Wednesday, July 9, 2025

Kako je bilo na Slaughter Festivalu 2025

 

Ukratko, bilo je vrlo dobro. Posle četvrtog izdanja mogu reći da je ovaj festival postao dovoljno profilisan, i prepoznat sa tim profilom od strane medija i, najvažnije – publike.

Zbog toga se ja nakon njega sada osećam opuštenije nego ikada ranije.

To je sada jedna uhodana mašina, prepoznatljiva, simpatična, poželjna, tražena, kojoj i ako ponegde zaškripi ili joj otpadne neki šraf, niko na tome ne zamera, nego prihvata kao deo imidža i šarma.

Bilo je razloga za oduševljenje, ili barem radost; i bilo je povoda i za nerviranje, ili barem brigu; ali ja sam sada dosegao svoj Slaughter Zen.

U duhu molitve: „Azatote, daj mi snage da prihvatim stvari koje ne mogu da promenim, hrabrosti da promenim one stvari koje mogu i mudrost da ih razlikujem.“

Narod je solidno reagovao i na ovo izdanje, gde su se po prvi put do sada naplaćivale simbolične karte. Za 500 din. mogli ste dobiti a) bus prevoz Niš-Doljevac-Niš b) upad u Klanicu, odnosno 7 filmova i 4 koncerta za veče i c) pljeskavicu (s lukom)!

Organizatori kažu da su zadovoljni odzivom publike, odnosno da nije bilo primetnog pada u broju posetilaca zbog toga što sada upad nije bio Dž kao ranije.

Da li sam ja zadovoljan?

Pitate pogrešnog čoveka. Ja NIKAD nisam ničim zadovoljan.

Što se tiče mog dela posla, zadovoljan sam poprilično. Uspeo sam da ispregovaram barem 5 filmova kojima bih i inače nalepio svoj „Pečat Preporuke“ – bar 5 exkluziviteta koje trenutno nemate na torentima, niti igde drugde sem u Klanici, i to festivalskih, nagrađivanih, zapaženih žanrovskih filmova.

Nisam zadovoljan sasvim: mogli smo dobiti brutalnu exkluzivu, svetsku premijeru jednog španskog horora – ali on je bio dostupan samo u DCP formatu, koji u Doljevcu ne može da se pušta, nema tehničkih uslova.

Hteo sam par Francuza, ali su za njih tražili sumanuto velike pare.

Hteo sam jedan prezabavan dokumentarac koji je vrlo u duhu klaničkog ambijenta, ali nisu mogli da nam spuste cenu zbog datuma emitovanja, tj. zato što bi, da je išao u Klanici, išao bi pre Amerike. Možda ga dovedem dogodine.

Malo je falilo da dovedemo jednog reditelja kao gosta – ali ispalo je da on snima film baš u vreme Klanice. Onda je baš MALO falilo da dovedemo jednog još većeg reditelja, ali i on je imao važne sastanke u USA zakazane baš u vreme našeg festivala. Tako da na kraju nismo imali inostrane goste ove godine, ali ne zato što nismo pokušali, ili zato što nismo imali para. Eto, zvezde nisu bile gde treba…

Hteo sam i jedan novi domaći „horor“, ili barem nešto što liči na horor, prema posteru i najavi – ali kad sam pogledao skriner, shvatio sam da a) film NIJE horor, i b) film NIJE dobar. Zdravo, ćao.

Dakle, moglo je sve to biti i malo jače, ali okolnosti nisu dopustile.

Da li sam zadovoljan publikom?

Pa, meh, onako. Nemam utisak da je na festivalu bila iole brojna profilisana horor publika, tj. ljudi koji baš vole i poznaju ciljano horor – bili su tu, rekao bih, pretežno metalci i zalutala mlađarija koja je došla jer se NEŠTO dešava pa kao ajd da bleje NEGDE, na NEČEMU, čemu god – uz ponekog tek, manjinskog Ristu-hororistu.

Kako smem da to kažem, otkud mi to, gde su dokazi brajko?!

Pa, recimo, doveo sam vam jedan baš žešći crowdpleaser, zabavnu trešoidnu ali odlično napravljenu i baš duhovitu splatter komendiju CHAINSAWS WERE SINGING. Super film za gledanje u masi, u kikotavoj rulji, u Klanici, dok metal trešti u pozadini. Selektorsko-programski, to je naslov pogođen za desetku. Kad ono, prc. Njega je, na dve projekcije, odgledalo ukupno max 12-15 ljudi. Ako postoji film koji nudi dva sata kvalitetnog horor programa za masu i omladinu, onda je to ovaj. Masa to nije prepoznala. Bila je negde drugde. Oba puta.

OK, u Klanici uvek ima šta da se vidi i čuje, izbora je previše, fizički je neizvodljivo odgledati sve, ali eto, izgleda da su oba puta bili veći prioriteti negde drugde. A šta je bilo u isto vreme kad i ovo dole?

Dokaz br. 2: TRIBINA – HOROR: URADI SAM. Usred Niša. Na 100 m od Konja. U 13h. Ulaz dž. Zanimljivi gosti koji imaju šta da kažu na retko diskutovanu temu: horor fanzini, samizdati, low-fi produkcija. Međutim, i ove godine, kao i svih prethodnih, bez obzira KO dolazi i na KOJU TEMU da se priča, poseta je fixirana na 12-13 posetilaca, i kvit. Bog otac da dođe, Karpentera lično da dovučem iz USA preko okeana, da sedne u Deli prostor kod Sinagoge, i da radim Q&A s njim, opet će da dođe tih istih 13 Gulovih apostola, i nijedan jedini Nišlija više od toga.

No, gosti su bili dobri i raspričani, tema podsticajna, i ja sam zadovoljan tim razgovorom. Snimljen je i biće obznanjen tako da ga još 13-ak ljudi širom Srbije i regiona koje to zanima mogu poslušati/pogledati.

I to sada, odmah. Video snimak tribine biće na Jutjubu za 40-ak dana, ali najnestrpljiviji mogu sada poslušati ekskluzivan snimak s mog diktafona ako skinu fajl sa MEDIAFIRE linka (150 mb).

Šta ima na tom linku? OVO:

TRIBINA „HOROR – URADI SAM: Samizdat-knjige, fanzini i Low-fi filmska produkcija u Srbiji“

Ako nema tradicije, ako nema industrije žanrovske produkcije, ili su oni tek u povoju, sve više stvaralaca okreće se „Uradi sam“ opcijama, ne čekajući velike producente ili izdavače. Kakva su njihova iskustva, koje su prednosti i nedostaci ovakvog pristupa plasmanu horora u Srbiji, razgovaramo s nekim od najaktivnijih aktera žanrovske scene.

Učestvuju:

- Jovan Ristić, suosnivač i glavni selektor Festivala srpskog filma fantastike i ko-autor knjige Izgubljeni svetovi srpskog filma fantastike.

- Dr Marko Pišev, pisac koji je svoja prva dela objavio u fanzinu Emitor

- Milan Kovačević, pisac i urednik fanzina Crnoslovlje

- Moderator: Dr Dejan Ognjanović, programski direktor Slaughter Festa i vlasnik samizdata „Ghoul Press“

 

Eto, vidite zašto me ne treba pitati jesam li zadovoljan. Meni je čaša uvek poluPRAZNA. Sve vidim u mračnijem svetlu.

A ipak, zapravo, bilo je lepo. Prodao sam više svojih knjiga i više na njima zaradio no na ranijim Sloterima.

skoro sve ovo je otišlo već prve večeri

Bili su mi tu dragi drugari s kojima je uvek sve zabavnije i lakše i lepše.

Slančik je opet ukrasio Klanicu svojim starim, ali i novim skulpturama, pa je ceo ambijent izgledao još moćnije.

Bilo je raznih novina u krugu, novi tavanski prostor genijalno upotrebljen, sa spiralnim metalnim stepeništem koje vodi do njega, a kad tamo, a ono – rogato Slančikovo čudo!

Dečurlija sa 9G filmovima sklonjena je u zasebnu prostoriju da ne galami i ne ometa filmove u Klanici.

Bio je još jedan novi prostor u okviru Klanice gde su se takođe vrteli filmovi, onako polu-divlje, neoficijelno, ali i to je privlačilo ljude.

Muzički deo nisam stigao da overim, jednom sam samo zašao među tu metalsku rulju, ali zalomilo se baš na nekom bendu koji mi nije naročito lego, pa sam se brzo sklonio.

A imalo se šta i nagraditi, kako među dugačkim strendžerima, tako i među domaćim kratkim filmovima – koje smo ove godine dobili više no ikad, čak osam, pa eto, i to je neki povod za poluveselje (mada, samo jedan film se upadljivo nametnuo kvalitetom, taj koji je nagrađen, dok je svima ostalima falilo poprilično ovoga ili onoga, a često i ovogaonoga; no, „kupujmo domaće“, „rodilo se, valja ga ljuljati“, „bolje domaće govno nego američka pita“ itd).

Uglavnom, za nešto što se odvijalo usred Vanrednog Stanja, dok „policija“ mlati i apsi studente a zemlja je pod blokadom mafijaškog tiranina, bilo je okej.

Dogodine će valjda biti bolje – ili nas neće biti.

 

A ovo su

ODLUKE ŽIRIJA

„Zlatna macola – Slaughter Festival 2025”

 

Žiri četvrtog „Slaughter Festivala” u sastavu Jovan Ristić, predsednik, i Marko Pišev i Arpad Slančik, članovi, jednoglasno je doneo odluku da nagrada „Mala macola” pripadne animiranom filmu „KRALJ NIČEGA”, režisera Alekse Gajića po scenariju Nenada Džonija Rackovića, 

za visokostilizovani, beskompromisni, horor-sajberpank prikaz sadašnjosti Beograda, svedenog na prljavštinu, smetlište i umiruće ostatke jedne bolje prošlosti, u kojoj se ostareli glavni junak, pripadnik rokenrol generacije, bori sa sveopštom entropijom oko sebe i u sebi, pa se iz očaja i besa pretvara u super-antiheroja, a kad postane svestan da svet kojem je pripadao više ne može da spasi, on svejedno uzdiže pesnicu prkosa i odbija da vidi sebe kao gubitnika. Ko ne razume šta je u svojoj srži rokenrol – naučiće to iz „KRALJA NIČEGA”, u kojem je to „ničega” predstavljeno kao sve ono za šta se živi, koliko god to izgledalo raspadnuto i umiruće, i bez čega zapravo ništa drugo nema smisla.

 

Žiri je odlučio i da dodeli „special mention” filmu „BVX-29” Gorana Jovanovića, jer je autor, svestan malog budžeta, primenio minimalistički pristup u vizuri i dijalozima, i sve karte stavio na priču i napetost, hvatajući pažnju gledaoca od samog početka.

 

Isti žiri je doneo odluku da glavnu nagradu, veliku „Zlatnu Macolu”, dodeli filmu „PAS BOŽJI” (DOG OF GOD). Film braće Abel ima niz kvaliteta koji ga izdvajaju iz ovogodišnje - i ne samo ovogodišnje - konkurencije žanrovskih ostvarenja: jedinstven kako po sadržaju, tako i po formi, predstavlja upečatljiv sklop mitologije, folklora, religije, psiholoških studija i pažljive rekonstrukcije ruralne kulture severa Evrope kasnog Srednjeg veka čiji ambijent minuciozno gradi i ubedljivo predstavlja. 

Film je snimljen vizuelno impresivnom tehnikom rotoskopske animacije koja na nivou likova animiranom aspektu daje opipljivo realističan izgled, a na nivou radnje i scenografije ostavlja prostora za sjajno osmišljene, uklopljene i nadasve originalne fantastične elemente pomoću kojih radnja zadire u oblasti arhetipa, magije, prestupa, tabua i mestimično čiste strave. Narativno složen i hermetičan, „DOG OF GOD” raspolaže svim svojstvima priče koja kao da je izronila iz dubina kolektivnog nesvesnog: istovremeno specifična i univerzalna, ona nas kroz jedan naročit narativni milje podseća na to šta sve čovek jeste i na koliko nivoa mogu biti iskorišćene, zloupotrebljene i na kraju potisnute njegove retke vrline u svetu bez milosti.

 

P.S. Ovih dana odigrala su se i dva festivala na kojima sam ranijih godina bio redovni učesnik, a sticajem okolnosti nisam to mogao ove godine – ni na ART-ANIMA FESTIVAL, ni na GROSSMANN (čiji se termin poklopio sa Sloterom). Zbog problema s netom koje sam nedavno imao (tj. imao ih je moj provajder, Jotel, sa Elektrodistribucijom), nisam stigao ni da okačim njihove najave, a bilo je tu solidnih programa i zbivanja, ali ko prati stvari, valjda je to ispratio i bez mog putokaza.


Thursday, July 3, 2025

Četvrti SLAUGHTER FEST: šta, kako, kad, gde

 


Dragi moji, vreme je za četvrtu Klanicu! Najvažnije, evo odmah filmova i rasporeda programa:


UVOD U KLANICU 2025

             A evo i četvrtog izdanja Slaughter festivala dobrog horora i hevi-metala!

             Kaže narod da „Nije svaki dan – Blagdan“, pa zato nema ni svake godine neka nova Supstanca, odnosno spektakularno vruća horor ekskluziva. Umesto jednog hita u najavi ove godine nudimo vam više odličnih, ali mal manje izvikanih horora i hororoida. Samo zato što nisu dobili Zlatnu Palmu ne znači da nisu s velikim uspehom bili prikazivani na žanrovskim festivalima širom sveta.

             Tako, recimo MOTORNE TESTERE SU PEVALE, brutalna horor komedija iz Estonije (!), ludilo koje je s velikim uspehom već bilo na festivalima kao što su Fantazija, Fantastic Fest, Monster Fest, Fright Nights itd, prava stvar za ljubitelje metala, horora i klanice! Ili senzacija iz Litvanije (!), PAS BOŽJI (DOG OF GOD), spektakularni animirani film u kojem se spajaju crna magija, mračni srednji vek, folk horor i – Đavo lično! Na njemu su radili isti animatori kao na Oskarom nagrađenom animiranom filmu FLOW, ali ovaj ovde definitivno nije za decu – ali za hororiste i metalce itekako jeste.



             A tu je i naš stari znanac, Norbert Fafenbihler: pamtimo ga kao prvog dobitnika Zlatne Macole, za film 2551: THE KID, a verni posetioci mogli su u bivšoj Klanici pogledati i drugi deo njegove trilogije, 2551: THE ORGY OF THE DAMNED. E, pa, kažite Dragička! Norbert je završio svoju trilogiju, i njegov finalni, treći deo, prikladno nazvan THE END, imaće jedno od prvih svetskih prikazivanja upravo na Slaughter-festu, zajedno sa prethodna dva, za one koji su ih propustili i za one koji će ih rado reprizirati.

             Domaća ponuda horor je ove godine bila tanja nego inače, bar kad su dugometražni u pitanju: videćemo samo srednjemetražnu low-fi produkciju DARTAKUM iz Zrenjanina (koja nas je inspirisala za „HOROR – URADI SAM“ Tribinu), ali zato je ponuda domaćih kratkih horora i brojnija i kvalitetnija. Javlja mi se da će ove godine biti otimanja za Zlatnu Macolu! Samo da ne padne krv. Mislim, izvan platna, gde joj je i mesto…

 Dejan Ognjanović,

programski direktor Slaughter Festa


VAŽNA OBAVIJEST:


PAKLENO SRCE + KABAL je izašla iz štampe, i prvih 7-8 srećnika u petak moći će da je kupe od mene, tj. tamo gde se inače prodaju knjige na Sloteru, pored roštilja...
Cena je 2.500 din.
Naravno, moći ćete da kupite i druge moje knjige, neke Orfelinke, kao i CRNOSLOVLJE produkciju!

SLAUGHTER FEST 2025 

– FILMSKI PROGRAM

 Na engleskom, jer sam samo tako u mogućnosti. 

Na srpskom program imate na sajtu Slotera.


SLAUGHTER FEST 2025 – FILM PROGRAM

IN COMPETITION

 

THE LOTTERY (Mexico)


Valentina visits a local fair and enters a world of unknown mysteries. There, she plays the Lottery. This horror anthology is inspired by Mexican traditions and folklore.
Dir. Vadir Sotelo

 

TELEPATHIC LETTERS (Portugal)


An artistic, experimental film-essay about two great dark poets of the 20th century: Portuguese writer Fernando Pessoa and cult horror author H.P. Lovecraft. A hallucinatory, visionary film filled with fantastical and grotesque imagery, entirely generated by artificial intelligence.

Dir. Edgar Pera

 

DOG OF GOD (Latvia)



In the Middle Ages, a village is shrouded in autumn rain. A holy relic is stolen, unleashing a whirlwind of feverish passions, witchcraft, magic, and aphrodisiacs—alongside a mysterious man who possesses Satan’s severed testicles. Rotoscope animation by the creators of FLOW, with a true heavy metal vibe. Not for children!
Dir. Lauris & Raitis Abele


2551: THE END (Austria)


The final chapter in the masked man’s quest through a grotesque apocalyptic underworld and Hell itself, searching for his adopted child, now in the clutches of monstrous villains.
Dir. Norbert Pfaffenbichler

 

CHAINSAWS WERE SINGING (KAD SU MOTORNE TESTERE PEVALE) (Estonia)


Two lovers are torn apart by a chainsaw-wielding maniac. What follows is a completely deranged epic horror-comedy musical, described as Monty Python meets The Texas Chain Saw Massacre. A modern cult film shot over 10 grueling years!
Dir. Sander Maran

 


SHORT SERBIAN FILMS FOR THE GOLDEN SLEDGE HAMMER 

(KRATKI DOMAĆI FILMOVI ZA ZLATNU MACOLU)

IT COULD’VE BEEN A GREAT FRANCHISE, Zlatko Milošev

KING OF NOTHING (KRALJ NIČEGA), Aleksa Gajić

EASY MONEY (LAKA LOVA), Zlatko Milošev

HIDDEN IN THE LEAVES (SKRIVENO U LIŠĆU), Milan Milosavljević

THE DISTRICT (DIŠTRIKT), Zlatko Milošev

*BVX-29*, Goran Jovanović

FILMCAMP, Aleksa Damjanović

 

 

OUT OF COMPETITION

 

DARTAKUM (Serbia)


Written & Directed by: Gvozden Bosić
Starring: Milan Trifunović, Nikolina Pavkov, Aleksandra Bernhard.
Stefan, a Kosovo War veteran, has battled PTSD—but one night, it all comes rushing back. Yet, the horrors he faces make him question: Is it just the syndrome, or is something else at play?


THE CELLAR (UK)

A young woman wakes up trapped underground with amnesia. She must escape, unravel the mystery of her captivity, and confront her inner demons. A tense survival story about truth and psychological turmoil.
Dir. Jamie David Langlands

 

2551: THE KID (Austria, 2021)


A man rescues a boy from violence, and together they wander a nightmarish underground realm inhabited by grotesque masked figures. An experimental punk reinterpretation of Chaplin’s The Kid (1921) in the style of Lynch’s Eraserhead, dubbed by its creator as a "dystopian slapstick". Winner of the New Visions Award at Spain’s prestigious Sitges Film Festival.
Dir. Norbert Pfaffenbichler

 

2551: THE ORGY OF THE DAMNED (Austria, 2023)


The mad saga continues as the monkey-masked man drifts through a garden of torture and deviant pleasures. The second part of the planned trilogy picks up right where 2551: THE KID left off—though you needn’t have seen the first to be enthralled. Especially if you crave extreme violence, sick sex, and black humor. A darker, more shocking descent into David Lynchian nightmares.
Dir. Norbert Pfaffenbichler

 

THE CONCLAVE OF SHADOWS (SKUP SENKI) (Argentina, 106’)
A secret occult gathering is interrupted by a cryptic warning: their order has located the fabled Crown of the Sun. Their mission? To trigger the apocalypse. A cosmic horror about the end of days.
Dir. Leandro Bartoleti

 

BAKEMONO (ČUDOVIŠTE) (Japan, 101’)
Multiple guests rent the same cheap Tokyo Airbnb at different times, unaware of the bloodthirsty, inhuman entity waiting for them.
Dir. Dag Rus

 

MIROSLAV LAKOBRIJA’S SHORT FILMS
A selection of 13 trash-horror shorts by Serbia’s legendary makeup effects master: a riot of bad taste, gore, and pitch-black humor. Screening:
*1. Patient [1997] – 2. Patient 2: Return of the Patient [1999] – 3. Patient 3 [2000] – 4. Patient 4 [2001] – 5. Patient 0 [2006] – 6. They Are [2001] – 7. Tunnel of Death [2002] – 8. Miki Ex Machina [2003] – 9. Über Soldat [2005] – 10. Cannibal Hotel [2007] – 11. The Predator [2007] – 12. The Last Drop [2011-2013].*

 

BEST INTERNATIONAL SHORT HORRORS FROM GROSSMANN FESTIVAL 2024

 

MORE DETAILS ABOUT THE SHORT SERBIAN FILMS FOR THE GOLDEN SLEDGE HAMMER –



 

THE DISTRICT (DIŠTRIKT, 2025)
Dir. Zlatko Milošev
A journalist hunting for a scoop stumbles upon the legend of Crnoslovlje—a burned heretical book written by Priest Jefrem during WWII.

 

FILMCAMP (2024)
Dir. Aleksa Damjanović
A hilltop house, seemingly ordinary, hides a dark secret. After realizing she recognizes the house, the protagonist visits to uncover the truth.

 

BVX-29 (2024)
Dir. Goran Jovanović
Three subjects participate in an illegal medical trial, forced to remain motionless as the experimental drug *BVX-29* takes effect.

 

KING OF NOTHING (KRALJ NIČEGA)
Dir. Aleksa Gajić
Johnny Racković, a Belgrade writer and artist, transforms into a hellish animated hero after losing his mother—and nearly his own life. But as he grasps the rules of his metamorphosis, the perspective shifts, revealing a looming global plague… and his role in it.

 

HIDDEN IN THE LEAVES (SKRIVENO U LIŠĆU)
Dir. Milan Milosavljević
Urbanites unmoored from nature begin to feel an unease—is it fear of the dark, or of the unseen wilderness we’ve destroyed? The film’s atmosphere strips away boundaries between external terror and internal dread, drowning the viewer in alienation.

 

EASY MONEY (LAKA LOVA, 2017/2023)
Dir. Zlatko Milošev
A director scouts locations for a horror film, hiring desperate extras for easy money. (Shot in 2017, screened only at Noći Ludaje 2023. Edited posthumously after the lead actor’s death—technically unfinished, but masterfully assembled.)

 

IT COULD’VE BEEN A GREAT FRANCHISE
Dir. Zlatko Milošev
The thrilling opening to what might’ve been Serbia’s best slasher franchise.


POVRATAK: THE RETURN
D: Branislav Čeman
The end of the world came quietly. Civilisation is no more. One man, after many years of roaming, comes back to his birth town to find a long-lost boy.



TRIBINA

HOROR – URADI SAM: Samizdat-knjige, fanzini i Low-fi filmska produkcija u Srbiji

Datum: Subota, 5. jul, 13 H

Mesto: „Deli“ prostor, Niš (kod Sinagoge)

 

            Ako ne postoji tradicija, kao ni industrija žanrovske produkcije, ili su oni tek u povoju, sve više domaćih stvaralaca okreće se „Uradi sam“ opcijama, ne čekajući velike producente ili izdavače. Kakva su njihova iskustva? Koje su prednosti i nedostaci ovakvog pristupa plasmanu horora u Srbiji? O tome razgovaramo s nekim od najaktivnijih aktera domaće žanrovske scene.

 

Učestvuju:

- Jovan Ristić, suosnivač i glavni selektor Festivala srpskog filma fantastike i ko-autor knjige Izgubljeni svetovi srpskog filma fantastike.

- Dr Marko Pišev, pisac koji je svoja prva dela objavio u fanzinu Emitor

Milan Kovačević, pisac i urednik fanzina Crnoslovlje

- Moderator: Dr Dejan Ognjanović, programski direktor Slaughter Festa i vlasnik samizdata „Ghoul Press“


P.S. Punih deset dana nisam imao normalan net na kompu, pa ne zamerite što je ovaj post malo nabrzinu sklepan, biće bolje kad bude bolje!


Sunday, June 22, 2025

Ivica Stevanović govori o hororu, fantastici i ilustraciji

 

Ako pratite horor, onda vam ne treba predstavljati KO je Ivica Stevanović. Uostalom, i ovde na blogu imali ste nekoliko postova posvećenih isključivo njegovim radovima. Vidi dole:

 

KATIL

 


IZGUBLJENI SLUČAJEVI

 


THE ISLAND OF DOCTOR MOREAU

 

            Pored toga, Ivica je jedan od najvrednijih Orfelinovih ilustratora, pa prema tome sigurno znate njegove ilustracije na koricama naših izdanja Lavkrafta, Ligotija, Stivensona, Dojla, itd, a najnovije – i Klajva Barkera.

            Ovo je prilika da vas podsetim da je trenutno u PRETPLATI obavezno izdanje PAKLENO SRCE + KABAL, po smešnoj ceni od 2.300 din, samo kod Orfelina. Od 1. jula nadalje kod Orfelina (i kod mene) ono će biti 2.500, a u knjižarama mnogo više. Kako odoleti ovoj Ivičinoj korici? The power of Ivitza compells you!

Radovi iz KABALA, na izložbi u Nišu, photo (c) by Ghoul

            Elem, na nedavno održanom ZMAJKONU u Nišu, maja meseca, Ivica je dobio spec. nagradu festivala, koju sam mu ja uručio.



            Tom prilikom je i Orfelin nagrađen za svoj doprinos fantastičnom izdavaštvu.

            U okviru Zmajkona imao sam zadovoljstvo da s Ivicom obavim javni razgovor pred zainteresovanom publikom, a za sve vas koji tada niste mogli biti tamo, sada nudim ekskluzivni audio snimak tog razgovora s Ivicom.

            Naravno, sav naglasak je na njegovom interesovanju za horor i fantastiku, kako u njegovim stripovima i radovima, tako i ilustracijama za Orfelin i za razne neke strance (uklj. Džefa Vandermera). O svemu tome ispitan je suptilnim gulovskim inkvizicijskim metodama, i skoro sve je priznao.

iz KABALA, (c) by Ivica

            Rekoh li – „stranci“? Ne sećam se da li sam vam već ovde otkrio ili ne, ali evo i sad da kažem: ovih dana u Americi kreće pretplata za moju knjigu SPECTRAL LIGHTS. Ilustracije za prednju i zadnju koricu uradio je, naravno, Ivica.

Gula odlično nacrtao ali mutno uslikao Ivica

            Sačekaću da je izdavač obznani, ovih dana, pa ću vam je i ja otkriti, ali, kazaću samo: Ivica je to. Svi koji su je dosad videli oduševljeni su, a verujem da će se i vama dopasti. Nadajmo se da će knjiga biti dovoljno uspešna i vidljiva da Ivici omogući još koji poslić u tuđini. Siguran sam da će tako biti.

            Ali, o tom potom. Pre svega, poslušajte ovih sat razgovora, koje možete za dž skinuti s Mediafire linka, pa slušati do mile volje.

            Link za audio fajl (nije zipovan) je OVDE.