***
3-
Novi Čanvuk mi je prijao otprilike toliko kao i
njegov prethodni, pomalo potcenjeni STOKER,
ali zbog preteranog trajanja užitak je ovde malko razvodnjen. Ipak, ova njegova
SLUŽAVKA je blago natprosečan film: delom period-drama, delom
krimi-triler, delom lezbo-seksijada i fetiš-parti a sve zajedno, kako smo već
od Parka i navikli, jedan veliki eye-candy.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhf51rzfOSwT9Po9r-1_q3uKOyHVthplVDC3srFUnSMOguc3dzDebev9Jq5faZlZ0RR_Kjq9THfDYXC2jzXcG5LLoGjphKUQzDAFIFezdI0doo2A6y8VeHjnFecgzHCT3rH9cjDlkV_3qPr/s400/HANDMAIDEN+%25289%2529.jpg)
Radi
se o zapletenom i ne baš mnogo pametnom/ubedljivom pokušaju da se jedna
bogatunka liši svog nasledstva putem hohštaplerskog zavođenja a deo te igre
postane i naša mlada služavka, „naivna“ džeparoškinja koja, ipak, iako se radi
o J. Koreji u 1930-im, spremno uskače u gazdaričinu kadu i krevet kao da se
radi o gay-friendly 21. veku!
I
tako, malo hopa-cupa u bogataškom krevetu (njoj se mili u svili!), malo
zavođenje od strane služavkinog muškog kompanjona i inicijatora šeme, dvije
žlice perverznog ujaka, a sve to u luksuznom ambijentu prenakićene vile građene
delom u azijatskom a delom u zapadnjačkom stilu.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhDfrOccK8H1Xzo6NSLZtc1AyURYjfhKvRAF13CiYXLSvQJI8gnrLGMdPbm4zvbP9X4RhphCa08vuAQZoLqUOn5jWnTP2Jh2MDC_uaqETRf3ejwu3P4gd2QoxNi7Ews6vaZlDpdB-dKdK0t/s400/HANDMAIDEN+%25282%2529.jpg)
Konotativno,
film se dotiče tematike odnosa Koreje, s jedne strane prema
okupatorsko-zlikovačkom Japanu, a s druge prema Zapadu (Amerika i Engleska -
biće zemlja proleterska) ali to je više „window dressing“, iliti sipino mastilo
za mućenje vode, negoli što je prava tema ili nešto što nudi ne znam kakve
uvide i slojeve postojećoj priči. Barem meni izmiče neka dublja simbolika svega toga, ali rad sam čuti eventualne interpretacije koje će od ovog galimatijasa napraviti nekakvu parabolu o Koreji juče danas sutra...
Pošto
mu ovo dođe nešto kao retro-neo-noar (sic! upravo sam izmislio novi podžanr!), naravno da stvari ne
idu glatko-slatko, da ima tu twistova i shouta, ali je putanja svega toga već
od polovine prilično jasna – naročito onima koji su gledali BOUND i još uvek ga se sećaju (ja sam
ga upola zaboravio, ali Aca R. me je podsetio).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjldtCqSk9clBrI1k5uRxYhj4eW6Fs3F13gAyBxMqNrhJ4ZVP58JoFxKDTefGPEI32qKeN9on0x4YpNsosSDK6RcwEhC6aRGD7c9vZWFlLM_X8ZC5be8ZwIf7c9JPIPqHHWvoNCq1dGzxty/s400/HANDMAIDEN+%252811%2529.jpg)
Sa
trajanjem od 2,5 sata sve je to ipak predugačko, a nema ni tu dinamiku ni to
ludilo i nepredvidivost i WTF iskakanja kakve ima ovogodišnji THE WAILING
tako da čovek može da se, nakon nekog vremena, smori i overdozira svim tim
baroknim preterivanjem.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj-vYgZpndzVhNi2CtIJ8GF38pWFn24Y6jQXfmJBMIytJtljupakRVPuH1H_TMLh578QXLOuDVfEtzzfnDFwbLPXW0BpZuc2HC9ARjPqoMjIs5luJCjlpX7OSKqQbc6IvV_7xb06FK-gUCp/s400/HANDMAIDEN+%25286%2529.jpg)
Moglo bi se reći da je, baš kao i Refn u
na-net-upravo-procurelom NEON
DEMONU, i Čanvuk napravio još jedan film koji je više o tapetama
i zavesama i tepisima i baldahinima nego o ljudskim bićima.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjE6dS3TC0wui-CdFyULhII6BgWPJhbWMhMZ_cfhYk0Ml0K7rzNu1K808zSUdkB2MwDpWZhFmeaYMdVSE2I7O-fKUJj430JBsRpKVXmp18sq1-CpEJaE3ufIjs4Eoywnu4TxcYp_YF25Kag/s400/HANDMAIDEN+%25287%2529.jpg)
Zbog
toga se može reći i da je ovo nešto kao Del Torov goth-barok CRIMSON PEAK
ukršten sa BOUND-om, ali na način THIRSTA
i STOKERA: ukratko, jedna prenakićena ekstravagancija koja je vrednija zbog
svoje egzotične farbe i mirisa i ukusa, negoli zbog svoje supstance.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzoad_olMRcLeyOLK08ZoBHx90JozU5nANFqaDCf1uyGN9WvjQjQJ7DhsOFYHQupmRdXK4euv1d1cNF2NENfUrO6voksZ_-ClagVlfbxWeVm4YkeaDO6CRR5tmqNDv92sWiILRen1Ramjv/s400/HANDMAIDEN+%25285%2529.jpg)
Realno,
ovo je kao da vam neko parčence mesa od 50 grama stavi na ogroman tanjir, pa ga
nakiti raznim graškovima, pirinčima, peršunima, šargarepama, karijima,
sosovima, kurcima i palcima metnutim samo radi dekora, ali na kraju obroka ipak
kući odete polugladni. Daj mi, bato, radije 300 g suvih rebaraca na kajmaku a
te tvoje ikebane i hrizanteme i hortikulture sačuvaj za baštu, a ne za moj gurmanski
astal!
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhRXdh98M91zcXZz5WtrczvUpWvRX_R6aTYG2ePKG3dxnx2xcPjamA0W-Tit7sgB-ZepcuUmqDo_getVj_JrIVEqm2pfjEXvmJhl7wZNDx0GUe6tsQ_-eNC_zXUQVCLIYbnBiShYgwQzyMV/s400/rebarca+na+kajmaku.jpg)
Ili,
koristeći jednu malo drugačiju metaforu, za SLUŽAVKU se može reći skoro isto
što već rekoh za STOKERA: Čanvuk je u
ovom slučaju upotrebio čitavu filharmoniju da bi odsvirao jednu prostu i čak
tupavu vergl-melodiju jedva vrednu da se odzvižduće, a rezultat mu oscilira
između prepotentne isprazne budalaštine i – nečega što prevazilazi reči i ipak
se mora videti/čuti!
SLUŽAVKINA
priča (sic), istina, nije ni blizu toliko napadno glupa kao ona u STOKERU, ali
je svakako tanka i sekundarna: garnirung je ono što je ističe, a ne ona sama po
sebi.
Nekima
će par prilično žestokih scena lezbo-seksa (uključujući i jedno snažno makazičenje)
svakako biti “glavno jelo” u ovom obroku, ali ja moram priznati da mi je
posmatranje obnaženih azijatskih aktera u seksualnim činovima napaljujuće
otprilike koliko i da gledam kučiće kako se pare. Bez uvrede, ništa rasizam,
samo govorim o erotsko-estetskim preferencijama. (Isto tako 'primamljiva' mi je i azijatska kuhinja, ako ćemo već tako...) Ima ko to voli, pa nek izvoli.
Druga
polovina filma sastoji se, dobrim delom, iz flešbek-varijacija na dešavanja
viđena u prvom delu, ali iz druge (prilično drugačije) vizure: i to je,
donekle, zabavno kao gimik, ali pošto nam „otkriva” stvari koje smo već slutili
ili znali, sve se svodi na relativno mehaničko poigravanje tipa „aha, ona scena
u kojoj se činilo da njih dvoje OVO, zapravo je, kad se vidi ucelo, ili s one
strane, bilo ONO...“
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdSGnXMrdkyeOw8zDMFyJuPpsEM2wkqKVyRrJlc4XOyG-hIkF76y1pcrvA_nF3QTDNGkg_XepFw4m0Ue8ozrldDCF9uA_33qlZpRaxyxUizK0gFCmRVp9TcIx7UQxFhVivMNww6Td8u93H/s400/HANDMAIDEN+%25284%2529.jpg)
Previše je toga. Ovaj film
bi, kao i WAILING, dobio kad bi izgubio
jedno pola sata. Možda i više od pola sata. Nema potrebe da ova 150-minutna (!)
egzibicija traje duže od 100-ak minuta (BOUND, recimo, traje 108 min).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEghXzAJ7l95ipgznkHEaldf_56JMFdACPkOSTDydrLkWlux1CLJ90OO3mncY1HZvnVPbaalaqVnLGk86dwRm3faiGuB3X3urowMJ5lLvwoTnNBc2LW3edtnuETFDwBN1fHvQG-awt2C2QmE/s400/HANDMAIDEN+%252810%2529.jpg)
Ili,
ako se već išlo s ovim megalomanskim trajanjem, mogao je perverzni ujak da
dobije više prostora (Aca ga zove proto-Vukmir, i sanja o side-projektu sa njim
u glavnoj ulozi).
Realno, ni on, ovakav, nije bio neophodan za ovu priču, ali
kad već, takav, jeste tu, film bi bio znatno zabavniji i perverzniji da mu je
dato da se još više razmahne. I on, i njegov veliki oktopod (koji ovde služi,
avaj, samo za ukras!)...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgsNf4NVsrPm10uzgto12PDXhQD46kcaxLJAHF6VtyRNSgWvZBYjNTV-jfKLaX12g1dWdEyTAS4WK2tgsnh21NeAIxhrlwHKIN0AKeuyxEMg9H3aU22E7oRbRGzewgELWXazyTxYSjrdpYw/s640/HANDMAIDEN+%252817%2529.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgsNf4NVsrPm10uzgto12PDXhQD46kcaxLJAHF6VtyRNSgWvZBYjNTV-jfKLaX12g1dWdEyTAS4WK2tgsnh21NeAIxhrlwHKIN0AKeuyxEMg9H3aU22E7oRbRGzewgELWXazyTxYSjrdpYw/s640/HANDMAIDEN+%252817%2529.jpg)
Sve u
svemu, SLUŽAVKA je jedno prijatno, mada pomalo efemerno, zaboravljivo
gledalačko iskustvo – odnosno, i likovi i zaplet ispariće vam iz svesti vrlo
brzo; naročito snažne emocije teško da ćete osetiti tokom „melodrame“, a jedino
ako vas pali žuta lezbo akcija bićete srećni tokom otprilike 5 minuta ukupnog trajanja
toga, garniranih sa još 145 minuta u kojima te akcije nema nimalo.
Ali
što su tapete! Zavese! Baldahini! Haljine! Nameštaj! Drvenarija! Bašte! Sve je
to baš onako (glasom Zorana Radmilovića) – leeeeepo.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjM12zP4417h1ehsbOxrSKb6aGjGbOvuczaJBxzCxKU6tZP7bEl5wPZPq-Ruoe2vCgXxm_9k1Mf-AxO1ZJp_m4WJQouD4su1xXfGMPX8ItpHuwWAtGlbkfgfagHmUozFLFh5po3IBEHsP25/s400/HANDMAIDEN+%25283%2529.jpg)
Нема коментара:
Постави коментар