четвртак, 20. октобар 2011.

Ghoul's IN VIVO: FACES OF DEATH

             Ovih dana navršava se tačno godina otkako sam u svom sopstvenom aranžmanu objavio II izmenjeno izdanje svog romana NAŽIVO. Tim povodom, evo malo ekskluzivnog artworka inspirisanog tim proznim zlodelom.


            U pitanju su moji crteži u kojima sam pokušavao da uhvatim Entitet centralan za zaplet (i značenje) romana, a koji se ukazuje glavnom junaku – prvo tokom gledanja snimka rituala invokacije na Kosovu, zatim u drugim snuff snimcima koje gleda sa videa i na TV, a zatim i naživo: nad jednim mrtvim telom, i u finalnom ritualu... Da ne spojlujem suviše onima koji još uvek nisu kupili i čitali ovu knjigu – ko je čitao, zna o čemu govorim.

            Za vizuelni dizajn polazna inspiracija bila je jedna fotografija iz knjige Artura Klarka SVET ZAGONETNIH SILA koja me je opsedala još otkad sam je prvi put video, i to tačno 16.05.1988. Sreća što sam na knjizi zapisao dan kada sam je kupio (ekskurzija u Sarajevu... ehhh...) tako da su svi ovi podaci 100% egzaktni.

Ovu fotku uslikao je neki pop u Newby Church, a šta je na njoj – nemam pojma, ali ljudsko nije, niti je ikada bilo! Fotka je na str. 123. hrvatskog izdanja.

Dakle, ima u toj Klarkovoj knjizi još nekoliko fotki koje su me dugo fascinirale (recimo, jedna izrazito krvavo-gnjusna fotka babe koja navodno ima stigmate – na str. 154) ali nijedna kao ovaj... entitet... Tako da, kada sam krenuo da pišem NAŽIVO, nije bilo nikakve sumnje da će moj glavni supernaturalni junak da za osnovu ima ovo Čudo – koje sam ja onda još malo nakitio (uz nesvesni ali smisleni omaž Bergmanovoj Smrti, Munkovom Vrisku itd.)

Sve ovo što sledi moji su crteži, urađeni mnogo po završetku I verzije romana: nekolicina je s kraja 1990-ih, najveća većina je iz 2000-te, a par njih naškrabao sam uz posvete na primercima nekim dragim osobama.

Rađene su različitim tehnikama: crna hemijska + masna bojica (!) + razvodnjeni crni tuš + koješta, uz vrlo malo kompjuterske finalizacije oko koje mi je pripomogla umjetnica čije ime ipak ne bih dovodio u vezu sa ovim amaterizmima.

Moram da naglasim da je relativno mali broj ovih Lica Smrti zapravo naumljen da bude istovetan opisu u knjizi – osim možda 5-6 komada približne vernosti, sve ostalo su moja dalja poigravanja i razrađivanja tog koncepta u pravcima koji s romanom imaju vrlo malo veze (ženski entitet; dečji; tim-bartnovoski; hevi-metalski; itd), ali eto, svejedno, nekih od uspelijih igrarija pred vama...

Klikni na sliku da je vidiš malo veću.

 
 
 
 

Нема коментара:

Постави коментар