недеља, 15. децембар 2019.

NOVI HORORI (2018/2019) – 2. deo



            U prethodnom delu mog godišnjeg osvrta na novu horor produkciju obradio sam solidne, gledljive, pažnje vredne filmove. To imate OVDE.
A sada – hororčići upitne preporučljivosti koje sam svrstao u kategoriju SAMO ZA ZADRTE - što će reći, ako ste baš krvožedan i krvogladan horor fan, u ponekima od ovih naći ćete, možda, ponešto za sebe, mada u skromnim količinama, i okruženo sa manje ili više đubreta, gnjavaže, netalenta ili drugih iritirajućih i nezadovoljavajućih sastojaka (naročito za one sa iole visokim prohtevima i kriterijumima).
Ipak, bacite oko, možda vam ponešto od ovih MOŽE ALI I NE MORA naslova bude zanimljivo...
U najgorem slučaju, vidite ovu listu kao ANTI-PREPORUKU, ili UPOZORENJE.

SAMO ZA ZADRTE

Daniel Isn't Real
2019
**
2
Imam transfer blama od količine EMO-cije u ovom tugaljivom, patetičnom filmiću, kao i od količine ne-ironične samoumišljenosti i klinačke „ozbiljnosti“ gimnazijalca koji je pročitao tri knjige u životu (od toga jedna od Ničea, jedna od Hesea) a sad bi nešto pozerski da palamudi o smislu života, identiteta i vasione... 
Ima tu nešto fine fotografije i pokušaja oku-vredne stilizacije, i sve bi to bilo nešto svarljivije (makar kao gilti pležer za emo goth kida u svima nama) da je kasting bolji, odnosno da se ne zna da li više na živce ide ovaj goth kid junak ili njegova melez-cura, umjetnica (slikarka krajnje skromnih dometa). A tu je i Švarcenegerov potomak u ulozi „imaginarnog frenda“...


Abrakadabra
2018
**
2
Argentinska braća Onetti nastavljaju sa svojim omaž-rekreacijama giallo filmova iz 1970-ih, i ovog puta u tome su možda i previše uspešni – jer su, pored vintage deja vu teatralne premise o mađioničaru i njegovoj traumatičnoj tački (i njenom vaskrsenju 20ak godinica kasnije, taman dok trauma u nekadašnjem dečaku-svedoku sazri), i previše verno preneli drvenu „glumu“ iz starih đala: em je glavni baja ovde iritantna njuška po sebi, em toliko ravno i mrtvopuvasto izgovara svoje replike i štedljivo koristi mimiku da je umesto njega mogao ovde biti i robot sa voštanom maskom na licu.
Involvment je nizak, dosada stalno iza ugla onda kad nije posred ekrana, ritam letargičan (hej, realno, nije ni to daleko od radova iz onih dana...), ali stilizacija je prilično uspela i ovo ipak, uz mnogo ograda, vredi pogledati kao naličje Katet-Forzani artističkih egzibicija: ovo je daleko bliže đalu kakav je stvarno bio, nasuprot đalu kakav smo izmaštali i pretežno u svojim snovima gledali.


Eerie
2019
**
2+
Jezive opatice, olujne noći, gotski hodnici škole za devojke, cura koja kopa po mračnim katoličkim tajnama, obilje slutnji, nagoveštaja, tajanstvenih zvukova, laganih šetnji po hodnicima i stepeništima... Viđeni elementi, ali ipak ovde su prelepo uslikani, atmosferični i umereno zanimljivi, ako ste raspoloženi za azijski (ovde: filipinski) horor a ništa bolje se nije našlo na raspolaganju.


Iron Sky: The Coming Race
2019
**
2+
Još više ludila i Uda Kira u ovom nastavku – koji uključuje i jurcanje po „šupljoj Zemlji“ sa dinosaurusima, u potrazi za Vriilom, ili već čime ono beše. Ko je voleo ovaj koncept u originalu, voleće i ovaj još nabudženiji nastavak.


The Curse of La Llorona
2019
**
2+
Što bi reko naš narod, ovo je skroz naskroz „going through the motions“: još jedan kvazi jeziv, tehnički kompetentan ali rutinski i zaboravljiv hororčić koji prežvakava J-horor fazone provučene kroz KONJURING pristup, nominalno zasnovan na meksičkom folkloru, ali bez ljutih mexikanskih začina: jedva za pod zub najzagriženijih.


The Convent
2018
**
2
Stvarno je potreban vanredan talenat pa da se protraći ne samo Majkl Ajronsajd (koji je svoj ček mehanički zaradio u jednoj sceni) nego i zvezda Hellraisera, Kler Higins, u ulozi zle opatice u jednom engleskom samostanu u srednjem veku koja truje život jednoj mladoj novajlijki koja previše njuška po pitanju mračnih tajni i možda opsednutih koleginica... Avaj, sve je ovde previše lejm, neuvlačljivo i njanjavo, a nije da se nije moglo lepo igrati s datim elementima, u datom ambijentu – u veštijim rukama.


Nightmare Cinema
2018
**(*)
2+/3-
Gledljiv ali ni po čemu poseban omnibus koji ne koristi dovoljno Mikija Rurka u vezivnom tkivu, ali barem zato pokazuje koliko je Ričard Čejmberlen do sada bio za horor neiskorišćen talenat. Zašto neko ovog čoveka ne angažuje sada, odmah, smesta, da igra Rodžera Kormana u biopiku?! 
Sve ovo smrdi po neiskorišćenom potencijalu: mnogo više je moglo da se izvuče i iz okvira za sve (jezivi bioskop i zlokobni projekcionista) i iz samih priča (retro-slešer postaje retro-alien/monster movie; hirurška strava od plastičnih operacija; opsednute školarke u školi za devojčice; crno-beli nadrealni košmar; 
psiho-ludak juri u bolnici klinca koji mu je izmakao nožu). Ali, sve ponešto dotakne, pipne, proba, ode donekle, a ništa zaokruženo, nego ostaje na pola puta...


The Cleansing Hour
2019
**
2-
Iritirajuća gomila kretena stejdžuje lažne egzorcizme za svoj Jućub kanal, a onda ih zezne pravi demon koji tu ekipicu zatoči u studiju i počne da im drži moralističke (!) lekcije (pazi ti to, jebeni demon koji popuje!) sve dok se na krahu nešto malo i ne ukaže u svom punom rogatom obličju. Meh... neinventivno protraćena solidna premisa sa retko odbojnim glavnim junakom (rediteljem).


47 Meters Down: Uncaged
2019
**(*)
2+/3-
Činjenica da se sve ovo dešava u podvodnoj pećini krcatoj artefaktima Maja (koji su tu nekada davno prinosili žrtve) dodaje ikonografskom bogatstvu ovog inače usiljenog, neubedljivog filma – ali, hej, ove ajkule barem nisu u tornadu! Fino je to i solidno-zabavno u svojim unapred jasnim okvirima.


Little Monsters
2019
**
2+
Još jedno gunđalo-cinik-mizantrop-decomrz postaće prijatni humani filantropski decoljub (ali NE pedofil!) zahvaljujući skromnoj, niskobudžetskoj zombi apokalipsi koja pomenutog drkadžiju smesti zajedno s crnom učiteljicom i gomilom njene dečurlije na izletu, unutar zidova jedne suvenirnice  u parku prirode. Zombi akcija: pristojna, ali rutinska.


Luz
2018
**
2
Mnogohvaljeni studentski film snimljen, lepo, na 16mm, na nejasan način (i bez prave potrebe) postao je dugometražni (70 min) – i mada ima svojih creepy momenata, sve bi to bolje delovalo da je trajalo max pola sata. Ovako je predugačko i suviše frustrirajuće sa svojom pre-eliptičnom i nedovoljno osmišljenom naracijom.


Rabid
2019
**
2-
Soske, kao što sam i očekivao, ništa nisu shvatile kod Kronenberga, a njihov pozerski kvazi-rimejk suviše je infantilan, plitak, drečav, glup, klinačko-omažistički, neujednačen i formalno nevešt i/ili nezainteresovan da uopšte proizvede saspens i stravu. Pošto je para bilo malo, previše toga je offscreen, a ono što se vidi – meh, maske još i drže vodu ali nesposobne rediteljke nisu umele da ih insceniraju i montiraju kako valja da to bude išta više od jadnih, mahom neuspelih „šok“ efekata. Voleo bih da sam muva na zidu sobe u kojoj je Kroni pokušao da pogleda ovaj „omaž“ svom čedu (o kojem sam, uzgred, pisao OVDE, ako se toga želite prisetiti).


The Damned
2019
**
2+
Jevrejski vojnici zalutali usred pustinje suočavaju se sa duhovima svojih arapskih žrtava... Zabavnije zvuči nego što zaista jeste, ali nije lišeno kvaliteta – ubedljivi likovi i interakcije, ambijent, nešto malo jeze--- ali sve je to, na kraju, previše nekonkluzivno, poludupasto.


The Influence
2019
**
2
Ja tek treba da pročitam nešto od Remzija Kembela što će me oduševiti (za sad, i pored izdašnih pokušaja, ništa iznad proseka!), i tek treba da pogledam film po njemu koji će mi biti jači od 3-. A ova tupava španska jadnost očito ne doseže čak ni dotle.


In the Tall Grass
2019
*(*)
2-
Ovo je kao „crnci u tunelu“, samo što nisu crnci nego belci, i što nisu u tunelu nego u visokoj travi. Taština praznine. Dosada. Smor...


In Fabric
2018
**
2+
Rekoh već OVDE.


Midsommar
2019
**
2+
(Do kraja godine, nadam se, sledi detaljniji osvrt.)


O OVIMA ME MRZI BILO ŠTA DA KAŽEM – NEK ĆUTANJE GOVORI VIŠE OD REČI:


Reborn
2019
**
2


The Isle
2019
**
2-


I'll Take Your Dead
2018
**
2+


Polaroid
2019
**(*)
2+


The Dead Center
2018
**
2+


Eli
2019
**
2+


Bliss
2019
**
2


Haunt
2019
**
2+


Corporate Animals
2019
**
2+


Satanic Panic
2019
**
2+


Tone Deaf
2019
**
2


The Golem
2018
**
2


Annabelle Comes Home
2019
**
2+


Gwen
2019
**
2

May the Devil Take You
2018
**(*)
2+


Piercing
2019
**
2


--- NASTAVIĆE SE...

5 коментара:

  1. 47 Meters Down: Uncaged
    2019

    **(*)
    2+/3-

    Ovo je isprva delovalo blentavo. Ali nakon gledanja: premda se film trudi preko svake mere da u prvih pola sata ubije oca, a zatim i sve muskinje, ni krive ni duzne, na kraju shvatis da se u preradi sestrinskog odnosa ponovo, i trijumfalno, obznanjuje KURAC, koga feministkinje ocajnicki pokusavaju da poreknu. Naime, da bi se heroine izborile sa kurcima, one moraju da razrese identicno edipalno rivalstvo koje zaposeda i muskog subjekta.

    ОдговориИзбриши
  2. Hej! A "Color out of space" iz 2019., 7th september released? Sa Nikolas Kejdžom. Da li je neko gledao? Valjda nisu filmski mnogo u..... najbolju Lavkraftovu priču po meni.

    ОдговориИзбриши
  3. što trčiš pred rudu? to je festivalsko prikazivanje. u bioskope, u SAD, kreće oko 20. januara. nije to moglo dosad da se vidi drugačije nego na festivalima. nema na netu niti će biti uskoro.

    ОдговориИзбриши
  4. Najavljen je na DVD/Blu-ray formatu za kraj februara u Americi. Tada treba očekivati i dobar rip (tj sedmicu-dvije ranije)

    ОдговориИзбриши