izabrana dela

izabrana dela

четвртак, 13. јун 2019.

NOVI HORORI VREDNI GLEDANJA

 
  

Prethodni nastavak činila su uglavnom UPOZORENJA – tipa, ne zaleći se na ovo, osrednje je u najboljem slučaju. Te osvrte možete videti OVDE. U ovom nastavku uglavnom se radi o PREPORUKAMA – donji filmovi uglavnom vrede gledanja.
Pa, da ne dužim više, ovca mi se jagnji a 300 prevoda, promocija i čuda me čeka, pa zato probaću da budem kratak, kao što reče jedan patuljak drugome.
Ovo su filmovi gledani krajem prošle i početkom ove godine; dakle, neki od njih, ako ne i većina, dostupni su organima skidanja bar pola godine.


KNIFE + HEART
SWI, 18
***
3-
Švajcarski neo-đalo smešten u svet gej-porno produkcije krajem 1970-ih, fetišistički snimljen, naravno sa muškim žrtvama i krvavim ubistvima. Zanimljivi likovi i situacije, mada nedorađeno je to, i na kraju razočaravajuće, jer izdaje se za whodunnit, a onda otkrijemo da je ubica neki lik koga dotad nismo ni videli. Plus, ima ozbiljnih problema sa ubedljivošću nekih scena, uključujući tu i kulminaciju, mada, ako vam to nije smetalo u klasičnom đalu, progutaćete i ovde. 
U smislu rekreacije epohe i vizuelnog ugođaja filmova iz 1970-ih ovo je u samom vrhu sa Katet-Forzani (AMER / BODY TEARS) filmovima, mada ne toliko uglačano, više je gritty.


LUCIFERINA
ARG, 18
**(*)
3-
Storija i poenta su možda pomalo upitni, ali je zato ovaj lepo slikani argentinski horor nabijen autentičnom erotičnošću – i nepatvorenim satanizmom (u dobrom smislu reči). 
Opatica sebi dopusti mali dopust i ode sa sestrom i njenim ortacima u džunglu da traže neku mističnu biljku – a u jednoj slikovitoj ruševini međ zelenilom nađu Đavola...


POSSUM
USA, 18
**(*)
3-
Ovo je u suštini Poor Man's SPIDER (Kronenbergov) – dakle, ceo film iz prvog lica, gledamo polagano potonuće u ludilo lika koji još na samom početku nije bio sasvim čitav. Umesto opsesije pletenjem mreža ovaj ima nekakvu jezivu krpenu lutku sa sobom, koja mu se pričinjava živom, ali njegovo mrmljanje i paćenje i bauljanje po polusrušenim i oronulim ambijentima i pustarama vam je ceo film – dok na kraju ne vidimo twist koji pojasni još ponešto. Atmosferično, spoooroooo, ali fino slikano i glumljeno, creepy na svoj slowburn način, pa ko voli...


THE LITTLE STRANGER
UK, 18
***
3+
Za moj groš, ovaj film o pirgavom doktoru koga zovu u starinsku vlastelinsku ali sad oronulu kuću prilazi najbliže od ijednog drugog ugođaju priča Roberta Ejkmana – ali konvencionalniji hororljubi mogli bi biti odbijeni ne-baš-mnogo-simpatičnim protagonistom (meni je to baš super, i smisleno u ovoj priči, kad je vidite do kraja!), prividnom sporošću i krajnjim understatementom u dešavanjima (ne očekujte KONJURING šokove i džamp skerove ovde: ovo je pre svega drama, i to odlična, pa tek onda horor film!) – ALI, jednom kad se nešto jezivo desi, to je zaista efektno jezivo, plus i kad nema horora per se, atmosfera tihe pretnje i nečega što nije-kako-treba je neprestana i uvlači se u kosti. Plus, u ovo vreme kad je umetnost dobrog kraja u hororu skoro zaboravljena, ovaj ima izvanredan, baš sjajan kraj! Plus, igra Šarlota Rempling!


CAM
USA, 18
***
3+
Nema bolje nego kad horor dolazi sa autentičnog, ličnog mesta, i kad se bavi nečim što tvorac dobro poznaje – kao ovde. Scenaristkinja se bavila video-striptizom i dobro poznaje taj (polu)svet skidanja i drkanja u lajv-videlima na internetima, za pare: autentičnost i sočnost likova i životna ubedljivost situacija ogroman su plus, jer čine odličnu bazu za ono kad sve krene u horor pravcu. 
Minimalistički film, 4/5 u jednoj vizuelno raskošnoj sobi i namerno tako: to je svet FANTAZIJE, tačnije muške fantazije, gde obitavaju nestvarne žene koje postoje samo da budu roba, vile za ispunjavanje želja koje se kupuju novcem... Odlično je slikan, kao retko koji involving, napet je i uzbudljiv i sa pričom vrednom pričanja.


Lifechanger
USA, 18
**(*)
3-
Solidna pričica o liku koji skakuće iz tela u telo (nešto kao u SHOCKERU, samo daleko manje zabavno), mogla je biti bolja i pametnija, pa i prijemčivija – da je kast bio bolji nego što jeste; avaj, većina ovih likova stvarno ne izgledaju kao za na film... a i drugi aspekti vizuelnosti su neupečatljivi, jedva korektni at best.


GOOD MANNERS (As Boas Maneiras)
BRA, 17
**(*)
3-
Brazilska drama o klasnim razlikama, majčinskom instinktu i podizanju sedmogodišnjeg vukodlačića tako da mališa ne pravi mnogo sranja kad mu dođe ono vreme u mesecu. Ipak, nikad u hororu lanci nijedno čudovište nisu zadržali zadugo... 
Predugačko, preambiciozno a nedovoljno koherentno i supstancijalno, ali ipak vredno truda: dobro glumljeno i slikano, i sa odličnim efektima vukodlačje (ovde: dečje) transformacije. Ovo je, ipak, više drama nego horor.


The Super
USA, 18
**(*)
3-
Vrlo simpatičan čizi treš o nastojniku u jednom neboderu gde ljudi nestaju jedan po jedan: da li je nešto psiho-ovozemaljsko ili onostrano po sredi? Da li je Val Kilmer, koji izgleda creepy (i igra nekakvog Rusa, il tako nešto iz tih krajeva), Počinilac ili Zaštitnik? Ništa posebno, ali pristojan time-waster sa izvesnim old-school vajbom.


The Clovehitch Killer
USA, 18
**(*)
3-
Tinejdžer sluti da bi njegov tatko, inače uzorni patrijarh bogobojažljivog gradića, mogao biti BTK serijski ubica koji se pali na to da vezuje i polagano davi žene. Istraga, devojačka ispomoć, otkrovenje, suočenje – sve smo to već gledali, ali ovde je fino urađeno, i uz dobru glumu i klinca (Čarli Plamer) i psiha (Dilan Mek Dermot, HARDWARE), uz pristojnu režiju, ovo je sasvim fin horor triler za jedno gledanje.


The Pact
SPA, 18
**(*)
3-
Rutinski, ali korektno izveden španski horor triler, industrijski štancovan i bez mnogo duše, ali sa visokom tehničkom izvedbom i sa solidnim evergrin gimikom: koliko daleko biste otišli da spasite život svog deteta? A kad drugi umre zbog nje, koliko dugo ima do naplate duga? Može se pogledati.


Await Further Instructions
UK, 18
**(*)
3-
Solidna engleska ZONA SUMRAKA o familiji koja se nađe naprasno zatočena u svom domu a komande im stižu preko TV-a. Rastegnuta na ipak predugih sat i po, ali ima srce na pravom mestu: kritika patrijarhalnog abjuza, engleske ksenofobije i rasizma, a iznad svega neupitnog poslušništva „autoriteta“ koje vodi u pakao. Ima nešto finih nadrealnih i cyberpunk (poor man's TETSUO) scena pred kraj. Traži strpljenje ali vredi truda.


The Farm
USA, 18
**(*)
3-
Rutinski torture porn, ali odlično napravljen – napet i gadan – mada prilično besmislen i besciljan, bez poente. Tačnije, ovo kao da je pravio vegetarijanski lobi, pa je poruka otprilike: evo kako bi izgledalo kad bi se ljudi tretirali kao stoka. Vezani, utamničeni, klani i jedeni. A sve to vreme koljači (sasvim besmisleno i nepraktično za farmerski posao) nose životinjske maske. Nema veze: ako hoćete čist iracionalni košmar, urbanoju, ponižavanje i mučenje, ovde je to izvedeno bolje nego u većini srodnih.


PATIENT SEVEN
CAN, 17
**(*)
3-
Omnibus neujednačenih, proizvoljno nabacanih međunarodno proizvedenih kratkih filmića čije je vezivno tkivo krajnje usiljeno, a sastoji se od neubedljivog preglumljavanja Majkla Ajronsajda kao psihića koji ispituje pacijente neke ludnice... Neki od tih filmčeka nisu loši.


OVERLORD
USA, 18
**(*)
3-
Previše rata i pirotehnike (i kvazi-realizma) dok se, napokon, posle pola filma pucnjave i pirotehnike sa Švabama, ne dođe do treš horor nacixploatacije o nekakvim super-zombijima, izvedenim sa većim budžetom nego što to inače biva (i zaslužuje). Nije to nezabavno, ali ratni uvod je mogao biti kraći, a pravo horor meso (i krv) nabudženiji. Ako ste već imali tolike pare da spiskate na film o naci-zombijima, mogli ste manje da ih rasipate na pirotehniku, CGI avione itsl. a još više da ih date za maske i protetiku, e ne bi li bilo još više, je li - naci-zombija.


THE POSSESSION OF HANNAH GRACE
USA, 18
**(*)
3-
Sasvim fin hororčić o opsednutoj devojci koju pop, šta će, kud će, prilikom egzorcizma uguši. Njen leš završi – čudno unakažen i poluizgoreo – u mrtvačnici gde naša ex-policajka počne da radi kao obezbeđenje, a onda... Leš ne miruje... Lepo je što se ovde ne gubi vreme na „Drugovi ovako ćemo, drugovi onako ćemo“ nego se kreće odmah, ili vrlo brzo, sa pravim stvarima, tako da je ceo film prožet tom nekro-demonskom atmosferom i jezivim dešavanjima. Na kraju balade, ništa spektakularno niti ne znam koliko originalno, ali – sasvim OK, ko horor voli.


LIVERLEAF
JAP, 18
***
3
Krajnje jednostavno, ali dražesno u svom jednoumlju: jednu učenicu muče i iživljavaju se nad njom njene „drugarice“ i poneki drug, a onda ona pukne kad joj zapale kuću i požarom ubiju familiju, pa krene da im se vrlo krvavo sveti... Psihopatologija današnjeg Japana lepo je uhvaćena, ali ovo je ipak rađeno po mangi, pa očekujte preterivanje (i u melodrami, i u splateru, i u nelogičnosti), i radujte mu se.


HAPPY DEATH DAY 2U
USA, 18
***
3
Nastavak je još dražesniji i zabavniji od solidnog originala: ima čak i malo više srca i duše kroz zaplet o našoj curici koja bi da vrati vreme i oprosti se s umirućom majkom, odnosno da pređe u paralelni svet u kojem majka ostaje živa – ali da, istovremeno, to bude svet u kojem je njen izabranik s njom a ne s nekom kokoši. Ovog puta žanr horora je sveden na minimum, i ovo se pretvara u SF-farsu u stilu POVRATKA U BUDUĆNOST; meni to nije smetalo, dokle god je priča zanimljiva, ali ako tražite baš horor, to vam može biti minus. Delom zato, a delom jer je prepametan i predobar za svoje dobro (sic), ovo će izgleda biti poslednji deo ove nesuđene franšize. Baš šteta. Ja bih ovo rado dalje gledao.

---NASTAVIĆE SE---