izabrana dela

izabrana dela

понедељак, 08. новембар 2010.

TETSUO THE BULLET MAN (2009) – Ghoul's view

***(*)
4-

imali smo na ovom blogu već exkluzivni rivju filma, pravo iz japana, još pre pola godine. film je za ostatak sveta procureo tek danas, i naravno – kao doživotni, nepokolebljivi cukamotov poštovalac – T3 sam pogledao smesta po skidanju.
reći ću samo par stvari:
1) TETSUO THE BULLET MAN je maltene tvrdooklopljen i na-kritike-otporan film. iako se ima tu šta analisati, ako ste analno raspoloženi, ovo je pre svega i iznad svega – jedno krajnje visceralno audiovizuelno ISKUSTVO, i kao takvo, rečima i anal-izom jedva dosežno.
da, postoji neka kao priča i neki podtext u tome, i to je uobičajeni cukamoto: otuđeni službenici u hipermoderno sterilnom japanu sivih stambeno-poslovnih zgrada i metala na sve strane, opsednuti tehnologijom koja, u svom negativnom, uništiteljskom vidu prodire u umove i telesa svojih podanika a frustracija i gnev im služe kao okidači za metalotelesne mutacije i explozivne izlive primarnog atavističkog organskog angsta kroz metal i bla bla bla. 
to nije sporno, sve smo to već videli, prvo crno-belo, a zatim i u koloru. 
ovog, trećeg puta, TETSUO je pretežno u sepija tonovima, ili monohromatskim kadrovima (plavičastim, recimo), uz ponešto sporadičnog full-colora (npr. kad se lije krv), ali to je u suštini ono što volimo i želimo od cukamota, ni manje ni više. 
ja sam prezadovoljan, naročito posle niza negativnih kritika filma koje sam čuo i čitao. baš čudno, ali mič dejvis, koji inače ima respektabilan njuh za ludila ove vrste, bio je neopisivo razočaran trećim TETSUOM, toliko da nije ni hteo da ga zove na fantaziju: mesecima je gnjavio sa pronalaženjem i slanjem skrinera ovog filma, i na kraju su ga pirati pretekli i pustili u opticaj divx (odličnog kvaliteta, dvd rip, sjajnog zvuka i slike).
2) jedini, ali zaista apsolutno jedini smislen način uranjanja u TETSUO THE BULLET MAN jeste sledeći: ili metnuti na uši slušalice i odvrnuti do daske, ili – ako imate kućevnih i tolerantno-komšijskih uslova – odalamiti zvučnike, pa ko preživi, neka priča! 
bilo kakvo polu-tiho gletkanje dok žena deca i kučići trčkaju po stanu ili se ne znam šta dešava okolo dok film traje u ovom slučaju ne dolazi u obzir! da se cukamotova firma ne zove 'kaiyu theater', svakako bi se mogla zvati 'slušaj najglasnije'!
njegov tretman zvuka i saundtreka u T3 na tragu je prethodnih – ništa spektakularno novo za stare poklonike – ali išikava mu ga je dao po riljanju i drmotresenju, sa temama još manje melodičnim nego u antologijskom I i II delu; za razliku od njih, ovo ovde teško da ćete moći da pevušite tokom tuširanja ili klanja svinja. ovo je više za buđenje sebe i/ili komšija.
slično važi i za cukamotove trejd-mark ludački-brze vožnje kamere, milisekund-kadar rezove, epileptični šejkikem, baražnu paljbu vrtoglavih industrijalnih prizora i sve one fore i fazone koje, da se ne lažemo, mnogi su pokušali al niko, ama baš niko ih ne radi tako uspelo, smelo, efektno, smisleno i madrfaking revolucionarno nadahnuto kao čiča cukamoto, cunem ga u čelo! 
dobro je što film (?) traje jedva 70 minuta, jer ovi stroboskopi i industrijska buka u većim količinama mogu da izazovu mutacije u gledaocu (for better or worse)!
3) cukamoto je u BULLET MANu otišao još dalje u pravcu experimentisanja sa filmskom formom i sa trećom varijacijom na TETSUA zapravo je dobrano zašao u nešto što bih nazvao impresionističkim stilom -
 
- u kome je predmetno-prikazivački plan toliko razmrljan i apstrahovan da je praktično otišao dođavola, toliko da je (jedva-nazreti) sadržaj prizora manje važan od impresije koja se njime, i njegovim komponovanjem sa drugim slikama i zvucima, postiže. 
naravno, radio je to cuki i ranije, ali nikad ovoliko extremno. to bi konvencionalnijeg gledaoca moglo da odbije, ali FUCK – šta će takav uopšte na cukamotovom filmu? meni radikalizam postupka nije smetao, ali nekima možda hoće.
mom smorenom dekadentnom senzibilitetu savršeno je lego cukamotov avangardni, skoro-experimentalni stil – svež i efektan i jebitačan kao i uvek! – i ja zaista nemam krupnijih zamerki, sem što je to ipak donekle deža vi, što mu taj engReski stvarno nije trebao (nije toliko užasno neslušljiv, mada oduzima od glume, slažem se), i što kraju fali jači impakt.
4) NIN (da – 9 inč nejlz!) temu za film – koja je, naravno, znatno slabija od skora koji je radio chu ishikawa – možete skinuti OVDE. a ako neko iskopa negde ičikavim T3 skor, neka bude džek (ili džejn) pa nek okači link u komentarima. dil? dil! toliko.
PS: fotke koje ovde vidite nešto su veće u originalu, pa ko oće da sačuva i uživa ukrupno, nek klikne na željenu i gleda veće.

9 коментара:

Milosh је рекао...

http://www.megaupload.com/?d=AL4L7K9A

Dejan Ognjanovic је рекао...

samo da bude jasno, ovo što je jack milosh gore okačio je link za Soundtrack for Tetsuo III: The Bullet Man (FALA, miki!); a sam film, ako se drugde ne snađete, možete skinuti odavde:
http://www.fileserve.com/file/JpPhA2x

Rar Password: None

Bad Seed је рекао...

Fala za link,ce ga 'overimo'

ckobu је рекао...

hvala za link

Piskavac је рекао...

evo i rapidšer linkova, ako neko preferira

http://rapidshare.com/files/429644972/Tetsuo_The_Bullet_Man.part1.rar
http://rapidshare.com/files/429644971/Tetsuo_The_Bullet_Man.part2.rar
http://rapidshare.com/files/429645141/Tetsuo_The_Bullet_Man.part3.rar
http://rapidshare.com/files/429696244/Tetsuo_The_Bullet_Man.part4.rar
http://rapidshare.com/files/429659854/Tetsuo_The_Bullet_Man.part5.rar

Rar Password: www.surrealmoviez.info

ckobu је рекао...

jedno pitanje (potpuno nevezano za t3):
da li znas kako se zove film ciji insert se nalazi u najavno/odjavnoj spici za Sok Koridor - scena u kojoj neka opaka zena, u nekom zatvoru (ako se dobro secam) pravi premet/stoj na rukama preko muskarca koji puzi i zatim ga davi nogama-?
gledao bih ga makar samo zbog te scene

Dejan Ognjanovic је рекао...

film za koji pitaš je BEYOND REANIMATOR.

ckobu је рекао...

hvala! potrazicu ga!

NGboo је рекао...

Neverovatno kako je Tsukamoto uspeo da ideje iz prethodna 2 dela predstavi kao potpuno sveže. Odličan film.