**
2+
Linčova
ćerka nam se vraća sa svojim novim filmom, koji nije producentski
kompromitovani treš (HISSS)
nego samo tatinim genom nasilno očuđena triler-drama (s nešto malo horora) o
psiho-taksisti koji otima i ubija žene u svojoj udaljenoj kući.
Kad slučajno
zajedno sa žrtvom u kolima nađe i njenog sinčića, odluči da ga drži lancima
vezanog u svom domu, i pretvori ga prvo u potrčka i slugu, a zatim i u Đavoljeg
Šegrta (TM) odnosno asistenta pri ubijanju lepih mladih žena.

Tokom najvećeg
dela filma gledamo nesrećnog mladića čiji je rast i razvoj skroz poremećen
neživotom u tom LOST HIGHWAY bunkeru bez trunke dnevnog svetla, u stalnom
polumraku jedva razbijenom s malo artsy-fartsy lampi, iznenađujućih artefakata za
dom jednog fucking taxiste!

Šegrta
prilično dobro igra Eamon Farren, glumac neobičnih, upečatljivih crta lica, ali
scenario mu nažalost ne pruža ništa više od predvidivih situacija: on pati, on
ima košmare, on mora da sluša psiha, on bi da pobegne ali ne zna kako, on ne bi
da ubija...

Vinsent D'Onofrio
je dobar kao lujka-debeljko, ali mu Linčova nepotrebno daje govornu manu (vrskanje)
u usiljenom pokušaju očuđavanja koji čini da ovaj ionako kliše lik iz
trećerazrednih hororčića bude pretvoren u besmislenu karikaturu.

I kao da sve
to prinudno šegrtovanje nije dosta da ugnjavi, kao trulu jagodu na bajatom
šlagu iz kesice dobijamo jedan od najimbecilnijih twist završetaka u svekolikoj
istoriji moronskih krajeva.

Naime, ispadne
da je tatko platio psihu da otme i ubije njegovu ženu i baš ga zabole za svog
odraslog, neočekivano preživelog sina – iako je nejasno kako je uopšte došao do
psiha (na koga inače niko i ne sumnja), našao mu oglas na Žutim stranama? Plus,
zašto bi se psiho uopšte upuštao u gun-for-hire rizike sa nepoznatima, za pare,
kad je očito da mu novca ne fali čim živi u ovoj art-deco kućerini, i jasno je
da novac UOPŠTE nije njegova motivacija za te otmice i ubijanja...

CHAINED je jedan bizaran proizvod
izgubljen na ničijoj zemlji između exploatacije i umetničarenja, između horora
i drame, između B-trilera i festivalskog filmčića, ali srce mu nije ni u jednom
od toga, pa na kraju ispada nit' riba, nit' đevojka, a kamoli li soko sinji!
Bog mi je svedok da ništa ne volim tako kao uspeli spoj žanra i arta kojem Dženifer tako uporno stremi - ali joj ne ide, pa ne ide (za razliku od tate Dejvida, kome to polazi za rukom samo po sebi, reklo bi se). Dakle, podržavam Linčovu u njenim nastojanjima, ali i CHAINED je, avaj, kao i svi njeni dosadašnji filmovi, usiljen, u najboljem poludupasti pokušaj da bude istovremeno i zabavna (žanr) i pametna (artsy) i originalna (weird)!
Bog mi je svedok da ništa ne volim tako kao uspeli spoj žanra i arta kojem Dženifer tako uporno stremi - ali joj ne ide, pa ne ide (za razliku od tate Dejvida, kome to polazi za rukom samo po sebi, reklo bi se). Dakle, podržavam Linčovu u njenim nastojanjima, ali i CHAINED je, avaj, kao i svi njeni dosadašnji filmovi, usiljen, u najboljem poludupasti pokušaj da bude istovremeno i zabavna (žanr) i pametna (artsy) i originalna (weird)!