четвртак, 9. септембар 2010.

NEKI NOVI HORORI

...isključivo bezvezni.

dakle, pošto nisu vredni truda, slede samo kratka upozorenja na više nego jadno stanje u kome se današnji horor pretežno nalazi.

čak i uz obilato korišćenje mog istančanog čula kojim zaobilazim horor-bljuzge koje smrde na kilometar, evo nekoliko njih koje sam gledo zato što poseduju ponešto što ih, u teoriji, preporučuje – bilo da je to koncept koji niko sem paraplegičnog retarda ne bi mogao da upropasti (zmije u zgradi!), bilo da potiču iz inače pouzdane kinematografije (koreja!) ili autora.

evo tog đubreta kojim sam se smarao i nervirao u poslednje vreme – da vi ne biste morali.


BESTSELLER

S. KOR, '10

** 2

visokobudžetni super producirani DREK za mase – ovo je kao neki ekvivalent korejskog dina kunca (unrelated to gingerkunac): prozaična, banalna, predvidiva prežvakavanja već viđenog bez trunke duha ili originalnosti. kao, mentalno poremećena i prenaglašeno nenormalna piskinja, jedva sačuvala živu glavu od optužbi da je plagirala prethodni roman – dođe da se povuče od rulje u usamljenu kuću na jezeru, u nekom malom stivenkingovskorejskom mestašcu punom 'slikovitih' likova (uključujući čak dva retarda), kako bi tu piskarala dalje. sa sobom vucara derište za koje je iz aviona očigledno da je mrtvo, tj. njena projekcija, pošto niko sem nje ne interaktuje sa curicom – ali nam se ta očiglednost svejedno prezentuje kao giga-twist nasred filma. onda se ispostavi da je i knjigocigla koju je iskenjala iz sebe u toj kolibi – plagijat! ali, evo novog twista – to je plagijat koji joj je suflirao duh žene ubijene u toj kući, a kroz medijum od njene fantom-ćerčice čiju smrt nije mogla da prihvati...

sve je ovo toliko rutinski (mada, uglancano) odrađeno da sam bio u ozbiljnom iskušenju da ugasim negde oko 50. minuta (traje celcata nesnosna DVA SATA!) i nadljudskim naporima sam se naterao da izdržim do kilavog 'klimaxa'. da se razumemo: ako volite bestseler cigle-knjige, ako volite kunca, ako volite generičke predvidive ali lepo upakovane produkte – ovo vam je jedan, što bi dimbo vojnov reko, 'repertoarski film' – tj. što bih ja reko, kompetentno odrađeno NIŠTA, celuloidni ekvivalent žvakaće gume. žvaćeš, žvaćeš, pa ispljuneš, i nikom ništa. ko ima 2 sata za bacanje, može ih baci na ovo.



THE INTRUDER

THAI, '10

*(*) 2-

zaista neverovatno: KAKO neko može da napravi ovoliko glup i promašen film o najezdi zmijurina u nekakvom tajlandskom hotelu? ajde što su likovi bezvezni, što se nisu potrudili ni da nam ih predstave, nema veze – jebeš likove, daj zmijsku akciju.

ehh, akcija. nema toga ovde. osim ako tu plemenitu reč ne zalepitu na ovaj dramaturški (?) haos od beslovesnih trčanja tamo-vamo bez cilja i smisla i na ovaj niz bedasto zamišljenih i sirotinjski ostvarenih skoro isključivo CGI nacrtanih zmija. SHIT! idioti! pa koga zabole za vaše kompjuterske zmije? da su bar ljucki odrađene – ali jok: kad ih gledaš kako pužu po podu, sve odreda pripadaju istoj bedastoj generičnoj sorti. međutim, u scenama u kojima se primaknu ljudima sve odreda postanu – kobre! e, jebaga!

ne gubite vreme na ovo sranje, ovo ĐUBRE – ako hoćete nenadmašni nenadjebivi i potpuno savršeno genijalni masterpis na istu temu (zmije vs. azijati u zgradi) – gledajte remek delo zmijsploatacije, A CALAMITY OF SNAKES. e, tako se to radi!



MUST LOVE DEATH

USA, '10

** 2

kuku majko, ovo sranje sam gledo pre 10ak dana, a morao sam malopre da se podsetim na imdb-u šta uopšte to beše! dakle, potpuno zaboravljivo đubre od torture porna u kome neka dva antipatična ludaka preko oglasa namamljuju neke budale u kolibu pa ih tamo podvrgavaju nekakvim reality-showovskim i kvizovskim zadacima, pri čemu ništa od toga nema ni trunku smisla, duha, ili bilo čega vrednog truda. pokušaji humora nisu smešni, saspensa nema jer su likovi idioti, a to malo krvi što lipti – pa to danas imate u svakom hororu, ne morate baš ovu budalaštinu da gledate samo zato. MUST LOVE SHIT to watch this!



DON'T LOOK UP

USA, 09

*(*) 2-

kuku i lele! đubrovitost ovog zlodela doseže takvo DNO u svojoj tragikomičnoj nekompetenciji i imbecilizmu na svim nivoima da je to prosto neverovatno kad dolazi ispod potpisa fruta čana, autora solidne 'art' reputacije a žanrovcima najpoznatiji kao autor izvanrednog DUMPLINGS segmenta iz 3-EXTREMES (a potom i dugometražnog filma nastalog iz te epizode omnibusa). kako je moguće da isti čovek potpisuje i onu izuzetnost i ovu imbecilnost mom umu potpuno izmiče, jer ovo je toliki jad i beda da se uopšte ne može meriti sa takođe promašenim radovima koje je, recimo, nakata radio u americi. (kad sam kod nakate – ovo je rimejk njegovog ranijeg hororčića iz 90ih, rađenog pre RINGA – sasvim solidnog, mada daleko od vrhunaca koje je kasnije dosegao: ističe se samo jedna vanredno jeziva scena pred sam kraj, inače je veći deo toga na nivou proseka. ali, taj 'prosek' sasvim je pristojan, a iz ugla ponora u kome ovaj čanov rimejk obitava, to izgleda kao prvorazredni klasik!)

scenario je nekakva nedokuvana idiotarija o ciganskoj kletvi i ciganskim ugovorima s đavolom i reinkarnacijama i duhovima na starim, nezavršenim filmovima i novim MANITU-ovskim preporađanjima zloduha u telu, a sve to u pozadini hororčića koji grupica amerikanaca snima u nekakvoj rumunskoj šupi gde nešto strašno smrdi, gde zolje ili tako neke CGI tačkice napadaju električare, a u svemu tome frut je našo priliku za svoj autorski potpis u ogavnoj sceni porođaja u kojoj bepče iz mamine rodnice uz obilje telesnih sokova ljosne na patos i odleti-sklizne glavicom pravo u drveni stub. okej, frut, sećamo se DUMPLINGSA, u kome su žene željne večne mladosti jele valjuške sa mesom fetusa, u redu je, shvatili smo da imaš fetiš na newborn porn, ajde sad vrati se nazad svom rutinskom jeftinom rumunskom rimejku koji pre deluje kao nenamerna parodija nego li iole koherentan ili kompetentan genre flick. prepuštam nekom dokonijem da eventualno secira besprizorne količine imbecilnih detalja ovde. ne zamerite što me mrzi da idem u detalje, ali zaista želim da ovaj filmski abortus smesta zaboravim.