среда, 30. јун 2010.
ASSAULT GIRLS (2009)
уторак, 29. јун 2010.
SUBVERZIVNI SRBI na Fantazija festivalu!
Važna obznana o fundamentalnom koraku u plasmanu srpskog horor filma u belome svetu, pa još na najboljem žanrovskom festivalu koji igde postoji, i još uz učešće i aktivnosti by Ghoul!
Svi koji razumeju engleski, neka bace pogled OVDE.
Uskoro slede i srpska najava i komentari.
понедељак, 28. јун 2010.
MIKEY (1992)
**
2
недеља, 27. јун 2010.
THE PIT (1981)
Lew Lehman
**(*)
3-
pogledao sam dabl-bil b-hororčića o deci-ubicama, pa evo nekih impresija i filozofiranja time izazvanih.
paradoxalno, onaj stariji, jeftiniji, nižeg profila i manje poznati – kanadski THE PIT – nudi veći entertainment value i znatno je hrabriji u istraživanju ove pipave teritorije, dok MIKEY (1992), kao noviji, i sa većim profilom aktera i produkcije, više škripi, i manje toga izmuze iz inače uvek zabavnog koncepta zlog krvoločnog deteta.
THE PIT (uz nešto moje velikodušnosti, može da dobije 3-) nije dobar film u normalnom smislu reči: neujednačen je u tonu, dotiče se brojnih potentnih stvari od kojih uglavnom ne uradi ništa, klimavi su dijalozi i gluma, previše je nenamerno smešnih 'ideja', ne ide dovoljno daleko u svom very very sick PG-13 pristupu… a opet, može se pohvaliti time da ima mnogo veća muda od svog mlađeg brata, majkija (hm, to je i logično, doslovno gledano…) i da izlazi mnogo više i dalje od rutine idući u oblasti u koje ne bi morao, slepački-rutinski posmatrano, a sva čar je baš u tim skretanjima sa staze konfekcijske exploatacije kojom MAJKI uglavnom bez nadahnuća i prave poente gazi.
JAMA govori o klincu od circa 11 godina koji pati od neke vrste autizma ili tako nečega, te ga zajebavaju ne samo obavezni buliji u školi, nego čak i devojčice iz komšiluka! jedna pegava, recimo, dušu mu vadi prijavama tipa "Well, if it isn’t clumsy-stupid" ili "You think you can scare me, funny person?" a zamalo da padne u fras od glasnog smejanja nakon što ga nasanka da 'krene' njenim biciklom kome je odvojen prednji točak, tako da se ovaj razbije guzicom o njen travnjak. i kako onda čovek, tj. dečak, da ne počne da razgovara sa svojim medvedom (s kojim, u 11. godini, još uvek spava)?! a meda mu čak i odgovara, i nagovara ga na zločine.
ipak, klinja ne mora da prlja svoje ruke, pošto baš zgodno u obližnoj šumi otkrije ne pećinu nego RUPU U ZEMLJI u kojoj se slepački besciljno vrzmaju nekakve stvari koje on zove TROLLOLOGS (!!!), a koje izgledaju kao retardirana deca u loše skrojenom kostimu krtice, pa sa napadno svetlećim očima. on ih ovako opisuje bebisiterki:
Sandy: What did your mother say about them?
Jamie: That they’re... miffs.
Sandy: Myths.
Jamie: Yeah, I know, myths. But they’re down there, and they’re looking up at me, and myths don’t do that!
šta su, tačno, ova čuda – nije jasno, kao ni otkud oni tu (mutanti? praistorijska karika koja nedostaje? gde su bili dosad? otkud ova rupa? ima li ih još?). nema veze. oni su monsters ex machina da reše dečkove probleme – ili barem one koji se tiču nepoželjnih i nedragih komšija. sve što treba jeste da neprijatne osobe namami u šumu (ništa lakše nego navesti nekoga da krene sa malim poremećenim kretenom u šetnju šumom! naročito ako mu obećaš gusarsko blago koje si tamo pronašao…) i dovede ih dovoljno blizu rupetine promera oko 10 metara, a da je oni uopšte ne primete, iako nije skrivena nikakvim šibljem nego čuči posred čistine, iz aviona se vidi. kad ih gurne u nju, ove krtice će već da se pobrinu za posmrtne otpatke.
ta čuda u rupi su smešna u svakom pogledu: i dizajn, i narativna logika iza njih, i to kako se kreću po dnu rupe. jad i beda. smejurija. što je najgore, njihovo ždranje zabasalih nesrećnika ne vidi se, pa nema ni splattera CHUD-ovskog tipa. par brzih sekundi jeftinog krvoprolića je sve u tom smislu. ali nema veze. ta čudovišta ionako deluju kao afterthought, nešto što je reditelj morao da ubaci u film iz komercijalnih razloga, da bi ovo ludilo mogo da prodaje kao horor, ali to ga je, kako izgleda, najmanje ovde zanimalo – toliko malo da je sva ubistva u filmu natrpao u jednu montažnu sekvencu u trajanju od 7-8 minuta, koja se ističe pored ostalog i nekarakterističnim komičnim, gotovo slepstik tonom, koji odudara od ostatka RUPE.
ono gde je film najjači jeste bavljenje džejmijevim (tako nam se zove junak) perverznim sexkapadama. naime, pošto znaju da imaju sjebanog klinca sklonog da potpuno go, samo u superherojskom ogrtaču, visi sa drveća pred babama iz komšiluka (ovo čujemo iz priče), roditelji ga ostave potpuno samog nekoliko dana, tj. na čuvanje kod preslatke vrlo sisate late teen bebisiterke. hilarity ensues! ne samo što džejmi usred noći traži da mu ona donese čašu vode (kako bi je osmatrao u providnoj otkrivajućoj noćnoj košulji) ili što upada u kupatilo dok se ova tušira (zar ti ljudi nemaju ključeve na vratima kupatila? damn!) da bi joj na ogledalu pisao ljubavne poruke, nego i traži od nje da mu trlja leđa dok on sedi u kadi (mator konj u 11 godina!) kojom prilikom joj se nabacuje… ta perverzna sex. tenzija je poprilično zabavna, i svaki muškarac koji ovo čita teško da neće u tome prepoznati neke svoje slične avanture, ili barem maštarije (home alone – sa teen bebisiterkom!).
da stvari budu zabavnije, mali pretpubertetlija iz biblioteke iznajmljuje knjige sa golim ženama ('moderna fotografija' ili tako nešto), koje zatim iseca iz njih, a kad ga nastavnica uhvati u tome, on joj se osveti tako što na kasetu snimi svoj genijalno tajmirani premonitivni govor u kome prejudicira kada će ona šta da kaže u razgovoru pa on baš tada odgovara na to: on tvrdi da joj je oteo ćerku i da će je ubiti ako se ova smesta ne skine gola pred prozorom, dok ovaj čuči u žbunju sa spremnom kamerom. naša vrla pedagoška radnica niti primeti da razgovara sa snimljenom kasetom preko telefona, niti prepozna dečački glas, niti proveri da li joj je ćerka uopšte u kući, nego smesta, na prvi znak, krene da se skida – dok ovaj škljoca iz žbunja.
odmah da naglasim da se njene sise vide na možda 0,3 sekunde, pa ćete morati da budete VRLO brzi sa friz-frejmom, ako vam je uopšte do te milf tetke. cela scena je više perverzna i ludački besmislena (naročito kad ovoj usred striptiza 'oteta' ćera upadne u sobu i upita: 'šta to radiš, mama?') nego li što je explicitno exploatitivna u smislu onoga što prikazuje, pošto, kao što rekoh, skoro i da ne prikazuje ništa. slično važi i za scene sa bebisiterkom: daleko je veći naglasak na perverznoj situaciji, dijalozima, odnosima, nego li na PRIZORIMA – mlada lepotica (ili njena dublerka, pre će biti) pokazuje polovinu sise iz poluprofila u trajanju od 0,8 sek. u sceni u kupatilu, a u drugoj sceni postoji krupni plan na bradavicu, tako šugavo uslikan da ona možda jeste njena, a možda je i od dublerke, teško je reći.
dakle, zaplet nema mnogo veze s mozgom, naročito u svetlu činjenice da 'monstrumi' u rupi i pričajući meda nisu produkti džejmijeve poremećene svesti, nego 'objektivna' stvarnost koju opažaju i drugi likovi, odnosno koja nam se prikazuje i iz 'sveznajuće' perspektive. klinja koji igra džejmija je neujednačen, ali uglavnom drven, mada, jebem li ga, možda kao autista i treba da bude takav. ostali glumci uglavnom pokušavaju da dobace do proseka, sa osrednjim rezultatom. kamera je kompetentna ali neupečatljiva, muzike se uopšte ne sećam, dijalozi su smehotresni ("Sarge, we’ve got another missing person; only this time they’re not missing -- they’re dead!") a to malo 'creature' efekata kao da su rađeni za neku jeftinu školsku priredbu.
pa opet, ima u svemu ovome neki je ne sais quoi, neki sicko vibe koji prožima sve i stvara neodoljiv utisak da ovo uopšte nije priča o monstrumima koji jedu ljude nego o buđenju jednog zbrkanog kurčića koji na bizarne načine reaguje na svoje tek-probuđene nagone. tako posmatran, THE PIT je jedan od najbizarnijih cumming of age filmova koje sam ikada video i ima moju (umerenu) preporuku. tim pre što sam brojna ludila ostavio nepomenutim (mada i slike govore o nekima od njih: mamljenje krave u rupu, guranje babe u invalidskim kolicima kroz ceo gradić do šume i rupe... itd), a ima ih ONOLIKO!
a o MAJKIJU i njegovim klinačko-krvožednim (i sexualnim) porivima – u idućem nastavku.
субота, 26. јун 2010.
AFTER THE DAY BEFORE aka MÁSNAP (2004)
петак, 25. јун 2010.
WOLF CREEK (2005)
четвртак, 24. јун 2010.
ISTREBLJENJE LJUDI by Dorijan Nuaj
rivjue njegovih knjiga već ste čitali ovde: CRNI NEMIS, BOŽANSKA REVOLUCIJA KATASTROFE (I UGOVOR SA ĐAVOLOM) i LUCIFEREZA – a nadam se da ste čitali i same knjige.
ovog puta ovde on gostuje sa svojom novom proročko-oniričko-ezoteričkom tiradom o vanzemaljsko-lavkraftovsko-gigerovskom teroru, i ljudskom mestu u svemu tome.
Sve se dešava u snu. Ali, pre nego što otkrijem bilo šta, napomenuću jednu bitnu stvar, jedno slučajno otkriće, zapravo fenomen za koji sam oduvek znao da postoji. To je neverovatna i zapanjujuća dodatna memorija u stanju sanjanja. Čitav san koji ću opisati zapravo je trajao svega nekoliko sekundi ali su opisana sećanja iz pomenute dodatne memorije. Kao da sam odgledao trailer nekog filma povezavši radnju i shvativši šta se zapravo desilo. Imam primere u snovima kada recimo sanjam neku nepoznatu osobu ali smo veoma bliski i dugo se poznajemo. Iako je prvi put vidim, znam i sećam se mnogih detalja iz istorije naših odnosa. Tako i u ovom snu koji ću sada opisati. Ovo je san o istrebljenju ljudi…
Počelo je iznenada, bez najave, bez upozorenja. Delovalo je kao silazak bogova, spektakularno kao u čuvenom filmu Independence Day. Uz snažnu grmljavinu i podrhtavanje tla spustili su se sa nebesa u moćnim brodovima koji su bili živi i iskočili iz njihovih utroba. Za manje od 48 sati sve je bilo gotovo. Pokorili su nas, osvojili su Zemlju i zaposeli je. Njihova superiornost je bila neupitna i apsolutna. Ljudi nisu imali nikakve šanse da se odbrane. Milioni su izginuli u prvom naletu, ali se ubrzo sve razbistrilo i ljudi su naučili živeti pod čudesnom i čudovišnom okupacijom tuđinskih bića, odnosno čitave jedne alijanse sličnih, pa ipak međusobno različitih bića. Više ništa nije bilo isto kao pre.
Bio je to devetočlani savez superiornih stvorenja nalik reptilima. Devet vrsta tih bića je podelilo Zemlju i zagospodarilo njome, oblikujući je u skladu sa svojim potrebama. Isparcelisali su čitavu Zemlju osim Antarktika koji je ostao pust. Osam reptilskih rasa je zauzelo svu Zemlju dok je deveta, najčudnija i veoma specifična, zauzela Arktik. Ovih osam rasa imale su stav da ljudska bića ne bi trebalo uništiti već se poslužiti njima kao resursom. Neki su bili čak „human friendly“, prenosivši ljudima svoja znanja i tehnologiju, unapređujući ljudsku svest i sposobnosti, delovali su prosvetiteljski i svetački, reklo bi se mesijanski. Ljudi iz njihove oblasti su ih obožavali kao bogove i spremni su bili čak umreti za njih. U neku ruku bilo je to pravo kosmičko bratstvo, zemaljski raj u kome nije bilo patnje, bola, bolesti, idealno društvo, savršen mir.
U drugim oblastima, tuđinci su koristili ljude kao radnu snagu i resurs genetskog materijala. Ljudi su patili u tim oblastima jer su bili tretirani kao stoka, kao niža rasa, iskusivši jedan monstruozan aparthejd, posluživši kao zamorčad za čudovišne genetske eksperimente i mutacije. Treća rasa je na ljude gledala kao na izvor energije i hrane, pa su svoj postotak čovečanstva pretvorili u biljke na način sličan onome kako je prikazano u filmu Matrix. Četvrta rasa je stvorila neku vrstu aristokratskog, kastinskog sistema, gde su ljudi bili slobodni ali zauvek obeleženi kao nedostojni i posve obespravljeni, dok je vlast tuđinaca bila nedodirljiva. Peta, šesta, sedma i osma rasa su imale neke čudne sisteme kohabitacije i dominacije sa ljudskom vrstom, ali nisam imao prilike da se setim kako je to izgledalo, jer je veći deo moje pažnje okupirala ona malobrojnija ali daleko moćnija deveta rasa koja je zauzela Arktik. Njihov stav je bio od početka jasan: ljudsku vrstu bi trebalo istrebiti…
Mir, kohabitacija i okupacija, kako tuđinaca i ljudi, tako i tuđinaca međusobno potrajao je neko vreme, a onda se desio pokret. Deveta rasa je u jednom trenutku, silovito i iznenadno napala sve ostale sjurivši se velikom brzinom sa Arktika, osvajajući jednu po jednu oblast Zemlje. I za manje od 48 sati, uspeli su da osvoje celu Zemlju izuzev Antarktika. Na tom svom osvajačkom i rušilačkom pohodu strašna vojska devete rase nemilosrdno i krajnje surovo ubijala je svako ljudsko biće na koje je naišla, bez milosti, sa fanatičnim žarom i zverskom strašću prožetu gađenjem, kao da ubijaju bubašvabe. Druge tuđince nisu ubijali jer bi se ovi bez borbe predavali, zapadavši u neku vrstu hibernacije. Osvajači sa Arktika bi ih samo pokupili i naslagali u nekakva saća i prebacivali u svoje brodove.
Ja sam sve ovo posmatrao iz jedne mračne sobe prepune monitora gledavši direktan prenos genocida. U jednom trenutku primio sam poziv. Bio je to telepatski poziv. Iznenada sam u drugom delu te poveće sobe spazio jednu čudnu figuru, visoku oko 2,5 metra, veoma krupnu. Prilika je stajala u profilu i mogao sam da razaznam čudovišne konture tog lica. Ipak, prilika je odisala nekom vrstom dostojanstva, imala je gospodarsko držanje. Zatim se okrenula, napravivši nekoliko koraka ka meni. Odmah sam znao da je to vođa tuđinaca sa Arktika, ali on nipošto nije ličio na svoju armiju. Jeste da je delovao zastrašujuće, ali u njemu je bilo nečeg veličanstvenog i reklo bi se aristokratskog, što je zasluživalo strahopoštovanje. Njegova armija je bila sačinjena od jezivih zveri nalik onoj iz filma Osmi putnik. Zatim mi je vođa uputio poruku kako mi nudi izlaz i poštedu. Ponudio mi je život u zamenu za nešto. Nisam tačno mogao znati šta je to nešto, ali ticalo se Antarktika.
Naime, on se baš tamo zaputio u nameri da uništi poslednje ljudsko uporište, bastion slobode i opstanka, sveljudski Sion u koji su se ljudi sabrali i bio mu je potreban neko. Bio mu je potreban ljudski izdajnik – izdajnik čovečanstva koji bi mu na neki meni nepojmljiv način omogućio da prodre i uništi poslednju tvrđavu čoveka. Onda sam shvatio šta bi bila moja nagrada, moja plata za takvo nepočinstvo prema sopstvenoj vrsti, prema stvorenju koje je Bog načinio po sopstvenom liku. I pristao sam. Napravio sam đavolju nagodbu sa tuđincem. U trenutku mi je postalo jasno ko je i šta je on i ko sam ja i šta ću postati. On je bio poput mene ali na nekom drugom svetu, na drugoj planeti, takođe izdajnik vlastite vrste, dobivši istu ovakvu ponudu da pruži doprinos uništenju jednog drugog sveta, drugog čovečanstva pre nas. Pristavši, on je postao ono što je bio njegov prethodnik. Postao je reptilski car, vođa strašne armije čija je agenda uvek i samo jedna – uništenje.
I kako vođa može biti samo jedan, on je morao ubiti svog prethodnika, koji je takođe ubio onog pre njega itd. Svaki od vođa te užasne devete vrste tuđinaca bio je izdajnik neke istrebljene vrste inteligentnih bića ili humanoida koju je ta paklena armada u ubilačkom žaru uništila. U magnovenju te vizije, u svom tom užasu, video sam i osetio jednu neverovatnu vrstu lepote, nezemaljske i neljudske lepote kakva se ne može dobro opisati. Osetio sam neku vrstu mentalnog, duševnog i rekao bih erotskog jedinstva sa tom strašnom armijom. Shvatio sam kako tu strašnu armiju sačinjavaju ženke. I tek tada percipirao sam njihovu jezivu lepotu, u jedinstvu njihove vrste kojoj sam služio i nad kojom sam imao apsolutnu vlast, božansku vlast, otelovljavajući princip faraona nad čudovištima, totalno voljen i obožavan, uz jednu fanatičnu i nerazumnu odanost i pokoru, nadljudsku strast i ljubav.
One su bile ljubav, ja sam bio volja. Podsećalo me je na ključ IV Car u nekakvoj metastazi i na onaj stih Knjige Zakona o Kraljevima koji uživaju sa skerletnim konkubinama. Osećao sam njihove pipke svud po svom telu, njihov daleki miris, ekstrahujući viziju njihove Boginje čiji sam sluga i ljubavnik zapravo bio, totalno potvrđujući Bahofenovu tezu o matrijarhatu, o nizu muškaraca koji se smenjuju dok Žena uvek ostaje jedna i ista. Ona je jedinstvo svog tog mnoštva a ja sam bio jedan…. i potrošan, do sledećeg ciklusa kada će novi Horus sesti na krilo Majke a ja ću u svojstvu mrtvog Ozirisa biti ispraćen u tamu njene utrobe… Moj otac je smrtan a majka večna, zato sam ja sin majke a ne sin oca.
Onih osam, delimično opisanih vrsta tuđinaca predstavnici su tzv pogrešnih ili zaludnih puteva, simulakruma prave doktrine, čovekoljupci ili čovekomrzitelji svejedno (demokrate i autoritarci, liberali i komunisti, levičari i desničari, monoteisti i pagani, nacisti i antinacisti, rasisti i multikulturalisti, ortodoksni i slobodarci, altruisti i mizantropi itd). To su svi oni međusobno zavađeni Božji psi. God’s dogs. Zar da Bog živi u psu? Ima ih osam, baš poput trigrama Ji Đinga i odgovarajućih im sefira, poput nebesa hermetizma itd. To su štovatelji velikog Oca i ja ih prezirem, ili mi je neprijatno u njihovom prisustvu jer ne umeju da sakriju zračenje kojim su namagnetisali svoje pneume… ili sam krajnje ravnodušan.