Novo izdanje onlajn časopisa KinoKultura posvećeno je novom srpskom filmu. Eseji koji su odabrani za ovo izdanje uzeti su iz knjige UVOĐENJE MLADOSTI (FCS, Beograd, 2008). Tu knjigu čini 10 eseja domaćih kritičara, a od tih 10 urednici KinoKulture su za svoje net izdanje probrali 7.
Među tih 7 nalaze se sva 4 učesnika projekta NOVI KADROVI koji su bili i u FCS-ovom izboru: Srdjan Vučinić, Ivan Velisavljević, Dimitrije Vojnov i Dejan Ognjanović. Smatram to još jednom, makar i indirektnom, potvrdom i priznanjem za NOVE KADROVE. Iz misterioznih razloga, u izboru nije "esej" Dude Lakić. Možda zato što to i nije esej nego 3 već ranije objavljene kritike besramno nalepljene jedna na drugu i prodate kao esej.
U svom eseju “Genre Films in Recent Serbian Cinema” ja sam pokušao da svetu ukratko predstavim probleme, zamke ali i poneki kvalitet srpskog žanrovskog filma: horora, krimića, trilera, fantastike, itd. Ukratko, Summary tog eseja glasi:
"The 1990s saw the upsurge of genres that have rarely, if ever, been present is Serbian film. Young authors brought new sensibilities with films in which elements of popular genres (crime, horror, teenage comedy, thriller…) were used to express a modern outlook more appropriate for younger audiences. Their films, at their best, managed to merge entertainment with an elaborate worldview and thus create an original language to speak about Serbia today."
Nadugačko, koga zanima, esej možete pročitati onlajn, na gornjem linku.
Ostali eseji i filmske kritike su takođe vredni pažnje, i zapravo se moj, Ivanov i Dimitrijev na određen način nadopunjuju jer se sva 3 tiču uticaja pre svega američkog filma na srpski.
Svi eseji su pisani na srpskom jeziku, a na engleski ih je preveo Goran Gocić, koji je iz nejasnih razloga svuda u ovom izdanju naveden kao "Gočić".
Dakle, evo šta tu ima:
KINOKULTURA
Special Issue 8: Serbian Cinema (August 2009)
Guest Editor: Vida Johnson
Vida Johnson is Professor of Russian culture and film and Director of the Program in Russian at Tufts University.
Editorial:
Vida T. Johnson: “Introduction: From Yugoslav Cinema to New Serbian Cinema”
Articles:
Goran Gočić: "The Dionysian Past and the Apollonian Future of Serbian Cinema (Žilnik, Kusturica, Dragojević)"
Ivana Kronja:“The Aesthetics of Paranoid Realities in The Land of Truth, Love and Freedom and South by South-East by Milutin Petrović”
Dejan Ognjanović: “Genre Films in Recent Serbian Cinema”
Ana Janković Piljić: “Who is Afraid of Alice in Wonderland?”
Ivan Velisavljevic: “How We Loved America: The Significance of Rock’n’roll and American Movies in the Serbian Film Industry”
Dimitrije Vojnov: “The Rise and Fall of Serbian Pop Cinema”
Srdjan Vučinić: “The Grotesque as History, History as Grotesque: The Meaning of the Grotesque in Recent Serbian Cinema”
Reviews:
Miša Nedeljković: Goran Paskaljević’s The Optimists (Optimisti, 2006)
Aida Vidan: Srdan Golubović’s The Trap (Klopka, 2007)
Greg DeCuir Jr: Nikola Stojanović’s Belle Epoque, or the Last Waltz in Sarajevo (Belle epoque, ili poslednji valcer u Sarajevu, 2007)
Christina Stojanova: Stefan Arsenijević’s Love and Other Crimes (Ljubav i drugi zločini, 2008)
Christina Stojanova: Goran Marković's The Tour (Turneja, 2008)
Marko Dumančić: Milorad Milinković’s Obituary for Escobar (Čitulja za Eskobara, 2008)
Nevena Daković: Srđan Dragojević’s St George Shoots the Dragon (Sveti Georgije ubiva aždahu, 2009)
Vlastimir Sudar: Jovan Todorović’s The Belgrade Phantom (Beogradski Fantom, 2009)
Нема коментара:
Постави коментар