izabrana dela

izabrana dela

понедељак, 08. октобар 2012.

Predavanja o FRANCUSKOM HORORU, APOKALIPSI i LAVKRAFTU U STRIPU



         Sticajem okolnosti, nešto sam proredio sa svojim javnim nastupima u Beogradu ove godine, a naročito sa predavanjima. Zapravo, ako dobro pamtim, u ovoj godini nisam u glavnom gradu imao nijedno predavanje pa čak ni promociju ili učešće na nekoj tribini. Odbranu doktorata u Februaru ne računam u to, iako ona jeste bila neka vrsta javnog horor nastupa. E pa, vreme je da se moje odsustvo u prestoničkim kulturnim dešavanjima bar donekle nadoknadi, i to kroz TRIPLE GHOUL TREAT – odnosno, ne kroz jedno niti dva, nego kroz čak tri predavanja koja ću u oktobru, mesecu horora i Helovina, održati.
Ulaz na sva tri je, naravno, besplatan (ali će vam za Sajam knjiga trebati opšta ulaznica da biste prišli bilo kojoj hali).
 

            U okviru Vikenda francuskog filma (s podnaslovom: DOBA SAZREVANJA), u petak 12.10. u Domu Omladine, u Tribinskoj sali na I spratu, u 19h, govoriću na temu NOVI FRANCUSKI HOROR.
Francuski horor je početkom 21. veka postao izuzetno zapažen i značajan fenomen koji je prevazišao granice žanra, spajajući se sa novim francuskim ekstremizmom (npr. Gaspar Noe). Poetika izgrađena na osobenom spoju lirskog i brutalnog; stilska i ideološka ukorenjenost u američkom horor filmu 1970-ih; i estetika šoka, žestoke seksualnosti i nasilja, uz jake doze pesimizma i nihilizma, učinili su NOVI FRANCUSKI HOROR dahom svežine u savremenom hororu. Kako je od kinematografije sa zanemarljivom tradicijom filma strave Francuska odjednom postala horor-velesila, i šta to njihove horore čini posebnim i značajnim, objašnjava filmski kritičar Dejan Ognjanović (Faustovski ekran; U brdima, horori; Novi kadrovi...), uz obilje inserata iz znanih i manje znanih filmova.
           
            U okviru sedmog po redu FESTIVALA SRPSKOG FILMA FANTASTIKE (s podnaslovom APOKALIPSA DANAS) u petak 19.10. ću na istom mestu – u Domu Omladine, u Tribinskoj sali na I spratu, ali u 18h – održati predavanje na temu APOKALIPSA U HOROR FILMU.
            Moje predavanje biće prošarano adekvatnim insertima. Napominjem – neću se baviti apokalipsama iz SF i drugih filmova: ništa atomski ratovi, prirodne katastrofe, asteroidi i slično, nego samo HOROR scenariji za propast sveta (zombiji, demoni, gnusne pošasti i razna unikatna i neverovatna Zla čuda).
            Pre moje priče biće prikazana dva domaća kratka filma:
APOKALIPSA, r: Marko Karanfilovski (3') i  334n, r: Konstantin Krbačević (13')

Najzad, u ponedeljak, 22.10. u okviru Sajma Knjiga i njegovog STRIP PROGRAMA koji svake godine uređuje Draško Roganović, u 17h ću, u STRIP SALI, pričati na temu SLIKE NEISKAZIVOG: LAVKRAFT U STRIPU
Pre nego što kažete: "Jao, ne, opet Ghoul o Lavkraftu, dosta više, to smo sve već čuli, a u NEKRONOMIKONU odavno i čitali", reći ću samo ovo: moje predavanje baviće se isključivo strip adaptacijama i varijacijama lavkraftovske tematike, što je tema koje sam se do sada samo ovlašno i uzgred doticao, ovde-onde, ali nikad studiozno i detaljno kao sada.
Ovo puta pričaću o problematici prenošenja Lavkraftovih bizarnih koncepata u strip medijum, sa naglaskom na stripovima MARTI MISTERIJA i na radovima Alana Mura, Ričarda Korbena, Alberta Breće, Majka Minjole i drugih.

O svemu tome, dakle, govoriće:
DEJAN OGNJANOVIĆ, pisac, filmski i književni kritičar, prevodilac, esejista. 
Magistrirao na Filozofskom fakultetu u Nišu sa temom "Gotski motivi u delu E. A. Poa" (2009); doktorirao na Filološkom fakultetu u Beogradu sa temom "Istorijska poetika horor žanra u anglo-američkoj književnosti" (2012).
Objavio roman Naživo (Prosveta, Niš, 2003; drugo izdanje samostalno, 2010) i studije Faustovski ekran: đavo na filmu (Svetozar Marković, Zaječar, 2006), U brdima, horori: srpski film strave (Niški Kulturni Centar, Niš, 2007) i zbirku eseja Studija strave (Mali Nemo, Pančevo, 2008). Priredio zbirku priča H. F. Lavkrafta, Nekronomikon (Everest Media, Beograd, 2008; drugo, dopunjeno izdanje 2012) i zbornik Novi kadrovi: skrajnute vrednosti srpskog filma (sa I. Velisavljevićem; Clio, Beograd, 2008).

Нема коментара: