четвртак, 9. март 2023.

Konan: KULT KOGE TUNA i druge priče

Konan: KULT KOGE TUNA i druge priče

Konan 1

 Autori: 

Džeri Dagan, Meredit Finč, Ron Garni, Luk Ros, Roj Tomas, Džim Zab, Patrik Zerčer


Format- 15,8 x 24 cm
Povez- Tvrd
Broj strana- 280
Štampa- Kolor

 

Šta kaže zvanična najava?

 

DOBRO DOŠLI U HIBORIJANSKO DOBA – U KOM JE NAJVEĆI PODVIG PREŽIVETI!


AVANTURE NIKAD NE NAPUŠTAJU slavnog Simerijanca: kada ga zarobe na moru, Konan svoju moć iskaljuje na piratskoj posadi, čije će ga mračne tajne poslati na trag drevnog blaga, a kad postane meta smrtonosne osvete, biće primoran da se suoči s prošlošću. Jedan nasilan susret dovešće ga za kockarski sto, a zatim će predvoditi grupu pustolova u potrazi za izgubljenim drugom. Nakon što bude prisustvovao jezivom zločinu, progoniće tajanstvenu demonsku sektu, međutim, narod oko sebe uspeće da sačuva samo ako misteriju bude rešio na vreme!

arhetipska situacija

 

BIBLIOTEKA KONAN posvećena je ovom legendarnom junaku herojske fantastike, jednom od najpoznatijih likova u savremenoj popularnoj kulturi, njegovim epskim avanturama i podvizima u drevnom, varvarskom dobu, i obuhvata naslove iz svih Konanovih edicija: DIVLJEG MAČA SIMERIJE, KONANA VARVARINA i KRALJA KONANA. 

 

 

Šta kaže Ghoul?

 

Uželeo sam se čitanja stripova o Konanu, naročito nakon što sam prethodnih godina iščitao sve horor priče Roberta E. Hauarda, a zatim i njegovu opširnu prepisku sa Lavkraftom. Zato mi je zgodno leglo to što je Čarobna knjiga prošle jeseni pokrenula ovu ediciju stripova o Konanu, a još kad sam video da prvi tom govori o nekakvom KULTU, znao sam da je to prava stvar za mene.

Ukratko, dobio sam tačno to što sam tražio:

izobilje akcije začinjene s mnogo kečapa (krvi) i udova, napola presečenih tela i srodnog splatera;

egzotične hororične začine u vidu ljudi-zmija, zlokobnih kultova, armije oživelih kostura, džinovskih šišmiša, džinovskog Ghoula (!) i neopisive STVOROlike čudovišnosti u poslednjoj epizodi;

fantastične lokacije, od pomorskih (jedrenjaci) preko planinskih i pećinskih, do egzotičnih gradova, što nastanjenih, što odavno pustih;

fantastična preterivanja – npr. kad, nakon potapanja broda, Konan završi u okeanu, vidimo njega kako ždere ajkulu, a ne obrnuto (on je, zapravo, kao neki pradrevni Čak Noris!);

a sve to začinjeno Konanovim lakonskim sentencama („Nada je za budale!“) i olakim brutalnostima (u jednom trenu nađe se zatočen, u lancima; pošto nema ključa kojim bi otvorio katanac, on stražaru slomi i otkine prst na ruci, pa koščicom iz njega otključa bravicu);

povrh toga, on sve vreme gazi u prašinu srpske narodne poslovice. „Um caruje, snaga klade valja“? Prc! Nakon što neko vreme pokušava da pameću doaka igračima u jednoj kockarnici, kad shvati da ga varaju, on ih baci „Pod mač, bato!“ A gazi on, nemilice, i srpske klasične stihove: „Kome snaga leži u topuzu, tragovi mu smrde nečovještvom“? Koješta! Kad te bace u gladijatorsku arenu (čitaj, ovaj svet, takav kakav jeste), kao u epizodi „Proščeva osveta“, krvopljusni masakr je jedino rešenje!

            Možda su Konanova rešenja „nečovječna“, ali kad si okružen nečovještvom, nema ti druge: ološ samo jedan jezik razume. A Konan je vrlo fluentan u njemu. Dapače, on je doktor filologije za Jezik Ološa.

            Previše simplicističko? Možda. Ali ima, ponekad, ponešto i u „svetoj jednostavnosti“.

            A kad sam kod toga, u ovom prvom tomu serijala (u sebi sadrži SAVAGE SWORD OF CONAN #1–12) najviše mi je prijao upravo svedeni, stilizovani crtež u prvoj, najdužoj, naslovnoj avanturi koja uzima oko trećine, ili nešto više, ovog toma, mada je sasvim prihvatljiv i u većini ostalih, kraćih avantura koje slede. Dobro, nije to na nivou Bjuseme, iz ONIH dana, ali šta pa jeste? Ne možemo svaku sliku koja nastane porediti sa Sikstinskom kapelom! (Mada, kad sam kod Vrha Vrhova, samo da vam uzgred skrenem pažnju, ako vam je to promaklo, da ovog leta i jeseni Dark Horse izdaje remasterovanog Korbenovog DENA. Pitam se da li će neko – ČK? DARKVUD? – otkupiti i najzad izdati te albume ovde!?)

              Dok sam se ja nakanio da napišem ovaj osvrt, neumorna Čarobna knjiga je već izbacila još četiri toma kolor Konana (jedan je upravo na „letećem startu“, s povoljnom pretplatom), pa ko želi da se s Konanom proveseli, može to najpovoljnije naručiti ovde:

https://carobnaknjiga.rs/pretraga/Konan

Uživajte!


5 коментара:

  1. Одговори
    1. ček da se osuši mastilo na ugovorima, da nešto ne uročimo... iduće nedelje, nadam se.

      Избриши
    2. Daj da duvamo u mastilo da se brže osuši. 😃

      Избриши
  2. Kultni Konan. Dobri su ovi stripovi iz privjua što videh. Naracija me više privukla od ilustracije, dođe malo dizzy i sirovo, ali tako je to sa vektorskom grafikom.

    Elem, da preporučim i ja knjigu - Homo Deus: Kratka istorija sutrašnjice. Izraelski autor Harari veoma logično i inspirativno sagledava prošlost upućujući nas na kataklizmičnu budućnost u kojoj će ljudi još više težiti bogovima, u svom tom otpadu oko nas. Par dobrih teza iz knjige:
    - čovek Informatičke ere je prevazišao mogućnosti bogova nekih plemena (leti, putuje brzo i slično)
    - pšenica je pripitomila ljude (gojaznost)
    - Eva - u prevodu zmija ili zmijska žena, tako da smo mi potomci zmija po onoj Bibliji. Zapadnjački evolucionisti se slažu da je ljudski mozak u osnovi reptilski (rado viđen reptilski atavizam u par mojih proznih projekata).

    Preporuka!

    ОдговориИзбриши
  3. Tanasije Uzunović, R.I.P.
    "Kude si be Mišo? Ete mi dođo'mo iz Gornju Dubravu, otido'mo da si kupimo ovi kamenčiki..."

    ОдговориИзбриши