izabrana dela

izabrana dela

четвртак, 19. август 2010.

SRPSKI FILM na Filmskim Susretima u 00:30!


Piše: Shozo Hirono


Opet poseban termin. I taman kada smo se ponadali da filmski Niš izlazi iz kolektivnog mraka, opet stupa na scenu konzervativno licemerje i oportunizam.


Naime, Klub DV zvanično ne posluje, ali kada se u njemu skupljaju odbačeni, skrajnuti, ružni i zli, on je uvek sigurno utočište za njihove petparačke orgije. Tako će biti i 25. avgusta u 00:30!!!!!!!! kada bude prvo javno prikazivanje ili premijera kontroverznog Srpskog Filma.


Nije da baš imam neko sjajno mišljenje posle prvog piratskog gledanja, ali sam imao želju da posle više od 10 godina (na FS) overim jedan domaći proizvod, i uživam u prijatnom vazduhu otvorenog prostora Niške tvrđave. Ali ne!


Opet kriminalna separacija!


Miševi će gledati u paučinastom prostoru, kako i dolikuje frikovima koji se pale (ili ih ne dotiče) eksplicitno nasilje, krvopljusne orgije, manijakalne devijacije i seksualne frustracije.


Šta?


Da li su možda, onomad, Variola vera, Davitelj, Već viđeno, Okupacija..., Pad Italije ili Praznik kurvi, prikazani u nekom ćumezu izvan očiju šire javnosti, a samo za one probrane i mentalno sjebane?


Ne?


Nekada smo imali muda da autore koji se usuđuju da pokušaju da menjaju svet ili svest podržimo, i stavimo njihove produkte na uvid što širem auditorijumu. Ne samo kritičarima, ili određenom kružooku ili esnafu.


Danas nam državni aparat, kao i juče u slučaju Porno Bande, otvoreno sugeriše da će se obračunati na neistomišljenicima, sa ovcama koje nisu uvedene u tor, i koje umesto tradicionalnog Meeee! lii Beeeee!, umeju da izgovore još po koje slovo, i ne zadovoljavaju se kolektivnom onomatopejom.


Znači, babe, dede, deca, penzioneri, političari, muljatori, bankarski činovnici, konstalting menadžeri, sponzoruše i dizelaši biće sigurni. Njihovu percepciju neće ugroziti tamo neki odvažni skorojevići i zabludeli autori sumnjivih biografija.


Bajka u režiji Drugug dnevnika ravnog servisa brđana nacističkih tendencija se nastavlja.


Barem jedna mala grupa ljudi zna gde će biti 25-og posle ponoći. Ostali će da sanjaju.



Ghoulov dodatak:


slažem se sa emocijom kolege Šoza; nisam srećan zbog odluke nadležnih o geto-projekciji i samo delimično je razumem kao bojazan za eventualne reakcije maloletnika i staroletnika koji bi mogli da zabasaju čak i na ponoćnu projekciju na Pozornici.


Ipak, ne treba misliti da je ovo neki lokalni niški, ili uopšte srpski specijalitet: setimo se da je ove godine francuski horor LA MEUTE trebalo u Kanu da ima projekciju na otvorenom, pa je u zadnji čas ona prebačena u neku salu. A radi se o beskrajno benignijem, budalastom, skromno-krvavom filmiću.


Da sam se ja pitao, tj. kada bih uopšte bio na odgovornoj poziciji, znam kako bih reagovao u ovakvom slučaju (makar mi to bilo poslednje), ali donekle mogu da razumem i bojazan nekih drugih, tj. odsustvo smelosti da stanu iza filma koji je u svakom zamislivom smislu pesnica u oko svemu što se danas zove srpski film. Znači, stegonoše sterilnog srpskog filma i dalje će da orgijaju na Pozornici, a SRPSKI FILM će, kao zauvek 'poseban' i 'specijalan' da igra na 'specijalnoj' projekciji u specijalnom 'bioskopu' koji to odavno nije.


3 коментара:

Nikola је рекао...

slozio bi se da je sve sjebano i izopaceno a zasto bi nas spas bio u jednako izopacen filmovima kao sto su porno banda i srpski film?
stare velikane koji si nabrojao nisu nosili toliku iskrivljenost!!
lepo je deja napisao specijalni filmovi za specijalne projekcije.
tako i treba da bude

Shozo Hirono је рекао...

e, tako ne treba da bude.

svaki film na FS zaslužuje podjednake uslove. izopštavanje sa otvorenog, javnog prikazivanje na pozornici, vodi daljem izopštavanju iz zvanične konkurencije za nagrade, što opet, naravno, vodi nepravedno mnogo užem i manjem auditorijumu.

na kraju, to vodi i manjoj finasijskoj dobiti producenata i ekipe, koja je stala iza ovog hrabrog projekta, koji je po mom mišljenju daleko od uspešnog. ali to i nije poenta.

uvek ću dići glas protiv negativne selekcije i separacione politike konzeravativnih klanova, i kvaziliberalnih beskurica.

Dejan Ognjanovic је рекао...

Nikola - bojim se da ne gledaš na stvari sa adekvatne distance, i da nemaš objektivan uvid u stanje stvari. I ja sam bio premlad da bih pamtio sve detalje iz vremena pojave npr. VARIOLE VERE, ali sam nešto malo kopao po kritikama tog filma kada se pojavio - čak ih i navodim u knjizi U BRDIMA, HORORI - i današnjem gledaocu, koji misli da istorija počinje juče, zaista je teško da poveruje da je neko film koji mi sa ove distance od skoro 30 godina gledamo kao najnormalniji, izvrstan film, u vreme njegove pojave gledao kao na pošast i zlo. čitaj malo knjige pa ćeš videti. slično važi i za ostale 'šokantne' filmove koje je šozo pobrojao. i tu se slažem s njim - mada ne mislim da su npr. OKUPACIJA U 26 SLIKA i SRPSKI FILM isti ili čak slični po dometima, značaju itd. ipak mislim da ne sme da bude podvajanja i getoizacije i da SVI filmovi uvršteni u program treba da bude jednako tretirani. a poseban je apsurd taj što je od svega što će se videti na ogromnom platnu na letnjoj pozornici najveća većina snimljena tako kao da je za MALI EKRAN - s druge strane, jedini film pravljen ZA VELIKO PLATNO, mega-filmski, dakle SRPSKI FILM, igraće u šugavoj vojnoj sali na šugavo-prljavom i maleckom platnu i sa ko zna kakvim zvukom (a veruj mi, gledo sam ga u montrealu, u svetskom bioskopu - ZVUK je perfektan)!