недеља, 8. август 2010.

SUBVERZIVNI SRBI I SUBHUMANOIDNE SLINE

mislio sam da sam sve reko o ovom srpskom programu na fantaziji 2010, ali ne mogu da odolim a da se kratko ne osvrnem na jedan zabavan primer malicioznog trućanja od strane mojih creeping opponents - (c) by W. Burroughs – u ovom konkretnom slučaju, creeping avengera (aka dimitrije vojnov).


na forumu znaka sagite creeping vojnov prosipa svoju malicioznu kiselinu u pokušaju da blati ono što je u montrealu postignuto. u tom procesu uspeva samo da ispadne jadan i glup.


creeping vojnov, recimo, "žešćim istorijskim falsifikatom" naziva to što se u selekciji nije našao njegov desničarski miljenik, WHO THE FUCK IS MILOŠ BRANKOVIĆ. pritom se poziva na neko svoje privatno shvatanje pojma 'subverzivnog', tvrdeći da je WHO THE FUCK subverzivan zato što sadrži ono što on nedužno naziva "koketiranje sa homofobijom, čak neki smatraju i antisemitizmom".


heh. nema tu 'koketiranja', dragi moj nekadašnji prijatelju, niti su te stvari za koketiranje. WHO THE FUCK je otvoreno, neskriveno homofobičan i antisemitski DSS-ovski nacio-tradicionalistički pamflet. znači, u idejnom smislu, to je ĐUBRE.


ta tvorevina je slaba i čisto filmski, ako pogledamo stvari kao što su dramaturgija, likovi, zaplet, struktura, itd. ali neću njime sada da se bavim, niti da pravdam svoj izbor.


ono što kripl ne može sebi da utuvi u glavu jeste da je WHO THE FUCK jedno minorno ostvarenjce strogo lokalnog dometa, koje nema šta da traži ni u najbližem komšiluku a kamo li u belome svetu. to je konfuzan, uninvolving, all over the place 'film' koji bi smorio montrealsku publiku i učinio lošu uslugu srpskom filmu en generale.


kad creeping vojnov bude selektovao reviju tzv. 'novog srbskog filma', neka natrpa u naramak svoj dragi WHO THE FUCK..., nek doda svoje jalove bezveznjačke miljenike BEOGRADSKOG FANTOMA i ZONU MRTVIH, pa neka ga inostrana publika ismeje kako i zaslužuje.


u nastavku svojih pakosnih 'interpretacija' na istom forumu, vojnov se bavi i značenjem termina 'subverzija' i baca se na neku tešku filozofiju.


pre svega, zaslepljen pakošću, potpuno je prevideo čak dve važne stvari.


kao prvo, naziv programa SUBVERSIVE SERBIA nije skovao Dejan Ognjanović, kako vojnov uporno insistira i spočitava: više puta sam u svojim rivjuima i drugde kazao da je taj program krstio MIČ DEJVIS. sva bulažnjenja na tu temu – da li je subverzija kvalitet po sebi? subverzija u odnosu na šta? da li je X ili Y subverzivan film ili ne? – koja se upućuju na moju adresu, trebalo bi preusmeriti na mičovu.


odnosno, ne bi, jer su promašena u samom startu. potpuno je imbecilno cepidlačiti oko naziva jednog filmskog programa na festivalu kao da se radi o nazivu akademske konferencije, i ulaziti u sitna crevca etimologije, endokrinologije i otorinolaringologije 'subverzije' kako bi se, na jadan način, pokušalo da se ospori to što je u montrealu urađeno.


kao drugo, u svojoj zaslepljenosti i pakosti, vojnov uporno aludira na 'selektora' u jednini. da je barem pažljivo čitao moje izveštaje, ili barem onaj prvi, video bi da je mič dejvis ko-selektor ovog programa – detaljno sam naveo ko je tu šta radio, ko je šta predložio i zašto, koji je film kako odabran, pa su ponovo na pogrešnu adresu usmerena cepidlačenja oko toga da li je npr. OGNJENKA subverzivna, i koliko, i u kom smislu, i u odnosu na šta.


subverzivna je utoliko što je to (prilično) dobar film, za razliku od WHO THE FUCK, koji je (prilično) loš. OGNJENKA je raskravila montreal. FUCKING BRANKOVIĆ to može samo u delirijumima i fantazmagorijama dimitrija vojnova.


i tu levica ili desnica nemaju mnogo veze. da je kriplov miljenik uspeo da svoje rasističke i homofobne karikature uvije u iole pitkije i prijemčivije filmsko tkivo, možda bi se i on našao u selekciji za stranu publiku. pošto taj crno-beli DSS pamflet nije uspeo u tome, ostao je tamo gde mu je i mesto. u srbijici, u prašini i zaboravu.


ako pogledamo koliko je vojnov zapenio oko naziva ovogodišnjeg programa, kako li bi reagovao kad bi saznao da ja već sada, as we speak, sa mičom dejvisom dogovaram program za iduću godinu, pod radnim nazivom CRAZY BALKANS?


verovatno bi mi citirao mišela fukoa i njegovu ISTORIJU LUDILA U DOBA KLASICIZMA (knjigu koju sam čito u vreme kad mali dimbo nije znao za drugo sem za dolfa lundgrena i video igrice). ili bi ulazio u finese toga šta je ludilo uopšte, i da li je termin uopšte ok koristiti danas? oh, well, imaće dovoljno vremena do iduće godine da smisli koju će tačno dlaku da nađe u mom (i mičovom) jajetu.


ali zaista nema razloga da peni.


evo, pozdravlja ga džefri kombs!



10 коментара:

  1. To Gule, samo direktno..poderao si ga ovim tekstom :))
    Inace, sve pohvale za izbor i predstavljanje u Montrealu.

    ОдговориИзбриши
  2. Неко оде до Монтреала, неко не даље од Знака сагите:) Мислим да би било најбоље да се ништа српко није ни појавило тамо и освојило награде, онда би овде сви било задовољни.

    ОдговориИзбриши
  3. Ma brate, sta reci o coveku koji je ostro i na sva zvona kritikovo Andjele 2 a onda opusteno napravio Andjele 3...

    ОдговориИзбриши
  4. dimbo bi da bude selektor?
    tako se nismo dogovorili! :)
    dimitrije vojnov je poznat kao dosledan čovek (heh heh). zato očekujem da će u protestnom pismu miču dejvisu, a povodom neadekvatno nazvanog 'subverzivnog' programa, da se žali i zbog brojnih filmova prikazanih na festivalu FANTAZIJA koji uopšte ne spadaju u fantaziju!
    na primer - kako je samo mogao da prikaže film THE EXECUTIONER ili BLADES OF BLOOD, između ostalih, kad u njima nema NIMALO fantazije?

    ОдговориИзбриши
  5. da li je tebi jasno da ovakav tekst mnogo vise govori o tebi nego o bilo kome koga pominjes?
    i prosto je tuzno videti da ne uzivas u svom uspehu (na i oko fantazije) nego se bavis ovakvim latino_sapunica_zlobnim budalastinama.

    ОдговориИзбриши
  6. a ko kaže da ne uživam?
    pakosna reakcija dimitrija vojnova čini da uživam još više - i u njegovim jadnim klevetama, i u mojim odgovorima njih.
    baš mi je žao što si ti večito nešto tužna zbog mene, umesto da se raduješ.
    oh, well...

    ОдговориИзбриши
  7. da sumiramo: ovaj napis okačio sam na blogu - a kasnije je prenet i na forum znaka sagite, odakle sam banovan - kako bih demantovao tlapnje, zlobne podmetačine i bulažnjenja dimitrija vojnova.
    u tome sam, mislim, uglavnom uspeo.
    ukazao sam na neistine i budalaštine u njegovim klevetama, pa neka svako odluči za sebe šta će iz svega da zaključi.
    od njega nisam očekivao da će da gluposti koje je izneo imalo da koriguje, ispravi, dotera u skladu sa faktima. čak ni da porumeni.
    sasvim predvidivo, u duhu nezrelog razmaženog derišta koje vapije za pažnjom i podrškom, on na sagiti napada one koji su podržali mišljenje suprotno od njegovog, i čak se vajka nad prijateljima za koje veruje da je trebalo da javno osude moj demanti njegovih zlobnih budalaština.
    evo šta je dimitrije napisao na sagiti:

    "No, kad se sve rezimira, ono što je meni najzanimljivije jeste da Ognjanović očekivano misli da sam ja "subhumanoidna slina" i da se Son of Man slaže sa tim, ali da izuzev Lilit ne postoji niko ko misli da nisam, jedina svetla tačka je Mark, koji misli da ovo nije način da se to kaže. Smile

    Dakle, svi ostali moji prijatelji, koji su u kontaktu i sa njim, misle da jesam subhumanoidna slina, a po odsustvu reakcije na ovo misle i da je to način da mi se to kaže. I to je ono što je najkorisnije saznanje iz cele ove žalosne avanture. Osim Lilit i Marka, niko nije našao za shodno da mu išta zasmeta u ovome (dobro, dobio sam par SMSova podrške ali to ne vredi mnogo) niti da se javno konfrontira ovakvim stvarima.

    Ognjanović za razliku od mene ima prijatelje koji će javno stati u njegovu zaštitu i to je najbolji dokaz da je on ipak na neki svoj način bolji čovek od mene."

    zar nije jadan?

    jeste.
    ali to ne znači da i nadalje neće biti nagužen onda kada pokuša da plasira kojekakve splačine tamo gde misli da mu ne mogu odgovoriti.

    ОдговориИзбриши
  8. Prosto je fascinanto kakvo si ti govno od coveka.

    ОдговориИзбриши
  9. ovde je u stvari u pitanju jedan time traveling paradoks. ognjanovic putuje kroz vreme u pokusaju da sakrije/unisti svog pretka u nadi da ce se tako sakriti i tragovi sopstvenog porekla. ko zna, mozda mu to i uspe posto je proslost nista drugo do nasa slika o njoj sto bi rekao george steiner.

    dodatni komicni element ovde proizilazi iz cinjenice da je ognajnovic stariji (i to ne samo u psecim godinama) od vojnova a govori jezikom petogodisnjaka sa turetovim sindromom.

    no, sta je ovde zaista 'problem'? vojnov se pita kako to da nema u programu festivala 'fantasia' filma 'who the fuck is milos brankovic' (skraceno: FUCK) a ognjanovic mu na to odgovara sto salvom teofilopancicevskih uvreda sto tvrdnjom da je u pitanju 'los' film i to ne samo po nekom nebuloznom estetskom kriterijumu vec i po nesto jasnijim 'ideoloskim' modalitetima odredjivanja 'lososti' (DSS - lose). stavise, kaze nama ognjanovic, ovaj film koji je i homofoban i antisemitski (a oko toga od mene nece cuti protivljenje) bi mogao da pokvari igru ostaloj deci odnosno njegovo eventualno pojavljivanje bi, tadicevskim recnikom, 'moglo da posalje pogresnu sliku o srbiji u svet'. a jebiga ognjanovic to ne sme dozvoliti. narocito zato sto je bas ta slika eksplicitno tacna (doduse ne na nacina na koji bi to mozda cupko, reditelj FUCK-a zeleo). odnosno FUCK jasno pokazuju istinu 'novog srpskog filma' koju na primer 'srpski film' (u daljem tekstu staljinjebebebe) sublimira i spontano prevodi na jezik za koji se nada da ce odgovarati dominantnom ideoloskom diskursu savremenosti. tamo gde je FUCK eksplicitan (komunizam, kapitalizam i tranzicija kao jevrejska zavera) tu je staljinjebebebe implicitan (zavera drzavne bezbednosti i 'vladara iz senke' koji nas jebu vec decenijama ako ne i vekovima i to kao usud slovenskih naroda a narocito srba). junak oba filma je beslovesni malogradjanin koji se eto u spasojevicevom filmu slucajno bavi i pornografijom. no kako bilo taj junak se u oba slucaja naglavce baca u svet politickog snuff-a & cini stvari koje mozda ne bi zeleo ili zbog kojih mozda i zali. i tako u beskraj. ako nisu braca po materi onda su makar kissing cousins.

    znaci, isti je problem i sa samim nazivom selekcije. ognjanovic se i tu rukama i nogama brani i gura od sebe vojnova, tvorca termina 'novi srpski film', zato sto ga ovaj podseca na korene i pocetke novog srpskog filma. to su oni davni dani kada je ognjanovic pisao nacionalisticke, rasisticke i donekle homofobne romane poput 'nazivo'.

    lukavi ognjanovic zeli da izbaci prljavu vodu 'desnicarenja' a da zadrzi zdravu bebu 'srpskog filma' & umetnosti. no, avaj, to nije bas moguce. dovoljno je pogledati u grindhouse izdanju, back2back, FUCK i staljinjebebebe i uveriti se da su savrseno komplementarni. stavise FUCK nam dodje nesto poput kljuca za citanje ezotericnog sadrzaja filma staljinjebebebe. kazes staljin & 'hipnotisani sloveni' ali u stvari mislis strukturalni antisemitizam.

    doduse, pravo pitanje je zasto u programu necega sto se zove subversive serbia nema npr. zilnika (lepe zene prolaze kroz grad) ali zato ima arhkonzervativca markovica (koji snima na burzoaski nacin) ili anti-moderniste kadijevica. samim tim je vojnov u pravu kada pita: subversive ali glede cega?

    sa ovakvim izborom mislim da ni nema mesta tom pitanju. naravno uz ogradu da je tu 'porno banda' verovatno zalutala. nadam se da djordjevic nece poci stopama docnijeg crnjanskog vec ce ostati u nihilizmu ranog. onog kog je voleo marko ristic.

    ОдговориИзбриши
  10. moris, kolko moj petogodišnje-turetovski mozak može da pojmi, u ovoj tvojoj salvi ima i ponešto lucidnosti.
    ali prvo o površnosti: nisi pažljivo čitao ove moje teofilpančićizme gore. da jesi, možda bi tvoj ne-turetovski mozak zapazio čitav pasus koji glasi:
    "i tu levica ili desnica nemaju mnogo veze. da je kriplov miljenik uspeo da svoje rasističke i homofobne karikature uvije u iole pitkije i prijemčivije filmsko tkivo, možda bi se i on našao u selekciji za stranu publiku. pošto taj crno-beli DSS pamflet nije uspeo u tome, ostao je tamo gde mu je i mesto. u srbijici, u prašini i zaboravu."
    a da si ga zapazio, i s pažnjom pročitao, možda bi shvatio da ni desnica ni deesesnica nisu bili ključni razlozi za neuvrštavanje tog pamfleta, nego pre svega to što svoje pamfletaštvo nije upakovao na filmski prijemčiviji i stranoj publici zanimljiviji način.
    voleo bih da ti ili dimbo nekad budete u prilici da taj film gledate u sali sa 700 stranaca, i da potom izađete na binu kao odgovorni za njegovo dovođenje, i popričate sa onih 20ak koji bi, možda, ostali do kraja.
    ja to nisam želeo da uradim. načinio sam izbor, koji potpisujem, iza koga stojim, i koji se, i pred publikom i pred kritikom, dokazao, pa zato tim povodom nemam šta da objašnjavam ni tebi ni dimbu.

    što se tiče mojih korena, kao i politike SRPSKOG FILMA - tu si već, za promenu, zapazio par relativno lucidnih stvari, samo što ih nisi adekvatno povezao sa celinom. drugim rečima, 'nisi shvatio suštinu'. objasniću uskoro.

    ОдговориИзбриши