среда, 3. јул 2024.

SLAUGHTER FEST SATNICA i drugi detalji



Dragi moji, u ovom postu ćete naći SVE što treba da znate o ovogodišnjem SLAUGHTER FESTU!

 

Od petka do nedelje (5-7. jul) u Doljevcu kraj Niša odigraće se Treći festival horora i hevi metala, SLAUGHTER.

 

Prostor: bivša klanica.

Adresa: Šarlinska 4.

 

Besplatan prevoz iz Niša polazi svakog dana u 18:30 sa parkinga Doma vojske Srbije, a povratak je svake večeri po završetku programa sa kapije Slaughter Festivala u Doljevcu. Dodatne rezervacije nisu neophodne.

 

Besplatan kamp: ima mesta za sve koji budu poneli svoj šator, a za svaki drugi vid smeštaja preporučujemo specijalizovane portale za tu oblast.

 

Po prvi put će i deo otvaranja festivala biti održan i u Korvin gradu. Pred-otvaranje počinje u 20h, u četvrtak 4. jula, a tom prilikom biće projekcija LEPTIRICE, premijerno izlaganje skulpture LEPTIRICA Arpada Slančika, gosta festivala (i druge njegove skulpture krasiće ambijent Klanice) i mini-koncert COBYS DEATH.

 

FILMSKI PROGRAM sam vam već detaljno predstavio OVDE, pa ako vam je to promaklo, podsetite se: kliknite i čitajte.

 

Pred vama je satnica filmskog programa i raspored nastupa muzičkih sastava.

 

 

Prvi muzički nastup je u 20:15, pa do kraja, sa jednog na drugi stejdž na svakih sat vremena.

 

 

NAGLAŠAVAM: Srpska premijera filma Supstanca (The Substance) koji je tek započeo svoj festivalski život i nigde još nije ušao u distribuciju, dešava se u petak, u 19.30, u Klanici!

Film Supstanca sa Demi Mur u glavnoj ulozi predstavlja najintrigantniji horor ove godine, a na nedavno održanom festivalu u Kanu dobio je nagradu za najbolji scenario.

 

A evo i koji će domaći kratki horor filmovi ove godine biti u konkurenciji za Zlatnu Macolu.



U gornjoj satnici potražite kad ih i gde možete pogledati.

 

1. Porodične tajne (11.00)

Godina produkcije: 2024.

Reditelj i scenarista: Petar Pešut

Gvozden se suočava sa smrću svoje nerođene sestre.

 

 

2. Mijazma (10.30)
Godina produkcije: 2024
Reditelj & scenarista: Petar Tkalec
Mladi naučnik pokušava da izleči staricu uz pomoć eksperimentalne mašine koju je napravio, tokom čega polako gubi razum.

 

3. Isprani (13.30)

Godina produkcije: 2023/24.

Scenaristi: Ostojić Nemanja, Lazin Jovana

Rediteljka: Lazin Jovana

Darko, propali beogradski inspektor za ubistva, tražeći devojku koju voli, otkriva nešto što nije mogao ni da sluti.

 

4. Moje Carstvo Ispod (22.00)

godina: 2023.

reditelj: Dušan Popović

scenario: Dušan Popović, Marko Mihailović

Nikola vodi monoton život sa svojom pastrmkom, dok noću ne počne da ga progoni greška iz prošlosti, bacajući ga na ivicu između realnosti i fantazije.

 

O dobitnicima Zlatnih macola odlučuje žiri u sastavu: Romen Rol, Luka Bursać i Arpad Slančik.

 

Dva filma (koja ovde neću imenovati) nisu ispunila uslove za nadmetanje: jedan zato što je iz 2022. (propozicije traže 2023 i 2024), a jedan zato što nije horor.

 

Nemojte propustiti TRIBINU U NIŠU!

Dr Ognjanović će u subotu, 6. jula biti moderator tribine pod naslovom „HOROR U VIDEO KLUBOVIMA“.

Biće održana u DELI prostoru, kod Sinagoge (Davidova 2A), s početkom u 13 časova, a učesnici su: Luka Bursać, scenarista i reditelj filma VIDEOTEKA koji se prikazuje na Slaughter Festu, Miško Jančić, vlasnik video-kluba MB i Nenad Bekvalac, stručnjak za retke horor naslove i ko-autor emisije ŠOK KORIDOR. Tema tribine je video-klub kao hram zaljubljenika u horor i prisećanje na zlatno doba 1980-ih i 1990-ih, na potrage za retkim, kultnim naslovima i druge horor avanture. Istovremeno, to je i predstavljanje domaćeg horor omnibusa, VIDEOTEKA, inspirisanog hororima iz video-klubova.

svake godine novi murali u Klanici!

 

Napomena: na SLAUGHTERU ćete moći da kupite nekoliko Orfelinki (NEKRONOMIKON, KNJIGA EJBONOVA, POETIKA HORORA i KNJIGE KRVI) i nekoliko izdanja Ghoul Pressa (NAŽIVO, PROKLETIJE, DIVLJA KAPELA, ZADUŠNICE i KULT GULA), pa i da naživo dobijete potpis i posvetu. Knjige su kod MERCH štanda festivala – sa majicama, kačketima i drugim memorabilijama.



Čujem da će se tu vrzmati i neki brkati fanzinaš iz CRNOSLOVLJA, pa savetujem da razmotrite i taj zločesti funzine ako ga negde spazite, kao i brkinu zbirku VRAGOVESTI!

 

Za kraj, evo vam 8,5 minuta svežeg priloga sa N1, snimljenog na licu mesta – u doljevačkoj KLANICI.

 

Najava na TV N1 (3. 7. 2024): SlaughterFest 2024, festival horor filma i hevi metala u Doljevcu kraj Niša

понедељак, 1. јул 2024.

Šta su žene ikada učinile za nas?

 

Šta su žene ikada učinile za nas – osim što nas rađaju, što nam kuvaju, peru, puše, čiste…?

 

Još konkretnije, u horor filmu – koji je i koliki doprinos rediteljki? Koliko horora iz 20. veka možete da nabrojite, a da su baš odlični, i režirale ih žene? Da vidimo: NEAR DARK (Ketrin Bigelou), PET SEMATARY (Meri Lambert), RAVENOUS (Antonija Bird)… AMERIČKI PSIHO (Meri Haron), za one koji ga računaju u horor (ja nisam baš načisto po tom pitanju, morao bih da ga repriziram, ali rekao bih da ipak nije horor)… I, šta još? Ja lično, recimo, u ovom kontekstu uvek volim da podsetim na jedan koji svi stalno zaboravljaju, a to je splatterfest HUMANOIDS FROM THE DEEP (Barabara Piters)…

 

Naravno da ima toga još. A naročito ako se okrenemo i 21. veku, gde dobijamo pravcatu poplavu rediteljki u žanru… da ih ne nabrajam, propustiću neku pa će da bude „a gde ti je ova, a što ne pominješ onu?“

 

Elem, genijalni izdavač HEADPRESS će ovog avgusta objaviti obimnu studiju I SPIT ON YOUR CELLULOID: THE HISTORY OF WOMEN DIRECTING HORROR MOVIES koju je napisala Heidi Honeycutt. Možete je naručiti OVDE.

 

Ova obimna knjiga nije samo istorija žena režisera u hororu: ona takođe opisuje promene u žanru tokom 20. veka zahvaljujući pokretima za ženska prava i građanska prava, novim tehnologijama distribucije, uništavanju klasičnog studijskog sistema, plus uspon digitalnih kamera i društvenih medija u 21. veku, moderne ideje o rodnoj i rasnoj ravnopravnosti, prihvatanje LGBTQ i još mnogo toga. Zapanjujuća veličina knjige, sa preko 450 ilustrovanih stranica u velikom formatu, uvećana je činjenicom da je autorka načinila stotine intervjua i pogledala hiljade filmova kako bi napisala ono što je kultna rediteljka Stefani Rotman (The Velvet Vampire, 1971) označila kao „knjigu koju je trebalo napisati”. A ko bi mogao da se ne slaže sa Džoom Danteom? Po njegovim rečima: „Napokon je rasvetljen kriminalno zanemaren aspekt istorije filma. Hanikat dobro poznaje stvari, a bogatstvo informacija je fascinantno. Ovo je prvorazredno delo.”


SADRŽAJ:

 

Preface

Acknowledgements

Foreword by Mary Lambert (Pet Sematary, 1989)

Introduction

1: Mother of All Evil: 1896–1945

2: A Land of Both Shadow and Substance: United Kingdom and United States in the 1950s and 1960s

3: A Woman’s Place is in Exploitation Films: Drive-Ins, Art Films, and Feminism

4: Obras maestras del terror: Non-English Language Horror

5: Some Nudity Required: Strippers, Sequels, and VHS

6: Sometimes Dead is Better: Theatrical Horror of the 1980s & 1990s

7: Pieces of Jennifer’s Body: Theatrical and mainstream horror of the 21st century

8: 21st Century Viscera: Digital technology, short films, and innovation

9: Promising Young Women: The Changing Nature of Horror

Sources & Notes

Index

 

U najnovijem broju magazina RUE MORGUE možete pročitati moj ogroman članak DAY OF THE WOMEN, na pet strana, povodom ove knjige, a koji je u velikoj meri zasnovan na razgovoru s autorkom ove kapitalne knjige. Ona tu iznosi svoje expertsko mišljenje na temu kojoj se tako dubinski posvetila i odgovara na niz mojih pitanja kojima baca dodatno svetlo na materiju.

 

Pored toga, u okviru tog članka možete pročitati i moj kratki intervju sa rediteljkom Meri Lambert, gde sam iz njenih stisnutih usana pokušao da doznam ponešto više o ženama-rediteljima.

 

U istom ovom broju RUE MORGUE magazina možete pročitati i moj hvalospev najnovijem, dopunjenom i redizajniranom izdanju knjige THE SATANIC SCREEN, takođe od HEADPRESSA, pa vam savetujem da to pročitate, a da svoje novce ne spiskate ovog leta samo na sladolede i letovanja, nego da deo svog budžeta za knjige prosledite HEADPRESSu, jer su zaista objavili, tj. tek što nisu, dve fundamentalne, baš-baš obavezne knjige za svakoga koga horor film zanima.

 


U ovom istom broju (verovali ili ne!) imate moje prikaze još dve knjige koje vam apsolutno preporučujem da nabavite ako ste baš pri ozbiljnim parama (obe su luksuzna, skupa izdanja, avaj).

A Doorway to Joe: The Art of Joe Coleman (Fantagraphics) 

– ogromna knjižurina sa morbidnim artworkom legendarnog Džoa Kolmana.

i

Michigan Basement – Thomas Ligotti and Brandon Trenz (Chiroptera Press) 

– luksuzno izdanje nikad realizovanog scenarija za dugometražni igrani film zasnovan na Ligotijevoj priči „Poslednja arlekinova gozba“ koju imate u Orfelinovom izdanju PISAR TAME.


Novi RU MORG možete naručiti OVDE, a tu vam i detaljnije piše šta sve ima u novom broju...