Kucnuo je čas da STRAH (Srpska Totalno Razvaljujuća Akademija za Horor) dodeli tradicionalne
nagrade Zlatni Ghoul™ za najveća
postignuća u oblasti horora viđena tokom 2021. godine.
Akademija je zasedala u stalnom
sastavu: Dr Dejan Ognjanović, Dr Ghoul i Dr D. Ognjenović. Većina odluka doneta je preglasavanjem.
Predsednik žirija, Dr Dejan
Ognjanović, iskazuje zadovoljstvo činjenicom da je prošle godine, nakon
nekoliko sušnih, „imalo za šta da se
glasa.“ „Dapače“, kaže nam on u ekskluzivnoj izjavi za ovaj blog, „u nekim
slučajevima bilo je veoma teško doneti odluku, pa smo glasali žrebom ili
gledanjem u iznutrice.“
Dr Ghoul klima glavom i dodaje:
„Akademija oštro osuđuje muškomrzačke tendencije u savremenom hororu i totalno
odsustvo iole pomena vrednih muških uloga u ovom žanru. U znak protesta, ove
godine smo bili na ivici radikalne mere: da uopšte ne dodelimo Zlatnog Ghoula u
kategoriji ZA GLAVNU MUŠKU ULOGU, pa da vidimo da li će se ove godine uzeti u
pamet, ili će belosvetski scenaristi i dalje sve sočne, masne, memorabilne i
zahtevne uloge pisati za decu i žene! Na kraju smo je ipak dodelili, ali preko
volje, reda radi, da ne pravimo incidente. Ali ako se ovako nastavi, iduće
godine nećemo imeti milosti!“
Dr Ognjenović je samo dodao: „Žao mi
je što stroge propozicije o navodnom ’sukobu interesa’ ne dopuštaju da se glasa
za realno najbolju srpsku horor knjigu prošle godine, ali vi svi ionako vrlo dobro
znate koja je, s nagradama ili bez nagrada za nju!“
A sada, u uslovima striktne
socijalne izolacije, evo i ceremonije dodele Zlatnih Gulova!
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJI HOROR
ZLATNI GHOUL
ZA NAJJEZIVIJI HOROR
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBRUTALNIJI HOROR
THE SADNESS
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJI ARTY HOROR
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJU HOROR
EKSPLOATACIJU
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJI CREATURE
FEATURE
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJI FOUND
FOOTAGE
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJU HOROR KOMEDIJU
MALIGNANT
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJI HOROR
DOKUMENTARAC
///
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJI DOKUMENTARAC
O HORORU
WOODLANDS DARK AND DAYS BEWITCHED
ZLATNI GHOUL
ZA LAVKRAFTOVSKE ZASLUGE
ZLATNI GHOUL
ZA NAJHORORIČNIJI
NEHOROR
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJI NEHOROR
LIMBO
ZLATNI GHOUL
ZA SRPSKI DOPRINOS
HORORU
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJU REŽIJU
ESKIL VOGT
THE INNOCENTS
(De
uskyldige)
ZLATNI GHOUL
ZA NAJBOLJI SCENARIO
BEN COLLINS, LUKE PIOTROWSKI
THE NIGHT
HOUSE
ZLATNI GHOUL
ZA GLAVNU MUŠKU ULOGU
BERANT ZHU
THE
SADNESS
ZLATNI GHOUL
ZA GLAVNU ŽENSKU ULOGU
REBECCA
HALL
THE NIGHT
HOUSE
ZLATNI GHOUL
ZA DETE GLUMCA
JEREMY T.
THOMAS
ANTLERS
ZLATNI GHOUL
ZA MUZIKU
JAVIER NAVARRETE
ZLATNI GHOUL
ZA KAMERU
FLORIAN HOFFMEISTER
ANTLERS
ZLATNI GHOUL
ZA EFEKTE MASKE
VICTOR CHANG
ZLATNI GHOUL
ZA SCENOGRAFIJU
HUBERT POUILLE
STEPHAN RUBENS
THE DEEP
HOUSE
ZLATNI GHOUL
ZA MUŠKU SPOREDNU ULOGU
TZU-CHIANG
WANG
THE
SADNESS
ZLATNI GHOUL
ZA ŽENSKU SPOREDNU ULOGU
ALVA
BRYNSMO RAMSTAD
THE
INNOCENTS
(De
uskyldige)
ZLATNI GHOUL
ZA DEBI-REDITELJA KOJI
OBEĆAVA
ROB JABBAZ
ZLATNI GHOUL
ZA SRPSKU HOROR KNJIGU
GODINE
(PROZA)
???
ZLATNI GHOUL
ZA SRPSKU HOROR KNJIGU
GODINE
(TEORIJA)
///
ZLATNI GHOUL
ZA SRPSKU HOROR KNJIGU
GODINE
(NESVRSTANO)
ANAHORETA
– Boris Stanić
ZLATNI GHOUL
ZA STRANU HOROR KNJIGU
GODINE
(PROZA)
IN THAT ENDLESSNESS, OUR
END
– Gemma Files
ZLATNI GHOUL
ZA STRANU HOROR KNJIGU
GODINE
(TEORIJA)
WEIRD MYSTICISM:
PHILOSOPHICAL HORROR AND THE MYSTICAL TEXT
– Brad Baumgartner
ZLATNI GHOUL
ZA STRANU HOROR KNJIGU
GODINE
(NESVRSTANO)
THE
HELLEBORE GUIDE TO OCCULT BRITAIN
- editor: Maria J. Pérez Cuervo
* * *
Zlatni Gul (TM) je
figura koju je, po idejnom rešenju i nacrtu Dr Ognjanovića, izradila Tijana Jevtić.
*
Napomena: THE SADNESS *nije* procurio na net. Gledao sam ga preko veze (RUE MORGUE). Sačekajte proleće… Valjda
izlazi negde u maju ili tako nešto.
Zašto je knjiga THE HELLEBORE GUIDE TO OCCULT BRITAIN dobila nagradu? Deluje mi veoma zanimljivo.
ОдговориИзбришиpa možda baš zato, što je zanimljiva?! odličan vodič kroz jeziva, zlokobna, okultna, mistična, hororična mesta na celom tom mističnom ostrvu.
ИзбришиDo curenja (ako ga ne zaboravimo), dobro je bindžovati i Das boot (2018), razvučenija i gledljiva verzija audio-vizuelne Wolfgangove legende iz 1981.
ОдговориИзбришиOce l' bit rivjua za The Sadness?
ОдговориИзбришиBtw, gde si ovaj Limbo overio? Ja po internetima nadjoh samo neki kropovan, bagovit, loseg zvuka, tesko-gledljiv snimak.
kako da ne bude rivju za naj film? ali nema žurbe, ionako još par meseci nije dostupan masama. za limbo, ne sećam se u kom budžaku sam ga našo, ali fajl je besprekoran.
ИзбришиIma bar jedno 3 filma imena Limbo, pride čudna, arkadna igra, meni od omiljenijih.
ИзбришиNisi gledao Last night in Soho?
ОдговориИзбришиnaravno da jesam :)
ИзбришиJa sledeće večeri planiram The Night House. Hvala za preporuku vampira, tražim takve, ovi drakulizirani, sofisticirani romantičari su malo smorili.
ОдговориИзбришиKad smo već po kućama, mislim da The Deep House itekako zaslužuje rivju. Lavkraftova ideja, snimano u podvodnom belgijskom studiju, podvodna scenografija vrhunska, pre svega širi kadrovi potopljene kuće i enterijer (malo mi kao prirodnjaku nije bilo jasno da bršljan opstane skoro pola veka sav zelen i živahan na većoj dubini, još pa u mračnoj kući, on jeste biljka senke, ali ne i submerzna). Atmosferično da nema gde. Dovoljna je pomisao na potopljenu dolinu i zadešeni civilizacijski inventar. Duhovi/živi leševi (nije baš utanačeno u filmu da li je to bilo sve u glavi ronilaca ili su ukleta tela nekom prizvanom silom) su malo mušičavo odrađeni (ovde bi legli oni frikovi iz prvog dela Insidious-a). Meni su bili pomalo smešni, zbunjeni, mlitavi, mada je bilo par prepadajućih scena, tonski ekspresovanih. Uživao sam u 85% filma, vraćajući i stopirajući frejm po frejm iz sekunde u sekund na pojedinim deonicama. Film zaslužuje rivju, a od mene ****(*), jer je inspirisan Lavkraftovim ambijentom uvoda Boje izvan ovog svemira, kao i scenografijom (šuma na početku filma je čak realistično usnimljena). Za direktora fotografije čista petica.
Htedoh reći The Long Night ću gledati, privukoše me prvih par minuta filma, a The Night House gledah. Noć i kuće sam permutovao u naslovima, kad su svi slični.
ИзбришиHvala puno!
ОдговориИзбришиAko ne računamo Sun Wukong trilogiju, njegov mainland pot-boiler, Soi Cheang (Limbo) nije snimio loš film. Radio je sve vrste žanrova, četiri filma su horor, dakle: Big Head Monster i New Blood nalik su na j-horore iz tog perioda. Prvi, kao pseudo-dokumentarac o radio emisiji koja se bavi urbanim legendama. Između ostalog, očigledno da je bio inspirisan i sa Blair Witch. Zanimljiva, ali ne baš razrađena premisa. Ovaj drugi je tipičnija vengeful-ghost priča, mada, motivacija duha-demona je prilično originalna. Od svih stvari, film je bizarna kopija Requiem for a Dream. The Death Curse je farsična kantonska horor komedija dok je Home Sweet Home horor-bait iza koga se krije anganžovana drama. Vrijedi im dati šansu.
ОдговориИзбришиskoro sam gledo malignant i oduševio se.
ОдговориИзбриши