понедељак, 12. април 2010.

HOROR FILMOVI: PRVI KVARTAL 2010 (2) - NOVI NASLOVI

NOVI NASLOVI

u prethodnom delu ukratko sam se osvrnuo na neke starije naslove premijerno odgledane u prvom tromesečju a koji nisu bili dovoljno inspirativni za duže seciranje.

sada to isto radim sa najnovijim hororima, tj. onima premijerno prikazanim u 2009. i na početku 2010. a koji su tek u ovoj godini meni pali šaka.


CARRIERS

Àlex Pastor,David Pastor

USA, 09

*** 3-


slaba trojka je fina ocena, i ovo je najbolji (tj. najmanje loš) film u ovom izboru: svakako vredi gledanja. iako ne izmišlja rupu na saxiji niti leba na kriške, to je sasvim prijemčiva pričica o mikro-grupi uverljivih (i neiritantnih – što je retkost) ljudi koji putuju zaraženom i desetkovanom amerikom (uglavnom zabačenim i pustim putevima i napuštenim gradićima) u potrazi za – čime, tačno? baš kao ZOMBILENDovci ili THE ROADovci, i ovi nesrećnici iz nekog razloga veruju da je obala okeana nešto više, a ne samo kraj zemlje i početak vode. na neki način, put ka mestu na kome su u normalna vremena letovali nije toliko definisan prostorno koliko je iracionalni pokušaj vremenskog putovanja – beg u prošlost koja više ne postoji. zaraza je, ipak, još uvek tu, u sadašnjosti iz koje nema bekstva.

BLOOD CREEK

Joel Schumacher

USA, 09

**(*) 3-

treš premisa o nacističkim naučnicima koji krstare amerikom u potrazi za vikinškim (!) natpisima u kamenju, i o zlu koje se iz jednog od njih budi danas, na jednoj zabačenoj farmi, tretirana je sa onoliko ozbiljnosti koliko se to uopšte može, i za koliko je džoel šumejker sposoban (što nije previše). zaplet je bezvezan, komplikovan i nelogičan, likovi jedva skicirani, njihovo ponašanje često apsurdno ili psihološki neubedljivo, ali se usred svega toga nalazi nekoliko odličnih kadrova i čitavih scena koje ne liče ni na šta u savremenom hororu, pa samo zbog te mestimične OUT THERE atmosfere i WTF momenata vredi overiti ovaj osrednji ali sporadično zabavnjikav filmčić.

DAYBREAKERS

Michael & Peter Spierig

USA, 09

**(*) 3-


još jedan vizuelno upeglan ali narativno šupalj 'film' braće spirig čiji me je UNDEAD svojevremeno već dovoljno ugnjavio da od ovoga ne očekujem previše. ima tu solidnih egzibicija sa kamerom u nekim scenama jurnjave – šteta samo što nema i likova za koje bismo brinuli, pa tako ni saspensa u tim otherwise 'cool' insceniranim akcijama. sve je ovde fejk: i taj neubedljivi svet u kome su vampiri većina, i ti likovi, i motivacije, i krvna srodstva, i nova pravila o vampirizmu smišljena specijalno za ovaj film, i sva ta CGI krv koja šiklja u pixelima na sve strane. džaba sve, pa i viljem defo. savršeno prazan i zaboravljiv film.

THE COLLECTOR

Marcus Dunstan

USA, 09

**(*) 2+


apoteoza (odnosno DNO) torture porn podžanra od strane jednog od njegovih akolita, veterana SAW serijala. zaplet nema ama ni pokušaj neke logike ili smisla nego služi samo kao alibi za to da se neverovatno antipatični lik (koji izgleda drogirano kroz ceo film!)...

...lomata po kući koja je čitava postavljena booby trapovima sadističke sorte (udice, šiljci, oštrice, itd.) – kao neka splatter verzija HOME ALONE, samo bez duha, bez simpatičnog protagoniste i bez uverljivog zlikovca (koji je ovde NULA – maskirano ništa, bez prošlosti, sadašnjosti, motiva, namera, ičega: dakle, praznina na koju bolestan gledalac projektuje svoje sado porive? aktant gledaočevog ida?). da, ima nekoliko 'pipavih', gadnih scena, ima prizora vezanih i mučenih ljudi koji plaču i mole za milost dok im creva vise iz stomaka, ima mučenja (i ubijanja) žena, pa ako drkate na te stvari, COLLECTOR je prava stvar za vas. za moj groš, ova orgija sadizma ne samo što nema nikakav razlog da postoji, nego je i unikatno ružno snimljena, i sa tim nepojmljivo odbojnim glavnim likom zaista predstavlja test izdržljivosti – ali ne zbog krvavih scena.


PAINTBALL

Daniel Benmayor

SPA, 09

** 2


nekakvi španci dolaze u neimenovane istočnoevropske ali verovatno srpske zemlje da se gađaju kuglicama sa farbom – samo da bi se, odjednom, našli na meti nekih (uglavnom nevidljivih) protivnika koji ih gađaju pravim mecima, i drugim ubistvenim oružjem. likove je nemoguće razlikovati jer ih upoznamo sve odjednom, džumle, u 5-minutnom uvodu, a potom ih gledamo u identičnim uniformama i šlemovima kada postaje nebitno ko je ko, ko gde šta, kako i zašto. reditelj oživljava ponešto od frenetičnosti situacija u žarištu borbe pa je ta kamera iz ruke i dokumentarnost upotrebljena umešnije nego inače u ovakvim radovima, ali sve to ipak nema neku bitniju poentu niti smisao (ispostavi se da je cela akcija nešto kao HOSTEL za pejntbolovce u zemljama iz velike šume u kojima, kao, stranci mogu bez problema da nestaju u desetinama i stotinama, i nikom ništa. kulturrasizam na delu). ovo je, inače, trebalo da se snima u srbiji, ali ne znam zašto je na kraju završilo u bugarskoj. ko zna zašto je to dobro!

CABIN FEVER 2

Ti West

USA, 09

**(*) 3-


vrlo prljav i gnjusan (in a good way) nastavak filma koji inače ne volim – CF2 pruža dovoljno podnošljive likove i nadahnute situacije da ga vredi overiti zbog nadahnutih gross-out prizora kakvi mogu da prođu samo u DTDVD produkciji (pljuvanje sperme iz usta pušačice; zaraženo-deformisani penis; žešće i prljavije scene sexa od kojih jedna uključuje i pozamašnu debeljucu, itd.). na žalost, neki potencijali nisu iskorišćeni: pomenuta scena sa debelom jebačicom u bazenu mogla je vrlo lako da bude antologijski set-pis, a zadovoljila se nekim mlakim, neinspirisanim nagoveštajima (eh, da je juzna ovo radio, ne bismo prošli samo sa par mlakih kadrova crvene farbe u bazenu...). isto važi za scenu maturske večeri koja je mogla i MORALA da nadjebe i onu u KERI – ili barem da pokuša – umesto što se njome, takoreći, nije ni bavila. o izrazito glupom kraju filma neću ni da govorim pošto je njega dosnimio ko zna koji idiot nakon što je ti west otišao i praktično digo ruke od filma koji su mu debilni producenti preuzeli ipak, čak i u ovako okrnjenoj verziji vide se dalji tragovi da taj ti west – čiji sam HOUSE OF THE DEVIL vrlo lepo primio – ima odlično poznavanje (+ ljubav) za B-horore iz 1980-ih, i ume da postigne njihov vajb kao malo ko. nestrpljivo čekamo njegov sledeći film.

THE WOLFMAN

Joe Jonston

USA, 10

**(*) 3-


čemu ovo služi, a uz to i ne radi? do poslednjeg trena sam se nadao da je a) endrju kevin voker napisao scenario kakav se od njega očekuje i b) da je ponešto od toga ostalo u finalnoj verziji, nakon što su se na taj scenario posrali producenti, reditelj i svako drugi ko je stigo. avaj. nije ostao kamen na kamenu, ako je ikada i bilo nečega tu. ovo je produkcijski prenaduvan, 'zvezdama' prenatrpan, a opet jezivo prazan, dramski i emotivno uninvolving studijski produkt za navlačenje mediokriteta što je posebno neoprostivo u priči o jebenom VUKODLAKU u kojoj ljudski faktor ipak MORA da postoji ako se teži bilo kakvoj respektabilnosti koju bi budžet i angažovani glumci trebalo da nose (da ne govorim o živim legendama, poput velikog montažera voltera merča angažovanog da iz zbrke snimljenog materijala skocka nešto što ima početak, sredinu i kraj). pozerski uslikani 'gotski' prizori (pun mesec, izmaglice, kvrgave grane golog drveća...) i nešto više krvi nego što je obično u ovom nivou produkcije ne uspevaju da stvore ono bogatstvo gotskog ugođaja koji je tim barton oživeo u USPAVANOJ DOLINI i SVINI TODU. čak su i scene transformacije otaljane i zasrane imbecilnim CGI efektima i prebrzom montažom. zaboravite da ovaj film uopšte postoji kao što ga i ja polagano zaboravljam – i bolje reprizirajte lendisovog USA VUKODLAKA U LONDONU. mada 30 godina stariji, on je i dalje superioran u svakom zamislivom smislu – glumačkom, scenarističkom, tehničkom, a o još uvek spektakularnim i nedostižnim efektima maske da i ne govorim.