang of deviant homosexuals who want to use him for their brutal S&M activities."

    E, Dragojeviću, Dragojeviću, a oni tvoji gejevi utanjili glasiće i voze se u ružičastom autiću. Pojma ti nemaš ko su oni ustvari :)))

    ОдговориИзбриши
  2. čudi me da si morao ovo da guglaš - te japanske gejeve već sam obradio ovde na blogu: http://cultofghoul.blogspot.com/2011/05/all-night-long-2-atrocity-1995.html
    inače, baš kao što sam i očekivao, neki čitaoci su me već podsetili na neke propuste, od kojih je najveći taj što nisam stavio SILENCE OF THE LAMBS! :( to je samo zato što taj film nikada nisam u glavi sasvim učvrstio kao horor, iako on to zapravo jeste, i mesto mu je na ovoj listi, negde oko 20. mesta. takođe treba naći mesto za RAVENOUS negde oko 50-og, a možda i za FREAKS, THE OTHER i još neke. rekoh već da ovo nije urezano u kamen, pa slobodno dajte još neke razumne predloge prvoligaških horora kojima mislite da je mesto na listi.

    ОдговориИзбриши
  3. nesto slicno na: http://www.hellycherry.com/2011/10/190-stanica-uzasa.html

    ОдговориИзбриши
  4. Ja uopšte ne znam gde da svrstam neke filmove koji mi se dopadaju i sigurno bi se našli na nekoj naj-listi. Npr. Shion Sono i njegovi filmovi Suicide Circle i Strange Circus. Ili A Snake of June (Shin'ya Tsukamoto, 2002). Ili (Flower and Snake (Takashi Ishii, 2004). Pa onda Les revenants (Robin Campillo, 2004). Itd, itd. Tako da ja ne bih ni umeo da napravim horor listu, odmah bi se zbunio.

    ОдговориИзбриши
  5. Les revenants + Suicide Circle su sasvim sigurno u vrhu, tj. odmah ispod 126. mesta... Damn, možda bi se čak nekako ugurali i među ove, videću. Inače, pravljenje iole ozbiljne liste je mnogo zajebanije nego što izgleda, a naročito kao krećeš od nule. Mnogo je lakše nalaziti falinke već gotovoj, nego napraviti svoju (a ovim ne aludiram ni na koga ovde, nego kažem en generale).

    ОдговориИзбриши
  6. http://www.blic.rs/Zabava/Vesti/286730/Izaberite-najstrasniji-horor-film

    E sad, ovo mi je intersantno iz razloga što sam naleteo odmah na rezultate ankete, odnosno nije mi dozvoljeno glasanje! :)

    ОдговориИзбриши
  7. Одлична листа која ме још једном подсјећа да је крајње вријеме да набавим The Innocents и Hardware.

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala na smernicama za buduća hororisanja. A za uzvrat evo i nekih mojih subjektivnih predloga.
    Prvo Japanci:
    -Jigoku (Nakagawa),
    -Three Extremes:Box (Miike),
    -Nightmare Detective/Haze (Tsukamoto),
    -Loft/House of Bugs (K.Kurosawa).
    Zatim Nejapanci:
    -Destiny (Lang),
    -Carnival of souls (Harvey),
    -Black Sunday (Bava),
    -Phantasm (Coscarelli).
    Onda nečistokrvni horori:
    -Mr Vengence/Old Boy (Park),
    -Persona/Hour of the Wolf/Through a Glass Darkly (Bergman).
    Pa opet Japanci sa primesom horora:
    -Throne of Blood (A.Kurosawa),
    -Ugetsu (Mizoguchi),
    -Charisma (K.Kurosawa) itd.

    ОдговориИзбриши
  9. nisu ti loši predlozi.
    Jigoku (Nakagawa) smatram vrlo slabim, naivnim, skoro poluamaterskim filmom, kao tek nešto bolje realizovan i vizuelno bogatiji pandan h.g. luisu, samo sa idiotski zastarelom religio-ideologijom koju u 20. ozbiljno, neironijski tretirati znači zaista biti beznadežno prevaziđen i irelevantan.
    -Three Extremes:Box (Miike) je bio mnogo više na mojoj listi, ranije – sad sam ga možda nepravedno spustio previše, trebalo bi ga nekako ugurati u ovih top-126, samo što se, kao i uvek, javlja dilema – ŠTA izbaciti da on upadne?
    -Nightmare Detective/Haze (Tsukamoto) – vrlo je moguće da se i ovaj nađe negde oko crte u nekoj novijoj listi.
    -Loft/House of Bugs (K.Kurosawa) – dobar je, ali ne smatram ga baš nivoom koji bi ušao u mojih top-126.
    što se tiče ostalih, Black Sunday (Bava) i Phantasm (Coscarelli) su sigurno odmah ispod crte, tj. negde između 125-150. mesta. lang nije horor, a harvi je za mene neshvatljivo precenjen, istorijski relevantan, ali egzekucija mu je previše amaterska i sirova, vreme nije bilo nežno prema njemu, i zaista ne mogu da ga stavim tako visoko u vrh uprkos mestimičnim kvalitetima.

    ОдговориИзбриши
  10. koji je ono film kad neki invalid u kolicima juri kroz kucu

    ОдговориИзбриши
  11. ala si ga opisao! najbolji film koji liči na to jeste MISERY.

    ОдговориИзбриши
  12. Ovo je ubedljivo najbolja lista horor filmova koju sam ikada videla. Bukvalno nisam nikada čula za 18!!!!
    Svaka čast :)
    Kuroneko cu prvo da gleam!!!!! Can't wait!
    Jedino bih dodala Onibaba iz '68.
    Mada, cim ga nema ove, vrv ti se nije svideo.

    ОдговориИзбриши
  13. da, u pravu si.
    samo jedna ispravka: Onibaba se nalazi na mestu br. 97 gornje liste.

    ОдговориИзбриши
  14. Анониман2. мај 2012. 13:10

    Šta misliš o Linčovom "Twin Peaks: Fire Walk with Me"... Da li je ovaj film po tebi horor ili nije... Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  15. kao i svaki drugi linčov film, i ovaj pre svega pripada žanru zvanom "film dejvida linča". ali da, mislim da se "Twin Peaks: Fire Walk with Me" može smatrati hororom. nisam njime impresioniran koliko bih voleo da jesam (seriju mnogo više cenim) i on od mene ima 3-

    ОдговориИзбриши
  16. Анониман2. мај 2012. 21:07

    Zbog serije mi se film izuzetno svideo, kada sam ga odgledao baš mi je bilo loše, pa sam želeo da čujem tvoje mišljenje... Lista ti je reprezentativna i svaka čast na blogu, sve pohvale!

    ОдговориИзбриши
  17. Ne znam dovoljno da bih mogla da sudim. Ali, kao filmofil koji nema ništa protiv da s vremena na vreme odgleda i ono što će mu uterati strah u kosti, odajem počast filmovima The Others, Planet of Terror i fon Tririvoj seriji The Kingdom. Čiste petice za horor...

    ОдговориИзбриши
  18. Анониман20. мај 2012. 14:08

    Dejane, možeš li mi reći, šta misliš o ovom horor filmu, kako bi ga ti ocenio - u pitanju je film "The Legend of Hell House"...
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  19. taj film od mene ima 3- ali da budem iskren, davno sam ga gledao, samo jednom i zreo mi je za reprizu. ne verujem da ću bitno promeniti ocenu, ali to kažem samo zato što ne bih mogao sada detaljnije da obrazložim tu ocenu, sem da mi se činio suviše cheesy i nedovoljno strašno za reputaciju koju ima.

    ОдговориИзбриши
  20. Veoma dobra lista, ima dosta naslova koje nisam gledao, cak i pored ovih neamerickih koje u startu odbacujem. Ima i nekih filmova koji su meni prilicno ogavni, i nikako ih ne bih uvrstio medju omiljene, ali razumem zasto se nalaze na listi. Carpentera ima, vidim na vrhu liste i posle njente. Recimo, In the mouth of madness je morao da se nadje negde. Funny games mozda, ne znam koliko je udaljen od zanra, 1408 isto. Argento, Craven, Cronenberg, svi su tu, mozda bih izmenjao mesta pojedinim naslovima, ispomerao gore-dole, ali je sve manje-vise tu. Lynch po meni pravi bolju atmosferu od gomile drugih, cistijih horora, stoga pozdravljam i njegovo mesto u listi, iako bih dodao i Inland Empire. Midnight Meat train je mozda moga da se probije na zacelje liste, ne znam sta bih jos dodao, ili ne mogu da se setim u ovom trenutku, ili je lista stvarno sveobuhvatna i kompletna.

    ОдговориИзбриши
  21. Noc vestica,Psiho,Krug,Strava u ulici brestova,Sirotiste...

    ОдговориИзбриши
  22. Da li moze lista najboljih horor serija - barem top ten :D

    ОдговориИзбриши
  23. moj odgovor je isti kao i nedavno kad mi je neko tražio to isto za STRIPOVE, i on glasi: nisam gledao dovoljno relevantnih naslova da bi moja lista imala pravu i punu težinu - naprosto, vrlo malo gledam made-for-TV produkte. od onoga što JESAM gledao, u vrhu su mi RIGET, MPD PSYCHO, TWIN PEAKS, THE TWILIGHT ZONE, HANNIBAL, TRUE DETECTIVE (7/8)...

    ОдговориИзбриши
  24. Svaka serija se pravi da podilazi publici, pa ako se glupom plebsu ne svidi, samo je skinu sa tv. ekrana... Dakle, mora da fascinira mediokritete, mada to ne znaci da nema odlicnih serija, to svi znamo, da ne prosipam pamet :D Nego, sta mislis o ovoj seriji:
    http://www.imdb.com/title/tt1844624/
    Ako ti kazes da vredi, moracu da je skinem.

    ОдговориИзбриши
  25. American Horror Story još nisam gledao iako me mnogi smaraju da moram. verovatno napokon hoću, uskoro, iako ne očekujem da ću biti oduševljen.

    ОдговориИзбриши
  26. to i ja mislim da nije nista spec. pa rekoh da pitam tebe... od kada sam poceo da gledam ove nove izvikane serije, prkoseci sam sebi i pokusavajuci da nadjem to sto tolike ljude fascinira u njima, uronih u kazan sapunice :D

    ОдговориИзбриши
  27. imam patološko gnušanje prema sapunici uopšte, a naročito američkoj - a oni nisu sposobni da naprave seriju bez toga (čak i BREAKING BAD je to imao, ali se sikupio drugim kvalitetima). zato, ako i reši mda gledam nešto pravljeno za TV, što ne biva često, to je obično nešto što NIJE američko. na čekanju su mi trenutno dve mini-serije, jedna engleska, jedna francuska. tek posle njih možda se bacim u AM. HOR. ST.

    ОдговориИзбриши
  28. upravo to - zbog kvantiteta uvek se nasapunjaju neki manje, neki vise :D

    ОдговориИзбриши
  29. Hmmm... Nedostaje Strange Circus. Just saying.

    ОдговориИзбриши
  30. Pre mnogo godina, iznajmio sam iz videoteke jednu prašnjavu VHS kasetu na kojoj su čamila dva filma: prvi je svima dobro poznat (Urlikanje) a drugi su naši vajni prevodioci krstili "Ubij bližnjega svoga". Ja se "ubih" od traganja za tim filmom iako sam siguran da taj naslov nema apsolutno nikakave veze sa pravim naslovom filma. Radnja je sledeća (ako me sećanje ne vara): starica beži iz ludare i odlazi u posetu svom sinu i njegovoj mnogobrojnoj porodici. Tada nastaje prava zbrka jer stara majka (i baka) je žedna krvi i niko tu neće biti pošteđen. Film je pravi pravcati treš, b-z produkcija s kraja osamdesetih,ali je nekako uspeo da ostavi tračak tame u mojoj, tada, klinačkoj duši. Pa, ako iko zna o kom filmu je reč neka izbaci komentar.

    Unapred zahvaljujem...

    ОдговориИзбриши
  31. na to što ti opisuješ -uz malo lošeg sećanja itsl - nalikuju ovi filmovi, pa proveri nije li neki od njih: MOM, KILLER SHREWS i GRANDMA'S ATTIC.

    ОдговориИзбриши
  32. Pozz Dejane zaista ste fantastican u opisivanju raznih horora i svaka vam cast zaista.Rijetko imam priliku da procitam toliko inteligentno skrojene opise kao sto vi radite.A zelio bih ako mozete opisati filmove :Castle freak (1995) i phenomena (1985).

    ОдговориИзбриши
  33. hvala na lepim rečima! lepe su ti i želje, samo što ovaj blog ne funkcioniše po principu ispunjavanja želja ;) možda ću nekad i pisati o tim filmovima, ali eto, za sada nisam, i ne znam kad ću i da li ću. odnosno, o fenomeni već jesam, ukratko, u tekstu o italijanskom hororu (u časopisu znak sagite)...

    ОдговориИзбриши
  34. @ Ivan

    Evo filma koga tražite, zove se MURDER IN LAW, a iz 89. je godine: http://www.imdb.com/title/tt0100208/

    Sasvim zabavan treš, a u glavnoj ulozi Joe Estevez, brat Martina Sheena i ujak Emilia Esteveza i Charlieja Sheena. U svakom slučaju, jedan od mojih omiljenih "guilty pleasure"-ja već dugi, dugi niz godina (a i ja sam u njega spotakao u videoteci :-).

    Pozdrav iz Slovenije!

    ОдговориИзбриши
  35. Aha , nisam znao to .U svakom slucaju nastavite sa svojim radom i puno srece vam zelim ;)))

    ОдговориИзбриши
  36. @frightnight

    Puno hvala za link. Obožavam horore ali samo je par istih za koje mogu reći da su me zaista prikovali za fotelju i držali mi pažnju pa i strah sve do samog kraja. Murder in law nije jedan od njih ali, kao što si rekao, sasvim je zabavan i lako svarljiv.

    ОдговориИзбриши
  37. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  38. Lista je odlična. Nadam se da nećete zameriti
    na nekim prethodnim komentarima :)

    ОдговориИзбриши
  39. Mogao je biti uvrsten i American Psycho na listu ako se moze svrstati u horor ako ne onda na listu najboljih ne-bas horora

    ОдговориИзбриши
  40. Pazi, ja smatram i Dead Ringers hororom, cak je to mozda i ponajbolji horor koji sam gledao... Cak ga i zanrovski svrstam u istu grupu sa The Fly (psiholoski horor). Vidim da si ga hvalio pre a nije na listi....

    ОдговориИзбриши
  41. American Psycho & Dead Ringers su odličan, odnosno izuzetan ne-baš horor.

    ОдговориИзбриши
  42. Поздрав свима! Доспео сам овде читајући нешто о Бароузу, и видим да многи користе прилику да поставе питање о наслову неког хорора који су некада гледали. Као велики љубитељ овог жанра и ја такође имам један наслов за којим трагам годинама. Филм сам узео пре скоро 20 година из видеотеке. Укратко, група студената глуме/режије доспева у кућу неког покојног маскираног убице, са намером да сними филм о њему. Међутим, на тај начин као да га оживљавају и он се враћа и креће са убиствима. На крају схватају, да је једино решење да спале траке са снимљеним материјалом и да ће тако он нестати...Ако неко може, на основу овог описа да ми помогне, хвала унапред. Поздрав

    ОдговориИзбриши
  43. evo, kolega me podseća da je to verovatno ovo: https://www.imdb.com/title/tt0189456/

    ОдговориИзбриши
  44. Nema NIGHT BREED(bar ne u vrhu)?? A LOST HIGHWAY & ERASERHEAD nisu horrori! Argento tek na 26. mestu jbt? Gde su INFERNO, OPERA, ST.SINDROM?

    ОдговориИзбриши
  45. ovo je stara verzija liste. u knjizi KULT GULA je apdejtovana, kurentna. sa STVOROM na 1. mestu i sa INFERNOM mnogo više napred, ispred SUSPIRIJE... NIGHT BREED je slab film u svim svojim inkarnacijama. LOST HIGHWAY & ERASERHEAD =jesu= horrori.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Inferno ispred Suspirije? Moze li neko pojasnjenje?

      Избриши
    2. teško da može ukratko. ali recimo da je u infernu delirijum nešto konzistentniji, iracionalnost totalna, ludilo sasvim razulraeno, dok suspirija ipak ima svoje ups & downs, svoja štucanja, svoje koketiranje sa tzv. stvarnim svetom (scena u pivnici; scena sa udom kirom ispred zgrade, itd). inferno je čitav u tom svom self-contained svetu, kao jedan nepomućen košmar...

      Избриши
  46. Pozdrav. Treba mi mala pomoć. Pokušavam da nađem na sajtu (i guglala neuspešno) tvoju listu najboljih filmova po decenijama. Ako može link neka budu sedamdesete.

    Tnx

    ОдговориИзбриши
  47. loše si guglala. evo ti, ova 3 nastavka pokrivaju 1970-te, a možeš onda da širiš, prema ovome, pre i posle te dekade: http://cultofghoul.blogspot.com/2011/01/1001-film-koji-morate-videti-pre-smrti.html - http://cultofghoul.blogspot.com/2011/02/1001-film-koji-morate-videti-pre-smrti.html - http://cultofghoul.blogspot.com/2011/05/1001-film-koji-morate-videti-pre-smrti.html

    ОдговориИзбриши
  48. TO JE TO!
    Nek oprosti Šnajder... meni će ostati upamćena kao tvoja.

    Hvala još jednom

    ОдговориИзбриши
  49. Odlična je ovo lista, jedini film koji nisam gledao je 'Organ' , iz razloga što nigde ne mogu ni da ga nađem, tj našao sam jedan snimak ali je vrlo loš, tako da bolje još čekati ukoliko se pojavi bolji.
    Mogla bi se napraviti recimo 'top-200' lista gde bi se našlo još bitnih radova jer ih svakako dosta ima, sa ove tvoje liste bih par radova spustio niže a neke i sklonio, tj našli bi se verovatno niže na toj top-200 listi
    Ovo su filmovi koje bih ja predložio, bez ikakvog redosleda:

    - Third Part of the Night (1971)
    - Diabel (1972)
    - The Silence of the Lambs (1991)
    - Ravenous (1999)
    - The Woman in the Black (1989)
    - Black Sunday (1960)
    - Black Sabbath (1963)
    - Kill Baby Kill (1966)
    - Blood and Black Lace (1964)
    - Funny Games (1997)
    - Altered States (1980)
    - El Dia de la Bestia (1995)
    - The Company of Wolves (1984)
    - The Changeling (1980)
    - Les Diaboliques (1955)
    - Deathdream (1974)
    - Mute Witness (1995)
    - Shura (1971)
    - The House of Laughing Windows (1976)
    - Repulsion (1965)
    - 99.9 (1997)
    - Hour of the Wolf (1968)
    - Masque of the Red Death (1964)
    - Malpertuis (1971) - (umesto Daughters of Darkness)
    - A Chinese Ghost Story (1987)
    - The Fog (1980)
    - In the Mouth of Madness (1994) ( lepo si napisao da je Princ Tame sjajan ali ujedno i imbecilan film, meni su pored svih kvaliteta tamo stvarno smetali oni idiotizmi)
    - Face of Another (1966)
    - Der Todesking (1990)
    - Riget (1994-1997) (jeste mini-serija mada vidim da ga mnogi računaju + radosna vest što fon Trir nastavlja Riget, nadam se da će ispasti dobro)
    - Već Viđeno (1987)
    - Gemini (1999)
    - Angel Dust (1994)
    - Dead and Buried (1981)
    - Martin (1977)
    - Paperhouse (1988)
    - The Cabinet of Dr. Caligari (1920)
    - The Devil Rides Out (1968)
    - Horror of Dracula (1958)
    - The Curse of Frankenstein (1957) (malo Hamer produkcije)
    - Splatter: Naked Blood (1996)
    - The Howling (1981)
    - Blood on Satan's Claw (1971)
    - Dead of Night (1945) (jesu ovo više fragmenti, ali sam sucker na te Twilight Zone fore kada se ovako zabavno napravi, a ovo podseća kao na jednu produženu epizodu)
    - The Other (1972)
    - Stage Fright (1987)
    - Demons (1985)
    - Blood for Dracula (1974) (umesto Flesh for Frankenstein)
    - Det Okanda (2000)
    - Seance (2000)
    - The Isle (2000)

    Evo malo i 21-og veka:

    Three Extremes (2004)
    Frailty
    I Saw the Devil
    Raw
    Under the Skin
    Beyond the Black Rainbow
    The Witch
    The Wailing
    Amer
    Berberian Sound Studio
    Acacia
    The Wailing
    Suicide Club
    The Others
    The House That Jack Built
    Lea Revenants
    Saw
    The Mist
    Pan's Labyrinth
    Dread...

    I još starijih za ufur:

    Long Weekend (1978)
    La Chiesa (1989)
    Opera (1987)
    Village of the Damned (1960)
    Phantasm (1979)
    Fire Walk With Me (1992)
    The Blob (1988)
    Black Christmas (1974)
    From Beyond (1986)
    Amityville 2: Possession (1982)
    Boxer's Omen (1983)
    Road Games (1981)
    The Stepfather (1987)
    Heart of Midnight (1988)
    The Spiral Staircase (1946)
    Creepshow (1982)
    Saimin (1999)
    The Lodger (1944)
    Lisa and the Devil (1973)
    Fall of the House of Usher (1928)
    Wolfen (1981)
    Cat People (1942)
    Double Vision (2002)
    I Know What You Did Last Summer (1997)
    Trouble Every Day (2001)

    Ima svakako još stvari koje nisam gledao a mogli bi da valjaju, npr onaj italijasnki Il demonio što si ga skoro pomenuo medju onim folk hororima, ne bi me čudilo kada bi dogurao do 3+/4-,već duže vreme se nakanjujem da ga konačno pogledam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. dobri su ti predlozi, sa mnogima se slažem, a o ponekima sam i pisao ovde na blogu. plus, ova moja lista je definitivno zrela za apdejt.

      Избриши
  50. Organ može da se nađe na rarelust.com... I to fina kopija.

    ОдговориИзбриши
  51. Skoro sam reprizirao Spilbergov A.I. iz 2001. Ovde nema body horora (ako se čerečenje robota na antirobotskim festivalima ne računa), ali je jebeni psihološki horor, bar u naznakama, ušuškan u veštačku inteligenciju infantilnog prikaza. Baš sam cunjeo po blogu i nisam mogao naći viđenje filma. Uz to je i film atmosferičan, dream like postapokaliptični potopljeni gradovi, lelujanje morskih vlati, u nekim delovima me asociralo na Kinga. Prava lascivno veštački svesnih robota pod ključem njihovih organskih tvoraca. Hm. Nisu otvoreno destruktivni prema ljudskoj vrsti kao Skajnet, Matrix, ali neko Zlo definitivno obigrava u nevinoj faci androidskog dečaka.

    Nezavisno od toga, krenuo sam da gleda The Shining. Za razliku od gledanja pre 15ak godina kada sam horor doživljavao kao "iskoči i prestravi me", sada ga gledam natenane, u prekidima, studiozno. Čak je na početku film i inteligentan. Zašto im treba zimski čuvar u jebeno razrađenom turističkom letnjem planinskom kompleksu? Pa zato što se do njega dolazi putem od 25 milja. Ko će platiti onoliko čišćenje (a možda i bude isplativo ako gosti nagrnu kao leti). Kupili su me tim troškovima održavanja, donekle. Ali opet, porodici poveren onoliki hotel, nekima ne polazi za rukom ni svoju sobu da održavaju (taj sam). Tu se malo King ili dodatni scenarista sjebo, ali nebitno, idem ka srži filma... isijavanju.

    ОдговориИзбриши
  52. Citizen X (Čikatilo) kako se kotira? Podseća na mađarski Strangled i Child 44. Nije deklarisan kao horor, ali ima elemente.

    ОдговориИзбриши