U prethodnom delu mog godišnjeg
osvrta na novu horor produkciju obradio sam solidne, gledljive, pažnje vredne
filmove. To imate OVDE.
A sada – hororčići upitne preporučljivosti koje sam
svrstao u kategoriju SAMO ZA ZADRTE
- što će reći, ako ste baš krvožedan i krvogladan horor fan, u ponekima od ovih
naći ćete, možda, ponešto za sebe, mada u skromnim količinama, i okruženo sa
manje ili više đubreta, gnjavaže, netalenta ili drugih iritirajućih i
nezadovoljavajućih sastojaka (naročito za one sa iole visokim prohtevima i
kriterijumima).
Ipak, bacite oko, možda vam ponešto od ovih MOŽE
ALI I NE MORA naslova bude zanimljivo...
U najgorem slučaju, vidite ovu listu kao
ANTI-PREPORUKU, ili UPOZORENJE.
SAMO ZA ZADRTE
Daniel
Isn't Real
2019
**
2
Imam transfer blama od količine EMO-cije u ovom
tugaljivom, patetičnom filmiću, kao i od količine ne-ironične samoumišljenosti i
klinačke „ozbiljnosti“ gimnazijalca koji je pročitao tri knjige u životu (od
toga jedna od Ničea, jedna od Hesea) a sad bi nešto pozerski da palamudi o
smislu života, identiteta i vasione...
Ima tu nešto fine fotografije i pokušaja
oku-vredne stilizacije, i sve bi to bilo nešto svarljivije (makar kao gilti
pležer za emo goth kida u svima nama) da je kasting bolji, odnosno da se ne zna
da li više na živce ide ovaj goth kid junak ili njegova melez-cura, umjetnica
(slikarka krajnje skromnih dometa). A tu je i Švarcenegerov potomak u ulozi „imaginarnog
frenda“...
Abrakadabra
2018
**
2
Argentinska braća Onetti nastavljaju sa svojim
omaž-rekreacijama giallo filmova iz 1970-ih, i ovog puta u tome su možda i
previše uspešni – jer su, pored vintage deja vu teatralne premise o mađioničaru
i njegovoj traumatičnoj tački (i njenom vaskrsenju 20ak godinica kasnije, taman
dok trauma u nekadašnjem dečaku-svedoku sazri), i previše verno preneli drvenu „glumu“
iz starih đala: em je glavni baja ovde iritantna njuška po sebi, em toliko
ravno i mrtvopuvasto izgovara svoje replike i štedljivo koristi mimiku da je
umesto njega mogao ovde biti i robot sa voštanom maskom na licu.
Involvment je nizak, dosada stalno iza ugla onda
kad nije posred ekrana, ritam letargičan (hej, realno, nije ni to daleko od
radova iz onih dana...), ali
stilizacija je prilično uspela i ovo ipak, uz mnogo ograda, vredi pogledati kao
naličje Katet-Forzani artističkih egzibicija: ovo je daleko bliže đalu kakav je
stvarno bio, nasuprot đalu kakav smo izmaštali i pretežno u svojim snovima
gledali.
Eerie
2019
**
2+
Jezive opatice, olujne noći, gotski hodnici škole
za devojke, cura koja kopa po mračnim katoličkim tajnama, obilje slutnji, nagoveštaja,
tajanstvenih zvukova, laganih šetnji po hodnicima i stepeništima... Viđeni
elementi, ali ipak ovde su prelepo uslikani, atmosferični i umereno zanimljivi,
ako ste raspoloženi za azijski (ovde: filipinski) horor a ništa bolje se nije
našlo na raspolaganju.
Iron
Sky: The Coming Race
2019
**
2+
Još više ludila i Uda Kira u ovom nastavku – koji uključuje
i jurcanje po „šupljoj Zemlji“ sa dinosaurusima, u potrazi za Vriilom, ili već
čime ono beše. Ko je voleo ovaj koncept u originalu, voleće i ovaj još
nabudženiji nastavak.
The
Curse of La Llorona
2019
**
2+
Što bi reko naš narod, ovo je skroz naskroz „going
through the motions“: još jedan kvazi jeziv, tehnički kompetentan ali rutinski
i zaboravljiv hororčić koji prežvakava J-horor fazone provučene kroz KONJURING
pristup, nominalno zasnovan na meksičkom folkloru, ali bez ljutih mexikanskih
začina: jedva za pod zub najzagriženijih.
The
Convent
2018
**
2
Stvarno je potreban vanredan talenat pa da se
protraći ne samo Majkl Ajronsajd (koji je svoj ček mehanički zaradio u jednoj
sceni) nego i zvezda Hellraisera,
Kler Higins, u ulozi zle opatice u jednom engleskom samostanu u srednjem veku
koja truje život jednoj mladoj novajlijki koja previše njuška po pitanju
mračnih tajni i možda opsednutih koleginica... Avaj, sve je ovde previše lejm,
neuvlačljivo i njanjavo, a nije da se nije moglo lepo igrati s datim elementima,
u datom ambijentu – u veštijim rukama.
Nightmare
Cinema
2018
**(*)
2+/3-
Gledljiv ali ni po čemu poseban omnibus koji ne
koristi dovoljno Mikija Rurka u vezivnom tkivu, ali barem zato pokazuje koliko
je Ričard Čejmberlen do sada bio za horor neiskorišćen talenat. Zašto neko ovog
čoveka ne angažuje sada, odmah, smesta, da igra Rodžera Kormana u biopiku?!
Sve
ovo smrdi po neiskorišćenom potencijalu: mnogo više je moglo da se izvuče i iz
okvira za sve (jezivi bioskop i zlokobni projekcionista) i iz samih priča
(retro-slešer postaje retro-alien/monster movie; hirurška strava od plastičnih
operacija; opsednute školarke u školi za devojčice; crno-beli nadrealni košmar;
psiho-ludak juri u bolnici klinca koji mu je izmakao nožu). Ali, sve ponešto
dotakne, pipne, proba, ode donekle, a ništa zaokruženo, nego ostaje na pola
puta...
The
Cleansing Hour
2019
**
2-
Iritirajuća gomila kretena stejdžuje lažne
egzorcizme za svoj Jućub kanal, a onda ih zezne pravi demon koji tu ekipicu
zatoči u studiju i počne da im drži moralističke (!) lekcije (pazi ti to,
jebeni demon koji popuje!) sve dok se na krahu nešto malo
i ne ukaže u svom punom rogatom obličju. Meh... neinventivno protraćena solidna
premisa sa retko odbojnim glavnim junakom (rediteljem).
47
Meters Down: Uncaged
2019
**(*)
2+/3-
Činjenica da se sve ovo dešava u podvodnoj pećini
krcatoj artefaktima Maja (koji su tu nekada davno prinosili žrtve) dodaje
ikonografskom bogatstvu ovog inače usiljenog, neubedljivog filma – ali, hej,
ove ajkule barem nisu u tornadu! Fino je to i solidno-zabavno u svojim unapred
jasnim okvirima.
Little
Monsters
2019
**
2+
Još jedno gunđalo-cinik-mizantrop-decomrz postaće
prijatni humani filantropski decoljub (ali NE pedofil!) zahvaljujući skromnoj,
niskobudžetskoj zombi apokalipsi koja pomenutog drkadžiju smesti zajedno s
crnom učiteljicom i gomilom njene dečurlije na izletu, unutar zidova jedne
suvenirnice u parku prirode. Zombi
akcija: pristojna, ali rutinska.
Luz
2018
**
2
Mnogohvaljeni studentski film snimljen, lepo, na
16mm, na nejasan način (i bez prave potrebe) postao je dugometražni (70 min) –
i mada ima svojih creepy momenata, sve bi to bolje delovalo da je trajalo max
pola sata. Ovako je predugačko i suviše frustrirajuće sa svojom pre-eliptičnom
i nedovoljno osmišljenom naracijom.
Rabid
2019
**
2-
Soske, kao što sam i očekivao, ništa nisu shvatile
kod Kronenberga, a njihov pozerski kvazi-rimejk suviše je infantilan, plitak,
drečav, glup, klinačko-omažistički, neujednačen i formalno nevešt i/ili
nezainteresovan da uopšte proizvede saspens i stravu. Pošto je para bilo malo,
previše toga je offscreen, a ono što se vidi – meh, maske još i drže vodu ali
nesposobne rediteljke nisu umele da ih insceniraju i montiraju kako valja da to
bude išta više od jadnih, mahom neuspelih „šok“ efekata. Voleo bih da sam muva
na zidu sobe u kojoj je Kroni pokušao da pogleda ovaj „omaž“ svom čedu (o kojem
sam, uzgred, pisao OVDE,
ako se toga želite prisetiti).
The
Damned
2019
**
2+
Jevrejski vojnici zalutali usred pustinje suočavaju se sa
duhovima svojih arapskih žrtava... Zabavnije zvuči nego što zaista jeste, ali
nije lišeno kvaliteta – ubedljivi likovi i interakcije, ambijent, nešto malo
jeze--- ali sve je to, na kraju, previše nekonkluzivno, poludupasto.
The
Influence
2019
**
2
Ja tek treba da pročitam nešto od Remzija Kembela
što će me oduševiti (za sad, i pored izdašnih pokušaja, ništa iznad proseka!), i
tek treba da pogledam film po njemu koji će mi biti jači od 3-. A ova tupava španska jadnost očito
ne doseže čak ni dotle.
In
the Tall Grass
2019
*(*)
2-
Ovo je kao „crnci u tunelu“, samo što nisu crnci
nego belci, i što nisu u tunelu nego u visokoj travi. Taština praznine. Dosada.
Smor...
In
Fabric
2018
**
2+
Rekoh već OVDE.
Midsommar
2019
**
2+
(Do kraja godine, nadam se, sledi detaljniji osvrt.)
O OVIMA ME MRZI BILO ŠTA DA KAŽEM –
NEK ĆUTANJE GOVORI VIŠE OD REČI:
Reborn
2019
**
2
The
Isle
2019
**
2-
I'll
Take Your Dead
2018
**
2+
Polaroid
2019
**(*)
2+
The
Dead Center
2018
**
2+
Eli
2019
**
2+
Bliss
2019
**
2
Haunt
2019
**
2+
Corporate
Animals
2019
**
2+
Satanic
Panic
2019
**
2+
Tone
Deaf
2019
**
2
The
Golem
2018
**
2
Annabelle
Comes Home
2019
**
2+
Gwen
2019
**
2
May
the Devil Take You
2018
**(*)
2+
Piercing
2019
**
2
--- NASTAVIĆE SE...
47 Meters Down: Uncaged
ОдговориИзбриши2019
**(*)
2+/3-
Ovo je isprva delovalo blentavo. Ali nakon gledanja: premda se film trudi preko svake mere da u prvih pola sata ubije oca, a zatim i sve muskinje, ni krive ni duzne, na kraju shvatis da se u preradi sestrinskog odnosa ponovo, i trijumfalno, obznanjuje KURAC, koga feministkinje ocajnicki pokusavaju da poreknu. Naime, da bi se heroine izborile sa kurcima, one moraju da razrese identicno edipalno rivalstvo koje zaposeda i muskog subjekta.
Hej! A "Color out of space" iz 2019., 7th september released? Sa Nikolas Kejdžom. Da li je neko gledao? Valjda nisu filmski mnogo u..... najbolju Lavkraftovu priču po meni.
ОдговориИзбришиšto trčiš pred rudu? to je festivalsko prikazivanje. u bioskope, u SAD, kreće oko 20. januara. nije to moglo dosad da se vidi drugačije nego na festivalima. nema na netu niti će biti uskoro.
ОдговориИзбришиNajavljen je na DVD/Blu-ray formatu za kraj februara u Americi. Tada treba očekivati i dobar rip (tj sedmicu-dvije ranije)
ОдговориИзбришиNisam pročitao da je festivalski datum.
ОдговориИзбриши