Pre nešto više od tri
meseca osvrnuo sam se na neke novije nehorore pogledane ove godine. To i dalje
možete pogledati OVDE.
Evo šta sam u međuvremenu pogledao a da je iole sveže. Uvrstio sam i nekolicinu
naslova koji su stari čak 2-3 godine; kome se to ne sviđa, neka se žali upravi
vodovoda.
DER
BUNKER
GER, 15
**(*) 2+
Nadrealna nemačka anything goes „komedija“, više luckasta because fuck you that’s why nego što je duhovita, ili pametna, ili
bilo šta.
BLOOD
FATHER
USA, 16
**(*) 3-/2+
Mel Gibson je zabavan kao problematični otac, ali
sve ostalo – zaplet, akcija itd – je nedokuvano i nevredno pomena. Zbog Gipsona
– pola ocene više.
The
Tiger: An Old Hunter's Tale
S. KOR. 16
*** 3
Odlično slikan istorijski akcioni ratni triler o
lovu na tigra po korejskim planinčugama u vreme japanske okupacije; zbiva se u
živopisnim divljim ambijentima, uzbudljivo; sa Čoi Min Sikom (OLDBOY) u glavnoj
ulozi.
La
Prochaine fois je Viserai le Coeur
(NEXT TIME I'LL AIM FOR
THE HEART)
FRA, 14
**(*) 3-
Solidan triler –po istinitim događajima- o
psiho-pajkanu koji je serijski ubica i ujedno „istražuje“ taj isti slučaj. Okej
studija iz licemerja i malograđanske bolesti.
HELI
MEX, 13
**(*) 2+
Dokumentarističko slikani prizori iz života u
Mexiku danas, s naglaskom na svemoćnim narko kartelima. Najmemorabilnija scena:
paljenje genitalija benzinom i upaljačem. Odličan CGI. Ako je CGI u pitanju?!
The
Corpse Of Anna Fritz
SPA, 15
**(*) 3-
Dobar nekro-triler, ceo u mrtvačnici, o kretenima
koji bi da pojebu još topli leš superzvezde koja možda nije baš sasvim ni
umrla. Izobilje preokreta postaje usiljeno, ali fino je ovo za razbibrigu.
A
Bigger Splash
ITA, 15
*** 3-
Odlična drama, sjajni glumci (Tilda Svinton i Rejf Fajns
pre svega, mada je tu i uvek dobri Matijas Skonarts), intrigantni likovi i
situacije – sve dok se to prilično ne izduva pred kraj u razočaravajućem
raspletu (koji je upitan ne samo idejno nego i po same likove za koje smo dotad
navijali i simpatisali). Ovaj reditelj radi rimejk SUSPIRIJE!
Miss
Peregrine's Home for Peculiar Children
USA, 16
**(*) 3-/2+
Tim Barton na autopilotu ne uspeva da oživi ugođaj
čudesa i posebnosti uprkos svim efektima. Čak i Ejsa Baterfild, inače
obećavajući glumac iz ENDEROVE IGRE, ovde je bledunjav, a izuzetna Eva Grin je
jezivo neprisutna, maltene na nivou kameo pojave. Opšti ugođaj: generička
šarena laža.
Er
Ist Wieder Da
GER, 15
**(*) 3-
Hitler ponovo hoda današnjom Nemačkom, postaje
zvezda tok-šoua, hara medijima itd. u svojevrsnom polu-doku rimejku TITO PONOVO
MEĐU SRBIMA. Predvidivo, ali ima svojih (all too obvious) momenata. Šteta što
rekreacija jutjub „Hitler saznaje da...“ videa (iz UNTERGANGA) nije
nadahnutija.
DESIERTO
MEX/USA, 16
**(*) 2+
Rutinski triler preživljavanja sa krajnje sumnjivom
idejnošću/simbolikom: ilegalne mexikanske aliene ne proganja američki državni
aparat nego psiho-pojedinac. Aha, kako da ne.
The
alchemist cookbook
USA, 16
** 2
Nesnosna gnjavaža o nekom crncu koji tripuje usred
šume dok kuva meth ili tako neke droge, ali pritom ne vidi ništa zaista vredno
da se podeli tj. gleda bez aditiva slične vrste. Pa ni sa njima. Negde se ovo
vodi kao horor. Ne, ipak nije.
Scherzo
Diabolico
MEX, 16
*(*) 2-
Veliki hit na balkanskim festivalima (Hudi Maček na
Grosmanu, u konkurenciji u kojoj su bili THE WITCH i BASKIN! A dobio je nešto,
čini mi se, i na Močvara-Festu na Paliću!) ipak je ružno slikan i predugačak
torture-triler sa nešto malo jeftinog splatera na kraju, a sve zajedno izgleda
kao nemaštoviti i nezanimljivi home-movie. Od reditelja nešto boljih filmova PENUMBRA
i HERE
COMES THE DEVIL.
Deep
in the Wood
(In fondo al bosco)
ITA, 15
**
2-
Italijansko oće-kaki
neće-kaki obigravanje oko horora (i naslov i poster i zaplet ukazuju da bi
horor mogao biti) na kraju ispadne banalni, nezanimljivi, neubedljivi, mada
lepo uslikani nehoror.
Army
of One
USA, 16
** 2
Od reditelja BORATA i sa Nikom Kejdžom u glavnoj
ulozi – ovo je obećavalo da bude komedija godine. Ali – ćorak. Glavni lik
(zasnovano na stvarnom moronu koji je hteo da ide u lov na Bin Ladena a nije
znao ni strane sveta ni geografiju ni... ništa!) suviše je jadan i glup da bi
zadugo, prolongirano, kontinuirano bio smešan. Ne znam, možda je do mene, ali
ja ne mogu da se smejem nekome ko je maltene klinički retardiran (odnosno
bolestan). Ovo je patetično, čak i kad ga igra Kejdž. Ne može, bre, stvarni
život da se ovako doslovno prepisuje: rekoh već, nedavno, povodom filma KING
COBRA – život piše loše
romane! Zato su veliki pisci pravi umetnici: oni život destiluju, kondenzuju,
stilizuju, oni lažu i prave laž koja je
veća od istine. Ovaj zaboravljivi i nesmešni film je manji od istine. Voleo bih da je Hercog napravio dokumentarac o
ovom moronu, bolji bi film ispao.
Trash
fire
USA, 16
**(*) 3-
Solidna crna komedija sa retko viđenim ciničnim
pristupom vadi se na mikro planu (vrcavi dijalozi, opaske, detalji) ali na
makro planu – zaplet i njegova poenta sasvim su trivijalni i nevredni
bavljenja. U poslednjoj trećini to se pretvara u nešto kao triler/horor, ali to
je slabiji deo filma.
L’AVENIR
aka Things to come
FRA, 16
** 2+
Proizvoljne, nekoherentne i bez-poentne slike iz
života jedne profesorke književnosti u smutnim (današnjim) vremenima. Brak joj
se raspada, karijera se ljulja, a ona se kao zacopa u svog studenta pa ide s
njim i njegovim kvazi-anarho društvom i na selo, ali... od toga, kao ni od
celog filma, ništa ne biva. Dajem mu plus jer profesorku igra Izabel Iper, koju
bih gledo i da je dva sata samo držala čas o Rembou.
The
Purge: Election Year
USA, 16
**(*) 3-/2+
Nakon pobede Trampa očekivao sam da ću u ovome
pronaći neke proročke, ili iole relevantne političke momente, ali – patka.
Pristojan akcioni trilerčić za jednokratno konzumiranje o dobrim crncima koji
pomažu istinski dobroj i poštenoj kandidatkinji za predsednicu SAD da je, u
noći čišćenja ne očisti njen politički protivnik.
Wiener-Dog
USA, 16
** 2+
Prosto ne smem da repriziram HAPPINESS i proverim
da li bih mu sad i dalje dao peticu kao nekad davno; ovde isti reditelj (Tod
Solondz) pravi nešto slično – niz labavo povezanih gorkoslatkih
blago-grotesknih vinjeta iz života dobrostojeće više srednje klase, ali... sve
je to sasvim mlakonjavo, bezukusno, bez oštrine, bez duha, zaboravljivo, bledo.
Microbe
ET Gasoline
FRA, 15
** 2+
Neshvatljivo precenjeni Mišel Gondri okušao se u „coming of age“ pričici o dva slatka
dečaka koji ne idu nigde posebno, ali žele da tamo stignu po svaku cenu – u
improvizovanom vozilu-kućici. Niti oni negde zanimljivo stignu, niti im se
usput bogzna šta pomena vredno desi, a o sazrevanju da i ne govorimo.
What's
in the Darkness
CHI, 15
**(*) 3-
Kineska drama o serijskom
ubici devojčica (iz ugla jedne tinejdžerke) koja bi da bude nešto kao MEMORIES OF MURDER ali... daleko,
daleeeko od toga, na svim poljima (i kao triler, i kao drama, i kao satira).
Nije to loše, gledljivo je, lepo snimljeno i glumljeno, ali nedovoljno
involving. Kraj je odličan, ali trebao mu je malo snažniji, žešći film da ga
adekvatno pripremi.
INKARNACIJA
SRB, 16
**(*) 3-
Pristojan srpski pokušaj SF-trilera u kojem se
jedan te isti lik u desetinama varijacija iste situacije stalno iznova budi
usred Kinez Mihajlove kad god ga ljudi sa jezivim belim maskama skembaju. Iako
pomalo zamorno i repetitivno, ima tu štofa (naročito vizuelnog) da ovo vredi
podržati kad ovih dana krene u bioskope.
Bacalaureat
ROM, 16
**(*)
3-
Novi film Kristijana Munđiuja (4
MONTHS, 3 WEEKS AND 2 DAYS, 2007) ima zanimljivu premisu i tematiku
sasvim blisku i nama u Srbiji: inače pošten doktor brine za svoju jedinicu čija
inostrana stipendija zavisi od toga kako će da prođe na završnom maturskom
ispitu, pa reši da to malo „podmaže“ u ionako korumpiranom sistemu gde se sve
završava po principu „ja tebi, ti meni“. Odlično je to napisano i krajnje
ubedljivo karakterisano, motivisano, psihološki iznijansirano – i uprkos
trajanju od dva sata, prilično zanimljivo sve vreme – ALI ipak je to previše
„slice of life“, odnosno samo korica dobrog leba, a ne parče kolača. Fali mi
ovde dubina, fali mi više duha, više harizme kod junaka – sve je previše
obično, previše svakodnevno, prepisano iz novina a bez onog nečeg višeg, što
feljton izdiže u roman.