среда, 12. децембар 2018.

Knjige koje sam nabavio na Sajmu knjiga 2018.



           
Sećate se onog Sajma knjiga u Beogradu koji se završio pre oko mesec i po dana? E, krajnje je vreme da vas obavestim šta sam lepo tamo iskopao i sebi dovukao. Zašto tako kasno?
            Pa, otkako sarađujem sa Orfelinom, knjige sa Sajma ne vučem sa sobom svojeručno u daleki Niš, nego ih ostavim na štandu, a onda mi ih moj ljubazni izdavač pošalje kurirskom poštom na kućnu adresu. Ove godine sam na njih malo duže nego inače čekao jer je narod zapeo da pošto-poto nabavi NEKRONOMIKON, pa dok sam ja došao na red prošlo je skoro mesec dana, a onda su me spopale druge obaveze i druge aktuelnosti (uključujući Festival autorskog filma, pa rivjui tamo viđenih dela, pa čak dva dobra domaća filma jedan za drugim, pa neke lične obaveze...)  
Ali eto, ko čeka – dočeka (osim onaj ko umre čekajući), pa zato, bez daljih tlapnji, evo čime sam obogatio svoju biblioteku! Evo nove gomile knjiga koje ko zna kad ću, ako ikada, pročitati!



ISTORIJA: SLIKOVNICE


GRADOVI I DVORCI U SREDNJOVEKOVNOJ SRBIJI – Milan Kašanin
2.000 din.
Već sam pisao OVDE. Ovu nisam baš kupio na samom Sajmu, ali jesam za vreme Sajma.


Средњовековни градови у Србији, Македонији и Црној Гори - A. Deroko
1.000 din
Tragajući za onom gornjom knjigom, naiđoh neplanirano na ovu. Većina antikvara prodavala ju je za preko 2.000 ali ja nađoh ovaj primerak sa nešto malo oštećenom prednjom koricom (što se lako da zalepiti) za samo jednu crvenu.


TVRĐAVE NA DUNAVU - Valentina Vuković, Vladimir Pihler, Miško Lazović, Srđan Ercegan
1.200
Ova, za razliku od gornjih, ima i kolor slike.
 


MITOLOGIJA

SLOVENSKA MITOLOGIJA – Enciklopedijski rečnik
2.500
Imam već Rečnik evropske mitologije i druge slične knjige, ali ova debela knjiga sadrži milione odrednica vezanih za nama ovde još srodnije pojmove, od kojih mnogi tamo nisu ni prisutni, ili jesu, ali šturo obrađeni.


SIMBOLIKA ŽIVOTINJA u slovenskoj narodnoj tradiciji
500
Ova luksuzna knjiga je pravi džabaluk od cene, a sadrži vrlo vredne i potentne stvari u sebi. Lako bi mi promakla, jer se prodavala na štandu Lj. Habjanović Đ. koji sam sve vreme zaobilazio u najširem luku, ali mi prijatelji skrenuše pažnju na ovaj bargain.


KULT ZMIJE KOD SRBA
100
Mada Zmija ima svoju odrednicu i u gornjoj knjizi, ovde je ipak detaljnije obrađena. Plus, kako odoleti tom divnom naslovu – i toj smešnoj ceni?!


GLUVO DOBA – Dobrila Bratić
50 din
Ovaj klasik domaće folkloristike (prema kojem smo nazvali jednu malko posustalu ediciju u Orfelinu) imam odavno, ali kupio sam i novo izdanje, koje se davalo uz novine Danas.

MUZEJ AFRIČKE UMETNOSTI
1.000
Ogromna bogato ilustrovana knjižurina sa meni fascinantnim afričkim maskama i figuricama nabijenim creepy shitom crnila. Našo kod antikvara.
 


MEJNSTRIM KNJIŽEVNOST

DOSTOJNO JEST
700
Čitajte najbolje od naših autorki i autora i podržite borbu za bolje uslove i dostojanstvo terminalno obolelih od karcinoma u Srbiji.
Svratite i kupite knjigu po ceni od 699 RSD, koji će biti donirani organizaciji BELhospice.
Detaljnije o ovoj knjizi OVDE.


DOŽIVLJAJI NJEVZOROVA ili IBIKUS – Aleksej Tolstoj
500
Na preporuku prijatelja.

 

NOSTALGIJA – Mirče Kartaresku
Poklonili mi u Kontrastu tvrdeći da će da mi se svidi.


U potpisu
Prvi deo ljubavnih pisama Zelde i Skota Ficdžeralda!
Poklonili mi u Areteu. Veoma volem Fickaralda...


Blizanačka trilogija - Agota Kristof
Poklonili mi u Kontrastu – čitao sam odavno ove divne ledene zastrašujuće mračne knjige ali ih nisam posedovao. Sad sam to ispravio.

 

Nadja + Manifest nadrealizma - Andre Breton
Poklonili mi u Kontrastu.


SMRT NA KREDIT – L.F. Selin
1.200
Imam celokupnog Selina u prevodima na engleski, kupio to sve pre 15 godina u Americi čim sam kročio na tle tog kontinenta i skrasio se, ali rešio sam da ono što je, kasnije, izašlo na srpskom ipak kupim i na srpskom. Tim pre što, dok sam čitao eng. prevod nešto se i nisam naročito smejao, dok sam se, listajući naš prevod kod prijatelja, glasno kikotao Selinovom grohotno-grotesknom cinizmu i mizantropiji.



FANTASTIKA


Filip K. Dik
Valis
Prodor božanskog
Poklonili mi u Kontrastu ove Dikove frikšou-kripšou knjige koje sam do sada izbegavao čitati. 


14 ½: ANTOLOGIJA SAVREMENE JAPANSKE NAUČNOFANTASTIČNE PRIČE
Tanesi
800
Odavno ne pratim SF, ali kad su Japanci u pitanju, rado ću načiniti izuzetak!


DNEVNIK SAMOUBICE – Aleksandar Damjanović
400
Sećate se onog smešnog psihijatra čiju sam bednu knjižicu o hororu svojevremeno secirao, klao i tranžirao gde sam stigao? Bacite pogled ovde i smejte se. E, to mu nije bilo dosta, nego se doca bacio i na piskaranje horor priča! Znam za ovu knjigu već neko vreme, ali nikako da se sapletem o nju, a nije mi dovoljno značila da se cimam i jurim je, jer slutim da ne valja. E, sad mi je najzad pala šaka. Nadam se da je smehotresno glupa kao i njegova horor teorija, mada... ko zna...? Možda je ludi psihić bolji na delu nego u teoriji?


THE FONTANA BOOK OF GREAT GHOST STORIESed. Robert Aickman
Poklon
Ovo mi je na Sajmu poklonio jedan neznanac koji se, kako priznade, obogatio preprodajući retke primerke mog romana NAŽIVO na koje je ovde-onde nailazio: reče mi da ih bez problema prodaje za 1.500-2.000 din a otkupljuje od naivčina koje ne umeju da cene kvalitet za mnogo manje. Zato je, kaže, rešio da mi se „oduži“ ovim skromnim ali simpatičnim poklonom: prvom u nizu antologija najboljih priča o duhovima koje je Ejkman priređivao tokom 1960-ih. Već i njegov predgovor je blago samo po sebi.

FILM

Između svetova - Dragan Dimčić
Linč, Roug, Kronenberg, Hodorovski...
Poklon
Tanka knjižica, sadrži nekoliko kraćih eseja-predavanja o pomenutim rediteljima. Poklonio mi izdavač, inače nije u prodaji iz nekog bizarnog razloga.

 

NEMRTVI – TEORIJE FILMA O ZOMBIJIMA
300
Ovo je zapravo prodavano po ceni od 700 din, ali FCS ima divnu tradiciju da jednog dana Sajma (najčešće u sredu) sva svoja izdanja rasprodaje s ogromnim popustom od oko 60-75%. Slutio sam da će Miki to hteti da mi pokloni, ali kako njega nikako da zateknem na štandu, videvši ovaj drastični popust rekoh – ma daj da kupim, samo 300 dindži za knjigu čiji je, za mene, glavni kvalitet taj što ne dolazi sa anglosaxonskog područja (čija horor teorija mi je odavno već smrtno dosadno predvidiva) nego sa nemačkog, gde očekujem malo više formalizma i discipline!


CRNI TALAS U SRPSKOM FILMU – Bogdan Zlatić
150
Od frikšou autora koga pamtim po sumanutom tekstu o Lariju Koenu iz SVETLA U TAMI, i po sličnim „ekscentričnim“ prikazima u RITMU, dolazi ovaj knjižuljak od jedva 80 strana koji namerava da nam najzad raskrinka famu oko crnog talasa i njegovih autora, iza kulisa, tračevi, tell all! Jedva čekam!


SVAŠTA NEŠTO


OPSEDNUTOST ĐAVOLOM I VRADŽBINE U XVII VEKU
1.200
Pokriva isključivo Francuze, uključujući čuveni slučaj Urbana Grandijea (ovekovečen u THE DEVILS). Brutalno retka knjiga, ovo je više nego razumna cena u svetlu njene skoro pa nenalažljivosti.


Модерна српска проза, Крај XIX и почетак XX века - Радован Вучковић
22o
Džabaluk kod Službenog glasnika: treba mi zbog konteksta srpske fantastične proze s početka XX veka.


SRPSKA DESNICA: Pozicija srpske „književne desnice“ u 30-im godinama XX veka – Boško Obradović
150
Nisam imao pojma da je ovaj Dverjanin diplomirao književnost! E, pa ako je tako, morao sam da vidim šta „kolega“ ima da kaže o navodnim desničarima u srpskoj književnosti! Tim pre što se ovaj hardcover praktično delio dž, odnosno za 150 din.


GEJ KNJIGA – Dušan Vujošević
100
Nešto između udžbenika i priručnika: iza debilnog naslova zapravo se krije nešto kao „Sve što ste hteli da znate o homosexualnosti a niste smeli da pitate da vam neko ne bi slomio pičku“. Ima 500 strana i, kako mi reče prodavac na štandu Ukronije „Samo papir vredi više“ – misleći, više od 100 dinara, za koliko su je prodavali.
A ne znam ni zašto tako dž: posle proverih na netu i vidim da je cena svuda u nekim grdnim stotinama i hiljadama (između 1.150 do 1.600)! Ovaj primerak, koliko mogu da vidim, nije feler niti je 'used'.
Napomena: knjiga nije ilustrovana, ako vas ta vrsta slika zanima!
A ako mi se ovo ne svidi, idealna je za poklon.


PESIMISTIČKA ANTROPOLOGIJA ZIGMUNDA FROJDA – Slobodan G. Marković
800
Tvrd povez, lepa knjiga, na temu koja me veoma zanima: Frojdove teorije ali iz mračnog ugla...


STRIPOVI

Mort Sinder – A. Breća i Osterheld
Remek delo, najzad na srpskom!
 

- Korto Malteze 4: Kelti  
- Korto Malteze 3: Uvek malo dalje
Remek delo, najzad u savršenom izdanju!


Dilan Dog – Dnevnik
Knjiga izdata povodom 30 godina izdavanja stripa
 

- Čudan zvuk motora
Promo primerak od Besne kobile, trebalo bi da mi legne.


- El Topovi sinovi Hodorovski
Promo-poklon od kolega iz Makonda.
 

- NeonomikonAlan Mur
1.140 din
Artwork je odvratan ali text Alana Mura bi trebalo da je barem zanimljiv...


TRI SENE – Siril Pedrosa
Komiko: Promo-poklon. Navodno – mračno, gadno kao za mene...

Kupio sam i jednu knjigu na temu ŽRTVOVANJA kod Mediterana, i knjigu o ĐAVOLU kod Zorana Stojanovića, ali su one nekako nestale u transportu... Kolateralna šteta...

Toliko za sad. Malo li je?


5 коментара:

  1. hahahha al si posložio Boška, slatko se ismejah, lud si

    no, podsećaš na Borisa Balkana s ovom tvojom opsednutošću raritetnim naslovima o đavlu

    ОдговориИзбриши
  2. Prošao sam pored Boška na Sajmu knjiga. Bio je sa Borkom Stefanovićem...Nisam znao za ovu Agotu Kristof, a vidim i da je onaj odlični film od pre par godina ekranizacija prvog dela Blizanačke triologije. Moraću da nabavim knjigu, tako da hvala na preporuci.

    ОдговориИзбриши
  3. Borisave, imas na linku dole VELIKU SVESKU u pdf-u, u celosti.

    https://kupdf.net/download/agota-kristof-velika-sveskapdf_59f65b1be2b6f5313558c8e8_pdf



    ОдговориИзбриши
  4. Pronašao sam već sva tri dela i roman JUČE. Hvala ti u svakom slučaju. Ne verujem da ću čitati na taj način u celosti ali poslužiće da steknem uvid kakvo je to i zbog čega se ti predstavljaš kao Agota :D

    ОдговориИзбриши
  5. GEJ KNJIGA deluje prakticno; ali nedostaju poglavlja 'Misel Fuko i samooostvarenje kroz sidosavku', 'Amoralna moralnost: kako misliti dupetom mesto glavom' i 'Automizoginija kod histericnih tetaka'

    ОдговориИзбриши