понедељак, 1. новембар 2010.

SAYAM'S LOOT

             evo na šta sam spiskao 11 crvenih tokom subotnje jurnjave po sajmu, u pauzama između brojnih susreta sa znamenitim ljudima (i ženama).
knjige su podeljene po grupama, tj srodnosti.


1) SRBIJA...!!!

1 - PROGNANA BIĆA SRPSKE MITOLOGIJE – 2000 din.
 slikovnica-lepotica, a i text je ok, mada sekundaran pred spektakularnim vizuelnim dojmom. ovo je znatno bolje od ALA I BAUKA i mislim da nema pandana u domaćem izdavaštvu. milestone poduhvat za svaku pohvalu, i zasluženi dobitnik jedne od sajamskih nagrada.

2 - MANUFAKTURA G - Adrijan Sarajlija - promo
dosad sam čito 3 sarajlijine priče: jednu osrednju (u BELOM ŠUMU), jednu slabu (u Zombi Emitoru) i jednu izvanrednu (u ISTINITIM LAŽIMA). videćemo...

3 - LED – Ilija Bakić – promo
ilijin experi-mentalni sf-noir.

4 - NOMADI – Spomenka Pululu - promo
priče šefice TARDISA; one koje sam do sada čitao pokazivale su zanimljive tendencije, ali ih – za moj groš – nisu dostizale: videćemo sad ovo sve zajedno kako funkcioniše i dal će jače da me takne tamo gde treba.

5 - SENKA NAŠE ŽELJE - Darko Tuševljaković – oko 470? ili 540?
iako sam se na ovom blogu pomalo surovo šalio s jednom darkovom pričom, ipak imam respekt prema njegovom minulom radu, i visoka očekivanja od ovog romana. stranice pred kraj su, ko za baxuz, prilično loše odštampane (prepliću se slova sa prednje i zadnje strane tankih listova i teško je za čitanje) – nadam se da ću ovo moći da zamenim za čitkiju verziju.


2) ...DO JAPANA!!!

6 - VEŠTINA SENČENJA: NAJBOLJE JAPANSKE PRIČE XX VEKA 2 - 750
II tom odličnog izbora koji, ovog puta, sadrži više žanrovskih fanta-triler-eroguro-hororičnih priča (a i više meni poznatih imena). tu je edogava ranpo sa 'PAKLOM OGLEDALA', đunićiro tanizaki – 'STRAH', r. akutagava - 'BELEG SMRTI', kobo abe – 'GLUVONEMA DEVOJČICA', j. cucui – 'ANĐEOSKE GOSPOĐE', kenzaburo oe – 'NAUČITE NAS KAKO DA PREVAZIĐEMO SOPSTVENO LUDILO', 2 priče by mishima, itd.
knjiga sadrži informativan predgovor sa zbrzanim, nepotpunim završnim delom, kao i određen broj grešaka u kucanju i pravopisu koje umanjuju vrednost ovog po svemu drugome kapitalnog izdanja. knjiga nema potpisanog lektora, i moraću da se pomolim budi da sami prevodi priča nisu onako zbrljani kao predgovor...

7 - AUDITION – Ryu Murakami – 937
sve i da se zanimljiviji i manje populistički i manje girl-friendly murakami nije kod mene već pokazao sa romanom IN THE MISO SOUP dovoljno bi bilo već to da je miike od ovog predloška napravio možda i najbolji svoj film. sad samo još da vidimo da li je i koliko menjao i ima li u knjizi nečeg što ne videsmo u filmu.

8 - PIERCING - Ryu Murakami – 937
ovo mu slovi za najbolji roman. proveriću asap.

9 - NOW YOU'RE ONE OF US - Asa Nonami - 987
ovo uzeh naslepo, tj sledeći samo i jedino svoj instinkt. javlja mi se da bi moglo biti valjano. evo kako ga drugde opisuju: In the tradition of Daphne du Maurier's Rebecca and Ira Levin's Rosemary's Baby, here is a new classic about the bride who's no longer sure what to think. It is a decent little horror story of marrying into a strange family and the choices one has to make -- with an interesting dose of Japanese culture, mores, and history tossed in. A lot is far-fetched, but it comes with a nice enough little payoff in the end.

10- ZOO – Otsuitchi – 1260
zbirka priča koje na originalan i tipično japanski način spajaju sf, f i horor. pročitao sam naslovnu – vrlo zabavna (i morbidnjikava) savremenizacija e. a. poa.

11 - DARK WATER – Koji Suzuki - 603
od autora RINGA dolazi ovaj stand-alone novel, dakle – neupropašćen nastavcima i serijama. red je da se naživo uverim kako piše 'japanski stiven king'.


3) HOROR KLASICI

12 - ČUDOVIŠTA KOJA SMO VOLELI 4 - Ranko Munitić - 500
još 10 junaka klasične fantastike i horora. rekoše mi na štandu da se peti i poslednji (!) tom očekuje početkom godine, a najkasnije na proleće.

13 - THE HAUNTER OF THE RING & OTHER TALES – Robert E. Howard - 380
hauardove horor priče u lepo dizajniranom, razumno-prodajnom izdanju vordsvort klasika. 400 strana hauardovog palp horora = veselje!

14 - SCOTTISH GHOST STORIES – ed. Rosemary Gray – 380
na jednom mestu, na preko 600 strana, majstori horor proze iz škotske, čije poneke priče već imam u drugim antologijama, ali lepo je ovo sve imati na jednom mestu zajedno sa nekim retkostima i manje znanim delima – tu su john buchan, james hogg, andrew lang, george mac donald, r. marshall, margaret oliphant, r. l. stevenson, sir walter scott itd.

15 - THE PRIVATE MEMOIRS AND CONFESSIONS OF A JUSTIFIED SINNER - James Hogg – 250
klasični roman gotske paranoje, da upotpunim kolekciju.


4) NI POL, NI ROD, NI POMOZ BOG

16 - NEVOLJA S RODOM – Džudit Batler - 650
pod stare dane prelazim u feminizam, pa reko da vidim kako to izgleda u jednoj od ključnih knjiga od autorke čije sam neke eseje i citate već nalazio drugde, te znam da valja.

17 - POSTAJANJE ŽENOM – Adriana Zaharijević – free
ovo je knjiga prevoditeljice dž. batler koju su delili za dž. svakome ko kupi džuditu.

18 - QT – Časopis za kvir teoriju i kulturu – 350
ovo je bilo na istom štandu gde i batlerka, a privuče mi pažnju unikatnim skupom grdnih imena koja potpisuju eseje ili intervjue: sartr, derida, batler, bart, gatari, fuko, burdije, delez, vatimo, žižek itd. itd. knjiškog formata i izgleda, 335 strana, it's a bargain!

19 - SODOMA I GOMORA – Kurcio Malaparte - 300
iako me kurcije nije impresionirao svojom KOŽOM (ne završih je!), rešio sam da pružim šansu njegovim kratkim pričama. opisuju ih kao autobiografske i erotske, ali ih u ovu grupu stavljam samo zbog naslova.


GODINE U MAGLI by Jovan Ristić nisam uzeo samo zato što sam se pretovario drugim knjigama, a bilo bi apsurdno da iz Bg vučem u Niš knjigu izdatu u nišu, gde ću nadam se i dobiti promo primerak od svog ex-izdavača.

ČUDESNA SRBIJA by Dragan Bosnić: ovo je zaista velelepno i must-have, ali cena je pre-presoljena: 6000 din! možda neki drugi put, u nekom drugom životu...

eto, to je taj plen. 19 knjiga za 11.000.
u proseku - nije nerazumno. kako sam se nadao, super sam se snabdeo.

8 коментара:

  1. prokletniče, zašto nisi obavestio na vreme! nisam znao da izlazi. zapravo sam na sajmu proveo samo oko 6 sati, od čega mi je bar 2,5 otišlo na druženje i razgovore i trala la, i imao sam strašno malo ili nimalo vremena za experimente, istraživanja i obilaženja bez striktne namene i plana i ciljanog naslova.
    ko je izdo, šta tačno, za koje pare, i gde to sad ima u bg da se kupi?

    ОдговориИзбриши
  2. baci pogled ovde:
    http://www.znaksagite.com/diskusije/index.php?topic=5805.150

    to je neka varijanta pet u jedan. u knjizari delfi je 1620 din. ja sam je kupio u hali 4, na nekom malom standu, meni nepoznatog izdavaca, nekakva agencija je u nazivu, slucajno sam ugledao plakat, pitao posto je knjiga, lik rece 1000 dinara i ostalo je istorija.

    ОдговориИзбриши
  3. hm da, to mi je fala što ovde najavljujem, ističem, skrećem pažnju, ukazujem, savetujem, biram, preporučujem... samo da bi se korisnici mojih usluga oglašavali na tamo nekim bog da te sačuva mestima, a ne ovde... c,c,c,c...

    ОдговориИзбриши
  4. dodjavola, mislio sam da znas!
    ...ako nista drugo, kupio sam NAZIVO. valjda se i to racuna :)

    ОдговориИзбриши
  5. biće ti oprošteno, možda, samo ako lociraš neko drugo mesto gde se ta knjiga može naći za iljadarku, sada, post-sajma.

    ОдговориИзбриши
  6. izdavac je futura publikacija, a njihovi distributeri su krug commerce, imaju knjizaru u staklencu, e sad da l' moze za iljadu - to ne znam.

    sad sam nasao, knjigu sam kupio na standu : AGENCIJA ZA PREVODILAČKE I IZDAVAČKE USLUGE RADIĆ

    ОдговориИзбриши
  7. otkako sam obznanio svoj prelazak u feminizam, kao i dobijanje knjige POSTAJANJE ŽENOM, dnevno na mejl dobijem najmanje 5-6 ponuda za BREASTS IMPLANTS. do sada sam u spam uglavnom dobijao ponude za PENIS ENLARGEMENT (sada naglo prestale!?), i baš sam se čudio otkud sad ovaj preokret u spamu - kad mi sinu! sve je to zbog džudit batler i njene prevoditeljice!

    ОдговориИзбриши