уторак, 22. јануар 2019.

KULT GULA: PRVIH 10 GODINA


            Na današnji dan, 22. januara 2009., pre tačno 10 godina, pokrenut je ovaj blog. Jeste, danas The Cult of Ghoul puni DESET GODINA otkako vas neprestano, na svakih nekoliko dana, i zimi i leti, u tuzi i u veselju, obaveštava, zasmejava, vodi i navodi i zavodi, plaši i ježi i zgražava, i ko zna šta sve ne.  
            DESET GODINA, bato.
            Tačno 2.205 postova do danas – rivjua, kritika, slikovitih putopisa, festivalskih izveštaja, listi, prikaza knjiga i stripova, vesti, najava, intervjua, preporuka, tirada... Bez dlake na jeziku, bez uvijanja, sručno, strogo ali pravedno...
            I sve to potpuno besplatno: bez dosadnih EPP gluposti koje iskaču i navlače čitaoce (iako sam neku siću mogao da dobijam svakog meseca preko Guglovih reklama, da sam hteo), bez „Pay per view-a“, bez ikakvog zamajavanja i uvaljivanja...
            Imali ste apdejte bloga, odnosno nove postove, na svaka 2-3 dana (a u prvim godinama bloga, neiskusno, SVAKOG dana) i teško da postoji neko ko je SVE to uopšte iščitao... Ne usuđujem se ni da zamislim koja je to masa ukupnog teksta, odnosno koliko bi se knjiga moglo ispuniti SVIME što je za ovih DESET GODINA objavljeno ovde.
            Mnogi su me, možda s pravom, dobronamerno kritikovali: „Zašto gubiš vreme na blog? To vreme i energiju možeš produktivnije da trošiš pišući neku KNJIGU!“ Pa, jeste, to stoji. Da sam sve te grdne hiljade sati provedene u blogovanju proveo pišući KNJIGE, sad bi moja bibliografija bila bogatija bar za 5-6 naslova...
            ALI, dobro. Nećemo sad o tome, niti o samo-tapšanju po leđima i auto-čestitkama, kao u uobičajenim jubilarnim postovima ovde. Odlučio sam da ovaj redak, vredan i okrugao jubilej obeležim RADNO – odnosno, da ostavim trag o tome, u vidu KNJIGE.
          Dakle, napravio sam izbor najboljih mojih tekstova objavljenih premijerno na ovom blogu, i to spakovao u knjigu pod naslovom KULT GULA: PRVIH 10 GODINA. Tu knjigu sada vama, starim i novim čitaocima bloga, najavljujem i nudim.
            KULT GULA: PRVIH 10 GODINA je knjiga obima 500 strana, standardnog formata (20,5 x 14 cm), u tvrdom povezu, šivena – jer mislim da je red da se ovakav jubilej, kojim se malo koji blog može pohvaliti, obeleži knjižurinom koja će i nakon višestrukih iščitavanja potrajati cela, čvrsta, neraskupusana, barem još deset godina, a ako je lepo pazite sigurno i mnogo duže.
            Šta ima u knjizi?
            Najbolji tekstovi – po mom sudu i izboru – iz skoro svih značajnih, najzastupljenijih kategorija, podeljeni u sledeća potpoglavlja:

LISTE I IZBORI
SKRAJNUTI HORORI
SKRAJNUTI NEHORORI
MEJNSTRIM HORORI
MEJNSTRIM NEHORORI
TREŠ
CHETNIXPLOITATION
TV SERIJE
DOKUMENTARCI
FESTIVALSKI IZVEŠTAJI
STRANA HOROR KNJIŽEVNOST
DOMAĆA FANTA-HOROR KNJIŽEVNOST
TIRADE

            Ukupno 60-ak tekstova, uglavnom veće dužine (u proseku, oko 8 strana). Plus moj predgovor pod naslovom ČEMU SVE OVO? Plus fotografije i ilustracije. Plus izbor blurbova velikana srpske misli, o značaju bloga The Cult of Ghoul.
            Najpreglednije će biti da ostale podatke o ovoj knjizi sročim u formi FAQ:
1. Dobro, kolko će to da košta?
            Knjiga od 500 strana, tvrdog poveza, ilustrovana, šivena, koštaće 840 dinara + ptt (60 din). Dakle, ukupno 900 din.
2. Gde će to moći da se kupi?
            Isključivo kod mene: ova knjiga je SAMIZDAT (tj. „Ghoul press“) izdanje. Neće je biti u knjižarama, niti igde drugde.
3. A da ipak sačekamo da to Orfelin izda za godinu-dve?
            Ova knjiga nema nikakve veze sa Orfelin izdavaštvom, niti spada u izdavački plan i profil njihovih drugih izdanja; neće biti ponovljenih izdanja, niti kod Orfelina niti igde drugde. Tiraž je 500 komada, i kad to ode – otišlo je. Kraj. Nema reprize.
4. Dobro, ali zašto bi iko plaćao knjigu čiji skoro svi tekstovi mogu da se čitaju online, za dž?
            Dobro pitanje! Na njega ima više odgovora:
            a) Svi tekstovi su jezički i stilski pročišćeni, sređeni i ujednačeni, a ponegde su stavljeni i APDEJTI (naknadni komentari). Dakle, nije to samo slepo iskopirano s bloga nego je temeljno sređeno, doterano kao za knjigu.
            b) Mnogi su se žalili da su mi tekstovi predugački i da ne mogu toliko da čitaju sa ekrana: e pa evo vam sada najboljih od njih crno na belo (a ne zeleno na crno), na papiru, pa uživajte! Plus, možete i da podvlačite olovkom omiljene delove.
            c) Ovo je zgodna forma da se najbolje sa ovog bloga deli i poklanja drugima, da se iniciraju novi kultisti. Plus, bolje je videti skinuti KAJMAK nego da se noviji čitalac gubi u gomili od preko 2.200 tekstova!
            d) Ovo je najbolji i najkonkretniji način da uzvratite ljubav ovom blogu za sve što vam je svih ovih godina besplatno i nesebično dao, pa želim da verujem da će dovoljan broj čitalaca osetiti potrebu da vrednosti koje ovaj blog oličava podrži i na ovaj način. Lepo je lajkovati, lepo je šerovati linkove, još lepše komentarisati, što vas ništa ne košta, ali najlepše je kad i na nešto konkretniji i materijalniji način stanete iza nečega što volite.
            e) To što blog sada stoji na netu, dostupan svima, ne znači da će doveka biti. Sve ovo blago koje sad stoji na izvol'te može sutra da nestane: u slučaju hakerskog napada mojih bezimenih neprijatelja, ili nekog mog hira da odlepim iz ma kog razloga i sve ovo pobrišem, ili u slučaju apokalipse, a naročito one najgore (i najverovatnije), da neka magnetna oluja sa Sunca pobriše sve magnetne, kompjuterske zapise, ili ubije struju, internet, šta god, i onda se odjednom nađete u svetu u kojem The Cult of Ghoul više nemate gde i na čemu čitati – osim u ovoj knjizi! Nemojte da se jednog skorašnjeg dana, dok se budete krili od zombija u zemunici bez struje i interneta, kajete što niste dali pišljivih 900 dinara za ovu cigletinu kojom, u pauzama između čitanja, možete i razbiti glavu nekom zombiju! Naravno, u slučaju apokalipse, možete njene stranice koristiti ne samo za samoodbranu nego i da motate duvan, pa čak, u najgorem, i za potpalu! 500 strana, nije mala stvar. Može to život da vam spasi, jednog dana!
            f) Najzad, ukoliko knjigu kupite u pretplati, tokom narednih mesec dana, tačnije: u periodu između 22.01. i 03.03. – vaše ime će se naći na kraju, na spisku-zahvalnici onima koji su na ovaj način stali iza Kulta gula! Budite i na ovaj način ovekovečeni!

            Kako bi to funkcionisalo?
            Jednostavno! Svako ko želi da se upiše u pretplatnike ili prijatelje (mecene) ove knjige, neka mi piše na mejl dogstar666@yahoo.com i neka napiše koliko knjiga želi, i na koju adresu, a ja ću dati adresu za uplatu (ako želite platiti poštanskom uputnicom), odnosno broj žiro računa, ako vam je lakše preko banke. Kad mi stigne uplata na vrata (poštom) ili na račun (u banci), ja vas upisujem u spisak, beležim vaše podatke, i knjigu ili knjige dobijate poštom čim bude izašla iz štampe.
            Knjiga u štampu ide u ponedeljak 25. februara, što znači da je gotovu i za slanje spremnu treba očekivati negde sredinom marta.
            Ako ste tako u mogućnosti i raspoloženju, možete naručiti i veći broj knjiga, za sebe, potomstvo, kolege, prijatelje i rodbinu (ili za preprodaju na Kupindu, jednom kad ovaj tiraž „ode“!). Ako takvih bude, šta god da im je motivacija, oni će biti posebno istaknuti u zahvalama na kraju knjige. Cena za dve knjige (zajedno sa ptt-om) je 1.700 din, za tri = 2500...
            Što se tiče sadržaja, u detalje, koji su tu tačno tekstovi – pa, ne znam koliko je to odlučujući faktor za one koji se nećkaju i dvoume? Valjda možete da mi verujete da znam šta su mi najbolji tekstovi, tj. šta mi je odlično a šta samo vrlo dobro ili dobro! Iznenadite se! Otkrijte tekstove koje ste zaboravili i da ste čitali – ili ih možda (nekim čudom, propustom, ko zna kako i zašto) nikad niste ni pročitali!
            Što se tiče korice – bez brige, bez žurbe, biće obznanjena na blogu uskoro; biće ovo jedna LEPA knjiga, da ne kažem monolit ili gromada crnila, koju ćete rado gledati a još radije čitati, iznova iščitavati, i drugima prepričavati ili pozajmljivati/poklanjati!
            Dakle, ako ovo što vam je Gul radio prethodnih 10 godina na ovom blogu vredi bar 7 eu, javite se na gornji mejl, da vas upišem u istoriju!
            Ako živite izvan granica Srbije, u bližoj ili daljoj okolini, a želite da se pretplatite na ovu knjigu – pišite slobodno na mejl, pa ćemo se lako dogovoriti: ako ima Volje ima i Načina!

субота, 19. јануар 2019.

TUMBBAD (2018)


****
4-

            Danas je Poov rođendan: pre tačno 210 godina, na današnji dan, rodio se otac horora.
            U normalnim okolnostima, prethodnih godina, na današnji datum dodeljivao sam tradicionalne nagrade Zlatni Ghoul za Horor u prethodnoj godini.

            U nenormalnim okolnostima, u kojima sam u poslednjih skoro mesec dana, otkako mi je umrla majka, nisam bio ni mentalno ni otherwise u stanju da sasvim ispratim sve što sam planirao i što mi na lageru stoji. Zbog toga, trebaće mi još nešto vremena da odgledam sve što treba, tako da će Zlatni Ghoul za Horor ove godine, vanredno, biti dodeljen 30.01., a za Nehoror – u nekom trenu oko sredine februara.

            Umesto toga, evo sada kratkog osvrta na NAJBOLJI HOROR IZ PROŠLE GODINE! Čisto sumnjam da će ovu titulu uzdrmati bilo šta od dosad neodgledanih mi filmova, tim pre što joj ni blizu nisu dva najočekivanija iz prošle, fon Trirov poludupasti JACK i Lukina bolno promašena SUSPIRIA. Dok je sva pažnja bila usmerena ka ovim favoritima --- iz prikrajka, iz zaleđine, izvan svetla reflektora, hell, čak i izvan pozornice, prišunjao se film koji ispade daleko najbolji horor koji videh iz prošle godine – indijski Tumbbad!
             Da, znam: nemreš bolivit! Koji mu je sad pa ovo Đavo? Nikad čuo! Gde je ovo na godišnjim listama vodećih horor sajtova? Gde je ovo u godišnjim izborima? Gde je ovo... uopšte? Plus, indijski horor film, a dobar? Čak, odličan?! Da li nas zajebavaš? Kad je pa to bilo!?
            Verujte mi, niko nije iznenađeniji od mene. Ja u životu nisam video indijski horor film kojem bih dao ocenu veću od 3- (ako neko ima neku sugestiju, rado ću je razmotriti: iznenadite me!), a zapravo većinu sam ih uglavnom i zaobišao. Ali, pokajaćete se ako zaobiđete ovaj.
            Tumbbad je skoro sve što pametan čovek uopšte može poželeti od jednog horora: dobra i uzbudljiva i nepredvidiva priča, izuzetno pametan podtekst, odlična režija, izuzetna fotografija, savršen ritam, hvale vredna narativna ekonomija, i – suprajz! – obilje zaista istinski jezivih i napetih i groznih scena!
            Dobra i uzbudljiva i nepredvidiva priča sastoji se iz tri dela, koji se dešavaju 1918., 1933. i 1947. a prate jednog lika, koji je u prologu 10-godišnji dečak, kasnije sveže priženjeni momak, i na kraju tatko u zrelim godinama. Tumbad je ime sela u zapadnoj Indiji gde ovaj lik ima jezivu zamkovitu zgradurinu, u kojoj na početku radi njegova majka, a kasnije pripadne njemu. To mesto krije vrlo mračne i gadne tajne, a možda i nekakvo blago... Ali, to blago vezano je za pradrevnog boga Pohlepe, Hastara, koji je izbrisan iz svih anala, ne obožava se, ali ipak je prisutan...

            Evo legende koja nam se kaže u prologu:

- The Goddess of Prosperity ... is the symbol of unlimited gold and food. And this earth is her womb. When the universe was created... she gave birth to 160 million Gods. But the Goddess loved her first child above all ... Hastar. But today, you won't find his name in any ancient scriptures.
- Why, father?
- Because he wanted all of the Goddess' gold and food. He managed getting the gold ... but just as he went for the food ... all the other Gods attacked him. With every blow, Hastar shattered into fragments. But before he could dissolve into stardust, The Goddess saved him. But on one condition. That he will never be worshiped and be forgotten for ever. For aeons, Hastar slept in his mother's womb. But one day, our ancestors invoked him. And built a shrine in his name. They say, since that day, all the Gods' wrath ...has been raining on Tumbbad.
- Why did we even wake him up?
- Because Hastar's curse is a boon for us.
- What do you mean?
- You'll know ... when you go inside.
- Inside where?
- In the Goddess' womb.

            Neću mnogo dužim o fabuli radnje, što manje znate to bolje, uživajte sami – ali samo ću reći da taj prolog, prva trećina filma, pruža najjezivije horor momente koje sam video na filmu poslednjih godina. Deluje bajkovito, čak pomalo podseća na izvrnutu verziju „Baš-Čelika“ (meni, lično, primarne horor-bajke), jer tiče se dečaka koji mora da nahrani nekoga ili nešto jezovito, što jede u snu ali ne sme biti probuđeno; ako ne bude nahranjeno na vreme, probudiće se, a to nikako ne valja... Naravno, u „Baš-Čeliku“ problem nastaje kad dečak Nekome okovanom daje vode da pije; ovde problem nastaje kad dečak Nekome u lancima i okovima ne da hranu na vreme...
            Ali ne, nije to prikazano na neki šarmantno-detinjasti kiddy-gotik način, kao neki indijski Gilijam ili Barton; više je to kao neki del Toro, ali mnogo mračniji, gorči i stravičniji nego što je ovaj bio ikada u ovome veku. Znači, creepy shit kreće od samog starta, bez zamlaćivanja i gubljenja vremena, i odrađuje se nepogrešivo, sa izvanrednim „udarom“ na kraju te prve epizode. Onda krećemo dalje, 15 godina kasnije, a zaplet se samo zapliće i komplikuje sve do – da! - izvanredno dobrog završetka.  
Jeste, mirno spavajte, ovo nije jedan od 99,6% novih horora koji krenu sa dobrom premisom, pa neki čak i celom dobrom prvom polovinom, pre nego što počnu da klize ka krahu; ne, bato, ovo je promišljeno i sprovedeno dosledno, pametno i jezivo sve do same završne scene! I uopšte, čitav taj krešendo, finalnih 15-ak minuta, to je prava poslastica – onaj retki momenat kad te dobar horor natera da se zabrineš za glavne junake i kažeš: Auh, kako li ćete se iz ovoga izvući?!

Izuzetno pametan podtekst tiče se teme POHLEPE, koja je retko kad bila obrađena sa ovako pametnim detaljima i razradom, retko kad je imala ovako upečatljive ikonografske momente, među kojima je najrečitije to što – blagi spojler: naši antijunaci zlatnike oko kojih se sve vrti vade iz gaća demonske inkarnacije tog prokletog božanstva, ali to izgleda kao da mu ih vade iz dupeta! Nikad to usrano zlato nije usranije delovalo nego u ovom filmu! Možda nije suptilno ali je beskrajno tačno!
To kako pohlepa razara porodicu, tačnije nekoliko generacija jedne porodice, dato je slikovito, upečatljivo, dirljivo, da, čak potresno, i nadasve ubedljivo. Da ne kažem – jezivo. A opet, sve to kroz horor fabulu, kroz stravu i užas; neću reći suptilno, jer u prvom je planu, vidljiva je tema, ali nije ni nabijeno macolom, propoved je lepo sprovedena, kao u nekoj odličnoj, vrhunskoj bajci ili legendi koja je nabijena arhetipskim, a ne kao u nekoj holivudskoj ili istočnjačkoj komercijalnoj eksploaticiji nabijenoj – sirom!
Ima tu i nagoveštaja teme indijskog nacionalnog identiteta, kolonijalne prošlosti i engleske pohlepe, oslobađanja nakon II svetskog rata, itd. ali to je utkano u drugi plan, nenametljivo, pa ko voli nek izvoli. Prisutna je čak i tema ženskog oslobađanja, ženskih prava (rečito je da pohlepa ovde isključivo vlada muškarcima); a ko želi može da traži i psihoanalitičke momente kroz temu povratka u majčinu (Boginjinu) matericu, gde se dešavaju neke od najjezivijih scena filma...
Odlična režija za koju su zaslužna čak trojica reditelja zapanjujuće je zrela i konzistentna: ne, ovde tri babice nisu ugušile dete nego su ga glatko i lepo porodile – i ne, nije svako od njih radio po jedan od tri segmenta, drugačije su delili posao. Inscenacija horor scena vrhunska je, dostojna najboljih primera sa Zapada: potpuno je ozbiljna, blaženo lišena sira za koji sam mislio da je nezaobilazan u tim naivnim kinematografijama opterećenim infantilnim predstavama.
I zato, možda je besmisleno da prizivam Avatija kad govorim o fucking indijskom filmu, ali taj prolog me je na momente stvarno podsećao na najbolje deonice L’Arcano Incantatore: ima nešto tu zemno, nešto blatno, htonsko, atavističko-bajkovito-hororično, nešto iz izmaglice mitova i legendi što je plastično oživljeno tako da se oseti i miris i ukus i memla i blato i sve...
Pritom, savršen ritam ne daje ni časa predaha – čak i obavezne pesme, te notorne intermisije u indijskim filmovima, ovde su: a) kratke, b) dobre i c) smisleno utkane u pripovest, ne prekidaju je nego je obogaćuju. Hvale vredna narativna ekonomija mora se istaći, jer ova složena priča, sa tri vremenska perioda, ispripovedana je u blaženih 104 minuta, što je savršenstvo u ova vremena kad je svaka šuša razularena na ceđenje suve drenovine od minimum dva a sve češće i preko dva i po sata!
U ovom slučaju film bi možda čak i dobio nešto jače sa blago uvećanom minutažom – recimo, do dva sata. Mooožda je malkice previše kožice i slaninice odrano sa ovog čistog mesa, ove horor krtnine, ali to je zaista cepidlačenje, jer brzanja ovde nema, protrčavanja nema, i sve je, all in all, iskazano na prijatan i prihvatljiv način, sa pameću i poštovanjem svog i tuđeg vremena.

Što se tiče pripovedanja, naročito imponuje činjenica da TUMBBAD vrlo inteligentno i ekonomično barata raspodelom podataka, držeći nas u mraku - umesto, kao mnogi istočnjački hororčići, da nam sve sažvaće u prologu, a za kraj ostavi samo neki debilni twist. Ne, ovde nas prolog samo zagolica, ali brojne ŠTA i KAKO detalje saznajemo zajedno s glavnim likovima, tokom filma, postepeno - što znači da tokom priče ima čitav niz otkrića, iznenađenja, neočekivanih razvoja... Ukratko, tu je misterija sve vreme, a tu su i brojna manja i veća iznenađenja da to bude slatko i golicavo sve vreme trajanja. 
Plus, likovi borave u upitnoj, sivoj zoni, nisu konvencionalni junaci i antijunaci prečesto pojednostavljenih crno-belih horor pričica iz ovog dela sveta, što zbivanjima daje ugođaj ozbiljne DRAME (hej, nije ovo džaba igralo u Veneciji prošle godine!).

Izuzetna fotografija dodatni je plus, jer džaba ti sve ovo gorepomenuto ako film ne izgleda kako valja; a ovaj ne da izgleda (hell, pogledajte kadrove iz njega okolo, šta da pričam?) nego će, po svemu sudeći, dobiti i Zlatnog Gula za kameru kad je budem dodeljivao za desetak dana. Kažu da je film sniman nekih 5-6 godina, i to baš u vreme monsunskih kiša: i zaista, oseća se da ovo ne lije iz „kabla“ odnosno creva koje šiklja iz neke prskalice iza kamere, nego sa prirodno-tmurnih nebesa. Mračni oblaci, sivilo, tmuša, izmaglica i neprestana kišurina koja se sliva s nebesa, kao gnev bogova zbog svetilišta onome koga ne treba obožavati, dodatni su vizuelni ali i konotativni element ovog nadasve atmosferičnog, zlokobnog, jezovitog filma.

Prema tome, ne oklevajte, ne kenjajte, već na Pajrat Bej pohrlite i 1080 rez. verziju skidajte! Kakvi Hereditari, kakve Suspirije, kakvi Džeci... OVO je NAJBOLJI HOROR IZ PROŠLE GODINE! Ako volite onu vrstu strave koju vam Dr Ghoul plasira u ediciji „Poetika strave“ – onda ćete njen neočekivani ekvivalent sigurno naći u ovom filmu, i to u izobilju!

среда, 16. јануар 2019.

2019: NAJOČEKIVANIJI NEHORORI




Šta nas čeka od filmova vrednih pažnje u ovoj godini? Evo, odabrao sam NEHOROR naslove koji mene najviše zanimaju, pa vi proberite sebi, ili još bolje, dodajte šta je meni promaklo, u komentarima!
Na početku su mi oni najočekivaniji, a ovo nadole nisam naročito rangirao...
Novi upcumming HORORI biće izlistani uskoro u zasebnom pregledu...


Dau

Ilya Khrzhanovsky (Četiri)
An immersive biopic on Nobel prize winning scientist Lev Landu...
Manite fabulu radnje: ako vam nisu dovoljne slike iz filma koje ovde kačim,
...kliknite na moj rivju njegovog prvenca ČETIRI...
Ovo mora biti, u najmanju ruku, film godine!



Benedetta
Paul Verhoeven
A 17th-century nun in Italy suffers from disturbing religious and erotic visions. She is assisted by a companion, and the relationship between the two women develops into a romantic love affair.
With Charlotte Rampling, Virginie Efira, Lambert Wilson...


Adoration
Fabrice du Welz
Co-written by du Welz and Vincent Tavier (of Alleluia and Man Bites Dog fame), Adoration centers on 12 year old Paul, whose mother works as a cleaner for a private hospital in the woods. When schizophrenic teen Gloria arrives, Paul finds himself besotted, and plots to help her escape the hospital no matter the cost to himself.


Lords of Chaos
Jonas Åkerlund
A teenager's quest to launch Norwegian Black Metal in Oslo in the early 1990s results in a very violent outcome.

  
Once Upon a Time In Hollywood 
Quentin Tarantino

Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Al Pacino, Dakota Fanning, James Marsden
Quentin Tarantino has recruited a killer cast to tell a story that revolves around an aspiring actor and his stunt double who attempt to establish their careers in Tinseltown in 1969 just as the Manson Family murders are taking place. So, you know, typical family-friendly Tarantino stuff.


We Have Always Lived in the Castle
Stacie Passon

Film adaptation of the 1962 novel by Shirley Jackson. To star Alexandra Daddario, Sebastian Stan, Crispin Glover, and Taissa Farmiga.


Extremely Wicked, Shockingly Evil, and Vile
Joe Berlinger (Paradise Lost)
Centered around serial killer Ted Bundy, with Zac Efron, who will be playing the role of the murderous Ted Bundy, as well as Lily Collins, John Malkovich, Jim Parsons, Haley Joel Osment and James Hetfield (Metallica)!


Only Beasts (Seules les bêtes)
Dominik Moll 
Director Dominik Moll returns to genre for his sixth film
Adapted from Colin Niel’s book of the same name, this is about a woman is presumed missing or potentially dead when her car is discovered on the side of a mountain road after a snowstorm. The police have no leads but five people each harbor a secret connecting them to the woman’s disappearance.


Suicide Tourist
Jonas Alexander Arnby
Based on the novel by Rasmus Birch, which sounds like something we’d expect from Yorgos Lanthimos, an insurance claims adjustor (Coster-Waldau) is investigating the disappearance of a married man named Arthur, who he tracks to a secretive luxury hotel where guests are assisted with creating their fantasy suicides. The man finds himself trapped in the hotel, trapped in his own existential dilemma.


Wild Goose Lake
Director of Black Coal, Thin Ice
Wild Goose Lake concerns a gangster on the run, sacrificing everything for his family and a woman he meets while on the lam.


Wasp Network
Olivier Assayas 
Five Cuban spies land in Miami to infiltrate anti-Fidel Castro groups after a series of deadly attacks in Cuba, with consent of the US government.


Pure As Snow
Anne Fontaine
With Isabelle Huppert: a modern, erotic comedy re-telling of the Brothers Grimm fairy tale Snow White. Fontaine appropriates the Brothers Grimm to tell the story of Claire (De Laage), who works at her late father’s hotel, which is now run by her vicious stepmother Maud (Huppert). When Maud’s young lover spurns her for Claire, she plots to rid herself of her stepdaughter, who finds shelter at a farmhouse with seven ‘princes.’


Wicked Games
Ulrich Seidl
Re-teaming with his usual scribe, wife Veronika Franz, the narrative of Wicked Games concerns two adult brothers who return home to Lower Austria to bury their mother. Both men return to their lives, one in Romania and one in Rimini. However, they’re forced to contend with other troubling elements from their past.


Parasite
Bong Joon-ho
Bong returns to South Korea for his seventh feature: a genre informed family drama (though perhaps not in the same vein of his 2006 The Host).
From Joon-ho’s own script, Parasite concerns a family of four, each who has their own set of unique characteristics. The director notes the film does not include actual parasites or alien creatures.


To the Ends of the Earth
Kiyoshi Kurosawa
Kurosawa’s screenplay details how Yoko (Maeda), a travel variety show host, finds herself tested when she takes her crew to film a segment in Uzbekistan.


Jeanne
Bruno Dumont
Dumont adapts the latter half of Peguy’s text, which entails Joan of Arc’s battles with the English, her court case, and infamous burning at the stake. This will be the youngest cinematic iteration of Joan of Arc as portrayed by a 10 year old.


Proxima
Alice Winocour (Disorder)
Reuniting with her Disorder scribe, Jean-Stephane Bron, Proxima the narrative concerns a female astronaut living in Cologne, working for the European Space Agency. Her relationship with her seven-year-old daughter becomes the focus after she’s called away sooner than expected to join a year-long space mission.


By the Grace of God
Francois Ozon
Ozon’s script centers on Alexandre (Poupaud), a man in his 40s living with his wife and kids in Lyon. When he discovers the priest who abused him decades prior is still working with children, he joins forces with two other men to reveal the priest’s indiscretions.


The Jonsson Gang (Jönssonligan)
Tomas Alfredson 
Director Tomas Alfredson returns to Sweden for the first time since his 2008 international breakout Let the Right One In with the reboot of a popular 1980s television series, which was itself a remake of a Danish television series.
The Jonsson Gang is a comedy concerning a group of troubled criminals (including an alcoholic explosions expert) as they plan a heist.


As Long as the War Lasts (Mientras dure la guerra)
Alejandro Amenabar
Alejandro Amenabar makes his first Spanish language film since 2004’s The Sea Inside
Co-written by Alejandro Fernandez, As Long as the War Lasts documents the last six months in the life of University of Salamanca rector Miguel de Unamuno, removed from his position in 1936 after supporting the military uprising. But as Franco’s troops begin to take over, Unamuno begins to reexamine his principles.


A Golden Youth (Une jeunesse dorée)
Eva Ionesco 
Actress and director Eva Ionesco re-teams with Isabelle Huppert for her sophomore film
Co-written by Simon Liberati, A Golden Youth is set in 1979 and focuses on sixteen-year-old runaway Rose and her twenty-something boyfriend Michel. Amidst a decadent nightlife they meet older couple Lucille and Hubert (Huppert, Poupaud), who take the younger couple under their decadent wings.


Nobody Likes Me
The Czech directing duo behind the starkly entertaining 2016 debut I, Olga Hepnarova
Nobody Likes Me tells the story of Sara, an independent young woman who works as a secretary at an army headquarters in Prague. A loner who tends to observe the lives of others from a safe distance, her world changes when she meets Martin, a soft-faced young man she becomes enamored with. As their relationship develops, Martin shies away from intimacy, eventually revealing himself to be intersex. Undaunted by this, the relationship continues. However, she is ignorant of how the world will react to Martin when she inadvertently reveals his secret.


J’accuse
Roman Polanski
Written by Polanski and his The Ghost Writer scribe Robert Harris, J’accuse will address the Dreyfus affair, a scandalous debacle which reverberated throughout Europe from 1894 to 1906 from the perspective of Colonel Picquart (Dujardin) who discovers the evidence against Captain Alfred Dreyfus (Garrel) to be false. Picquart attempts to reestablish the reputation of Dreyfus before he’s eventually appointed as the war minister in 1906.


About Endlessness
Roy Andersson
Scripted by Andersson, About Endlessness portends to be about the preciousness and beauty of our existence, with narrator Scheherazade reflecting on a tableau of storylines, which runs a gamut of Adolf Hitler, a priest, and a champagne loving woman, amongst others.


The Weeping Woman (La Llorona)
Jayro Bustamante
Written by Bustamante and Lisandro Sanchez, Woman reconfigures the myth of La Llorona for a narrative beginning during the Civil War, an armed conflict in Guatemale which led to genocide and violent atrocities. Bustamante takes the original Medea-ish myth of a woman who drowns her children in response to her husband’s infidelity and turns her plight into a quest for justice in a vengeance narrative the director describes as similar to Tarantino’s revisionist Inglourious Basterds (2009).


Valley of the Gods
Lech Majewski
Polish director’s long gestating art-house sci-fi film. Three distinct storylines intersect, including that of the richest man on earth (Malkovich), a Native American legend, and a writer (Hartnett) who has the power to alter reality.


Born a King
Agusti Villaronga

Agusti Villaronga’s ninth feature Born a King should be ready for 2019 in what stands as one of the Spanish filmmaker’s largest productions in some time.
Henry Fitzherbert’s script (from a story by Ray Loriga and Bader Al Samari) is set in 1919 and tells the story of Faisal, a 14-year-old Arab prince set to London on a diplomatic mission to secure the formation of his Saudi Arabia.


Paradise Hills
Alice Waddington 
Producer and editor Alice Waddington makes her directorial debut with the fantasy/sci-fi film.
A wayward girl is sent to the reform school Paradise Hills only to discover the high-class façade holds sinister secrets.


The Tiger
Ukraine’s Miroslav Slaboshpitsky (The Tribe)
Based on the 2010 non-fiction book by John Vaillant, The Tiger tells the tale of townspeople being terrorized by a tiger with almost preternatural savagery after the villagers begin to encroach on the creature’s habitat (which bears superficial comparison to 1996’s The Ghost and the Darkness).


For Ever – Mindörökké
Gyorgy Palfi
Based on a novel by Sandor Tar about a post-apocalyptic Hungarian-Ukrainian village.


Glass
M. Night Shyamalan

A sequel to Unbreakable and Split with Bruce Willis, Anya Taylor-Joy, James McAvoy, and Samuel L. Jackson to return.


The Invincible Dragon
Fruit Chan
Mixed martial arts star, Anderson Silva (aka The Spider) has become an unlikely addition to the cast of director Fruit Chan‘s new action thriller ‘The Invincible Dragon’ (aka ‘Made in Kowloon’).
Headlined by rising action star Max Zhang (‘Ip Man 3’), the film follows a Hong Kong police officer who crosses over to Macao after his fiancée goes missing and accidentally stumbles onto a series of murder cases. Chan says that “the story is imbued with some Chinese mythical elements, which will set it apart from the traditional Hong Kong cop thrillers”.


Riot Girls
Jovanka Vuckovic
The film is set four years after a mysterious illness has killed all adults. The town of Potter’s Bluff has been divided into two rival factions, the ‘Eastside’, made up of scrappy scavengers living amongst the ruins, and the ‘Westside’ which hoards its wealth in the former high school and is ruled by Jeremy, a brutal dictator.
“When Jack, an eastsider, is forced to kill two westsiders while on a scavenging mission, he is captured and taken back to the West side where he awaits public execution. Jack’s sister, Nat, and her best friend, Scratch, must cross into dangerous territory if they have any hope of saving him. Their treacherous journey reveals not only the power of their love, but the depths of their courage.”


Godzilla: King of the Monsters 
Michael Dougherty
Millie Bobby Brown, Vera Farmiga, Sally Hawkins
The crypto-zoological agency Monarch faces off against a battery of god-sized monsters, including the mighty Godzilla, who collides with Mothra, Rodan, and his ultimate nemesis, the three-headed King Ghidorah.


Serenity
Steven Knight

Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jason Clarke, Diane Lane
Interstellar co-stars Matthew McConaughey and Anne Hathaway reunite for this thriller about fishing boat captain who is pulled into a web of deceit when his ex-wife shows up and begs him to save her from her abusive new husband.


Alita: Battle Angel 
Robert Rodriguez

Rosa Salazar, Jennifer Connelly, Christoph Waltz, Ed Skrein, Michelle Rodriguez
Initially scheduled for the summer of 2018, this James Cameron-produced adaptation of the Japanese manga had already been pushed back once to a December release, before Fox decided that month was already competitive enough. Jennifer Connelly, Christoph Waltz, and Michelle Rodriguez all co-star in this blend of live action and CGI about a cyborg girl who faces her past with the help of the scientist who rescued her from the scrap heap.


Ad Astra 
James Gray

Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Ruth Negga, Donald Sutherland
If you liked Interstellar, you may want to (tele)scope this one out. (Sorry.) Director James Gray (The Lost City of Z) takes to the outer reaches of space to tell the story of an engineer (Brad Pitt) who embarks on a fantastic voyage in pursuit of his father (Tommy Lee Jones), who took a one-way trip to Neptune 20 years prior.


Artemis Fowl 
Kenneth Branagh

Judi Dench, Josh Gad
Adaptation of the popular fantasy book series that centers on a young criminal mastermind who kidnaps a fairy in hopes of ransoming her to an evil pixie in exchange for his father.


Gemini Man 
Ang Lee

Will Smith, Mary Elizabeth Winstead, Clive Owen
Will Smith stars in this sci-fi thriller with shades of Rian Johnson’s Looper that centers on an assassin looking to exit his career as who faces his biggest obstacle: a younger clone of himself.