Izašla je iz štampe
najnovija knjiga kolekcionarske edicije za najveće ljubitelje Dilana Doga, u kojoj
se, redom, od prve epizode pa nadalje, nižu avanture – po tri između svakih tvrdih
korica.
Sve to imate u novim, odličnim prevodima, sa daleko boljom štampom nego u Dnevnikovim izdanjima (u kojima smo ih mi stariji prvi put čitali), i sa ekskluzivnim dodacima u vidu pratećih eseja u kojima aktuelne epizode komentarišu i analiziraju vrhunski poznavaoci serijala i horor žanra.
Sve to imate u novim, odličnim prevodima, sa daleko boljom štampom nego u Dnevnikovim izdanjima (u kojima smo ih mi stariji prvi put čitali), i sa ekskluzivnim dodacima u vidu pratećih eseja u kojima aktuelne epizode komentarišu i analiziraju vrhunski poznavaoci serijala i horor žanra.
Pošto
su uredno objavili sve epizode koje je, do raspada SFRJ, objavio Dnevnik, dobri
ljudi iz "Veselog Četvrtka" su došli u među-zonu u kojoj se nalaze
neke neobjavljivane i neke (znatno kasnije) objavljivane epizode – dakle, iz
perioda u serijalu koji je u ratnoj i sankcionisanoj Srbiji bio pokrivan
haotično, sporadično, tako da čovek više ne može pošteno ni pohvatati ko je šta
izdao, i koja je to po redu epizoda u numeraciji originalnog serijala, jer su kratkoživući
Vanini i Horusi to objavljivali zbrda-zdola.
Sadržaj
22. knjige čine sledeće epizode: "Partija sa Smrću" (pisao Claudio
Chiaverotti, crtao Corrado Roi) i dvodelna horor avantura "Tajne
Ramblina" i "Zver iz pećine" (pisao Tiziano Sclavi, crtali
Montanari & Grassani). Potonje dve izdao je na srpskom Vanini pre 20 godina,
a ako se ne varam, za "Partiju sa Smrću" ovo je srpska premijera.
Ali, kao što rekoh, "Veseli Četvrtak" uvek daje VIŠE! A u ovom izdanju maloj ali odabranoj ekipi eksperata pridružio se i – Aca Radivojević! Da, počev od ove knjige čitaćete i njegove nadahnute tekstove o Dilanu.
Ali, kao što rekoh, "Veseli Četvrtak" uvek daje VIŠE! A u ovom izdanju maloj ali odabranoj ekipi eksperata pridružio se i – Aca Radivojević! Da, počev od ove knjige čitaćete i njegove nadahnute tekstove o Dilanu.
Evo,
ekskluzivno za THE CULT OF GHOUL, a s dopuštenjem VČ Inc., kako počinje njegov
prvi esej za ovaj serijal, inspirisan epizodom "Partija sa Smrću":
"Upečatljiva slika
koja otvara već numerološki simboličnu, šezdesetšestu epizodu regularne serije
Dilana Doga, „Partiju sa smrću”, prizor je čoveka koji igra šah sa Smrću. To je, naravno, vrišteće ikonografsko opšte
mesto, vizuelna vinjeta koja je zahvaljujući Ingmaru Bergmanu i njegovom Sedmom
Pečatu postala neizbrisiva iz kolektivne popkulturne svesti. Ono što čitavu stvar čini posebno zabavnom
jeste fakat da je posezanje scenariste Klaudija Kjaverotija za tim univerzalno
prepoznatljivim prizorom tek okidač, stilska odskočna daska za poniranje u
originalno perfidan metafizički „slasher” impregniran neodoljivo slatko
dekadentnim nihilizmom.
Kao što je redovnim
čitaocima ove rubrike verovatno već poznato, Kjaveroti je generalnim konsenzusom
publike i kritike obeležen kao dežurna tzv. „kurva za potkusurivanje”, čovek
koji je „pojeftinio” matičnu Sklavijevu poetiku kontaminirajući je „bezumnim”
krvoločnim i repetitivnim nasiljem tipičnim za horor filmove osamdesetih godina
prošlog veka. Upravo epizoda koja zaključuje ovo izdanje predstavlja markantan
dokaz moje tvrdnje da se kod ovog scenariste tu ne radi toliko o povlađivanju
tada kurentnim žanrovskim trendovima koliko o veoma precizno osmišljenoj i
gotovo hirurški egzaktnoj poetici nečega što bismo komotno mogli nazvati
„ciničnim horor-dendizmom”."
Šta mu dođe pa to, taj cinični
horor-dendizam? U čemu je razlika između Sklavijeve i Kjaverotijeve poetike? I
kako se opšte-ocrnjeni Kjaveroti uopšte može braniti? Ko će to bolje da objasni
nego opšte-ocrnjeni Radivojević u svom "sympathy for the devil"
eseju?!
A, čisto da družina bude na okupu, u
ovoj knjizi možete čitati i moj doprinos – osvrt na dvodelno Sklavijevo pačanje
u Tvin
Piks serijal, pod vickastim naslovom "TWIN PIGS". Evo kako to
počinje:
"Fanovi DILAN DOG
serijala slažu se oko jednog: ova dvodelna epizoda jedna je od najboljih u
serijalu. Odnosno, težak je promašaj i potpuno besmislena. Sklavi je u odličnoj
formi i isporučuje detaljno skockan zaplet koji je i pametan i zabavan za
čitanje. Drugim rečima, natrpan je i nepregledan baš kao i korica za prvu
epizodu i opterećen usiljenim rastezanjima, ponavljanjima i zbrzanim, bezveznim
raspletom.
Montanari i Grasani su na svojim vrhuncima, crtaju k'o matori, razbijaju te ruralne predele, drveće, šume, planine. Istina, scene krvoliptanja su im standardno loše, čerečenje je zbrkano i nejasno (eh, gde je Kasertano da prolije krv i pokida meso kako treba?!) a vrhunac/dno je dizajn samog monstruma koji, onako jadan, bolje da nije ni izlazio iz pećinskog mraka na svetlost punog meseca.
Montanari i Grasani su na svojim vrhuncima, crtaju k'o matori, razbijaju te ruralne predele, drveće, šume, planine. Istina, scene krvoliptanja su im standardno loše, čerečenje je zbrkano i nejasno (eh, gde je Kasertano da prolije krv i pokida meso kako treba?!) a vrhunac/dno je dizajn samog monstruma koji, onako jadan, bolje da nije ni izlazio iz pećinskog mraka na svetlost punog meseca.
Kako sad pa to, pitate se?
Videćete, ako kupite 22. knjigu DILAN DOG!
Podsećam: sva
izdanja Veselog četvrtka možete kupiti u maloprodajnim objektima Trafika,
striparnicama Darkwood i Alan Ford, ili ih naručiti preko našeg Kluba čitalaca (011/2710-488 ili klubcitalaca@veselicetvrtak.com).
Нема коментара:
Постави коментар