**
2
Ovca mi se jagnji i ne mogu da dužim, a ovaj film to i ne zaslužuje, ali mnogi me sve češće pitaju šta mislim o ovome, pa zato, evo, bar ukratko…
Mišljenja su drastično podeljena: 90% gledalaca smatra da je ovo golo govno i težak promašaj, a oko 10% da je u pitanju neshvaćeno remek-delo čije vreme će tek doći, jednog dalekog dana…
Ja ne mogu da se svrstam ni u jedan tabor, a ne mogu čak ni na bezbednu sredinu zvanu 3-. Ako bih morao numerički da se odrazim, to je onda negde oko dvojke, možda max 2+ ako sam meka srca.
Sve je to lepo: reditelj ima blanko ček pa snima šta oće bez obzira na producente i publiku; udara srednji prst fanovima prvog dela; ne jebe živu silu; napravio art film od 200 miliona dolara, itd itsl. Ali što nije napravio zanimljiv, zabavan film, sa svim tim?! Kako je to uspeo onomad, s prvim filmom?
Meni je prvi deo bio vrlo dobar – vidi moj rivju OVDE; ja nisam od tih koji su tražili superherojštinu, akciju, pirotehniku… ali definitivno nisam ni od tih koji su tražili da nastavak bude kliše-zatvorski, kliše-mjuzikl i kliše-sudnički film. Uostalom, koji su ti koji su TO tražili? KO je uopšte ciljna publika ovog filma? Reditelj i njegova mama? Vala, sumnjam čak i za mamu…
I da nacrtam: problem je samo delimično u tome što JA nemam sklonost ka zatvorskom filmu, mada tu ima dobrih naslova, vrednih i dragih (MIDNIGHT EXPRESS, recimo; ali ne bljuzge po Stivenu Kingu); i što JA ama baš snažno ne volim mjuzikle; i što me sudnički filmovi uglavnom nasmrt ugnjave (osim kad su remek-dela kao RED ROOMS). Problem je mnogo više što reditelj baš ništa naročito niti memorabilno nije pružio niti u jednom od ovih podžanr-aspekata filma, tako da čak i oni koji ih vole mnogo više od mene stvarno ne znam za šta bi ovde mogli da se uhvate i pohvale!
Ukratko: nalazim da DŽOKER 2 nije ni remek kakav se privideo nekima, ni dizaster kakav vide skoro svi ostali: to je jedan umereno respektabilan misfajer, suštinski misguided, ali sa mnogo vrlina na mikro-planu. Uključujući izuzetnu ulogu Hoakima Feniksa, ovde još suptilniju, žešću, profilisaniju, mračniju, još više samoponištavajuću nego u prvom Džokeru… a tu je i vrlo solidna Lejdi Gaga, mada njoj scenario nije dao dovoljno da se iskaže.
Najveći greh filma, osim gorepomenutih, jeste to što je ispustio tu LUDU LJUBAV kojoj se svako razuman nadao i koju je kao i najavljivao u trejlerima, pa i samim naslovom. Avaj, od tog LUDILA UDVOJE ostalo je vrlo malo, a to malo ugušeno je zaista skoro negledljivim davljenjem gugutki po zatvorskim dvorištima i u sudnici…
LUDA LJUBAV je trebalo da bude središte filma, a ne dosadna, razvučena kvazinadgornjavanja u sudnici. Mjuzikl mi ovde ne smeta skoro nimalo, ali sudska drama – lele, bate, al udaviše s tim!
Znači, jedna je stvar „Neću da vam dam to što očekujete i tražite – daću vam nešto još mnogo bolje!“ To poštujem i podržavam. Sasvim je druga stvar „Neću da vam dam to što očekujete i tražite – daću vam nešto nezanimljivo, neprivlačno, nezabavno, dosadno.“ FOLI A DU je ovo drugo.
Poseban znak koliko je ovo misgajded vidi se na samom kraju: znači, napravio si film koji je zanimljiv i dug kao neki VIC DOSADE (ne znam dal to danas postoji; u mom detinjstvu postojali su „vicevi dosade“, čiji je „smisao“ bio da traju i traju i traaaajuuuu, a bez ikakve poente, a ako se uopšte na njih nasmeješ, smešno ti koliko se to bezveze rasteže, koliko je nesmešno), ili je dug kao neko predugačko vaćarenje suviše obučeno i kruto da bi se nazvalo i predigrom, a onda ti ovaj na samom kraju pukne neko kao „uskršnje jajce“ od kvazidešavanja, kao ono kad na kraju THE BATMANA vidimo Džokera u Arkam Asajlumu.
Ovde je taj „NASTAVIĆE SE“ ne-kraj nagovešten time što u pozadini opazimo nastanak dvoličnog „Tufejsa“; promašaj je jedino u tome što, nakon ovoliko smaračkog VICA DOSADE zaista niko ko ima dve vijuge u mozgu neće više poveriti svoje poverenje i vreme ovom reditelju i njegovim misgajded igrarijama. A to, srećom, važi i za producente, tako da od „zagolicanog“ nastavka – nema ništa. Tako treba! Nek snima svoje „art“ filmove u svoja četri zida, a ne sa stotinama tuđih miliona!
Umesto JOKER: MAD LOVE dobili smo BEAU IS NOT AFRAID TO LOSE 200 MILLIONS. Samo što je BEAOUX imao bar nešto na pameti, i tokom svog trajanja ponudio, usred priličnog gušenja, ipak mnogo više vrednosti nego ovaj ovde otpadak.
Ipak, moram reći da me DŽOKER2 nije naljutio kao većinu; možda zato što sam mu prišao s krajnje smanjenim očekivanjima; a možda zato što me je, u približno isto vreme, daleko više iznervirao i naljutio opšteobožavani lažnjak zvani STRANGE DARLING, jedno kukavičje jaje od horor-trilera koje će ove godine biti u vrhu lista onih nabeđenih „poznavalaca filma“ koji ne razlikuju pacovsko govno od ćevapa… Oću li pisati o njemu? Bem li ga, ne znam oću li stići. Možda napravim jedan grupni post o nenormalno hajpovanim i hvaljenim govnima, jer ove godine ih se u hororu nakupilo baš mnogo…
Inače, postoji još jedan problem koji povezuje ova dva filma, a to je: apsolutno neumereno PUŠENJE u njima. Ovi likovi ne da puše sve u 16 nego toliko oblaporno usisavaju te imbecilne kancer-dimove, tolika se minutaža posvećuje tome kako, maltene u slou moušnu, meraklijski puše li puše, ne napušili se dabogda, i toliko se pornografski detaljno insistira na njihovom jebenom pušenju da sam u oba filma bio na ivici da ugasim jebeno gomno od filma, počeo sam da osećam smrad u svojoj sobi koliko su zapeli s tim pušmipuli sranjima.
jedino sto ocekujem do kraja godine i nadam se da je valjano je Heretic
ОдговориИзбришиjavlja mi se da je to film koji zabavno počinje ali se slabo razrešava, tako da neće imati više od trojke. s druge strane, novi nosferatu bi mogo imati 4-...
ИзбришиHajp oko Heretica me dosta podseća kao onaj na Barbariana, dakle kao nešto što počne zabavno al se skroz ukenja usput. Više me interesuje Soderbergov haunted house, nije mi on nešto drag reditelj ali me zanima kako će da eksperimentiše sa hororom, Unsane mu je bio OK.
ИзбришиInače jel pogledao neko ovaj novi MadS? Na prvi pogled deluje kao još jedan gimikovani hororčić, al daću mu šansu ovih dana.
dobar je mads, mlaka trojka
ИзбришиHeretic se čeka sa velikim nestrpljenjem. Već smo sretali poređenja sa Martyrs.
Избришиheretic će biti ovogodišnji barbarian: pola dobrog filma, koji se u drugoj polovini manje-više pokaki po sebi. tako mi se javlja.
ИзбришиScenografski film je uspeo, mjuziklom je vrlo, vrlo smešan i neozbiljan, a Džoker je svoj Id najbolje izneo u prvom delu, ovde je to nepotrebno prežvakavanje. Lady Gaga je neka kolateralna šteta filmu, neki plitak, buntovan ženski lik što podseća na Harlekin. A da puše puše, na dupeta im bezmalo izlazi dim.
ОдговориИзбриши"nemam sklonost ka zatvorskom filmu, mada tu ima dobrih naslova, vrednih i dragih (MIDNIGHT EXPRESS, recimo; ali ne bljuzge po Stivenu Kingu)"...
ОдговориИзбришиBravo! Nikako bljuzge po S.Kingu!
Inace, "M.Express" je super, ali mozda je najbolji iz tog podžanra "Bekstvo iz Alkatraza", od Dona Zigela. Ko nije gledao nek proveri...
zigela bih pomenuo na 2. mestu, po sećanju, ali pradavnom. valjalo bi to ponoviti...
ИзбришиPonovite i Runaway train (1985) https://m.imdb.com/title/tt0089941/ mada nije baš 100% zatvorski. Odličan, a prilično potcenjen. Uloga karijere Džona Vojta
ИзбришиNe bih računao Runaway Train u zatvorske filmove jer od 110 minuta samo 20 je provedeno u zatvoru (al jeste sjajan film, reprizirao sam ga skoro u double-billu sa Unstoppable).
ИзбришиFrancuski reditelji su odlični u pravljenju zatvorskih drama - Le Trou, A Man Escaped, Brute Force, Grand Illusion, A Prophet...pa onda britanski 'Scum' koji je jedan od najbrutalnijih.
Što se tiče američkih uvek mi prvo padne na pamet Cool Hand Luke.
Hvala Vam na Vašoj recenziji. Mišljenja sam da ovaj film mora biti viđen unutar tradicije radikalne anti-eskapističke umetnosti, znači valja ga čitati kroz prizmu ideja autora poput Brehta i Debora. Prvi film, i pored radikalnih konotacija koje su mu propisivane, i dalje obitava unutar konzervativne tradicije (superherojskog) spektakla gde je gledaocu ponuđena prenosna katarza koja ga u realnosti ostavlja pasivnog i skrajnutog od mogućeg radikalnog delanja.
ОдговориИзбришиda li to znači da je ovaj komad "anti-eskapističke umetnosti" svoje gledaoce doveo u stanje aktivnog radikalnog delanja? ja koliko mogu da vidim, i po sebi ocenim, doveo ih je u stanje pasivne usnulosti i hibernacije.
Избришиstrange darling je vrlo iritantan. prije svega, onaj predugački pozerski intro, pa tek onda obavještenje o 35mm. . . struktura, dijalog, fotografija, ta napadna stilizacija radi ničega, podsjeća na onaj period iz devedesetih, kad su različiti antitalenti pokušavali skinuti tarantina ili braću koen. darling jedva da dobaci do recikliranog refna iz protekle decenije. isto važi i za njegovu, kao, subverzivnost (fejk) ili edž (vrlo vrlo fejk). mora biti rekorder po lošim needle dropovima. po meni, cigarete na filmu su u redu. inherentno su cinematic, film kroz njih diše. scene sa njima često produžavaju sve kraći shoot lenght. nisam fan njihovog neprijatnog mirisa u odjeći, knjigama, ili što zbog njih vjerovatno nikada neću saznati šta je bilo sa audrey. cigarete u darling imaju istu svrhu kao 35mm, lažni strit kred.
ОдговориИзбриши