уторак, 6. децембар 2016.

2016: Novi filmovi (ne-horor)


Pre nešto više od tri meseca osvrnuo sam se na neke novije nehorore pogledane ove godine. To i dalje možete pogledati OVDE. Evo šta sam u međuvremenu pogledao a da je iole sveže. Uvrstio sam i nekolicinu naslova koji su stari čak 2-3 godine; kome se to ne sviđa, neka se žali upravi vodovoda.


DER BUNKER
GER, 15
**(*)         2+
Nadrealna nemačka anything goes „komedija“, više luckasta because fuck you that’s why nego što je duhovita, ili pametna, ili bilo šta.


BLOOD FATHER
USA, 16
**(*)        3-/2+
Mel Gibson je zabavan kao problematični otac, ali sve ostalo – zaplet, akcija itd – je nedokuvano i nevredno pomena. Zbog Gipsona – pola ocene više.


The Tiger: An Old Hunter's Tale
S. KOR. 16
***           3
Odlično slikan istorijski akcioni ratni triler o lovu na tigra po korejskim planinčugama u vreme japanske okupacije; zbiva se u živopisnim divljim ambijentima, uzbudljivo; sa Čoi Min Sikom (OLDBOY) u glavnoj ulozi.


La Prochaine fois je Viserai le Coeur
(NEXT TIME I'LL AIM FOR THE HEART)
FRA, 14
**(*)        3-
Solidan triler –po istinitim događajima- o psiho-pajkanu koji je serijski ubica i ujedno „istražuje“ taj isti slučaj. Okej studija iz licemerja i malograđanske bolesti.


HELI
MEX, 13
**(*)        2+
Dokumentarističko slikani prizori iz života u Mexiku danas, s naglaskom na svemoćnim narko kartelima. Najmemorabilnija scena: paljenje genitalija benzinom i upaljačem. Odličan CGI. Ako je CGI u pitanju?!


The Corpse Of Anna Fritz
SPA, 15
**(*)        3-
Dobar nekro-triler, ceo u mrtvačnici, o kretenima koji bi da pojebu još topli leš superzvezde koja možda nije baš sasvim ni umrla. Izobilje preokreta postaje usiljeno, ali fino je ovo za razbibrigu.


A Bigger Splash
ITA, 15
***           3-
Odlična drama, sjajni glumci (Tilda Svinton i Rejf Fajns pre svega, mada je tu i uvek dobri Matijas Skonarts), intrigantni likovi i situacije – sve dok se to prilično ne izduva pred kraj u razočaravajućem raspletu (koji je upitan ne samo idejno nego i po same likove za koje smo dotad navijali i simpatisali). Ovaj reditelj radi rimejk SUSPIRIJE!


Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
USA, 16
**(*)        3-/2+
Tim Barton na autopilotu ne uspeva da oživi ugođaj čudesa i posebnosti uprkos svim efektima. Čak i Ejsa Baterfild, inače obećavajući glumac iz ENDEROVE IGRE, ovde je bledunjav, a izuzetna Eva Grin je jezivo neprisutna, maltene na nivou kameo pojave. Opšti ugođaj: generička šarena laža.


Er Ist Wieder Da
GER, 15
**(*)        3-
Hitler ponovo hoda današnjom Nemačkom, postaje zvezda tok-šoua, hara medijima itd. u svojevrsnom polu-doku rimejku TITO PONOVO MEĐU SRBIMA. Predvidivo, ali ima svojih (all too obvious) momenata. Šteta što rekreacija jutjub „Hitler saznaje da...“ videa (iz UNTERGANGA) nije nadahnutija.


DESIERTO
MEX/USA, 16
**(*)        2+
Rutinski triler preživljavanja sa krajnje sumnjivom idejnošću/simbolikom: ilegalne mexikanske aliene ne proganja američki državni aparat nego psiho-pojedinac. Aha, kako da ne.


The alchemist cookbook
USA, 16
**             2
Nesnosna gnjavaža o nekom crncu koji tripuje usred šume dok kuva meth ili tako neke droge, ali pritom ne vidi ništa zaista vredno da se podeli tj. gleda bez aditiva slične vrste. Pa ni sa njima. Negde se ovo vodi kao horor. Ne, ipak nije.


Scherzo Diabolico
MEX, 16
*(*)            2-
Veliki hit na balkanskim festivalima (Hudi Maček na Grosmanu, u konkurenciji u kojoj su bili THE WITCH i BASKIN! A dobio je nešto, čini mi se, i na Močvara-Festu na Paliću!) ipak je ružno slikan i predugačak torture-triler sa nešto malo jeftinog splatera na kraju, a sve zajedno izgleda kao nemaštoviti i nezanimljivi home-movie. Od reditelja nešto boljih filmova PENUMBRA i HERE COMES THE DEVIL.


Deep in the Wood
(In fondo al bosco)
ITA, 15
**            2-
Italijansko oće-kaki neće-kaki obigravanje oko horora (i naslov i poster i zaplet ukazuju da bi horor mogao biti) na kraju ispadne banalni, nezanimljivi, neubedljivi, mada lepo uslikani nehoror.


Army of One
USA, 16
**            2
Od reditelja BORATA i sa Nikom Kejdžom u glavnoj ulozi – ovo je obećavalo da bude komedija godine. Ali – ćorak. Glavni lik (zasnovano na stvarnom moronu koji je hteo da ide u lov na Bin Ladena a nije znao ni strane sveta ni geografiju ni... ništa!) suviše je jadan i glup da bi zadugo, prolongirano, kontinuirano bio smešan. Ne znam, možda je do mene, ali ja ne mogu da se smejem nekome ko je maltene klinički retardiran (odnosno bolestan). Ovo je patetično, čak i kad ga igra Kejdž. Ne može, bre, stvarni život da se ovako doslovno prepisuje: rekoh već, nedavno, povodom filma KING COBRA – život piše loše romane! Zato su veliki pisci pravi umetnici: oni život destiluju, kondenzuju, stilizuju, oni lažu i prave laž koja je veća od istine. Ovaj zaboravljivi i nesmešni film je manji od istine. Voleo bih da je Hercog napravio dokumentarac o ovom moronu, bolji bi film ispao.


Trash fire
USA, 16
**(*)        3-
Solidna crna komedija sa retko viđenim ciničnim pristupom vadi se na mikro planu (vrcavi dijalozi, opaske, detalji) ali na makro planu – zaplet i njegova poenta sasvim su trivijalni i nevredni bavljenja. U poslednjoj trećini to se pretvara u nešto kao triler/horor, ali to je slabiji deo filma.


L’AVENIR 
aka Things to come
FRA, 16
**        2+
Proizvoljne, nekoherentne i bez-poentne slike iz života jedne profesorke književnosti u smutnim (današnjim) vremenima. Brak joj se raspada, karijera se ljulja, a ona se kao zacopa u svog studenta pa ide s njim i njegovim kvazi-anarho društvom i na selo, ali... od toga, kao ni od celog filma, ništa ne biva. Dajem mu plus jer profesorku igra Izabel Iper, koju bih gledo i da je dva sata samo držala čas o Rembou.


The Purge: Election Year
USA, 16
**(*)        3-/2+
Nakon pobede Trampa očekivao sam da ću u ovome pronaći neke proročke, ili iole relevantne političke momente, ali – patka. Pristojan akcioni trilerčić za jednokratno konzumiranje o dobrim crncima koji pomažu istinski dobroj i poštenoj kandidatkinji za predsednicu SAD da je, u noći čišćenja ne očisti njen politički protivnik.


Wiener-Dog
USA, 16
**             2+
Prosto ne smem da repriziram HAPPINESS i proverim da li bih mu sad i dalje dao peticu kao nekad davno; ovde isti reditelj (Tod Solondz) pravi nešto slično – niz labavo povezanih gorkoslatkih blago-grotesknih vinjeta iz života dobrostojeće više srednje klase, ali... sve je to sasvim mlakonjavo, bezukusno, bez oštrine, bez duha, zaboravljivo, bledo.


Microbe ET Gasoline
FRA, 15
**        2+
Neshvatljivo precenjeni Mišel Gondri okušao  se u „coming of age“ pričici o dva slatka dečaka koji ne idu nigde posebno, ali žele da tamo stignu po svaku cenu – u improvizovanom vozilu-kućici. Niti oni negde zanimljivo stignu, niti im se usput bogzna šta pomena vredno desi, a o sazrevanju da i ne govorimo.


What's in the Darkness
CHI, 15
**(*)        3-
Kineska drama o serijskom ubici devojčica (iz ugla jedne tinejdžerke) koja bi da bude nešto kao MEMORIES OF MURDER ali... daleko, daleeeko od toga, na svim poljima (i kao triler, i kao drama, i kao satira). Nije to loše, gledljivo je, lepo snimljeno i glumljeno, ali nedovoljno involving. Kraj je odličan, ali trebao mu je malo snažniji, žešći film da ga adekvatno pripremi.


INKARNACIJA
SRB, 16
**(*)        3-
Pristojan srpski pokušaj SF-trilera u kojem se jedan te isti lik u desetinama varijacija iste situacije stalno iznova budi usred Kinez Mihajlove kad god ga ljudi sa jezivim belim maskama skembaju. Iako pomalo zamorno i repetitivno, ima tu štofa (naročito vizuelnog) da ovo vredi podržati kad ovih dana krene u bioskope.


Bacalaureat
ROM, 16
**(*)        3-
Novi film Kristijana Munđiuja (4 MONTHS, 3 WEEKS AND 2 DAYS, 2007) ima zanimljivu premisu i tematiku sasvim blisku i nama u Srbiji: inače pošten doktor brine za svoju jedinicu čija inostrana stipendija zavisi od toga kako će da prođe na završnom maturskom ispitu, pa reši da to malo „podmaže“ u ionako korumpiranom sistemu gde se sve završava po principu „ja tebi, ti meni“. Odlično je to napisano i krajnje ubedljivo karakterisano, motivisano, psihološki iznijansirano – i uprkos trajanju od dva sata, prilično zanimljivo sve vreme – ALI ipak je to previše „slice of life“, odnosno samo korica dobrog leba, a ne parče kolača. Fali mi ovde dubina, fali mi više duha, više harizme kod junaka – sve je previše obično, previše svakodnevno, prepisano iz novina a bez onog nečeg višeg, što feljton izdiže u roman.