петак, 6. децембар 2019.

CHILD'S PLAY (2019)



**(*)
3-

Ovaj rimejk-ribut nikako nije imao prava da uspe i bude vredan pomena – a zapravo se, suprajz, pokazao kao sasvim relevantan mali filmić, sa ponečim na pameti, i sa mestimično baš wicked duhom.
Izvornik svakako nije nikakav nedodirljivi klasik, ali jeste lucidan i zabavan komad 1980s nostalgije i duha kakav se danas sve ređe viđa u B-hororu: hej, pa ipak je to Tom Holand a ne Tom of Finland!
Što se tiče ostatka serijala, jedino još 4. deo (by Roni Ju-ju-ju!) ima ozbiljnog razloga da postoji (ako ćemo pravo, Čakijeva nevesta je najbolji deo serijala), a ovo ostalo pre i posle toga je manje ili više zadahnuto ceđenje suve drenovine.
Šteta samo što su se u ributu prebrzo samozadovoljili svojim finim idejicama - npr. da je lutak sada sposoban da kontroliše gomilu cyber-povezane skalamerije koju na dalekom Zapadu već imaju po kućama (biće i u Srbiji, za dve, najviše tri godine);
ili da ovog puta nije posredi cheesy vudu kletva sa dušom serijskog ubice, nego osveta exploatisanog Trećeg Sveta, pri čemu ugnjeteni dalekoazijski sklapač igračaka za Ameriku neočekivano proizvodi jedan sasvim ozbiljan, hororičan First World Problem...
Trebalo je to još malo razraditi, akcentovati, bolje profilisati likove, napraviti bolji kast. Ovde je, recimo, keva „samo OK“, neupečatljiva, zaboravljiva – a kamoli sporedni likovi (topovsko meso).
Dečak je dobar (mada malko prestar za igranje s lutkom, pa još ovakvom i ovolikom) i javlja mi se da će izrasti u neku facu, ako preživi pubertet u Holivudu. Ipak, scenaristički je trebalo više i jače da se iskoristi gluvoća tog lika, odnosno njegov slušni aparat. Ne kažem, nije da nije, dotaknuto je to u jednoj i po sceni, kao i sve dobre jedva-pipnute ideje u ovom filmu, ALI moralo je to više...
Povrh svega, jebo ih bog blesavi, trebalo je da unajme nekog talentovanog da im dizajnira jebenu lutku oko koje se sve vrti! Kao da su potrošili sve pare na scenario i efekte, a kad je trebalo platiti dizajnera lutke, oni unajmili nekog kolegu Neše Sline iz Sava Centra, priučenog za godinu dana (ako i toliko) da napravi ovu zaista odurnu lutketinu!
Plus, uz sav okej glasovni trud Marka Hamila, jedan je i nezamenjiv Bred Durif sa svojim zločestim glasom Čakija... Ipak, ovaj mestimično neočekivano gnjusan, splateričan i set-pisičan hororčić pruža sasvim dovoljno zadovoljstava da ga vredi pogledati.
Jeste, taj klimaks je trebalo dodatno razraditi: koštalo bi malo više, ali bi vredelo, bilo bi antologijski a ne ovako skromno, u krugu porodice, u četiri zida. Trebalo je to da bude spoj Gremlina i Zore mrtvaca, samo sa lutkama i drugim igračkama 
– dakle, ultimativna fun-loving konzumeristička rolerkoster satira za 21. vek a ne samo „pa, lepo ovo beše, kako smo se nadali, ali ne znam da li ću i za koliko decenija ponovo poželeti da to gledam“!
Da producenti nisu bili previše cost-effective šićardžije, i da su svom scenaristi dali više vremena i motivacije da još razradi scenario (i odrešili kesu za pompezniji kraj), ovo je mogao biti moderni klasik 
a ne „samo“ jedan od retkih novijih horor rimejkova koji je, zapravo, opravdao svoje postojanje, ali se prebrzo potapšao po ramenima i ipak ostao na pola puta (do banke).



7 коментара:

  1. Film je daleko inteligentniji nego sto ga, prilicno sturo, predstavljas. On apgrejduje prevashodno PSIHOLOGIJU originala. Original je, kao i svaka treca Goticka naracija, bio zasnovan na potiskivanju, i povratku Nesvesnog, a koji uzurpira patrijarhalni poredak.U ovoj prici medjutim nema potiskivanja, jer je Chucky u stanju da se plaguje u kolektivni ''data cloud'' citaj Nesvesno, direktno. Otuda vickasti sub-plot o dekapitaciji to jest kastraciji: belacko-hriscanski Pater Familias je kastriran, poreknut i uklonjen, u ritual sa upadljivo, BOZICNOM RASVETOM, a na njegovom mestu se ustolicila simulacija. Kao i referenca na E.T. Vanzemaljca, ja sam ALIEN i tako dalje: novi uzas, koji film priziva, je spoznaja da smo ODUVEK BILI SIMULACIJE, da je Chuckyjev simulirani identitet jednako stvaran, ili nestvaran, kao nas.Kada Chuckyja otpakuju, on odbija identitet ''Han Solo'', koji nudi dete, i poziva se na fiktivni lik Chucky iz originala. Identitet nije UNUTRA, u coveku, nego spolja.

    ОдговориИзбриши
  2. Povrh svega, jebo ih bog blesavi, trebalo je da unajme nekog talentovanog da im dizajnira jebenu lutku - upravo zato sto je lutka neodredjeno ruzna, ona odbija od sebe identifikaciju, za razliku od ljupkasto-kicaste lutke iz originala, koja priziva identifikaciju, da bi je zatim podrila, i odatle izvlaci svoj horror-efekat

    ОдговориИзбриши
  3. jao, kakva omaška, stvarno ne znam kako sam uopšte uspeo da napišem "filmski prikaz" a da ne upotrebim reči "kastracija", "identitet" i "rektum/anus/analno"! ne znam šta mi bi! praštajte ako za anus, ovaj, boga znate!

    ОдговориИзбриши
  4. PRETERANO upisivanje psihoanalize svuda, i tamo gde joj mesto nije, ne podrzavam ni ja; bilo bi apsurdno, jer tekstovi uglavnom dopustaju razlicita citanja. Medjutim tebi stvarno izgleda neko treba da nacrta kurac na celo, da bi ga primetio. U ovom slucaju, posto se radi o coming-of-age-naraciji, jasno je da demonska lutka preradjuje detetovo psiholosko hrvanje sa ocinskom figurom - pa zasto bi Chuckyjeva Prva zrtva bio mamin decko??? Optuzio si dalje autore da nisu razradili, a pritom ti nisi razradio sopstvenu uvodnu misao, da se radi o osveti Treceg sveta. Pa ti NARAVNO nije upalo u oci, jer si rivju pisao iskreno, ali iz guzice, da surogatni tatko umire u bozicnim svetlima, u judeohriscanskom settingu; i da je moderna zapadna vudu-tehnologija, taj Chuckyjev data cloud, asocijativno povezana sa orijentalnom/africkom PRETNJOM judeohriscanskoj civilizaciji, strahom Puritanca od rastakanja njegovog belackog hriscanskog identiteta.

    ОдговориИзбриши
  5. Film dalje eksploatise nase strahove od gubitka privatnosti i licnosti u vrlom novom svetu tehnologija simulacije, na Fejsbuku, u robotici, i sl. Ispostavlja se, medjutim, da to sto smo zvali /hriscansko, psiholosko/ ''ja'' je u stvari i samo - SIMULACIJA. Otuda film stalno insistira na podrazavanju i umnozavanju, a ne na potiskivanju i otkrivanju.

    ОдговориИзбриши
  6. El s ti video da je inter-tekst u jednom trenutku, TEXAS CHAINSAW 2, i to ona scena gde Leatherface stavi koznu masku na vristecu djevusku? To je zato da bi se reklo, identitet je simuliran.

    ОдговориИзбриши
  7. Novi Caki je kao da su ga pravili maskeri koji rade Tvoje lice zvuci poznato

    ОдговориИзбриши